Collectieve ervaringen met onze ISF calibraties.....

Started by J.A.F._Doorhof, December 12, 2002, 14:11:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

S@m

Quote from: Gaeje on March  5, 2012, 19:15:31
moet jeje voorstellen hoeveel mails hij dan gaat krijgen van mensen die vinden dat ze geld te goed hebben om de meest onzinnige redenen, of hoe vaak hij op de baan zal zitten om bestaande calibraties nog wat bij te tweaken. Nog een memory setting bij voor bij sfeerlicht, nog een setting voor bij daglicht; dan een setting voor de kids, met wat fellere kleuren, graag een kidssetting ook voor nacht, dag, sfeerlicht en slaaplampje, want soms vallen ze in slaap tijdens de tekenfilm...

etc...

Tuurlijk, al die tevreden klanten van de afgelopen 11 jaar zijn eigenlijk luizen in de pels van Frank... :closedeyes:

J.A.F._Doorhof

Jongens kom op, dit is toch niet nodig.

We zijn gewoon simpel met dit soort dingen, is een klant niet tevreden zoeken we een oplossing.
Alleen geld terug geven bij calibraties binnen een tour (die correct zijn uitgevoerd) is niet mogelijk, helemaal niet aangezien er legio oplossingen zijn die kunnen werken voor de klant.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

phy

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 12, 2002, 14:11:04
Aangezien veel mensen vragen naar "Hoe is het resultaat nu echt ?" mischien handig om jullie ervaringen te bundelen in deze thread.

Graag geen vragen, alleen ervaringen positief en negatief.

Ik maak deze ook STICKY zodat hij altijd boven aan kan blijven staan.

MvrGr.
Frank

Hier begint dit topic mee

Ik wil even aangeven dat ik het nooit over geld teruggeven heb gehad ook niet in de vele mails met Frank voordat het op het forum kwam
dat die het maar beaamt.
Dat mag hij houden
Het gaat gewoon om mijn ervaring
Ik had goed beeld dan word het gecalibreerd en dan heb ik heel slecht beeld
dan ligt het eerst aan mij en ik moet eraan wennen
en nu moet ik eeneens plankjes gaan maken en buizen gaan afdekken
ik had gewoon goed beeld zonder dit alles hoe vaak moet ik dat nog zeggen?
ik kon zelfs met daglicht gewoon kijken daarom had ik voor deze projector gekozen
op aanraden van mensen op dit forum.
en ik was er blij mee het is een fijne projector (als hij in de ongecalibreerde huiskamer stand staat)

Gaeje

ZET HET DAN TERUG

dat is toch niet zo moeilijk? het ding is toch niet onherstelbaar kapot gemaakt?

S@m

Quote from: Gaeje on March  5, 2012, 20:51:27
ZET HET DAN TERUG

dat is toch niet zo moeilijk? het ding is toch niet onherstelbaar kapot gemaakt?

Daar gaat het toch helemaal niet om.

Frank wil graag (positieve én negatieve) ervaringen teruglezen in deze thread. Vaak is het positief, maar nu een keertje negatief en Phy heeft dit aangegeven zoals Frank in de startpost heeft gevraagd.

Dat Frank dan met oplossingen komt waar Phy niets mee kan is jammer...

J.A.F._Doorhof

Hi,
Als eerste moet je je realiseren dat je GEEN goed beeld hebt.
Je hebt doordat je op high lamp modus draait EN de living room stand een behoorlijke lightoutput waardoor je feitelijk je probleem enigszins maskeert. Maar de kleuren en grayscale zijn VERRE van wat ze moeten zijn.

Je kan ook na de calibratie gewoon met daglicht kijken, de stand living room blijft namelijk gewoon werken, je doet in je posts net voorkomen alsof je de living room stand niet meer kan gebruiken. Zie het als dat er een setting bij is gekomen, de ISF stand.

DIE stand moet je alleen gebruiken als je netjes kan verduisteren en er GEEN licht op je scherm valt, en dan kijk je naar een optimaal presterende projector, wel met minder lightoutput maar met optimale kleuren en grayscale en dynamisch bereik.

nu komt je probleem.
Er valt binnen je ruimte licht op je scherm, aangezien je met de gekalibreerde projector minder lightoutput hebt dan waar je normaal op draait valt dit MEER op, let wel dit is ALTIJD aanwezig en ook als je op de living room stand draait zul je een ENORME winst zien als je zorgt dat er geen licht op je scherm valt van de lampen onder het scherm. Ga je echter naar de gekalibreerde stand valt dit nog meer op... een scherm reflecteert licht, het zal goed zwart laten zien als er GEEN licht behalve dat van de projector op het scherm valt, het zal dan ook goede diepe kleuren laten zien. ELKE vorm van licht die op het scherm valt zorgt ervoor dat het zwart minder zwart is en dit betekend ook dat kleuren valer en lelijker worden. Je moet dus zien terug te gaan naar een situatie waar er GEEN licht op het scherm valt buiten dat van de projector.

Je opmerking : "en nu moet ik eeneens plankjes gaan maken en buizen gaan afdekken" word blijkbaar niet door je begrepen.
Neem nu voor de "grap" eens aan dat jij niets weet van projectoren en ik wel... nogmaals gewoon even voor de grap.
Als je vanuit dat standpunt naar de situatie kijkt met de uitleg zoals boven zou het dan niet gewoon de moeite waard zijn om een plankje boven je versterkers te maken zodat het licht van de buizen NIET meer op het scherm valt....

Je kan dan aankomen met de opmerking, hiervoor was het wel goed, maar kijk dan weer even vanuit dat standpunt naar mijn opmerking dat het NOOIT goed is geweest met zoveel licht op je scherm en dat zelfs in de living room stand je laat zeggen 50% mist van wat je projector echt kan (waarschijnlijk zelfs meer) en in de ISF stand mis je waarschijnlijk 90% van wat je projector echt kan.

Allemaal door de gloed van de lampen die onder het scherm staan.

Zou..... je dan niet (wederom uitgaande van het hypothetische standpunt dat ik er echt wat van af weet) eens de proef op de som kunnen nemen en de versterkers of even uit laten (kost je niets) of ze op een andere plek zetten, OF ze af te dekken TESTEN of ik gelijk heb.... ik weet zeker dat als je eenmaal ziet wat die waas van licht op je scherm doet je nooit maar dan ook echt NOOIT meer terug wil naar je huidige situatie.

Wennen aan de ISF setting zal misschien even duren omdat zoals wij het hier in de polder noemen "je kop verkeerd hebt staan" maar ook daar heb ik alle vertrouwen in dat dit in de zeer nabije toekomst goed komt, nogmaals neem nu gewoon even voor de "grap" aan dat ik echt weet waar ik over praat en ook gezien het feit dat de test in nog geen 5 minuten te doen is (namelijk even de versterkers UIT laten staan)... daar bereiken we toch veel meer mee dan dit oeverloze gepost ?

Niet goed voor mijn gezondheid, niet goed voor je jouwe en je beeld word er niet beter van.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

@SAM,
Wat PHY niet WIL proberen, niet niet kan, maar gewoonweg niet WIL.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

qinq

Nouja het topic gaat over ervaringen. Zijn ervaring is negatief. Laten we het daarbij houden dan.

J.A.F._Doorhof

Laten we het daarbij laten inderdaad, ik heb genoeg dingen aangedragen, denk dat het nu tijd is om te stoppen, alles is al meerdere keren gezegd.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

S@m


phy

hoi Frank
Dat heb ik al lang geprobeerd de versterkers uit te laten
en de livingroom stand vind ik dan mooier
Je doet ook net of mijn scherm fel verlicht is door mijn versterkers
het valt best mee maar er is wel een schijn ja
je zegt:
(realiseer je dan dat je dan geen goed beeld hebt)
dat realiseer ik me alleen op de gecalibreerde stand
Helaas ik kan er niets anders van maken.
dof flets vaal en grauw

J.A.F._Doorhof

Dan is het klaar.
Kan er niet meer van maken, als je liever naar de living room stand kijkt dan zei het zo, ik heb mijn best gedaan, hoop wel dat je dat wilt inzien voordat je onze goede naam (zoals aangekondigd op andere fora wilt schaden). Menig bedrijf zou helemaal niet reageren ik probeer alles wat in mijn macht ligt, en probeer ook aardig te blijven.

Verder laat ik het er maar bij, had graag een 100% tevreden klanten kring gehouden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

S@m


alexander2

Quote from: Gaeje on March  5, 2012, 18:43:49
hey alexander, de "i'm with stupid" cartoon betekent dat ik akkoord met je (uitspraak) ben, met een soort knipoog...

Yep sorry ik heb je ook nog een PM gestuurd ik ben eerlijk gezegd niet zo bekend met die symbolen.

Djang

Alweer 3 weken geleden dat ik met mijn vriendin naar Emmeloord ben geweest.
Een hele onderneming om een 50 inch Plasma te vervoeren in een Suzuki Swift, maar het was het waard.

Weer een hoop geleerd, want ook tijdens de Calibratie heeft Frank een hoop te vertellen.
Kleuren zaten al redelijk goed. De grootste verbetering in: scherpte, zwart zag er nog net wat beter uit en het contrast staat een stuk beter afgesteld.
Weet niet zo goed wat er nog meer verbeterd is, maar het totaal plaatje ziet er gewoon lekkerder uit.

Goed geholpen door het personeel, we werden zelfs geholpen met inladen, alleen maar lof  :smile:
Als afsluiter naar van de Valk in Emmeloord geweest waar mijn vriendin zei: ''Ik weet me god niet waar hij het allemaal over had, maar wat ik er wel uit kon opmaken is dat Frank weet waar die over praat''
Aldus de vrouw  :P
receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

iDance

Vandaag is Frank voor de calibratie van onze Panasonic plasma TV langs geweest. Nu zijn deze TV's met de THX instelling al goed van beeld te noemen maar na calibratie toch duidelijk waarneembare verbeteringen (digitale TV beelden). Geen groenzweem meer, meer details en betere kleur en zwartweergave. Uiteraard moet ik nog de diverse Blue-ray's opnieuw bekijken maar vooralsnog zijn we bijzonder tevreden. Na drie LCD tv's is de plasma toch een hele verademing. Maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Snowmaster

Frank, ik ga op zoek naar een groter scherm naast mijn Pio 500M.
Zonder gecalibreerd scherm kan ik zeker niet "leven" daarom zal mijn keuze mede afhangen van de calibratiemogelijkheden.

Zijn er beperkingen bij het calibreren van de jongste generatie Panasonic en Samsung plasma's en leds?
Ik bedoel daarmee : sevicemenu's die niet toegankelijk zijn, gebrekkige/onvolledige CMS e.d.
Of is de jongste generatie schermen juist erg toegankelijk?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Job


J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

phy

Gisteren een filmavond gehouden met 8 personen ik heb laten kiezen op welke instelling men wilde kijken
Niemand koos de gecalibreerde stand.

J.A.F._Doorhof

Hebt je ondertussen er voor gezorgd dat er geen licht meer op je scherm valt dan van de versterkers ?

Anders kan ik me dat inderdaad goed indenken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Aurora13

Quote from: phy on May  6, 2012, 10:59:02
Gisteren een filmavond gehouden met 8 personen ik heb laten kiezen op welke instelling men wilde kijken
Niemand koos de gecalibreerde stand.

Zet een gecalibreerde TV in de winkel tussen niet gecalibreerde TV's en niemand koopt hem...
Laat mensen kiezen met bv Cars en niemand kiest voor de gecalibreerde stand...

Kijk eens twee weken gecalibreerd en je wilt nooit meer terug.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

J.A.F._Doorhof

Het gaat inderdaad niet om welke stand geeft de meeste kleur en de meeste lightoutput, maar welke geeft de kleuren het beste weer en geeft het meeste detail, verlopen en diepte.

Echter in dit geval speelt er wat anders, lees maar even terug.
Vind het alleen lullig dat er continue op terug gekomen word terwijl ik al verschillende oplossingen heb aangedragen....
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview