UPC stopt met HDTV

Started by HAL, July 7, 2006, 15:14:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HAL

Mark Zellenrath, woordvoerder UPC
  UPC SCHUIFT HDTV OP DE LANGE BAAN
Kabelbedrijf UPC ziet voorlopig af van HDTV. UPC geeft beelden van het WK
door in hoge definitie. Maar de samen met Philips gemaakte decoders werken niet
naar behoren, ondanks alle inspanningen die de bedrijven hebben gedaan. Mark
Zellenrath, woordvoerder van UPC, licht de situatie toe.
Wat is het probleem?
De televisies voor HDTV zijn er al, maar UPC heeft problemen met de ontvangers. Al in
oktober 2005 hebben we bekend gemaakt dat Philips de HDTV settopboxen aan UPC zou
leveren. Het gaat om de HDTV DCR7000 settopbox, die is gebaseerd op de Euro-Docsis
standaard die uitgaat van MPEG4-video.
Hoe hebben UPC en Philips de lancering voorbereid?
In de eerste week van juni, vlak voor het WK-voetbal,
hebben Philips en wij alles op alles gezet om nog enige honderden klanten een
decoder te verstrekken. Er waren een paar duizend aanmeldingen van kijkers die
interesse hadden voor HDTV. Uit de gebruikerservaringen van die eerste klanten
blijkt nu dus dat verdere verspreiding niet wenselijk is. Het WK in HDTV
zou UPC gratis uitzenden, daarna moesten klanten gaan betalen voor onze sport- en
speelfilmpaketten. Dat gaat nu dus voorlopig niet door.
Dat is een teleurstelling ...
Ja, dat is jammer, maar er is nog te veel mis met de software van de kastjes. Ze
vallen regelmatig uit en er verschijnen blokjes op
het scherm. Verdere verspreiding zou de helpdesk maar overbelasten. We gaan alleen
verder als we honderd procent zeker zijn dat het product goed werkt. We zien er
beslist niet definitief van af, maar hebben nu eerst tijd nodig om te zorgen dat
alles goed gaat werken.

BRON: Nieuwsbrief AVjob

Starred

'Stopt' in de titel is dus een beetje suggestief als je de tekst leest. Maar ja, bij UPC is de kans dat het daadwerkelijk stoppen wordt wel groot

Staaled

Heb je ALLES gehad,dan komt dit nog.

Ik ben ZWAAR teleurgesteld ;D :P
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bengbeng

Waarom blijven ze steevast aan Philips plakken? Samsung, Humax, Pace, Thomson hebben
allen geen problemen (niet serieuze), genoeg fabrikanten waar UPC op over kan stappen lijkt mij.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

reza

STOPT ???

Volgens mij heeft niemand HD via  UPC!!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

jaco

Hmm allemaal 24/7 vol down gaan loaden om ze te straffen ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

reza

Quote from: jaco on July  7, 2006, 23:28:06
Hmm allemaal 24/7 vol down gaan loaden om ze te straffen ?


;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

wil

Quote from: jaco on July  7, 2006, 23:28:06
Hmm allemaal 24/7 vol down gaan loaden om ze te straffen ?
Natúúrlijk heb ik geen internet via de kabel  >:D

Ondertussen blijft dit gewoon op hun website actief: http://www.ervaarhdtv.nl/live/

wil  ::)

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

spijtebijt

Ik had weinig anders van UPC verwacht.  >:D
Het valt me wel tegen van Philips... :-\
Maar ja, laat UPC eerst maar eens alle programma's ongestoord in 16:9 doorgeven, dan zien we over een jaar wel weer of ze ook HD aankunnen.
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

Bengbeng

#9
Quote"er is nog te veel mis met de software van de kastjes. Ze
vallen regelmatig uit en er verschijnen blokjes op
het scherm. "

En daarom stoppen ze met HDTV? Dan mogen ze het huidige digi-tv ook wel aan de kant schuiven, die kastjes vallen ook regelmatig uit en zijn niet geheel "blokjes vrij". Oh ja, en internet via de kabel ook maar opdoeken dan, treedt af en toe ook nog wel eens een storinkje bij op.

De argumentatie om (voorlopig) maar geen HDTV te brengen slaat dus helemaal nergens op, ik heb zo'n flauw vermoeden dat er iets anders aan de hand is. Misschien eigen netwerk problemen?

Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

jaco

Dat van dat 24/7 is maar eeen grpaje natuurlijk. Ik neem aan dat internet op een andere freqeuntie band zit dan de digitale TV kanalen. Als dat wel op dezelfde frequenties zit zou vreemd zijn..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

brtram

Quote from: jaco on July  8, 2006, 20:57:58
Ik neem aan dat internet op een andere freqeuntie band zit dan de digitale TV kanalen. Als dat wel op dezelfde frequenties zit zou vreemd zijn..

Sorry even off-topic
Ik ben maar een leek, en dit begrijp ik niet.
heb je op de kabel gescheiden frequenties voor diverse soorten content (analoge radio/tv, internet, telefonie en digitale radio/tv), ook bij digitale gegevens overdracht?

Raphie

Stoppen is inderdaad suggestief, UPC stop met de (denkbeeldige / zeer beperkte) uitrol van HD. Dit betekend niet dat ze stoppen met HD, maar ze zillen een foutloos product op de markt brengen en zal inderdaad nog wel ff gaan duren.
JBL PRX Power!

Audiotwin

Quote from: Raphie on July  9, 2006, 12:54:13
Stoppen is inderdaad suggestief, UPC stop met de (denkbeeldige / zeer beperkte) uitrol van HD. Dit betekend niet dat ze stoppen met HD, maar ze zillen een foutloos product op de markt brengen en zal inderdaad nog wel ff gaan duren.

October ;)

Ar
Tevredenheid!!!

wil

Quote from: Ar on July  9, 2006, 13:09:30
October ;)

Ar
Hoe weet jij dat?  :P
Trouwens, UPC en een foutloos product op de markt brengen...  :-X ;D

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Audiotwin

Quote from: wil on July  9, 2006, 15:24:52
Hoe weet jij dat?  :P
Trouwens, UPC en een foutloos product op de markt brengen...  :-X ;D

wil

Foutloos zal het niet gaan ;D Een kennis die bij UPC werkt vertelde mij dit maar niets is zeker bij UPC :D


Ar
Tevredenheid!!!

kippekop

Tja... philips en een product dat niet werkt zoals hun r&d gurus het bedoelt hadden, wat een verassing. Dat philips uberhaupt nog steeds bestaat als je hoort hoeveel problemen er altijd met hun producten zijn, ongelovelijk....
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

D-san

Dat is balen want ik wil graag een decoder met harddisk er in...
Wel stom, had ze Vrijdag nog gebeld en ze zeiden dat ze in de laatste test fase zaten en dat ze zeer binnenkort uitgeleverd gaan worden.
Communicate  ;D

Audiotwin

Quote from: D-san on July 10, 2006, 10:35:14
Dat is balen want ik wil graag een decoder met harddisk er in...
Wel stom, had ze Vrijdag nog gebeld en ze zeiden dat ze in de laatste test fase zaten en dat ze zeer binnenkort uitgeleverd gaan worden.
Communicate  ;D

Die met hardisk zijn volgens mij niet geschikt voor HDTV.

Ar
Tevredenheid!!!

D-san

De "gewone" digitale decoders hebben geen harddisk.
Volgens UPC komen die pas in combinatie met de HD-decoders...
En die wil ik dus  O0

Audiotwin

Quote from: D-san on July 10, 2006, 12:10:59
De "gewone" digitale decoders hebben geen harddisk.
Volgens UPC komen die pas in combinatie met de HD-decoders...
En die wil ik dus  O0


Er zouden in eerste instantie 2 nieuwe decoders komen,de Philips geschikt voor HDTV maar zonder hard-disk en één met hard-disk maar niet geschikt voor HDTV,later zou er één komen met een hard-disk en HDTV.De helpdesk haalt HD(harddisk) en HDTV wel eens doorelkaar ;D

Ar
Tevredenheid!!!

D-san

Volgens mij weet die helpdesk van UPC helemaal niet wat UPC allemaal doet  ;D

brtram

Quote from: D-san on July 10, 2006, 12:29:44
Volgens mij weet die helpdesk van UPC helemaal niet wat UPC allemaal doet  ;D

De helpdesk weet ook niet wat het bij UPC niet doet  ;D

etienne

Inderdaad, je zegt het goed, bij die Helpdesk zitten ook geen mensen van de dagelijkse praktijd, dat zijn puur mensen die mooie "bullshit"verhalen vertellen hoe goe UPC wel niet is, en over hun goeie service........nou dat is inmiddels gebleken. Die service van UPC is gewoon TRASH!!! met alle respect voor de call-centers in Nederland, maar als je belt naar de Helpdesk van UPC, hang je vaak eerst al 20 minuten aan de lijn voordat je uberhaupt iemand aan de telefoon krijgt, en echte vakidioten krijg je niet te spreken, het zijn vaak allemaal jonge studentjes die wat willen bij verdienen. Iedere randdebiel kan bij de UPC komen werken, want het niveau van kennis en overdracht van technische zaken is verder beneden het dieptepunt. Daarom krijgt UPC ook zo'n slecht waarderingscijfer in Nederland en andere landen als het om service gaat. Kijk maar op www.chello-underground.nl
Ik ben allang weg bij UPC en heb inmiddels een schotel aangeschaft, en de beeldkwaliteit is veel beter dan al dat digitale geleuter van UPC en al die andere digitale aanbieders, die er in mijn ogen ook maar weinig van bakken, maar UPC spant de kroon.   
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

D-san

Loop ik net bij de BCC in Doe-mere (Almere) staat daar toch een HD-decoder van Philips als demo.
Helaas stond het niet aan.
Wel raar als ze ermee zouden stoppen dat het nu toch in de winkel staat als demonstratie...
Wel een aardge kast die decoder, niet echt design... Donker silver van kleur.
Kon niet zien wat voor harddisk erin zat, alle foldertjes waren ook al weg.
Wel allemaal gouden pluggen, dus dat is wel beter. Er zit ook een ventilatortje in, zoals bij een pc dus hopen dat ie niet veel herrie maakt.

Dus misschien toch wel HD-TV van UPC?