Collectieve ervaringen met onze ISF calibraties.....

Started by J.A.F._Doorhof, December 12, 2002, 14:11:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Ziet er slecht uit.
De instellingen in het menu kunnen alleen gedaan worden bij Thomson met een analyzer die bij hun staat en op de service poort word aangesloten, beetje hetzelfde als bij de marantz S1.

We zijn er nog mee bezig.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Carlo

heej

ik ben van plan om een lcd tv te gaan kopen en nou heb ik er 2 gevonden.
namelijk: LG LCD RZ-26LZ55 en de LG LCD 26LX2R het is de bedoeling dat het scherm in mijn slaapkamer komt te hangen/staan ik zit er ongeveer 2 tot 3 meter vanaf. Welke van de 2 raden jullie mij aan ik kan met een beetje logisch denken ook wel nagaan dat de 2e beter is maar hij is ook weer duurder en jullie zullen er wel meer verstand van hebben als mij qua prijs kwaliteit verhouding (en ben tevens ook maar student dus..). ook wil ik graag mijn pc erop aansluiten zodat ik mijn dvd's op het scherm kan kijken. maar nou wil ik graag weten of dat dadelijk ook kan met de nieuwe hd dvd's kan ik die dan ook op mijn hd tv in de goede kwaliteit zien of moet ik daarvoor speciaal zoon hd dvdspeler voor kopen? alvast bedankt voor het antwoord

groetjes Carlo

J.A.F._Doorhof

Hi,
Post dit aub even onder aankoop en adviezen op het forum.
Dit is een thread voor ervaringen met onze calibraties.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jurgennoppe

heb net mijn tv laten calibreren,niet door frank voor alle duidelijkheid,ben
namelijk woonachtig te belgie, ik ben eerlijk gezegd wat teleurgesteld, de lcd werd gecalibreerd via de dve dvd
en dan getest met gladiator dvd,zag er heel goed,maar dan schakelden we over naar gewone tv en
vond echt dat kleur veel te veel was,veel te schreeuwend,met hetzelfde profiel van mijn dvd calibratie.
Dus sta ik in principe even ver,rood groen en blauw staan alle 3 op 50,daar is niets veranderd geweest,
scherpte staat nog steeds op 30,alleen kleur tint werd van normaal op warm2 gezet wat bij dvd heel goed,maar
bij digitale tv veel te veel kleur gaf.... :(

J.A.F._Doorhof

Dan ben je vrees ik bij de neus genomen.
Is de TV wel gecalibreerd met een coloranalyzer.
MAW hebben ze een soort meetapparaat met een laptop op je TV gehangen ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jurgennoppe

ja hoor,met laptop en meetapparaat,die gast heeft meer dan 3 uur werk gedaan en op het einde zag het beeld er echt wel goed uit,van gladiator via
HDMI aansluiting,maar als ik dan dezelfde instellingen gewoon overneem in digitale televisie zit er veel te veel kleur in,zoals teveel rood.
Waarom verschilt dat zo van dvd naar gewone tv qua kleur?? Hij testte alles met de DVE DVD.
Roze(rood) groen en blauw staan nog steeds op 50 en mijn tv liet via de dvd niet toe om die kleuren aan te passen,bij tv signaal zag je direct verschil bij toevoeging of afname van blauw groen rood....

J.A.F._Doorhof

Heel vreemd.
Kabel wil wel eens afwijken maar schotel en digitenne moeten er gewoon goed uit zien.
3 uur is trouwens niet echt normaal voor een calibratie om eerlijk te zijn, maar goed ik loop al heel wat jaartjes mee ondertussen :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jurgennoppe

Hij zat bij de dvd steeds rond 6500 Fahrenheit hoor.
Het model is dus samsung LE32R51B. Frank heb jij bij dit specifieke toestel al problemen gehad om hem juist te calibreren en kon jij via het 'pers. kleurinstellingen' menu,blauw groen roze aanpassen via je DVE DVD? En waarom testte hij dit op een zwarte achtergrond met grijs kader in het midden??
Als je groen blauw rood wil meten,moet je dit dan niet doen met voor groen,een groen testbeeld,blauw een blauw,etc....

J.A.F._Doorhof

#433
blauw, groen en roze worden niet gebruikt voor de grayscale.
Als je dat wilt afstellen moet je dat doen met een spectrum radio meter en kleurpatronen, OF via een filter.

De Samsung ken ik wel die heb ik al verschillende keren gedaan.
Zover ik weet zitten daar geen aparte settings in voor TV en DVD maar een globale instelling.

Wil je meer weten mail me dan even ik wil het forum graag over ONZE calibraties laten, voordat mensen met die type denken dat er geen goede calibratie te doen is :D
Wat ik je wel kan zeggen is dat vooral met de nieuwe generatie LCD/Plasma's je goed moet weten wat je doet ze zijn totaal anders dan projectoren of CRT TV's.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rikske

Frank,


hellow, vraagje heb je ervaring met JVC AV-32H5S qua calibratie?
thx

groetjes
Rikske

J.A.F._Doorhof

Ik ben slecht in type nummers maar ga er maar vanuit dat van de grote merken ik alles wel al eens gedaan heb :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rikske

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 26, 2006, 19:01:40
Ik ben slecht in type nummers maar ga er maar vanuit dat van de grote merken ik alles wel al eens gedaan heb :D

hehehe idd vrij vaag zo  ;D , nee het gaat over een 82cm 100 Hz Jvc 16:9 tv
was gewoon effe benieuwd wat het gaf na een callibratie
greetz
rikske

sumai

Hallo

Het is nu een weekje geleden dat mijn hitachi 42pd6600 is gecalibreerd. Ik heb in deze week rustig de tijd genomen om eens goed naar het scherm te kijken met de dvd speler ( Een HK dvd22 overigens. Frank nog bedankt voor het digitaal afstellen van de speler waardoor het beeld niet meer wegvalt/ trillend beeld geeft bij zeer lichte beeldfragmenten!!  )

Heb naar een aantal door mij vaak bekeken films gekeken. LOTR deel 1 se en 3 se , Aliens se , Starwars 3 en 4, Gladiator. Daarnaast nog naar een aantal kinderfilms met mijn kinderen ( Spongebob the movie, valiant en Robots. )

Het is al vaker op dit forum langsgekomen maar het is echt waar dus ik moet het herhalen: Het beeld is prachtig. Vooral gelet op  A)huidskleuren en ogen, B)landschappen en wolkpartijen ( Had mijn plasma beetje moeite mee vond ik ) en c)relatief grote kleurvlakken zoals bij de diverse tekenfilms.

A) Om een voorbeeld te noemen: In LOTR 1. Het allereerste fragment met Frodo ( Gandalf komt eraan ). Er wordt ingezoomd op het gezicht. De huidskleur is nu echt levensecht terwijl de ogen van Frodo heel mooi blauw blijven!!!!!

B) Nog een paar voorbeelden: In Gladiator tijdens de veldslag tussen de Romeinen en de stammen uit Germania. De kleurpartijen tussen aarde/bomen en lucht. Echt heel natuurlijk. Tijdens de gevechten zag ik nu bijvoorbeeld ook dat er zo nu en dan sprake was van groene graspollen in het veld. Dat was me voor de calibratie echt niet opgevallen.

C) De kleuren van de diverse duiven in de film Valiant. Voor de calibratie nog vlak en on-opvallend. Maar nu worden de kleuren zo mooi en verzorgd weergegeven dat het kijken naar die duiven al een plezier op zich wordt ( Overigens vond ik de film niet zo maar dat terzijde )

Naast het heel mooi weergeven van de kleuren had ik voor de calibratie veel last van bv. blooming. Nu na de calibratie bijna niet meer. Het is er nog wel maar ik moet er echt naar zoeken!

Kortom: Tís ECHT genieten en voor diegene die nog twijfelen..gewoon doen!

Hans.


J.A.F._Doorhof

@Riske,
In principe is de calibratie altijd de moeite waard, gewoon doen :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Woziak

Quote from: sumai on January 27, 2006, 12:47:47
... Een HK dvd22 overigens. Frank nog bedankt voor het digitaal afstellen van de speler waardoor het beeld niet meer wegvalt/ trillend beeld geeft bij zeer lichte beeldfragmenten!!...

Zou je dit eens willen toelichten? Ik heb namelijk soms hetzelfde probleem en zou dit graag oplossen.

Thnx

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Woziak

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 30, 2006, 22:24:53
Check even je videolevels/contrast van je speler.

Bedankt voor de tip Frank, was inderdaad contrast...

Grtz Chris

hhhharry

goeiedag,

heb sinds gister een samsung le26r51 in mijn bezit maar wat mijn opvalt is als ik een dvdtje afspeel dat ik in het zwarte gedeelte van sommige films negatief afbeeldingen zie, heeft dat te maken dat de lcd tv een calibratie beurt moet hebben of heeft met iets anders te maken

alsvast bedankt Harry.

J.A.F._Doorhof

Het kan te maken hebben met het verlies aan zwart detail bij de LCD techniek maar je omschrijft het een beetje krom :D
Maak er anders even een apart topic van in problemen met hard/software of projectoren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RmcDee

Beste Frank, op 22 januari heb jij bij mij in Bergschenhoek mijn Philips 32pw9509  gecalibreerd. Resultaat is absoluut te zien dus ben ik tevreden over het feit dat de afstelling nu optimaal is. Ik ben echter vergeten te vragen toen je met de cd-speler van het vrij goedkope surroundsetje aan het calibreren was hoe het zit met de eigen afstellingen van de de cd-speler. Ik weet dat ik wel eens in het menu van de cd-speler heb gerommeld met de instelbaarheid van de contrast, helderheid, kleur ed. Is die instelling nog van invloed op het calibreren als zodanig als de cd-speler op een bepaalde stand ingesteld staat.Volgens mij heb je daar niet naar gekeken voordat je met de speler ging calibreren of maakt die afstelling van de speler niet uit voor de calibratie van de tv??? Zoja, kan ik daar dan nog iets aan doen met betrekking van de speler? Nog een vraag die ik vergeten ben je te stellen toen je hier was. Via dat setje kan ik niet het geluid van de tv laten verspreiden omdat er geen aansluiting op de surroundset zit die dit mogelijk maakt. Is het mogelijk via een speciale scartkabel of zo om toch het geluid van de tv via die surroundset te krijgen??

J.A.F._Doorhof

Je kan via scart het geluid van je TV op het setje laten lopen inderdaad.
De DVD speler (niet CD speler hoop ik) kun je het beste alles op neutraal laten staan.
SOMS wil er wat te hoog videolevel uitgestuurd worden, hiervoor kun je het beste een DVE DVD op THX optimizer gebruiken.
Maar bij de calibraties loop ik dat allemaal voor je door, dus gewoon zo laten staan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RmcDee

Ja natuurlijk bedoelde ik de dvd-speler Frank. Die scart om het geluid van de tv toch via de surroundset te krijgen: is dat een speciale en heeft die een bepaalde naam. Ik heb nu tussen alles al dure scartkabels zitten.

J.A.F._Doorhof

Een volledige bedrade scart moet ook audio beide kanten op doorgeven meestal.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

tiptop

Hoi Frank,
Een beetje laat mischien, want je hebt mijn Panasonic PA50 in september al gecallibreerd.

Ik geniet er elke dag van! Heel erg mooi en natuurlijk beeld. :)

Ik heb alleen nu een marquant dvd-speler van mijn ouders te leen omdat mijn sony overleden was. :'(
Jij zei toen dat een andere speler verschil kon maken in het beeld, maar het valt reuze mee.
Het ziet er iets minder uit en de schaduwpartijen zijn sneller helemaal zwart. Ik denk dat dat gewoon ligt aan de mindere dvd-speler.
Ik ben trouwens nu dus op zoek naar een goede betaalbare dvd-speler. Weet jij er nog een.
Ik heb al een dedicated Cd-drive/dac gekocht dus het gaat voornamelijk om het beeld.

groeten,
Fabian.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview