10 seconden hangen na ongeveer half uurtje

Started by grid8400, July 9, 2006, 12:26:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

grid8400

Iemand toevallig tegen dit probleem aangelopen:

HTPC nieuw en schoon ingericht met XP pro.
Alles loopt vlekkeloos, echter na een half uur / 3 kwartier kijken naar een film (Source maakt niet uit eigenlijk of het nou DVD / .TS of .avi of andere content is) blijft hij rond de 5 seconden hangen. Het geluid repeat op dat moment en het beeld staat stil.

Het lijkt erop dat op dat moment dat dat gebeurd, de hardeschijf staat te swappen. Alsof hij zijn cache op dat moment van de schijf even wegschrijft. Ik heb caching van de schijven (samsungs + 1 hitachi) al uitgezet en ga vanavond even kijken of dit verschil maakt.

Anyways, iemand nog tips wat dit eventueel kan zijn??

Samsung LED UE55D8000 - Denon 2807 - KEF front iQ9 / center iQ6c / surround iQ1 - BD6500 - macmini PLEX

opicron

Staat die pc in contact met internet? Anders keer proberen zonder utp kabel verbonden te hebben. Je weet maar nooit, misschien toch vage spy/viiri ware.

Succes verder!

grid8400

Quote from: opicron on July 17, 2006, 20:02:14
Staat die pc in contact met internet? Anders keer proberen zonder utp kabel verbonden te hebben. Je weet maar nooit, misschien toch vage spy/viiri ware.

Succes verder!

Wireless.. maar zal het een keer offline gooien.. wie weet. altijd proberen waard, maar ik denk zelf dat het meer te maken heeft met opstarten van de schijven o.i.d. Ik heb in powersaving al hardeschijf uit op nooit gezet.. kijken of dat wil helpen..

Anyways.. bedankt voor de tip en het meedenken opicron!!!
8)
Samsung LED UE55D8000 - Denon 2807 - KEF front iQ9 / center iQ6c / surround iQ1 - BD6500 - macmini PLEX

B.J.

Ik zou caching van de schijven juist aan laten staan. Of bedoel je de swap file van windows?

grid8400

bedoelde caching van de schijven idd....
overigens lijkt het erop dat het nu weg is.

Anders dan voorheen:

bij energie instellingen, schijven altijd aan gezet...
caching uit gezet op alle schijven.

ik zal caching weer eens aanzetten kijken of het probleem dan weer optreed...
Samsung LED UE55D8000 - Denon 2807 - KEF front iQ9 / center iQ6c / surround iQ1 - BD6500 - macmini PLEX

JCL

Dit probleem heb ik ook lang gehad. Bij mij hoorde je een harde brom door het geluid, beeld stond stil, geluid bleef maar brommen. Je moest de PC met de hand resetten. Probleem blijkt in de drivers te liggen.

Stress!!!!!

Vergroot de initiele grootte van je swapbestand en zet deze als het kan op een andere hd dan je hd waar je de media van streamt.
Dit zou moeten helpen...
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

Deleted member

Het zou ook kunnen dat de harddisk op dat moment zichzelf calibreert. Al dacht ik eigenlijk dat dat iets uit het verleden is.

grid8400

Quote from: Stress!!!!! on July 21, 2006, 21:34:25
Vergroot de initiele grootte van je swapbestand en zet deze als het kan op een andere hd dan je hd waar je de media van streamt.
Dit zou moeten helpen...

Ga ik ook even doen.. tnx!
Samsung LED UE55D8000 - Denon 2807 - KEF front iQ9 / center iQ6c / surround iQ1 - BD6500 - macmini PLEX

grid8400

Quote from: Antoine on July 21, 2006, 21:48:34
Het zou ook kunnen dat de harddisk op dat moment zichzelf calibreert. Al dacht ik eigenlijk dat dat iets uit het verleden is.

zoiets ja.. of dus op toeren komen omdat hij even moet swappen, in hybernate stand was..op gang moet komen, en dan het systeem even naar beneden haalt..
anyways..
Cacheing uit gezet
slaapstand op nooit
initieel swap bestand verdubbeld en op schijf anders dan waar de media vanaf komt (maar dat was al zo.)

morgenavond filmpie kijken en dan zien wat ie doet...
Samsung LED UE55D8000 - Denon 2807 - KEF front iQ9 / center iQ6c / surround iQ1 - BD6500 - macmini PLEX

grid8400

het probleem treed NIET meer op. Wijzigingen tussen nu en toen het probleem er was:

- Standby stroom uitschakelen schijven uitgezet, schijven mogen nooit in standby gaan.
- cache uitgezet voor schijven waar HD content op staat. (niet voor mijn systeemschijf)

Geen enkel hinkje meer....
Samsung LED UE55D8000 - Denon 2807 - KEF front iQ9 / center iQ6c / surround iQ1 - BD6500 - macmini PLEX