Collectieve ervaringen met onze ISF calibraties.....

Started by J.A.F._Doorhof, December 12, 2002, 14:11:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Koos

Vandaag genoten van de Calibratie, door FRANK.............
In een woord geweldig.


Met Vriendelijke Groet
Koos
Alkmaar

kippekop

Beste Frank,

Ben van plan binnenkort een sony lcd rpt te kopen, alleen had ik gelezen dat de standen op deze tv niet apart per bron zijn te saven. Betekent dit dat ik elke keer als ik van dvd terug naar de kabel ga weer de instellingen om het rood te verlagen handmatig moet instellen?

Alvast bedankt voor het antwoord!
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

crow

Frank heeft vrijdag 11 maart mijn XV 9000 sharp projector gecalibreerd.
We hadden allebei in een lange file gestaan maar om een 19:30 ging ie aan de gang.
Na ander half uur calibreren en vele vele vragen te hebben beantwoord.
Was ie klaar en de uitkomst was zeer goed.
De bijlage spreekt voor zich.
Meer krijg ik niet uit de projector.
Om half twee s'nachts starwars zitten kijken,  en zitten genieten ,man wat is het zwart.
Nu nog een keer een ander scherm kopen, en mijn home theater is echt klaar.
Nu is het wachten op het HD tijdperk, blij dat ik nooit begonnen ben aan lcd,plasma's of breedbeeld.
Frank nog bedankt en see you ;) ;)


The Crow

crow

The Crow

NoFuzz

Vanavond bij Frank langs geweest voor de calibratie van mijn Sanyo Z1. Direct na de calibratie in de HT-demoruimte in Emmeloord viel mij nog niet direct veel verschil op. Andere omgeving, lichtomstandigheden...

Maar, thuisgekomen en de boel natuurlijk meteen aangesloten en uitgeprobeerd: geweldig! Echt een behoorlijk verschil. Kleuren zijn veel natuurlijker, maar ze 'spatten' inderdaad ook van het scherm in sommige scenes. Bij de LOTR-fotr bleken de contrasten tussen bijv de vuren in "Mordor" en de donkere omgeving veel groter: het vuur leek als het ware echt brandbaar.
Ook veel meer details zichtbaar (het fluwelen jasje van Bilbo heeft blijkbaar een structuur...).

Echt "awesome" was Finding Nemo, daar kun je met recht spreken van schermafspattende kleuren, dude!

Wel even de speler (Denon 2200) op "darker" gezet, zoals je zei de 'neutrale' stand en daardoor de brightness weer iets op moeten schroeven, maar daardoor lijkt het nog weer wat te winnen qua 'diep'-zwart.

Dus, another happy customer!
Equipment list: Two ears, two eyes and a brain...
Sonus Faber Toy Towers|Music Hall A70.2|SMSL SU8|Chromecast Audio|Xbox one S|Oppo 93||Denon X4500H|Dynaudio Audience 62|SF Solo|42W|SVS PC+2039|Sony VPL-HW50ES

Audiotwin

Op 8 maart is Frank bij mij geweest om mijn Philips 28pw9525  te doen.
Het resultaat is goed,je ziet gewoon veel meer bv bij barend en v dorp zie je alle nerven in de tafel wat daarvoor altijd egaal was,mijn moeder die dezelfde tv heeft was bij mij en zag het ook meteen, toen ze thuis was belde ze meteen dat ze die nerven bij haar niet zag en de kleuren anders waren terwijl ze in eerste instantie calibratie maar onzin vondt.Vooral bij dvd is het verschil best groot.Wel jammer dat mijn beeldbuis wat krom is en Frank daar niets aan kon doen maar dat ligt aan Philips,helaas.
Ik kan niets negatiefs vinden,vondt het beeld niet waziger of iets degelijks waar sommigen wel eens over klagen.
Het beeld is veel scherper,helderder,kleurrijker en natuurlijker geworden,zelfs mijn vrouw zag het en dat wil wat zeggen!!!!!

MVGR,

Arjan
Tevredenheid!!!

Starred

Quote from: Koos on March  8, 2005, 20:21:59
Vandaag genoten van de Calibratie, door FRANK.............
In een woord geweldig.


Met Vriendelijke Groet
Koos
Alkmaar

Ik dacht dat ie alleen tv's en projectors callibreerde! Maar eh, hoe voelt dat nou?  ;D

marcelvandekamp

hallo,

Frank is gisteren geweest voor mijn barco 701s, en het resultaat was dramatisch. 2 uurtjes werk. (de PJ was een een beetje een "bitch" zoals hij dat zij) Maar het is gelukt, en ben erg tervreden. Net de incredibles gekeken, en het was heerlijk genieten. Frank bedankt !!
met vriendelijke groet,

marcel

freakymv

vorige week vrijdag heeft frank mijn hitachi 42pd5200 gecalibreerd en ik moet zeggen het was even wennen maar het is absoluut een verbetering meer detail ,rustiger gewoon echter dus perfect nou nog een scalertje ertussen alleen ben er nog niet uit welke of de dvdo of de plasma enchanger pro maar daar kom ik ook nog wel uit iemand toevallig ervaring met een van deze combinaties ik hoor het wel

J.A.F._Doorhof

We krijgen binnenkort de plasma enhancers pro binnen en hebben dan units voor review
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HTF4Perry

Gisteren kwam Frank naar de wereldstad Den Hoorn om mijn Hitachi 32PD5200 onder handen te nemen. Hij waarschuwde al voor het grote verschil met deze plasma. Zien is geloven wat mij betreft... al weet ik niet welke waarde je aan het oordeel van deze kleurenblinde moet hechten ;D

Na de calibratie moest ik gelijk toegeven dat de verschillen groot zijn. De avond daarvoor bekeek ik LOTR (fellowhip) waarbij me opviel dat de kleuren stevig van het scherm spetterden bij die hobbits in het dorp en de bossen. Nu spetterden ze weer, maar anders. De kleuren zien er natuurlijker uit, zodat gras meer op gras lijkt en bomen... Maar er is meer. Mijn platte tv lijkt ineens minder plat. Hoe het kan snap ik niet, maar het is net of je echt over de weilanden kijkt en of je door de bossen loopt. Dit is geen tv, maar een (hele grote) kijkdoos! Verder viel me 's avonds  op dat de donkere scenes zwarter geworden zijn, maar wel met meer detail. Ook bij de tv (digitaal via CAIW) heb ik minder last van verstoringen. De tv lijkt tekortkomingen in het signaal nu minder te benadrukken. Gecombineerd met natuurlijker kleuren is ook dat  een vooruitgang. Wel ben ik benieuwd wat een beter signaal doet. Wellicht zie ik dat binnenkort als Versatel behalve mijn internetaansluiting ook digitale tv levert. Vergelijkend warenonderzoekje...

Kortom, calibreren? Een aanrader!  :)

Gerrit RSV Mille

Hallo,

Vandaag is Frank bij mij op bezoek geweest om mijn SONY TV te calibreren. Eerlijk gezegd had mijn vrouw nogal twijfels. Maar ik heb volgehouden.

Frank is begonnen om de TV door te meten en je ziet meteen de problemen met de foute instellingen naar voren komen. Na ongeveer een uurtje werk, waarbij kleuren, grijstinten maar ook beeldgrootte worden ingesteld zoals het hoort, is Frank klaar en gaat de eerste DVD in de speler.

Harry Potter 1 (favoriet van mijn zoon) en direct valt op dat er de donkere start scene zich in een straat afspeelt..goh niet eerder gezien. Maar goed daarna toch snel naar het werk. Het echte kijken moet wachten tot vanavond.

Na het Journaal (kijk nou de lezeres heeft wat rimpeltjes...vandaag ineens?) wordt dat een Bugs Life aangezet (favoriet van mijn vrouw). En kijk nou toch, die miertjes zijn er in 2 kleuren! Nooit eerder gezien. En ook die miertjes hebben een soort structuur, ze zijn niet helemaal glad! Verbazing. Naarmate de avond vordert wordt het wat donkerder en langzaam aan wordt duidelijk dat de TV is getransformeerd van een plat schilderij naar een raam waarachter zich van alles afspeelt.

Ook nog maar even Pirates of the Carribean aangezet. Oef! Nu wordt de transformatie pas ECHT duidelijk. Allemachtig die kinderen blijken sproeten te hebben! En de zwaardvecht scene bij de smit is helemaal niet in het donker maar gewoon binnen en kijk je kunt de dingen in de kamer en aan de muur zien.

Ondanks het feit dat de dingen veel duidelijker te zien zijn is het beeld VEEL rustiger geworden. Je blijft nu kijken en na de eerste film volgt de volgende gewoon.

Afijn je snapt het al. Ik ben geen techneut en ik beschrijf maar gewoon wat ik zie en ik ben zeer blij verrast. Ook mijn vrouw is inmiddels overtuigd. Ze kan zelf de verbeteringen benoemen. OK het kost wat maar je krijgt ook wat.

Frank nogmaals van harte bedankt voor de calibratie!

Groeten,

Gerrit uit IJsselstein

Audiofiel

Mooi verhaal Gerrit. Je hoeft niet technisch te zijn om je eigen ervaringen op te schrijven. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Daze

Gisteren is Frank bij mij langsgeweest om mijn BenQ PE7800 projector te calibreren. Ik heb echt met bewondering zitten kijken hoe hij bezig was, je kunt echt merken dat er een hoop ervaring en kennis in deze man zit. Het voelde echt alsof m'n projector eens goed onder handen genomen werd door een dokter die er alles aan deed om hem weer beter te maken...  :D
Na afloop vroeg Frank mij om eens een DVD op te zetten die ik pas nog gezien had zodat ik het verschil kon zien. Toen ik dit gedaan had zag ik inderdaad al een verbetering, alleen was het toen nog moeilijk om exact aan te geven wat er in mijn ogen precies verbeterd was.

Toen Frank weer vertrokken was heb ik nog wat DVD's in m'n speler gestopt en ik werd echt steeds enthousiaster. Ik begon steeds meer dingen te zien die echt DUIDELIJK verbeterd waren. De kleuren zijn veel en veel mooier en natuurlijker geworden, je hebt echt het idee dat alles er veel realistischer uitziet, het 'klopt' allemaal gewoon, alles is nu echt in balans. Buiten opnamen en gezichten zien er nu echt super natuurlijk uit zoals ze moeten zijn, maar ook als een kleur echt fel moet zijn dan is ie dat.

Het contrast en blacklevel is ook zeer duidelijk verbeterd en het beeld heeft echt veel meer diepte gekregen. Ik heb hier vaker reacties van mensen gelezen dat het beeld meer '3D' leek na een calibratie en wist nooit echt goed wat ik me daar nu bij voor moest stellen, maar nu weet ik precies wat ze bedoelen. Er zit gewoon veel meer diepte in het beeld waardoor je veel meer het idee hebt dat je IN de film zit. Alles ziet er veel realistischer en rustiger uit, alles 'klopt' gewoon.

Vóór de calibratie was ik ook best tevreden met het beeld alleen had ik het gevoel dat er iets miste. Ik had toch het idee dat ik keek naar een beeld dat op een scherm werd geprojecteerd en nu heb ik echt het gevoel dat ik IN de film zit en het zelf allemaal meemaak. Het is moeilijk uit te leggen en ik had vantevoren ook niet verwacht dat het zo'n impact zou hebben, maar je moet het gewoon zelf meemaken en zien wat het met je beeld doet. Het feit dat ik direct na de calibratie zowat elke DVD die ik in m'n collectie heb (en dat zijn er nog al wat) even in m'n DVD-speler heb gestopt om met verbazing het resultaat te bewonderen zegt al genoeg denk ik, ik kon gewoon niet meer stoppen...  ;D Ook andere mensen aan wie ik het heb laten zien viel het verschil direct op, ook zij waren helemaal enthousiast...

OK, genoeg veren in Frank z'n kont gestoken  ;D maar het mag wel gezegd worden vind ik. Ik ben gewoon super blij met het resultaat en ik heb nu pas echt het gevoel dat het helemaal af is. Frank, bedankt en ik weet zeker dat ik voorlopig niet meer uit m'n bioscoopie weg te slaan ben...!
"Censorship is the commonest social blasphemy because it is mostly concealed, built into us by indolence, self-interest, and cowardice."

John Osborne

J.A.F._Doorhof

Zit wel makkelijk al die veren :D
Maar bedankt ben altijd blij om van mensen te lezen dat ze happy zijn met hun projectoren/weergevers.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

freakymv

hhhmmm frank zit er nog korting op als ik mijn nieuwe pioneer laat calibreren je hebt nog niet zolang geleden mijn hitachi onderhanden gehad en wil dit nu graag weer
intussen hangt er ook een dvdo hd voor ,maar de pioneer kan er niet zo goed mee over weg graag (resolutie)advies over het volgende, wat is beter de bovengenoemde dvdo of de plasma enchanger pro (in combi met pioneer) en is de dvdo eventueel nog interuilen op de pro en wat zou dan het kostenplaatje moeten zijn (inruil en calibratie) anders geef maar een pm'metje

groetjes marco

beunky

Zo, weer een tevreden klant ;D
Damn! Wát een verschil! :o :o :o
FF getest met het Requiem van Verdi, eerst de hele morgen al aan gehad :D
En toen ná de calibratie de dvd er in, woooooooooooowh :o :o :o :o
Meer diepte, véél meer diepte, meer detail, beter zwart en alles is beter te onderscheiden, Abbado staat écht los van het publiek dat je eerst niet eens kon zien in een bepaald stukje...
De kleuren zijn vele malen beter, het is écht goed gewoon! Structuren van bepaalde dingen (een strijkstok bijvoorbeeld) zijn beter, je ziet de losse haartjes op de stok naast elkaar in plaats van één wit vlakje...
Ja, hier een tevreden klant ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

beunky

Ter ondersteuning een drietal afbeeldingen uit het calibratierapport.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

R


wil

Inderdaad, ik heb geen verstand van calibreren, maar kan het kloppen dat je eerst een soort zee-aquarium had als beeld met een superzwaar contrast? De verschillen tussen vóór en ná in cijfers/grafieken zijn iig enorm. Helemaal cool zou zijn als je een screenshot van vóór en ná zou kunnen vergelijken.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

J.A.F._Doorhof

Hi,
Dit is nog niet zo vreemd hoor, de meeste TV's hebben dit soort afwijkingen geloof het of niet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

wil

Quote from: J.A.F._Doorhof on July  8, 2005, 14:45:55
Hi,
Dit is nog niet zo vreemd hoor, de meeste TV's hebben dit soort afwijkingen geloof het of niet.
Ik geloof je  :D

Maar klopte mijn veronderstelling dat:
Quoteje eerst een soort zee-aquarium had als beeld met een superzwaar contrast?

En is dit nog mogelijk in geval van beunky's tv?:
QuoteHelemaal cool zou zijn als je een screenshot van vóór en ná zou kunnen vergelijken.

Of misschien heb jij nog wel een spraakmakend voorbeeld met screenshots  :P?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

beunky

Quote from: wil on July  8, 2005, 14:57:13
En is dit nog mogelijk in geval van beunky's tv?:
wil

Nee, dat is helaas niet mogelijk ;)
Het is een Loewe Mimo 28 trouwens...
En nu zou Loewe toch aardig goed moeten zijn...
Is het ook hoor ;D in mijn ogen althans ;D maar ja, het kan dus behoorlijk wat beter ;D ;D ;D ;D

Frank bedankt! :D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

J.A.F._Doorhof

Het stomme is dat we ENORM gewend zijn aan het blauwe beeld en dat je ogen heel veel compenseren.
Als echter het beeld helemaal goed staat zul je van veel mensen horen dat het beeld een stuk rustiger is (minder compenseren) en dat er enorm veel meer diepte in het beeld zit, dit omdat het beeld nu natuurlijk is.

Echter wit is zonder twijfel minder blauw (wat veel mensen beschouwen als minder wit).
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview