Collectieve ervaringen met onze ISF calibraties.....

Started by J.A.F._Doorhof, December 12, 2002, 14:11:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Athome

Gezien de code voor het service menu moet je een Bravia met een digitale tuner hebben. Je mist anders een knop de afstandsbediening zoals bij mij. Dit is de laatste knop die op de afstandsbediening moet indrukken om in het service menu te komen.

donaldk

Aha Frank heeft dus vast een vervangende afstandsbediening geregeld, voor zijn gereedschapkoffer.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

myself

Superservice !!!! (om in ebay termen te blijven: would buy again, no brainer  ;D)

In kort:
na een firmware update, uitgevoerd door pioneer, was mijn hele ISF calibratie verknalt !!  :-X

de winkel en pioneer wou dit niet herstellen omdat dit niet bij de plasma gekocht was en "dit niet zou kunnen" en er "nog nooit van gehoord hadden"

kortom... als consument ben ik het haasje.

Frank bood toen aan (met in het achterhoofd dat een klant nooit de dupe mag worden van iets dergelijks) om een gratis hercalibratie te doen in emmeloord  :D  O0

Mijn plasma was behoorlijk off-setting, maar nu na de calibratie spetteren de kleuren weer van het scherm af en zien gezichten er weer normaal uit  O0

Frank: Nogmaals bedankt voor de GREAT Service. (met hoofdletter S)

Trouwens het hele bedrijf daar ademt klantgerichtheid en georganiseerdheid uit. Bij binnenkomst weet degene die in de winkel staat dat ik 'voor de plasma calibratie kom' en wordt ook meteen geholpen met uitladen. Spraakwaterval en ISF expert frank is natuurlijk een verhaal apart  ;) en als hij klaar is en na de hand naar de volgende klant rent roept hij nog even in het voorbij gaan "kunnen jullie nog even meneer helpen met inladen" en iemand anders pikt deze kreet gewoon op en komt me helpen. Iedereen helpt uit zichzelf de klanten die hier rondlopen.

goede bedrijfscultuur en een echte aanrader !
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

donaldk

#579
Hoeveel mensen zijn er eigenlijk om te helpen inladen? Het is duidelijk meer dan een mom and pop store, zelfs een work-aholic als Frank kan al dat calibreren, pc's bouwen en installeren, ht's inmeten, commercial installs en dan ook nog mooie foto's maken, nooit alleen af.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

speedmetal

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 15, 2006, 22:40:16
8600 heb ik al 2x gezien/gecalibreerd op zich een mooi toestel.
mmm klinkt niet echt overtuigend , terwijl ze er bij anc van overtuigd zijn dat de hitachi de bestseller van 2006/2007 gaat worden.

J.A.F._Doorhof

Ik ben gewoon meer een liefhebber van Panasonic en Pioneer.
Ik zeg niet dat de Hitachi slecht is, maar bestseller betekend niet beste :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

speedmetal

Quote from: speedmetal on November  5, 2006, 20:04:31
stel ik laat een calibratie uitvoeren , 200 eurotjes ligter en vervolgens gaat mijn vrouw of zoontje lekker met de ab lopen klooien en per ongeluk alle instellingen gewijzigd! (even apeldoorn bellen) . of kun je die instellingen opslaan?
maar mijn tv heeft van die balkjes die van links naar rechts schuiven , lijkt me lang niet zo naukeurig als met cijfertjes van 1 tot 100. dus dan blijft het een beetje gokken lijkt mij.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

speedmetal


Girlzdad

Na het lezen van jullie bevindingen, ben ik er van overtuigd dat het calibreren een meerwaarde zal zijn.
Eind januari koop ik een X2000 ( Sony )
Nu heb ik nog twee vragen:
Is het verstandig om eerst wat brand uren te maken ( ± 200 ) voordat je een calibratie laat uitvoeren of is dat niet echt nodig ?.
Ik lees net dat sommige sony's moeilijk/niet te calibreren zijn, geldt dat ook voor degene die ik ga kopen ?
De X heeft een braviaEX engine en digitale tuner.

B.v.d

LittleNinja

Quote from: Girlzdad on January  2, 2007, 13:52:31
Na het lezen van jullie bevindingen, ben ik er van overtuigd dat het calibreren een meerwaarde zal zijn.
Eind januari koop ik een X2000 ( Sony )
Nu heb ik nog twee vragen:
Is het verstandig om eerst wat brand uren te maken ( ± 200 ) voordat je een calibratie laat uitvoeren of is dat niet echt nodig ?.
Ik lees net dat sommige sony's moeilijk/niet te calibreren zijn, geldt dat ook voor degene die ik ga kopen ?
De X heeft een braviaEX engine en digitale tuner.

B.v.d

Als je een X2000 koopt is de calibratie slechts een schijntje ( wat kosten betreft ). Eigenlijk een noodzaak om het volle potentieel uit die prachtige Sony te halen!!  ;)

Ik heb zelf ( slechts ) de V2000. Het verhaal is dat Sony niet altijd een servicemenu heeft. Dat is alleen te zien op het toestel zelf.... dus je kan het volgens mij niet vooraf vaststellen. Ik begreep van Frank dat de latere versies wel weer een menu kregen. Stuur een PM of bel de ITC groep om hier wat meer info over te krijgen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Girlzdad

Ik zal morgen idd een mailtje sturen naar ITC.
Het is toch raar dat niet alle schermen een service menu hebben ?

D.Verhouden

Binnenkort op pad voor de Bravia 40v2000/ 2500, lees hier nog niets over opt forum.

Heb je deze toestellen al gecallibreerd/ staan deze panelen erg fout afgesteld uit de doos?

Kijk nu nogsteeds naar de 9618, tijdens 2e callibratie viel de roodweergave op, is nu bijna niet meer naar

te kijken, alsof ik een bril met lichtrode glazen opheb.

Groeten

D. Verhouden

J.A.F._Doorhof

Ik kom de Bravia's zeer vaak tegen de laatste tijd, en gelukkig zijn de nieuwere weer gewoon te calibreren.
Ik blijf het wel matige toestellen vinden om eerlijk te zijn, vooral groen is enorm oververzadigt op veel units.
Uit de doos is het een ramp, na de calibratie redelijk.

Kun je me even PM-en wat er aan de hand is met rood ?
Ik kan me dat zo niet meer voor de geest halen namelijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

yamaha

 :D
Oeps had hem ff in de verkeerde topic geplaatst, bij deze dus.

He Frank,

Heb vandaag mijn optoma HD72i, samen met de pep 1.1 en pioneer elite DV-47A DVD speler laten calibreren.

Mein Gott !! wat is dit mooi !!!!!
Als je een mooie meid was, kreeg je een dikke smakkerd  ;-)
Het verschil is haast niet uit te leggen, maar toch een poging :

De scherptediepte, die met de pep al erg goed was, is nu echt abnormaal. Lord of the rings landschapscenes die van voor tot achter haarscherp zijn.
Details in huid, water, glas, vachten, muren etc. zijn echt drastisch verbeterd.
De kleuren zijn ook veel mooier, en het lijkt of hierdoor ook details beter uitkomen.
Brotherhood of the wolf heeft nu echt belachelijk mooie kleuren en de diepte in het beeld is geweldig !!
Superbits als fifth element en hollow laten een detailering zien, onwijs.
En animatiefilms als ice age(2) en over the hedge (en uiteraard monsters inc.) knallen nu echt UIT het scherm.

Om kort te zijn, je ziet na calibratie pas wat je scherm/beamer kan en mijn mening is : niet gecalibreerd is jammer van je geld. Je hebt dan een duur apparaat dat maar half (of minder) presteert.
Net zoiets als in een slecht afgestelde auto blijven rijden en je ergeren aan lawaai/rook en zo.

Ik heb dus ook maar 1 tip, gooi er 80 eurie tegenaan en ga ECHT genieten van je hobby.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ton83

Ha die Frank !
Ik ga vandaag een Pioneer bestellen 427 XA. Ik begrijp dat calibratie pas kan na 200 gebruiksuren ?
Enne, hoe kan ik een afspraak maken ?
Groet, Ton
Smile and give your face something to do !

PeterPan

Een kleine week geleden heeft Frank mijn Panasonic 37PV60EH gekalibreerd. Bij de eerste meting bleek het scherm al redelijk goed te staan (alleen iets te veel rood volgens mij), iets wat Frank nog niet vaak was tegengekomen bij Panasonic.
Het kalibreren met de service menu settings was toch nog een hele klus, veel meer werk dat ik in eerste instantie verwacht had, een enorm precisie werkje ;)
Na instellen van de DVD via HDMI verzocht ik Frank om ook nog even specifiek naar de Xbox 360 HD DVD speler te kijken aangesloten via VGA omdat ik daar nooit echt tevreden mee ben geweest. Als snel werd duidelijk dat er veel te weinig rood in zat en dat dit ook niet bij te regelen was (deze ingang heeft een afwijkende set user instellingen met meer mogelijkheden dan de andere ingangen maar zelfs dat mocht niet baten).
Aangezien ik ook de component kabel had voor de 360 hebben we die aangesloten en na nog een paar kleine tweaks was de 360 via deze ingang wel zo goed als perfect te krijgen.

Het totaal resultaat: bij alle bronnen zijn de kleuren een stuk natuurlijker, dit valt (vreemd genoeg) het meest op bij huidtinten bij de kwalitatief relatief slechte analoge T.V. uitzendingen. Ook het zwart detail is er op vooruit gegaan (vooral bij DVD).
Het beste resultaat is toch wel bereikt met de HD DVD weergave. Waar ik eerst niet echt onder de indruk was van HD vs SD is het verschil in detail, contrast en kleur nu echt veel beter.
Wat wel even wennen is, is de hoge contrast instelling. In mijn eigen oude user settings had ik het contrast vrij conservatief staan (50% in de Cinema mode) maar volgens Frank kan deze bij Panasonic plasma's richting de 75%.

Al met al een behoorlijke verbetering en zeer zeker een aanrader voor HT liefhebbers die serieus met hun hobby bezig zijn :)
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

7supersprint

Na een jaar intensief knutselen, waarbij een HTPC is opgebouwd en er uiterste aandacht is besteed aan het mechanische en electronische setup van de projector, is Frank Doorhof afgelopen dinsdagmiddag bij ons langs geweest om het puntje op de i te zetten van onze Sony 1252 CRT.

Vriendelijke en spraakzame vent die, op z'n gemak op de grond zittend met z'n laptop en een glas bitter lemon, al mijn vragen met enthousiame beantwoorde. Duidelijk iemand met passie...

En het resultaat? Een verbluffende verbetering, echt véél meer dan ik had verwacht. De kleuren zijn veel natuurlijker, het zwart is véél zwarter, maar wat bovenal opvalt is de enorme toename van detail in de donkere scenes.

Tijdens mijn gesprek met Frank hebben we het ook nog even gehad over de kosten van een calibratie tijdens de tour die door sommige als hoog wordt ervaren. Ook ik heb getwijfeld of het investeren van 200 euro voor een projector met een huidige verkoopwaarde van pakweg 400 euro wel zinvol zou zijn.
Nu heb ik daar een duidelijke mening over. Deze upgrade die het beeld nu heeft, had ik op geen enkele andere wijze voor deze prijs kunnen behalen. Kortom: gewoon doen dus en niet zeuren!!

bedankt Frank,

Roel.
Lelystad



donaldk

Als je het doet om hem te verkopen dan kun je het beter achterwege laten de investering verdien je dan inderdaad nooit terug. Als je machine in goeie staat is en je mag verwachten er een aantal duizend uur plezier van te zullen hebben, dan ligt het anders. De gebruikerswaarde ligt dan duidelijk hoger dan de verkoopwaarde en is niet enkel in geld uit te drukken.

rener

Drie weken geleden was het zo ver,de calibratie van m'n 42pv60.Niet dat ik niet tevreden was met het beeld maar ben van mening dat wanner we honderden euro's uitgeven aan kwaliteits kabels om maar het maximale uit je tv te halen een calibratie niet mag ontbreken.
Het bleek dat m'n instellingen toch niet helemaal juist stonden en na het meten er bijregelen
was het beeld gewoon beter.Eerst even wat dvd's gekeken en moet zeggen na calibratie een kleurrijker en scherper beeld.De kleuren spatten nu echt van het scherm af en ook donkere scenes zijn duidelijker.Zelfs m'n vriendin merkte dit op en die intereseerd het eigenlijk heel weinig.
Sommige tv zenders geven wel wat te veel kleur mee naar mijn smaak maar dvd is super.
Kortom,calibreren is gewoon de moeite waard.Voor iedereen.

PieterR

Vandaag ook heengeweest om te calibreren en uiterst content met het resultaat.
Echt een prachtig beeld.
Voor iedereen die nu nog twijfelt altijd doen het is het geld zeker waard.
service is ook uitstekend je wordt vriendelijk te woord gestaan krijgt perfect uitleg erbij kortom top.

Bedankt Frank

Pieter,
Damwoude

Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview