Collectieve ervaringen met onze ISF calibraties.....

Started by J.A.F._Doorhof, December 12, 2002, 14:11:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

el-jorge

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de film stand van de Sony tv niet echt denderend vind. En iik kan daar de scherpte in ieder geval niet aanpassen.
En ja, ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik me nu voor een tour inschrijf of het later doe.
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

J.A.F._Doorhof

Hi,
Als de TV gecalibreerd is dan is de filmstand echt een stuk beter dan nu :D.
De filmstand is bij sommige modellen het enige waar de SVM uitstaat en dat geeft extra rust.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MagnetiC

#278
Dinsdag 11 mei was het dan zover.
Eerst mocht Frank mijn TV calibreren, een JVC HV-32P37SUE. Het resultaat isverbluffend. Heerlijk hoe rustig het beeld nu ineens is, terwijl de kleuren er nu echt vanaf spatten.
Daarna ging hij de TV van m'n ouders doen, een Philips 28PW8717. Bij die TV zag ik nog meer verschil, ik schrok er zelfs van. Ook erg relaxt dat hij het beeld verticaal aan de randen praktisch kaarssrecht heeft weten te krijgen. Dat stond echt heel slecht afgesteld. M'n vader zag het meteen. Ik sta er nog steeds versteld van hoe rustig het beeld wordt terwijl kleuren/detail/diepte allemaal beter worden. M.a.w. ik ben zeer tevreden  8)

Ik heb echter nog een vraagje: Frank, jij zei dat mijn TV in het midden of-focus is. Ik moet zeggen dat het mij in het begin niet zo opviel, en bij DVD's kijken nauwlijks (kijk meestal zonder ondertiteling). Maar ik begin me er steeds meer aan te ergeren, met videogames is het vaak duidelijk zichtbaar als er tekst op het beeld verschijnt. Is hier niks aan te doen of wordt het dan repareren/omruilen? Ik baal er toch wel van, vooral wanneer ik naar de TV van m'n ouders kijk die nu verder perfect is.

J.A.F._Doorhof

Hi,
Ik kan daar niets aan doen, de leverancier zal zich waarschijnlijk beroepen op binnen de marge, maar je kunt het proberen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Peter Hegedus

Quote from: Peter Hegedus on April 17, 2004, 22:22:53
Hoi,

Je hebt bij mij ook goed werk geleverd. Er is alleen 1 ding veranderd wat minder is. Bij svcd`s (en niet alle , sommige) die eerst perfect afspeelde , heb ik nu bovenaan een blauwe horizontale streep. Ik denk dat dat met de overscanafstelling te maken heeft. Kan dit wat ruimer gezet worden zodat ik die irritante blauwe lijn niet meer krijg?
Verders heel tevreden, Frank!

grtz Peter

Nou, het is niet opgelost :-( Ik weet zeker dat dit voor de calibratie er niet zat. De PM`s hebben niet geholpen helaas, dus moet ik helaas de tv naar Philips brengen om het te verhelpen . Niet leuk.

groet,

Peter Hegedus
Rotterdam

J.A.F._Doorhof

Hi,
Het enige wat je nog kan proberen is je DVD speler op 4:3 LTBX zetten ipv op 16:9 bij veel mensen haal ik de speler van 4:3LTBX af mischien dat daar de kneep zit.

Anders zou ik het niet weten, de TV naar Philips brengen is nutteloos immers er zit geen vertical size in jouw TV dus ook philips kan daar niets aan doen.

De blauwe lijn heeft te maken met een stukje overscan dat te krap staat, aangezien ik dat niet heb veranderd omdat die optie er niet is moet je dus zoeken in een andere oorzaak.

Heb ik bv bij jou :
1.
De DVD speler van 4:3 naar 16:9 gezet
2.
De DVD speler van composite naar RGB gezet.

Deze 2 dingen kom ik bij 3 van de 10 mensen tegen en kunnen dit veroorzaken.

Het vreemde is dat je het niet op DVD's hebt en niet op ALLE VCD's.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Peter Hegedus

#282
Dat is inderdaad vreemd. Ik denk dat het  de aanpassing is van de geometrie, misschien?
Het is immers aan de bovenkant en dan kun je het vergelijken met de onderkant van een cirkel. Linksboven en rechtsboven zie je het ook niet, ???

- RGB heeft mijn DVDspeler niet
- Volgens mij heb je niet aan mijn DVD gezeten

Maar ja, ik zal er voorlopig mee moeten leven, bedankt voor je reacties.

groet,

Peter

ps, misschien moet ik hem gewoon inruilen voor een Loewe  ;)

efsix

Hallo allemaal,

Na een (zeer) lange tijd op dit forum meegelezen te hebben, besloten om een beamer te kopen.
Het is de X1 van "Fred Beamer" geworden.
Gelijk een afspraak gemaakt met Frank om deze te laten callibreren. (wel of niet callibreren is natuurlijk geen issue meer als je de reakties hoort)
Vorige week naar Emmeloord gereden. Frank was nog even bezig met het forum. Ik merkte dat dit veel energie van hem eist. Frank; hulde voor de tijd die je hierin steekt! (maar denk ook aan jezelf!)

De beschrijving van de callibratie laat ik achterwege daar dit reeds in meerdere topics goed beschreven is. Wel vermeldenwaard is dat ik direct om een filtering heb gevraagd daar hier laatste tijd goede resultaten mee worden geboekt. Dit bleek ook direct. Door toepassing van een licht "magenta?" filter behoefde er minder gecorrigeerd te worden en leek zelfs de lightoutput enigzins toegenomen. Voor details svp Frank.

Ik heb bewust een week gewacht om voor mijzelf tot een goed oordeel te komen.
Het resultaat is een beamer van "een klasse beter".
Het eerste wat mij opviel was dat het totale beeld helderder was en kleurrijker. Ook het detail in het zwart was beter. Je ziet dit alles pas goed in je eigen thuissituatie als je heen en weer switched tussen de nieuwe user instelling en de oude instellingen. Nu had ik pas het "wow" gevoel!

Wat ik verder erg prettig vond, is dat Frank een goed gevoel heeft om de klant niet alles tegen een flinke prijs aan te smeren. Hij geeft mogelijkheden aan waaruit jezelf kan kiezen.
Een reden temeer om nog eens terug te komen. (dat is natuurlijk de truuk!)


Frank, nogmaals bedankt!


Peter Hegedus

#284
Hoi,

Ik weet gewoon zeker dat de blauwe lijn er boven niet zat voordat jij hem onderhanden hebt genomen. Ik vind het dus ook een vrij goedkoop antwoord wat je geeft. Voordat ik besloot om een calibratie uit te voeren had ik het forum erg goed door genomen. Nu zit ik duidelijk met een probleem(en ik denk dat jij dat veroorzaakt hebt) en dan laat je me zitten. Het lijkt mij dat jou reactie zou moeten zijn, heej, we komen er niet uit, ik kom even langs als ik in de buurt bent. Dat doe je niet. Jij laat mij letterlijk zitten met het verhaal dat jij niks veranderd hebt. Sorry, dat heb jij dus wel!. Ik weet niet wat, maar VOORDAT jij mijn tv "onderhanden" hebt genomen had ik dus GEEN blauwe lijn boven in beeld. Nu dus wel, en te vaak. Mijn plezier is totaal vergald.
Mja, ik weet het ook niet meer, jammer dat je totaal niet bereid bent om mij te helpen,, en dan bedoel ik langskomen en mijn tv terug te zetten hoe die was. Want op deze manier hoef ik geen calibratie, sorry.

groet,

Peter Hegedus

Rotterdam

edit:veranderingen zijn spelfouten.l

J.A.F._Doorhof

Hi, ???

Ik snap totaal je reactie niet op het forum.
Ik heb je over de E-mail meerdere malen dingen aangedragen die het probleem zouden kunnen veroorzaken.
Het is een simpel 1+1 = 2 probleem, als er GEEN vertical size in je TV zit en geen vertical shift dan kan ik ONMOGELIJK daar iets aan veranderd hebben, het probleem MOET dan extern van de TV zitten.

Nogmaals zoals in de mails ook aangegeven heb ik de volgende oplossingen voor je :

1.
Het contrast is naar beneden gegaan het KAN zijn dat door een te hoog contrast je beeld eerst opgeblazen werdt waardoor de blauwe balk buiten beeld viel.
2.
Je gebruikte in het verleden mischien een andere stand dan de breedbeeld stand, waardoor je het naar buiten zoomde.
3.
De DVD speler stond op 4:3 LTBX en staat nu op 16:9 waardoor het nu binnen het zichtbare veld valt.
Probeer de speler eens voor de SVCD's naar 4:3 LTBX te zetten en dan met bv de zoomfunctie naar 16:9 te zetten.
4.
Je gebruikte eerst een composite aansluiting en nu RGB (dat is volgens jou niet zo maar ik twijfel daaraan), probeer dus weer eens voor die probleem titels je DVD speler op composite te zetten ipv RGB (kan in het user menu van je DVD speler)
5.
Kijk eens of je met de cursors je beeld kan verschuiven, sommige Philips chasis's hebben die optie.
6.
Gebruik je een DVD speler van bv Philips gebruik daar dan de raster verschuif optie.

Aangezien je de opties voor vertical size of shift niet hebt in je TV heeft het totaal geen zin dat ik langskom in Rotterdam, als je wilt wil ik je best hier ontvangen dat ik samen met je alles doorloop samen met een andere DVD speler zodat we kunnen kijken waar het probleem precies zit, maar in de instellingen van de TV zit het volgens mij in geen geval. Het probleem moet in één van de bovengenoemde settings zitten.

Ik vindt je reacties ZWAAR overtrokken en vindt het dus ook vreemd dat je zo op het forum reageert, ik heb via verschillende mails genoeg oplossingen aangedragen, het feit dat je het bij de ene SVCD niet hebt en bij de andere wel is iets wat ook zeer vreemd is, als er inderdaad een probleem zou zijn met de overscan zou je het op ALLE DVD's en SVCD's hebben en niet op een paar.

Nogmaals mijn aanbod staat dat je een keer in Emmeloord alles kan laten nakijken dat is gratis.

Ik laat NOOIT iemand zitten, dus aub zet alles wel in perspectief.

Lukt dit niet ben ik de 24e in Rotterdam en kan ik eventueel langskomen.
Ik heb je dit eerder niet aangeboden omdat ik je oplossingen per E-mail heb aangedragen die naar mijn inziens het probleem moeten oplossen, ik zou het anders ook niet weten, ik ben best bereidt de 24e alles voor je na te lopen, ik snap dus nogmaals niet je aggressie die je hier tentoonsteld.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Alex HL

Frank is gisteren bij me geweest. Ben ook tevreden met het resultaat. De kleuren komen er allemaal wat beter uit en je ziet ook meer diepte. Hele aardige vent ook trouwens. We hebben over van alles gekletst waardoor ik niet zo heel veel van de calibratie heb meegekregen. :D Maar het resultaat is natuurlijk even goed.  ;)

Jammer dat aan overscan niet zoveel te doen is.

Peter Hegedus

#287
Quote from: J.A.F._Doorhof on June 16, 2004, 09:00:09
Hi, ???

Ik snap totaal je reactie niet op het forum.
Ik heb je over de E-mail meerdere malen dingen aangedragen die het probleem zouden kunnen veroorzaken.
Het is een simpel 1+1 = 2 probleem, als er GEEN vertical size in je TV zit en geen vertical shift dan kan ik ONMOGELIJK daar iets aan veranderd hebben, het probleem MOET dan extern van de TV zitten.

Nogmaals zoals in de mails ook aangegeven heb ik de volgende oplossingen voor je :

1.
Het contrast is naar beneden gegaan het KAN zijn dat door een te hoog contrast je beeld eerst opgeblazen werdt waardoor de blauwe balk buiten beeld viel.
2.
Je gebruikte in het verleden mischien een andere stand dan de breedbeeld stand, waardoor je het naar buiten zoomde.
3.
De DVD speler stond op 4:3 LTBX en staat nu op 16:9 waardoor het nu binnen het zichtbare veld valt.
Probeer de speler eens voor de SVCD's naar 4:3 LTBX te zetten en dan met bv de zoomfunctie naar 16:9 te zetten.
4.
Je gebruikte eerst een composite aansluiting en nu RGB (dat is volgens jou niet zo maar ik twijfel daaraan), probeer dus weer eens voor die probleem titels je DVD speler op composite te zetten ipv RGB (kan in het user menu van je DVD speler)
5.
Kijk eens of je met de cursors je beeld kan verschuiven, sommige Philips chasis's hebben die optie.
6.
Gebruik je een DVD speler van bv Philips gebruik daar dan de raster verschuif optie.

Aangezien je de opties voor vertical size of shift niet hebt in je TV heeft het totaal geen zin dat ik langskom in Rotterdam, als je wilt wil ik je best hier ontvangen dat ik samen met je alles doorloop samen met een andere DVD speler zodat we kunnen kijken waar het probleem precies zit, maar in de instellingen van de TV zit het volgens mij in geen geval. Het probleem moet in één van de bovengenoemde settings zitten.

Ik vindt je reacties ZWAAR overtrokken en vindt het dus ook vreemd dat je zo op het forum reageert, ik heb via verschillende mails genoeg oplossingen aangedragen, het feit dat je het bij de ene SVCD niet hebt en bij de andere wel is iets wat ook zeer vreemd is, als er inderdaad een probleem zou zijn met de overscan zou je het op ALLE DVD's en SVCD's hebben en niet op een paar.

Nogmaals mijn aanbod staat dat je een keer in Emmeloord alles kan laten nakijken dat is gratis.

Ik laat NOOIT iemand zitten, dus aub zet alles wel in perspectief.

Lukt dit niet ben ik de 24e in Rotterdam en kan ik eventueel langskomen.
Ik heb je dit eerder niet aangeboden omdat ik je oplossingen per E-mail heb aangedragen die naar mijn inziens het probleem moeten oplossen, ik zou het anders ook niet weten, ik ben best bereidt de 24e alles voor je na te lopen, ik snap dus nogmaals niet je aggressie die je hier tentoonsteld.

MvrGr.
Frank

Frank., ik ga dadelijk mijn antwoord op jouw reactie geven en ik heb hem bewust niet gelezen, waarom? Omdat je gelijk hebt met wat je zegt. Ik heb het forum lang gelezen en je hebt niemand ooit laten zitten. Ik zal het uitleggen, ik kwam thuis (laat) en zette een dvd op, en zag weer die irritante blauwe lijn.. ik werd op dat moment geirriteerd en denk dat ik dat een beetje op jou afreageerde(frustratie)
Dus, bij deze, en ik hoop dat je het aanvaard, mijn excuses. Jij hebt mij nooit verkeerd behandeld :-[

groetjes

een beschaamde Peet (want alles is heel mooi, ik snap er ook niets van)

J.A.F._Doorhof

Mail me maar gewoon voor die tour dan komt het wel goed.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bladerunner.nl

Hallo Frank,

Onlang heb je een calibratie toegepast op mijn Loewe Nemos 28 en ik moet zeggen dat naar mijn mening het beeld rustiger/stabieler is geworden.

Mijn vrouw vindt echter dat het beeld iets "waziger/ mistiger" ziet, alsof er iemand in de kamer gerookt heeft. Ik weet niet goed hoe ik moet omschrijven maar ik denk wel dat je het begrijpt. Voor de rest vindt ze wel een prachtig beeld.

Is er misschien een eenvoudige oplossing (in het menu) om mijn vrouw ook tevreden te houden, behalve dat ik haar naar de stad stuur met 200,00 euro? ;D




J.A.F._Doorhof

Je kan je scherpte weer omhoog zetten maar dat is niet echt de bedoeling.
Wat ook het probleem kan zijn  bij de Nemos is de brightness die kan niet exact goed staan of een half te hoog of een half te laag.
Zet je brightness eens 1 puntje terug.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bladerunner.nl

#291
Quote from: J.A.F._Doorhof on July  7, 2004, 17:17:42
Je kan je scherpte weer omhoog zetten maar dat is niet echt de bedoeling.
Wat ook het probleem kan zijn  bij de Nemos is de brightness die kan niet exact goed staan of een half te hoog of een half te laag.
Zet je brightness eens 1 puntje terug.

MvrGr.
Frank

Ik heb je advies opgevold, ook nog fff de scherpte geprobeerd maar dat is idd 3x niks, de brightness 1 puntje omlaag is als je goed oplet toch een groot verschil.

Het "probleem" was trouwens niet op elke zender merkte mijn vrouw op, maar nu is alles naar wens.

Ik blij - de vrouw blij - jij blij?

Bedankt voor je snelle reactie en passende advies, ik gebruik tevens mijn monitor (van de PC) ook weer met veel plezier dankzij één druk op de knop door jouw toedoen.

Genoeg lof voor vandaag, ik ga lekker relaxed een filmpje kijken.  O0  Richard

J.A.F._Doorhof

:D
Dat van die monitor was een leuke ja, daar had ik wel schik in (niet negatief bedoeld hoor).

Vaak is iets brightness naar beneden voor sommige TV zenders ideaal.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ben

Beste Frank,

Ik ben afgelopen donderdag bij je geweest voor de calibratie van mijn Sanyo Plv Z2.
Ik moet zeggen dat de calibratie mijn verwachtingen heeft overtroffen.
Over het algemeen kan ik zeggen dat er een verbetering van alle facetten van het beeld
optreedt. De meest in het oogspringende zijn de volgende:
1 het geheel levert een strak plaatje op
2 veel meer diepte
3 details vallen meer op
4 evenwichter kleuren
Dit zijn de meest opvallende verbeteringen.
Kortom, het is echt genieten nu!

Met vriendelijke groet
Ben Mennen

Kerstmanno

Quote from: shoutje on July  7, 2004, 20:58:39
Bedankt voor je snelle reactie en passende advies, ik gebruik tevens mijn monitor (van de PC) ook weer met veel plezier dankzij één druk op de knop door jouw toedoen.

De aan/uit knop? ;D Of de degauss knop?

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kerstmanno


zeiksnor

Frank is aflopen woensdag langsgeweest om wat instellingen bij te werken.
Het toestel (sony 32fq70) was al een keer gecalibreerd geweest, maar daarna zijn er wat onduidelijkheden geweest en de usersettings moesten bijgesteld worden.
Het geheel komt bij mij beter over als bij de eerste calibratie.
Mooie kleuren en vooral een scherp beeld, dit laatste is weleens anders geweest bij Sony.
Al met al de moeite waard geweest om Frank toch nog een keer te laten komen.

tevreden

Hey
Mijn ervaring van calibratie van philips pw9816


ELLENDE!!!!!

Echt ellende

om na gewenning van callibratie (6 JULI) een niet-gecallibreerde tv te bekijken....

Kwas vrij huiverig voort effect (kunt vooraf niet testen op t echte resulataat zoals bv in audio-zaak),

in 1 woord:  subliem       dvd: ubertop  tv: te rood/warm / "overdreven"  (kleur gaat dan snel naar 51 ipv
61(dvd))     tv = wennen  maar de tune-up is zeer de moeite/euri waard.   FranK: TOPPIE

(Ps: je vertelde over die console/incl 2 g    hoe krijg ik die hier???

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview