Collectieve ervaringen met onze ISF calibraties.....

Started by J.A.F._Doorhof, December 12, 2002, 14:11:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marbico

Wat mij wel erg opvalt, het zijn voor 98% televisie`s die een calibratie hebben ondergaan bij Frank, waarom blijven die projectors zo achter??
Snap dat niet, iedereen heeft op dit forum bijna een projector maar laat niemand dan een calibratie uitvoeren.
had daar ook graag wat over gelezen omdat ik twijfel om ook mijn BenQ 8700 te laten calibreren.
Heb al mooi beeld vind ik maar is blijkbaar niet nodig zo te zien aan de niet aanwezige reaktie`s van projector bezitters.
Of laten die die calibratie door andere verrichten??

John
Wat habe sie in die tasse gefroemeld??

Sullivan

Hi John,

Het komt misschien omdat mensen vaak een projector snel of gelijk laten calibreren, waardoor er geen duidelijk verschil is aan te geven van voor en van na. De overtuigende verslagen van Frank en Rob in het 'Hardware review' gedeelte zeggen misschien al genoeg.

Daarnaast moet je ook niet vergeten dat nog steeds veel meer mensen een TV hebben.

Maar je hebt wel gelijk. :D Komop iedereen met een ISF gecalibreerde projector: deel je ervaring.

mvg,
Frank

jaco

Ik heb een CRT die afgesteld is door Rob Dingen bij de levering. Daarvoor een CRT die door Frank ISF gecalibreerd is. Ik ben er helemaal van overtuigd dat een calibratie zijn geld dubbel en dwars waard is.
Omdat elke apparaat een bepaalde variatie heeft in zijn componenten en afstellingen, kan het haast uit de doos niet 100% goed zijn. Het zou mooi zijn als dat wel zo zou zijn, en wellicht zou je dit ook als klant moeten kunnen verwachten, maar zolang de fabrikanten het niet waarmaken is een (ISF) calibratie DE manier om het beeld zo te krijgen zoals het hoort.

Zeer tevreden mee. Nu ben ik misschien bevooroordeeld omdat ik ook een ISF certificaat heb, maar aan de andere kant moet  ik daarom ook weten hoe het hoort te zijn.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Kerstmanno

Tsja, mijn projector is ook gecalibreerd, direct bij levering. Maar de demo die ik heb gezien, was natuurlijk ook gecalibreerd. Voor niet gecalibreerde pj's moet je maar naar de mediamarkt gaan ;)

The Forest Stars

Eindellijk was het zover....mijn PIO 434 werd gecalibreerd.  Oke hij gaf al
een schitterend plaatje (na de DVE-disc te hebben gebruikt), maar toch
nieuwsgierig wat een ISF-calibratie zou doen met dit scherm. En........
inderdaad, dit is de puntjes op de i zetten en/of de slagroom op de taart.
Aan de waardes van het ISF rapport zie je ook dat dit nut heeft gehad. Natuurlijk gaat het erom of je "het" ziet . Het is een ongelofelijk natuurlijk plaatje met net dat beetje meer dieptewerking, die deze calibratie zijn geld waard was/is.

Frank bedankt.

Theo.


el-jorge

Zo, Frank is gisteren bij mij geweest. Ik vertel nu even snel mijn 1e ervaring, over een tijdje zal ik hier even posten wat ik er helemaal van vind.
Frank kwam ergens in de middag. Hij is gelijk met mijn tv aan de slag gegaan. Ik moet zeggen dat ik met het proces niet zo bezig ben geweest. Wij hebben gewoon gezellig gekletst terwijl Frank bezig was. Toen die klaar was vroeg hij aan mij om er een dvd in te doen die ik goed ken. Dus Fellowship of the Ring erin gedaan, en het meer aan detail viel me gelijk op. Frank merkt wel op dat ondanks mijn QED scart, dat ik wel naar composiet zat te kijken. Gelijk het menu in mijn dvd speler gechecked bleek die wel op RGB te staan. Dus dat was wel vervelend. Ik heb toen de dvd speler van mijn ouders aangesloten, bleek de scart in ieder geval wel goed te werken. Toen maar weer op mijn dvd speler aangesloten, het menu weer ingegaan, even opnieuw op composiet gezet en toen weer terug naar RGB en toen ging het wel goed. De verandering zal wel gebeurd zijn zo'n 4 weken geleden toen mijn speler gerepareerd moest worden, ik heb hem daarna nog niet zoveel gebruikt. Nu de minder mooie maanden eraan komen zal dat vast wel weer meer worden. Binnenkort dan ook mijn ervaring over de wat ik vind van het resultaat.
De callibratie zelf was in ieder geval gezellig en voor mij ook weer leerzaam. Frank bedankt.
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

Sullivan

Quote from: el-jorge on August 28, 2004, 11:00:57
...Toen die klaar was vroeg hij aan mij om er een dvd in te doen die ik goed ken. Dus Fellowship of the Ring erin gedaan, en het meer aan detail viel me gelijk op. Frank merkt wel op dat ondanks mijn QED scart, dat ik wel naar composiet zat te kijken...

Frank,

Heb je dan gecalibreert op de composiet uitgang? Of had je hem daarvoor al op RGB gezet?

mvg,
Frank

J.A.F._Doorhof

Op composite jammer genoeg, maar dat maakt voor de grayscale bij Sony en Philips niet uit, alleen Panasonic is er gevoelig voor per input.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

B-art

Kent iemand de portretschilderijen van Charlie Toorop? Hier dacht ik even aan toen ik iemand op tv in close up zag. Ben nu helemáál tevreden met mijn TV Home (digitale tv). Meer diepte, natuurlijkere kleuren, blik in de ogen levensecht. Ben heel tevreden Frank!

groeten,
Bart
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

DV

6 juli callibratie van 32pw9618     top!!!!!

vorige week xbox dropaangesloten  ubertop!!!

Dv

Hey Frank, nog steeds 100% tevreden over tv-callibratie, vraagje:
Mijn surround-set wil ik ook afstellen, wat is de beste manier hiervoor?

Mvg, DaanV

J.A.F._Doorhof

Hi,
Het beste kun je een combi aanschaffen via onze webshop met DVD DVE PAL en dB meter dan kun je alles perfect afstellen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Leodebeo

Hierbij een vraag voor onze redder in nood, Frank. Wij kijken al jaren met veel plezier naar onze Philips Matchline-tv. Mooi en scherp beeld maar willen nu een breedbeeld aanschaffen. Hebben ons oog laten vallen op een Loewe Spheros 32" met een harddisc. Bij een demonstratie door een dealer wordt er een poppenfilm-dvd met zachtrose kleuren getoond. Aansluiten op een antenne of beter (net als thuis) op tv-home was niet mogelijk. Hierdoor is een goede vergelijking maken niet mogelijk en ben ik onzeker geworden om tot aankoop over te gaan.
Frank, wat zijn jouw ervaringen met dit nieuwe toestel van Loewe? Krijg ik (ev na calibratie) minimaal net zo'n mooi en scherp beeld als welke we nu hebben? Tot op dit moment heeft nl nog geen enkel showroom lcd-tv mij kunnen overtuigen. Wellicht heeft dat te maken met hetgeen ik in dit draadje heb kunnen lezen.
Ter aanvulling. We hebben kortgeleden alvast een Rotel receiver en dvd-speler en Piega P4 speakers aangeschaft en willen onze installatie met de Loewe compleet maken.
Frank, bedankt voor je hulp.

J.A.F._Doorhof

Hi,
Koop GEEN LCD TV is mijn advies :D.
Gewoon een standaard CRT based tv geeft het beste beeld.
Wil je toch plat ga dan voor plasma maar vermijd de goedkopere units.

Met de gemiddelde Loewe TV koop je echt wat goeds.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DaanV

Frank, ik heb net n notitie gevonden van de normale gebruikersinstellingen, kun je mij ook de code/handeling mailen om de "fabrieksinstelling"  te bekijken/ --> te noteren ???

Mvg,

DaanV

Ps: na hoeveel maanden/ jaar raadt je her-callibratie aan? (kben n bovengemiddelde kijker   --geworden ;)

32pw9618





J.A.F._Doorhof

Hi,
Meestal rond de 1000 uur dat is één keer per jaar.
Mail me even voor die codes.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

noise

#316
Frank is eergister bij mij geweest.
Mijn eerste indrukken zijn een dieper zwart en een echt fraai kleur resultaat.
En inderdaad ook meer diepte in het beeld (3d)
Echter heb ik wel het idee dat ik kwa scherpte wat ingeboet heb.
Toch zeer tevreden.
Gr, Wim.

MrPink

De ingeboette scherpte is slechts schijn, je hebt juist meer detaillering gewonnen. :)

Groetjes,
Oscar

joostring

ik ben gister bij frank geweest voor een callibratie van een sharp z 90 beamer
het resultaat heb ik gisteravond gezien  1 woord suppppppppppper
ik ben er zeer blij en erg tevreden mee
frank bedankt
gr erwin joosting

J.A.F._Doorhof

Hi,
Het veegeffect kan weggaan bij een calibratie maar het kan ook blijven.
Probeer het volgende, ik neem aan dat je een philips TV hebt teminste.

Dynamic contrast UIT
DNR UIT
Contrast naar 55%
Active control uit
Sharpness op 0

Dit moet het veegeffect al voor een groot gedeelte weghalen.
Het veegeffect word vaak veroorzaakt door teveel digitale troep tussen het signaal te proppen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bhou

Hallo,

Graag wil ik langs deze weg Frank een compliment maken mbt de calibratie van onze Sharp XV Z200 Projector.
Vorige week ben ik met de projector in Emmeloord geweest en nadien in alle rust het resultaat thuis kunnen bekijken.
Ik ervaar veel meer scherpte, diepte in het beeld, mooiere kleuren , ect. De film komt nu veel heftiger "binnen" dan voorheen,
Ik wist wel dat een calibratie effecten zou hebben, maar zo veel effect had ik niet kunnen bevoeden!
Van harte aanbevolen dus!!!

Groet, Bart

joostring

frank heeft mijn beamer sharp z90 ook gecalibreerd en hij is super geworden een echte must

DaveMoi

Frank,

Ik woon in Belgie (Vilvoorde, regio Brussel) en had graag mijn HC900 projector laten calibreren. Hoe neem ik contact met je op, en hoeveel gaat dat ongeveer kosten?

     Met dank,

         David

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

broeno

 :) :) :) :)
Dacht mijn sony plasma ke-p37xs1 redelijk goed ingesteld te hebben.
Tot Frank kwam. Direct na de calibratie was op een bekende dvd al te zien dat er meer diepte, detail en kleur gekomen was.

Bij het tv kijken was het even wennen m.i. door de slechte kwaliteit van sommige zenders. Na weer gewend te zijn aan tv beelden zie je ook hier meer helderheid, natuurlijke kleuren, meer detail met name ook op de achtergrond en bij donekere beelden.

Mijn vrouw die normaal niet zo erg let op de kwaliteit van beeld merkte een aantal bovengenoemde kenmerken spontaan op.

Kort gezegd voor het geld van de calibratie veel meer tv. Geweldig.   :) :) :) :)

Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview