Collectieve ervaringen met onze ISF calibraties.....

Started by J.A.F._Doorhof, December 12, 2002, 14:11:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Tim W

Heej,

Ik zit thuis naar een kromme Samsung WS 32Z409 te kijken. Er klopt echt geen drol van de geometrie. Kan dit toestel uberhaupt wel gefixt worden met een calibratie? Of is dit heel erg lastig? Ben namelijk zeer geinteresseerd in een calibratie als het mogelijk is.

Groeten Tim

J.A.F._Doorhof

CRT's kunnen we goed krijgen in verticale vervormingen.
LCD's etc moeten goed zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chris50

#602
hallo frank
doe je de pioneer pdp-507xd met de isf pioneer sofware calibreren en krijg je dan vast een dag en een nacht stand in je setup menu
groetjes

J.A.F._Doorhof

Ligt aan de klant we kunnen het wel met de officiele software maar vaak doen we het via het prof menu.
Je mag me altijd mailen voor meer informatie.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hendrie

Quote from: J.A.F._Doorhof on January  9, 2007, 08:26:45
Ik kom de Bravia's zeer vaak tegen de laatste tijd, en gelukkig zijn de nieuwere weer gewoon te calibreren.
Ik blijf het wel matige toestellen vinden om eerlijk te zijn, vooral groen is enorm oververzadigt op veel units.
Uit de doos is het een ramp, na de calibratie redelijk.

Frank, is het niet zo dat bij alle TV's groen oververzadigd is?

Ik wil eigenlijk deze week een nieuwe TV aanschaffen, maar zit nog steeds te dubben over de LCD Sony 46X2000 en de Panasonic TH-50PY700.
Nu heb ik die Panasonic nog nergens kunnen zien met HD beeld. Frank heb jij al zo'n Panasonic gecalibreerd en wat is jou persoonlijke mening.
Ik hoor van veel mensen dat indien je scherm groter is dan 100cm, dat je dan voor Plasma moet kiezen. Ik ben alleen zo bang voor het inbranden van TV logo's.
Is dat bij de huidige generatie nog steeds het geval. Is er iemand die al ervaring heeft met de Panasonic TH-50PY700.
Is er al iemand die de Sony 46X2000 heeft gecalibreerd en vindt hij/zij het beeld ook maar redelijk zoals Frank zegt?

J.A.F._Doorhof

Verschilt vaak, maar er zijn wel veel displays met een voorliefde voor groen.
ik ben redelijk weg van de panasonics om eerlijk te zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Fico

#606
Quote from: Hendrie on March 23, 2007, 21:59:29
Frank, is het niet zo dat bij alle TV's groen oververzadigd is?

Ik wil eigenlijk deze week een nieuwe TV aanschaffen, maar zit nog steeds te dubben over de LCD Sony 46X2000 en de Panasonic TH-50PY700.
Nu heb ik die Panasonic nog nergens kunnen zien met HD beeld. Frank heb jij al zo'n Panasonic gecalibreerd en wat is jou persoonlijke mening.
Ik hoor van veel mensen dat indien je scherm groter is dan 100cm, dat je dan voor Plasma moet kiezen. Ik ben alleen zo bang voor het inbranden van TV logo's.
Is dat bij de huidige generatie nog steeds het geval. Is er iemand die al ervaring heeft met de Panasonic TH-50PY700.
Is er al iemand die de Sony 46X2000 heeft gecalibreerd en vindt hij/zij het beeld ook maar redelijk zoals Frank zegt?

Hendrie,
Heb jij die Panasonic TH-50PY700 dan al ergens zien spelen met een SD beeld? Ik dacht dat deze nog niet uit was?
Ik ben namelijk ook héél erg geïnteresseerd in dit model ;)

J.A.F._Doorhof,
Kan jij een Panasonic TH-50PY700 even goed ISF calibreren als een Pioneer PDP-507XD?

Ik ben namelijk op zoek naar een 50" plasma TV, met een budget van max. €4000, die uitsluitend gaat gebruikt worden met een Vista Media Center PC waarin een GeForce 7600GT (met HDMI), 2 x DVB-S2 kaarten en een Blu-ray recorder komen te zitten.

Had eerst gedacht om zowiezo voor de PDP-507XD te gaan maar begin nu te twijfelen omdat je met de TH-50PY700 voor quasi dezelfde prijs een Full HD scherm in huis haalt met betere Black Levels.

De betere scaler en beeldverwerking van de Pioneer zijn, volgens mij, in dit geval ietsje minder belangrijk omdat de Vista Media Center PC met de PureVideo HD van nVidia de meeste beeldverwerking (scaling, etc...) op zich gaat nemen.

Ben nu nog aan het uitzoeken of de TH-50PY700 net zoals de PDP-5000 een echte 1:1 pixelmapping kan doen via de HDMI input. Heb in de "Panasonic 2007 plasma..." thread ergens gelezen dat dit enkel zou voorbehouden zijn voor de echte monitor modellen van Panasonic (PW7, PW8, PH9, ...) :(

Van de PDP-507XD weet ik zeker dat hij geen 1:1 pixelmapping doet via de HDMI. Wél via de VGA input, maar die accepteert alleen maar 60 Hz. Niet echt geschikt voor PAL video :(
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

J.A.F._Doorhof

Ik heb met beide toestellen qua calibratie zeer goede ervaringen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hendrie

Quote from: fico99 on March 26, 2007, 09:24:01
Hendrie,
Heb jij die Panasonic TH-50PY700 dan al ergens zien spelen met een SD beeld? Ik dacht dat deze nog niet uit was?
Ik ben namelijk ook héél erg geïnteresseerd in dit model ;)

Fico,
nee ik heb dit toestel nog nergens gezien. Volgens mij komt dit toestel eind april (begin mei) uit, maar ik weet dus niet of er al mensen zijn die wellicht via een parallel import de televisie al hebben.
Verder zie ik bij verschillende webwinkel dat ze hem aanbieden voor een prijs, terwijl ik de toestel zelf nog nergens heb gezien.
Dat was waarom ik het ook aan Frank vroeg, aangezien hij regelmatig verschillende toestellen ziet en wellicht dit toestel al ergens in Nederland heeft gezien.

donaldk

De monitor versie hing op ISE, net als de 65(?), maar vanzelfsprekend wel met een HD demo.

ole_ole

Gisteren heb ik na lang wikken en wegen de Epson TW700 opgehaald in Emmeloord.
Het was een lange trip vanuit Boekel, maar het resultaat heeft dat weer goedgemaakt.

Bij aankomst werder we vriendelijk geholpen door de vrouw/vriendin (of ik heb het mis), aardig en verstand van HT.
Ik had gekozen voor de TW700 plus een calibratie.

Eenmaal thuis gekomen alles geinstalleerd en getest met een aantal dvd's. Het resultaat mag er zijn ivm een Philips beamer die ik al
had staan. Omdat het nog erg licht was buiten, was wel een beetje verduisterd door rolgordijnen, gaf de beamer een mooi en helder beeld.
'S avonds toen het helemaal donker was, was het helemaal genieten.

Nu alleen nog een beetje finetunen en vanavond staat de eerste filmavond op het programma.

Frank en Annewiek, bedankt voor alle hulp

speedmetal

hoi frank

ik was benieuwd of er met de panasonic 42pv60 veel winst is te behalen dmv een calibratie.
Of is deze tv vanuit de fabriek al redelijk goed ingesteld?
mvg jasper.

J.A.F._Doorhof

Verschilt per unit, sommige staan erg goed af fabriek (ongeveer 20%) andere is HEEL veel winst te halen.
Maar ik haal er altijd wel nog wat uit :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

speedmetal

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 13, 2007, 23:13:35
Verschilt per unit, sommige staan erg goed af fabriek (ongeveer 20%) andere is HEEL veel winst te halen.
Maar ik haal er altijd wel nog wat uit :D
op zich ben ik wel in voor een calibratie maar ik ben dat het verschil maar minimaal is en dan vind ik 200 euro erg veel geld.

TearS


J.A.F._Doorhof

De 200,00 lijkt misschien veel geld, maar het is in BTW en voorrijkosten.
Lager is onmogelijk, de vraag is überhaupt of we er in de toekomst voor die prijzen mee doorgaan, met de stijgende verkeersdruk ben ik ondertussen niet meer in staat meer dan 3-4 calibraties op een dag te doen.
En dan kan het bijna niet meer uit.

Dus Emmeloord zal de beste optie zijn als je goedkoper wilt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Automaat

Ik vind het totaal geem probleem om naar Emmeloord te rijden maar neem ik geen risico dat mijn LCD-tv kapot gaat van dat geschouw heen en weer?
Reading the HTForum is learning every day!!

J.A.F._Doorhof

Ligt eraan hoe je hem vervoert, er komen flink wat mensen naar Emmeloord met 50" plasma's en hele kleine LCD's en tot nu toe heb ik geen problemen gehoord.
Alleen moet je een plasma wel rechtop vervoeren op de achterbank bv.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

EdBul

Na hoeveel tijd is het het beste een lcd te calibreren?
Heb je ervaring met Sharp LE42XD1?

Davey

Quote from: Automaat on April 15, 2007, 16:51:23
Ik vind het totaal geem probleem om naar Emmeloord te rijden maar neem ik geen risico dat mijn LCD-tv kapot gaat van dat geschouw heen en weer?
Als je een afspraak maakt komt Frank gewoon langs. Is iets duurder maar beter voor je hart als je hard zou hebben moeten remmen  ;)

J.A.F._Doorhof

We houden altijd 200 uur aan.

Ik heb zelf liever dat mensen naar Emmeloord komen, gaat makkelijker en kan sneller.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

EdoE

Om even on topic te gaan...

Recentelijk heb ik mijn tweede TV door Frank laten calibreren. De eerste was een Loewe CRT, waarbij de resultaten geweldig waren. Nog steeds zelden een mooier plaatje gezien dan op dat toestel, wordt alleen overtroffen door mooi HD-materiaal.

Bij de calibratie van mijn huidige toestel (Panasonic plasma) bleek de grayscaling al zeer goed te zijn maar het zwartniveau zeer matig (dat laatste was me absoluut al opgevallen). Frank was redelijk snel klaar en bij daglicht vond ik het beeld maar een klein beetje opgeknapt. Gisteren (vijf dagen na de calibratie) keek ik voor het eerst 's avonds een programma (Peking Express op de zoutvlaktes van Bolivia!) en toen werd het verschil onomwonden duidelijk. Er loopt geen lichte of donkere partij meer vol, de kleurweergave is erg genuanceerd.

Ik ben weer zeer blij met deze calibratie, al moet ik zeggen dat ik het met veel omgevingslicht nog steeds prettiger vind om naar een CRT te kijken dan naar een plasma. Maar door de calibratie heeft de plasma onder wat donkerdere omstandigheden een forse inhaalslag gemaakt. Een heel forse.

Over de prijs: 200 euro is psychologisch inderdaad een fors bedrag. Zeker als je ziet dat Frank niet veel langer dan een half uurtje nodig heeft. Echter, wetende dat hij maar drie tot vier calibraties op een dag kan doen is, alle onkosten en lasten meegewogen, 200 euro eigenlijk een schijntje. Vind je het toch te veel? Rijd dan met je toestel naar Emmeloord. Geen zin in? Slik dan die kosten. Je toestel knapt er echt van op...

J.A.F._Doorhof

Plasma's met invallend licht blijven inderdaad een probleem.
Wat je zou kunnen doen is het truukje dag/nacht stand :D
overdag's de brightness ongeveer 10% hoger zetten (afhankelijk van de hoeveelheid invallend licht).
OF natuurlijk zorgen dat er geen DIRECT licht op de display valt.

Over de prijzen is altijd wel discussie, als je in de gaten houdt dat in de omliggende landen een calibratie prijs tussen de 299,00 en 375,00 word gerekend dan zul je het al snel wel mee vinden vallen :D

De vraag is hoe we het in de toekomst gaan doen.
Routes als Rotterdam/Amsterdam worden per jaar moeilijker, onlangs om 15:30 vertrokken uit Rotterdam en was pas rond 20:30 thuis, dat is gewoon te gek voor woorden, maar het staat vast rond Rotterdam, daarna rond Gouda, dan rond Utrecht, en daarna ook nog eens de A27 voor een gedeelte afgesloten door een ongeluk.
En via Amsterdam was ook geen optie die dag door een afgesloten weg en 15-20km files alle kanten op.

Dit is iets wat mensen vaak vergeten.
6 jaar geleden reed ik bv 10 minuten van klant A naar B, ondertussen loopt dit vaak in de randstad al op naar 25 minuten (ja ik hou dat bij :D), daarbij is vertrekken voor 9:30 vanuit Emmeloord al geen optie meer, waar ik vroeger rond 8:00 vertrok. Ik ben gewoon altijd rond 11:0 bij de eerste hoe laat ik ook vertrek.

De calibraties zelf gaan wel sneller bij de nieuwe toestellen vandaar dat ik ook de prijzen nog niet verder verhoogd heb.
CRT toestellen en rearprojection TV's hebben gewoon veel meer werk dan de gemiddelde LCD en plasma.
De eerste keer dat ik er één doe is het vaak 60-90 minuten werk, als ik er echter 10-20 gedaan heb zit het allemaal rond de 25-40 minuten (sommige probleem toestellen daargelaten).

Vandaar dus dat de prijzen niet verder zijn gestegen op dit moment.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

EdoE

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 16, 2007, 10:37:58
Plasma's met invallend licht blijven inderdaad een probleem.
Wat je zou kunnen doen is het truukje dag/nacht stand :D

Ik moet maar eens achter gordijnen aan...

Paul Landsmeer

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 16, 2007, 10:37:58
Plasma's met invallend licht blijven inderdaad een probleem.

CRT's met invallend licht overigens ook, wat dat betreft is LCD ongeevenaard.

Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview