Collectieve ervaringen met onze ISF calibraties.....

Started by J.A.F._Doorhof, December 12, 2002, 14:11:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Helderheid van de panasonic hoort zo hoog te staan.
Contrast geldt hetzelfde voor, de panasonic werkt totaal anders dan bv de Pioneer.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

gogo

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 17, 2006, 18:34:54
Helderheid van de panasonic hoort zo hoog te staan.
Contrast geldt hetzelfde voor, de panasonic werkt totaal anders dan bv de Pioneer.

Lijkt me inderdaad niet zo verstandig zo'n hoog contrast voor de pioneer >:D

Ik wil ook binnen kort een calibratie laten doen alleen wat me tegen staat, is dat ik nu een humax 5400 ontvanger heb, waarmee ik via de satteliet kijk.

Dat zelfde geld voor mijn Harmon Kardon dvd speler ik ben van plan die beiden binnen  anderhalf jaar te vervangen voor een xbox met hd speler en de humax wil ik ook weg doen voor een hd ontvanger.

Als ik het allemaal goed begrepen heb is het zo dat als je de bron veranderd  je eigenlijk weer een nieuwe calibratie moet laten doen.

Klopt dit.

gr gogo
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

J.A.F._Doorhof

Gedeeltelijk.
Als je het binnen een maand gaat doen zou ik wachten.
Vergeet niet dat je de calibratie als je het perfect wilt houden elk jaar opnieuw moet doen, ik zou dan voor een jaar dus gewoon laten calibreren en met anderhalf weer.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

neosto

Quote from: kindval on September  4, 2006, 14:18:06
Mijn Samsung plasma is gisteren gecalibreerd door Frank. Resultaat heeft mijn verwachtingen overtroffen. Meer diepte, rust, details en natuurgetrouwe kleuren. Het is nu een genot om in het beeld "rond te kijken". Eea zorgt bij mij voor een grotere emotionele betrokkenheid bij het kijken naar films. Een aanrader dus.
Robert

Hoi Robert,

wij hebben ook een Samsung scherm PS42P5H maar twijfel wel of niet calibreren. Tis volgens mij niet goedkoop zo'n calibratie. En aangezien de financien op dit moment even te wensen over laten ben ik wel benieuwd hoe jou instellingen staan. Als je wat tips cq instellingen voor me hebt (of iemand anders) m.b.t. contrast e.d. houd ik me aanbevolen. Alvast bij voorbaat dank.

greetz Neosto
Samsung PS42P5H - UPC Digital tv - Pioneer DVD 530s - Harman Kardon receiver - Kef speakers

J.A.F._Doorhof

neem NOOIT maar echt NOOIT instellingen over van een andere display en al helemaal niet van een gecalibreerde unit.
ELKE unit (zelfs met op één lopende serienummers) wijken onderling ENORM af.

De fabrieksstand is dan vaak beter (kies wel standen als film/cinema)

De calibraties in Emmeloord zijn niet duur, 80,00 aan huis iets duurder, 200,00 maar op de prijs van je display denk ik meer dan de moeite waard.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

neosto

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 30, 2006, 16:40:24
neem NOOIT maar echt NOOIT instellingen over van een andere display en al helemaal niet van een gecalibreerde unit.
ELKE unit (zelfs met op één lopende serienummers) wijken onderling ENORM af.

De fabrieksstand is dan vaak beter (kies wel standen als film/cinema)

De calibraties in Emmeloord zijn niet duur, 80,00 aan huis iets duurder, 200,00 maar op de prijs van je display denk ik meer dan de moeite waard.

Okee,

maar klopt het dat je in het begin je contrast waarde en helderheid laag moet zetten?? i.v.m. inspelen?
En als ik hem breng naar emmeloord, kan ik er dan op wachten? en gaat het op afspraak?

greetz Neosto
Samsung PS42P5H - UPC Digital tv - Pioneer DVD 530s - Harman Kardon receiver - Kef speakers

J.A.F._Doorhof

In Emmeloord kun je erop wachten als je een afspraak maakt natuurlijk :D.

Contrast zou ik rond de 50% zetten voor inspelen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

neosto

Thanx voor de info! Zal mijn contrast ff bijstellen. Ohjaa nog 1 vraag. Ik lees wel eens dat een half uur je scherm op sneeuw laten staan ook goed is tegen inbranden! klopt dat?

Samsung PS42P5H - UPC Digital tv - Pioneer DVD 530s - Harman Kardon receiver - Kef speakers

J.A.F._Doorhof

Niet tegen inbranden maar tegen retentie.
MAW door ruis word het paneel even belicht en krijg je weer een schoon oppervlak.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

neosto

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 30, 2006, 20:28:20
Niet tegen inbranden maar tegen retentie.
MAW door ruis word het paneel even belicht en krijg je weer een schoon oppervlak.

Kijk, weer wat geleerd vandaag!!! ;D
Thanx
Samsung PS42P5H - UPC Digital tv - Pioneer DVD 530s - Harman Kardon receiver - Kef speakers

Marck

Hallo Frank,

Wanneer ben jij met een tour een keer in de buurt van Rotterdam ? Ik heb welsiwaar geen Plasma TV maar een Plasma monitor (JVC GM-X50), dat maakt niet uit toch ?

gr,

Marck

J.A.F._Doorhof

Hi,
We zijn net in Rotterdam geweest.
Door het vreemd vallen van kerst en nieuwjaar is het pas weer in Januari/Februari dat we die kant op gaan.
Verstandiger is even bij ons langs te komen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

speedmetal

stel ik laat een calibratie uitvoeren , 200 eurotjes ligter en vervolgens gaat mijn vrouw of zoontje lekker met de ab lopen klooien en per ongeluk alle instellingen gewijzigd! (even apeldoorn bellen) . of kun je die instellingen opslaan?

J.A.F._Doorhof

Je krijgt een rapport met alle waardes.
En anders even Emmeloord bellen :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Snowmaster


Ondertussen ben ik wel uitgeprutst met de instellingen op een 427 XD.
Beter kan ik hem niet krijgen. Het veranderen van de diverse kleuren lukt mij niet zonder de balans te verstoren, daarom staat de hele kleurentabel gewoon op nul.

Ik heb dus een professional nodig voor een perfecte afstelling.

Nu heb ik 1 vraag :

Afstellen in Emmelloord is goedkoper en sneller. Hoeveel voegt een afstelling thuis dan nog toe? 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Raphie

Quote from: gogo on October 28, 2006, 13:42:27
Lijkt me inderdaad niet zo verstandig zo'n hoog contrast voor de pioneer >:D

LOL lekker scherm dan , dat die nieuw uit doos al op maximaal contrast moet staan, waar haal je de reserve vandaan op het moment dat die een jaar verder is?!?  ::)
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

speedmetal

Hoi frank ,

Heb je al ervaring met de nieuwe Hitachi 42PD8600 plasma tv?

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Djang

#570
Afgelopen Zondag was Frank bij mij langs geweest.
Een hele aardige kerel die weet waar ie over praat dat werd mij al heel snel duidelijk als leek.
Nadat ik wat negatieve berichten had gehoord over ISF Callibraties was ik toch een beetje argwanend, maar ja dat was al snel weggenomen,

Sorry Frank als ik misschien niet al te enthousiast overkwam, maar jeemig ik heb zoals gezegd na jullie vertrek Lord of the Rings gekeken enne ik heb hem per ongeluk maar helemaal gekeken van het begin tot het eind.
Ik zij al tegen Frank... is dit mijn TV?
Met een HD film leek het beeld al wat rustiger en scherper, maar nu dat ik Lord of the Rings had gezien was ik compleet overtuigt.
De kleuren vielen me eerst niet zo op bij de HD film maar bij LotR werd ik weggeblazen, vooral de Coucil of Elrond scene was gewoon kwijl bekend.

Ik denk dat ik nu wel duidelijk genoeg ben geweest, twijfel niet over een callibratie gewoon doen, het is het geld waard.
Ik snap nu wat iedereen bedoel met: Het is het laatste beetje extra wat je aan je beeld weergever kan toevoegen.

Frank Bedankt voor de Callibratie en de nodige kennis.
receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

svmnb

Ik las dat calibratie van sommige Sony LCD's moeilijk of zelfs niet uit te voeren valt.
Valt het type KDL-40W2000 daar soms ook onder? Hopelijk niet, want ik hoopte in januari een mooi gecalibreerde tv te hebben. :'(
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

J.A.F._Doorhof

Je moet me even mailen daarover, ik kan wat codes doormailen die je even moet proberen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

TearS


J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview