Collectieve ervaringen met onze ISF calibraties.....

Started by J.A.F._Doorhof, December 12, 2002, 14:11:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

RoRaBu M.Bakker

Beste allemaal, even het volgende.

Ik ben een persoon die voordat hij een nieuw speeltje aanschaft eerst zich hierover probeert te informeren via de diverse forums. Ben in het bezit van een Dreambox 7000s satelliet ontvanger. Daarom kijk ik elke dag wel even op Sat4all of er iets nieuws te melden.

Zo las ik ook een stuk dat ging over callibratie. Na dit te gelezen te hebben zei ik tegen mijn vrouw, dat als ik een nieuwe tv koop ik deze laat kalibreren. Twee weken geleden heb ik de LCD tv van Samsung Type LE32R51 aangeschaft. Deze heb ik vandaag door Frak laten kalibreren.
Ten eerste; Frank is bij mij als een kundige persoon over gekomen die weet wat hij doet.
Ten tweede; Alle negatieve dingen die ik over kalibreren heb gehoord zijn niet juist.
Ten derde; ik kan alleen maar het advies geven, gewoon doen. Je krijgt veel meer diepte in je beeld vooral bij DVD's of bij digitale ontvangst, de kleuren zijn echt. Ook bij mijn LCD tv was er een groot verschil tussen de instellingen van vanuit de fabriek.
Frank bedankt. Top
Ps. Mijn vrouw en zoontje waren net zoals ik onder de indruk.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Z3R0-P4R4DOX

Hoi Frank,

ik weet niet of je mijn vorige berichtje gelezen heb (misschien dat je er overheen gelezen hebt zou kunnen) en dan met name mijn vraagje....daarom zal ik um ff nog een keer kopieren  ;)

Nog even voor de zekerheid nogmaals de vraag die ik je tijdens het calibreren al stelde : Mocht er dus nog een monteur aan mijn TV te pas moeten komen (vanwege het "tearing" probleem wat zich eventueel nog kan voordoen als ik straks op 720p @ 60 Hz ga zitten gamen) om een firmware update te installeren, dan moet ik hem na de update dus even vragen offie wil controleren of alle waardes nog precies zo zijn ingesteld zoals jij ze in mijn calibratieverslag hebt gezet, en zo niet of ie dat dan ff wil doen ? Of zal ik tegen die tijd voor de zekerheid nog maar even contact opnemen met je ? Bijvoorbeeld als zeker is dat de monteur moet komen omdat ik dus last heb van "tearing", dat ik dat hier via het forum dan even laat weten ?

M.v.g.
Leroy Belzer

J.A.F._Doorhof

Mail me dan aub even.
Maar in principe als het alleen een firmware upgrade is moet je dat inderdaad vragen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"


Geert

Afgelopen week een calibratie gehad van de Loewe Vitros 6381 ZW en de Hitachi 37 PD 5200. Met mijn Loewe (dik 4 jaar oud) kan ik vrij helder zijn door te concluderen dat Frank mijn plannen om een nieuwe TV te gaan kopen flink in de war heeft geschopt. De verbetering is gigantisch en beeld heeft dan ook weer het effect of je door de bekende ruit heen kijkt. Het verschil ten opzichte van de oude situatie is klip en klaar.

Met mijn Hitachi vind ik het verhaal een stuk moeilijker en ik ben er dan ook nog niet helemaal uit. Temeer omdat de oude instellingen allemaal nog op 0 stonden om inbranden te voorkomen. Wellicht dat het beeld ietsjes rustiger en natuurgetrouwer is geworden.

In ieder geval ben ik hartstikke tevreden met het werk wat Frank verricht heeft en de antwoorden van Frank op mijn vragen waren zeer verhelderend. Kortom, een aanrader dus!
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Gerrit RSV Mille

Quote from: Gerrit RSV Mille on May 31, 2005, 22:19:20
Hallo,

Vandaag is Frank bij mij op bezoek geweest om mijn SONY TV te calibreren. Eerlijk gezegd had mijn vrouw nogal twijfels. Maar ik heb volgehouden.

Frank is begonnen om de TV door te meten en je ziet meteen de problemen met de foute instellingen naar voren komen. Na ongeveer een uurtje werk, waarbij kleuren, grijstinten maar ook beeldgrootte worden ingesteld zoals het hoort, is Frank klaar en gaat de eerste DVD in de speler.

Harry Potter 1 (favoriet van mijn zoon) en direct valt op dat er de donkere start scene zich in een straat afspeelt..goh niet eerder gezien. Maar goed daarna toch snel naar het werk. Het echte kijken moet wachten tot vanavond.

Na het Journaal (kijk nou de lezeres heeft wat rimpeltjes...vandaag ineens?) wordt dat een Bugs Life aangezet (favoriet van mijn vrouw). En kijk nou toch, die miertjes zijn er in 2 kleuren! Nooit eerder gezien. En ook die miertjes hebben een soort structuur, ze zijn niet helemaal glad! Verbazing. Naarmate de avond vordert wordt het wat donkerder en langzaam aan wordt duidelijk dat de TV is getransformeerd van een plat schilderij naar een raam waarachter zich van alles afspeelt.

Ook nog maar even Pirates of the Carribean aangezet. Oef! Nu wordt de transformatie pas ECHT duidelijk. Allemachtig die kinderen blijken sproeten te hebben! En de zwaardvecht scene bij de smit is helemaal niet in het donker maar gewoon binnen en kijk je kunt de dingen in de kamer en aan de muur zien.

Ondanks het feit dat de dingen veel duidelijker te zien zijn is het beeld VEEL rustiger geworden. Je blijft nu kijken en na de eerste film volgt de volgende gewoon.

Afijn je snapt het al. Ik ben geen techneut en ik beschrijf maar gewoon wat ik zie en ik ben zeer blij verrast. Ook mijn vrouw is inmiddels overtuigd. Ze kan zelf de verbeteringen benoemen. OK het kost wat maar je krijgt ook wat.

Frank nogmaals van harte bedankt voor de calibratie!

Groeten,

Gerrit uit IJsselstein

Nog iedere dag genieten we van het prachtige beeld. Niet alleen DVD maar ook TV en nu dus ook digitale TV is werkelijk prachtig geworden!! Subliem beeld.

Afgelopen week was ik met mijn zoon in een TV winkel en mijn zoon zei direct: "Wat een rare kleuren he papa die TVs. Alles is blauw! Ik vind het niet mooi. Nemo ziet er zo raar uit." Je had het gezicht van de verkoper moeten zien. Zo´n klein jochie die zijn dure LCDs en Plasmas naar prullemand verwees. Betreffende verkoper wist ook niet wat ISF-calibratie is.

Frank, nogmaals hartelijk dank!!!

bluecupra

Quote from: Geert1962 on October 23, 2005, 14:21:03
Afgelopen week een calibratie gehad van de Loewe Vitros 6381 ZW en de Hitachi 37 PD 5200. Met mijn Loewe (dik 4 jaar oud) kan ik vrij helder zijn door te concluderen dat Frank mijn plannen om een nieuwe TV te gaan kopen flink in de war heeft geschopt. De verbetering is gigantisch en beeld heeft dan ook weer het effect of je door de bekende ruit heen kijkt. Het verschil ten opzichte van de oude situatie is klip en klaar.

Met mijn Hitachi vind ik het verhaal een stuk moeilijker en ik ben er dan ook nog niet helemaal uit. Temeer omdat de oude instellingen allemaal nog op 0 stonden om inbranden te voorkomen. Wellicht dat het beeld ietsjes rustiger en natuurgetrouwer is geworden.

In ieder geval ben ik hartstikke tevreden met het werk wat Frank verricht heeft en de antwoorden van Frank op mijn vragen waren zeer verhelderend. Kortom, een aanrader dus!

Ben ook erg benieuwd wat Frank 1 November uit mijn Hitachi 42PD7200 kan halen  ;D

J.A.F._Doorhof

LOL lijkt mijn zoontje wel, die roept dat ook altijd als we hem mee nemen naar een demonstratie.
Fantastisch.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

maxblast

Gisteren is mijn Loewe Planus gecalibreerd en ik was best een beetje nerveus want er zit net een nieuwe beeldbuis in. De rest van het gezin zag het nut er niet van in; we hebben toch goed beeld!?

Na z'n 30 minuten was Frank klaar en kreeg ik een keurig rapport met voor en na de calibratie.
Hij heeft mij duidelijk laten zien dat sommige instellingen gewoon niet goed stonden (bijv. scherpte op 5).
Bij een lagere scherpte werden letters bijvoorbeeld ineens veel beter leesbaar.
Als afsluiting even een stukje Lord of the Rings and dan zie je het resultaat pas goed.
Ineens zie je details die je nog nooit hebt gezien; geweldig ;D.
Zoonlief en ik zijn beiden enorme LOTR fans en we kunnen niet wachten om weer een eigen LOTR dag te organiseren.
Dit houd in dat we met z'n tweeën van 's morgens tot 's avonds alle extended LOTR films achter elkaar bekijken, onder het genot van een hapje en een drankje.
Met onze gecalibreerde TV wordt dit nog leuker.
Ook vrouw en dochter zijn inmiddels enthousiast. Blijkbaar zijn de soapseries nu ook mooier ;).
Bedankt Frank, ik ben er erg blij mee.

kippekop

Quote from: maxblast on November  2, 2005, 18:06:03
Gisteren is mijn Loewe Planus gecalibreerd en ik was best een beetje nerveus want er zit net een nieuwe beeldbuis in. De rest van het gezin zag het nut er niet van in; we hebben toch goed beeld!?

Na z'n 30 minuten was Frank klaar en kreeg ik een keurig rapport met voor en na de calibratie.
Hij heeft mij duidelijk laten zien dat sommige instellingen gewoon niet goed stonden (bijv. scherpte op 5).
Bij een lagere scherpte werden letters bijvoorbeeld ineens veel beter leesbaar.
Als afsluiting even een stukje Lord of the Rings and dan zie je het resultaat pas goed.
Ineens zie je details die je nog nooit hebt gezien; geweldig ;D.
Zoonlief en ik zijn beiden enorme LOTR fans en we kunnen niet wachten om weer een eigen LOTR dag te organiseren.
Dit houd in dat we met z'n tweeën van 's morgens tot 's avonds alle extended LOTR films achter elkaar bekijken, onder het genot van een hapje en een drankje.
Met onze gecalibreerde TV wordt dit nog leuker.
Ook vrouw en dochter zijn inmiddels enthousiast. Blijkbaar zijn de soapseries nu ook mooier ;).
Bedankt Frank, ik ben er erg blij mee.


Zo'n zoon eis ik ook later!!!  ;) ;D
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

sam922

Hoi Frank,

Ik zit er over te denken om mijn televisie te laten calibreren. Ik heb een Panasonic 28PS10F. Kan jij die ook calibreren?
Ik heb nog een vraagje. Als er hele donkere scenes in een film zijn en mijn kamer is ook donker dan zie ik op het beeld 2 iets lichtere(antracietgrijs) verticale balken staan. Ik heb mijn contrast en helderheid op ca. 60% staan, maar niets helpt.

Sam

J.A.F._Doorhof

Die balken zie je die ook bij een TV uitzending of via een Svideo aansluiting.
Soms zit dit in de RGB aansturen soms echt in het toestel.

De kwaliteit gaat er in principe altijd op vooruit als je laat calibreren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Macabre

Donderdag, 03-11-2005 heb ik mijn Panasonic TH-42PW7e laten calibreren, er werd gezegd dat , na metingen, de fabrieks instellengen vrij goed stonden behalve de blauw waarden.
Nadat dit bij was gesteld bleek ook dat de Sony DVP-NS930 dvd-speler nog een drukkertje in de goede richting kon gebruiken. Haviksoog op visite hé. Het eind resultaat heb ik dit weekend goed en kritisch bekeken en moet zeggen dat het zijn geld dubbel en dwars waard is geweest.
Het is voor mij een waar kijkgenot om onderuit gezakt in de bank deze plasma te bewonderen.
Bedankt Frank

Groetjes, Martin

michel van maanen


J.A.F._Doorhof

Hi,
Je kunt je inschrijven in het board actieve ISF tours in de tour bij jou in de buurt.
Tevens staan daar ook wat how to's hoe de tours werken.
Ook kun je kijken op www.isfcalibraties.nl

En voor verdere vragen kun je me altijd mailen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

M

#416
Hoi Frank,

ben nu bezitter van een Pio 506 XDE en wil deze door jou laten calibreren. Nu kocht ik een paar dagen terug het duitse blad video, en daarin zat een test dvd van AVEC met een paar testbeelden erop.
Maar een paar van die beelden komen op de Pio niet goed door. Zoals verschillende teksten die van rechts naar links loopt, die je dus goed moet kunnen lezen, maar ik kan ze slecht lezen. En een pendule die heen en weer gaat is niet strak maar trilt enorm. Op mijn vader zijn plasma, een Panasonic was dit echt een stuk beter. Met een calibratie zou dit beter gaan denk je?

Maar de kleuren op het testbeeld en de overgang daarvan was op de Pio weer beter. Er zit een balkje op met 12 vakjes die van wit naar zwart lopen en ik tel er 11. Die laatse zwart naar zwart zie ik niet. Maar bij de Pana zag ik wel 6 vakjes niet, was 1 kleur wit.
Ik hoop dat een cali hier kan helpen.

Gr Mayko
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

J.A.F._Doorhof

Hi,
Dat soort testen zijn heel goed.
Probleem is alleen dat de bron ook zeer belangrijk is.
Probeer voor de grap de test eens met je vaders DVD speler, en probeer je DVD speler eens progressive uit te sturen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Allure

Frank, heb je al ervaringen met de Pioneer 506 en de Panasonic PV500, de 'nieuwe' 50inchers dus?

Welke vind jij qua beeld (na calibratie!) de beste en waarom? Zit er nog veel verschil in t.o.v. de 42 inchers?
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

J.A.F._Doorhof

Ik heb net een 50" Pioneer gedaan 6G en dat zijn gewoon fantastische toestellen.
De Panasonic kan ik me zo niet voor de geest halen maar gezien de ervaringen die ik met Panasonic heb zal dat vast niet slecht zijn.
Ze zijn voornamelijk groter :D.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dimi_v

Vanmorgen ook met wat vertraging bij Frank op de zaak gekomen.

Ik heb een wat oudere JVC IntériArt, deze gekregen van mijn maat nadat hij een nieuwe Loewe Nemos gekocht had (JVC was hoogspanning van overleden). Ik heb hem toen voor zo'n 250 euro laten repareren, maar was nooit echt onder de indruk van beeld. Wel van formaat (72cm breedbeeld, keek je eerst vaak naar zwarte balken op je 55cm 4:3).
Waarschijnlijk issie nooit goed gerepareerd want Frank moest contrast echt helemaal terudraaien om enigzins fatsoenlijk beeld te kunnen krijgen, maar hij zei al gelijk dat het zonde van de moeite was. Er zit iets niet goed, maar heb besloten om er verder geen geld of tijd meer in te steken. Koop wel een andere TV en laat die dan wel calibreren.

Frank wordt bedankt voor het eerlijke advies en ik hoefde nieteens wat te betalen voor het kwartiertje dat ie met mijn TV bezig is geweest. Wordt vervolgd denk...
Marantz SR-4500 met Marantz DV-4500
Infinity Alpha HCS II aangevuld met REL Q50
Samsung 46C530 met CI+ en een interactieve ontvanger van Ziggo
Xtreamer Sidewinder netwekspeler

Jurgennoppe

Ik zou graag mijn tv laten kalibreren door frank,maar ik woon in belgie en hier hebben ze blijkbaar nog nooit gehoord van calibraties,kan iemand me helpen,aub?

J.A.F._Doorhof

Hi,
We doen om de paar maanden een tour voor belgie.
We hebben er nu ook één lopen mail me even voor informatie [email protected]
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dusun

Dag,

Vandaag mijn Philips LCD 37PF9830 laten calibreren door Frank.
Resultaat: Een verschil tussen dag en nacht, kleuren lijken zoveel meer tot hun recht te komen, alles lijkt in 1x of het in Ariel gewassen is ik heb er anders geen woorden voor hoe ik het resultaat moet omschrijven. Echt een aanrader!!!

Bedankt voor de vriendelijke service Frank en waarschijnlijk tot volgend jaar.

Groeten Bart.

Hoeksel

Helaas bleek vandaag dat ik 1 van die 3 mensen ben met een TV die zelfs niet door Frank (in 5 jaar tijd) te calibreren bleek....Frank kwam wel in het servicemenu, maar kon niet manueel de instellingen wijzigen (met de complimenten aan Thomson). Ik hoop dat mijn ISF calibratie nu uitgesteld is (tot nadere info van Frank), en dat ik niet een nieuwe TV hoef te kopen om het effect van calibreren te zien  ;D

Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview