Collectieve ervaringen met onze ISF calibraties.....

Started by J.A.F._Doorhof, December 12, 2002, 14:11:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Ik vind dat echt een vreemd opmerking.
Het lijkt erop dat je een soort van waas voor je gezicht hebt en alles negatief uitlegt.

ik geef je een paar oplossingen, maar je blijft maar doorgaan op een negatieve manier, dus nog 1x en dan stop ik ermee.

1.
Ik kan gratis een hercalibratie doen op de living room mode.
Zeker niet perfect maar in ieder geval beter als wat je nu hebt, je kan de projector daarvoor langs brengen of versturen.

2.
Aangezien je zelf aangeeft dat beeld ondergeschikt is zie ik in JOUW situatie het advies voor een 50" plasma (of groter) zeker niet als een verkeerd advies of vreemde opmerking, GEEN ENKELE projector kan goed beeld afleveren als er buizen op het scherm schijnen. En voor de goede orde wij verkopen helemaal geen plasmas of LCDs dus ik snap niet waarom ik een snau krijg dat ik je iets probeer aan te smeren.

3.
Dek simpelweg de buizen af, een plankje boven de versterkers waar je ook nog leuke dingen op kan zetten (alleen geen dingen die licht geven) en daardoor valt er geen licht op het scherm, lijkt me persoonlijk de beste oplossing, je geniet dan echt van je projector en kan zonder problemen de gecalibreerde stand gebruiken aangezien het scherm niet meer belicht word. Een scherm kan niet zwarter zwart weergeven als het licht dat op het scherm valt, en dat is een feit.

4.
Zet de versterkers ergens anders neer waar het licht niet op het scherm valt.

MAW ik geef je meer dan genoeg oplossingen en concessies, waarom dan toch zo blijven snaauwen naar me en me het gevoel geven dat ik even snel incasseer en daarna de klant maar laat hangen ??? dat is echt het tegen overgestelde van hoe wij werken.
Ik heb al uitgelegd dat ik er van uit ging dat je geen karton voor de ramen had hangen bij normaal kijken, maar ik ging er wel vanuit dat je de versterkers afdekt bij film kijken, iedereen die ik ken die met buizen draait zorgen ervoor dat er geen licht op het scherm valt.
Kun je nagaan hoe je zometeen geniet van je beeld als je het licht van het scherm wegneemt, en nogmaals met een plankje is dat zo gedaan en de winst is ENORM.

Ik probeer je van alle kanten te helpen, maar ergens stopt het wel voor me natuurlijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

phy

1: Ik heb 225 euro betaald zodat ik niet hoefde te komen of de projector op te sturen.
Opsturen lijkt me ook geen goed idee
En ik ben nu ook een beetje huiverig voor calibraties geworden dan heb ik misschien helemaal geen instelling meer die me bevalt

2: Ik wil geen Plasma ik had een projector met goed beeld
ik heb een paar keer gevraagd of zo'n calibratie bij mij zinvol was
en het antwoord was dat een calibratie altijd zinvol was
dat is dus helemaal niet waar.

3:Ik wil geen buizen afdekken of iets veranderen ik had goed beeld en dat heb ik nu niet meer in de gecalibreerde stand
je had me beter advies vooraf moeten geven.

4:zoals ik al zei het blijft zo staan want ik had goed beeld
als dit niet zo werkt als het gecalibreerd word had je me dat vooraf moeten vertellen.

Ik blijf nu steeds proberen of ik er aan kan wennen en dan schakel ik weer om naar de livingroom stand en dan erger ik me groen en geel dat ik  225 euro aan die calibratie uitgegeven heb het is gewoon zoveel slechter dan de livingroom stand!

Beter advies had ik verwacht

J.A.F._Doorhof

Beter advies kan ik niet geven, sorry.
Ik ga er niet vanuit dat mensen letterlijk lampen op hun scherm laten schijnen, het advies dat ik nu geef wil je niet uitvoeren, dus wat moet ik dan ?

Jammer, maar dan moet het maar zo blijven en mis je enorm veel performance uit je beeld, maar als je daar gelukkig mee bent is dat natuurlijk goed, uiteindelijk gaat het erom dat mensen zich lekker voelen bij hun eigen situatie.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

phy

Of ik veel performence uit men beeld mis.... ja dat is nogal zwak uitgedrukt
Ik ben er absoluut niet gelukkig mee
en ik voel me er al helemaal niet lekker bij.
Ik heb het over beter advies op voorhand
een calibratie is niet altijd en overal een verbetering

J.A.F._Doorhof

Nu is het hoop ik klaar ?
Ik geef verschillende opties, leg je ook uit waar het mis gaat, en geef ook aan dat ik hier niets aan kan doen.... Ik wil aan kanten service verlenen, je helpen een beter beeld neer te zetten, maar het enige wat er blijkbaar uitkomt is negatief ?

Ga nu ook eens bij jezelf te raden, probeer gewoon eens de lampen af te dekken, je zult zien dat dit echt enorm scheelt en je een enorme winst geeft. Je kan mij de schuld blijven geven maar daar schiet je niets mee op en daar komt ook geen oplossing uit alleen frustratie.

Ik bied je aan de living room stand te calibreren maar ook dat is niet goed....

De calibratie is ALTIJD een verbetering aangezien geen enkele projector goed staat uit de doos, echter in jouw situatie wil je gewoon niet luisteren naar wat ik post en daar word ik echt moedeloos van. Je kan wel aandragen dat het in jouw situatie niet goed is, maar luister dan maar wat ik je uitleg en probeer dat uit, en probeer niet mij de schuld te geven van dat ik iets niet goed zou hebben uitgelegd, ik doe dit sinds 2001 en heb dit echt nog nooit meegemaakt, tot nu toe namen mensen in ieder geval de moeite om de oplossing uit te proberen en zijn daar daarna dan ook tevreden mee.

Het is een simpel feit dat je geen licht (buiten dan van de projector) op je scherm moet laten vallen, nagenoeg elke lichtbron is helderder dan de projector lamp, ik kan onmogelijk raden dat iemand lampen onder zijn scherm zet zonder enige vorm van afscherming, op de locatie heb ik de calibratie netjes gedaan maar niet gezien met de versterkers aan, maw hoe kon ik dat weten ?

Maar goed we kunnen heen en weer blijven praten, ik ga er me er niet meer over opwinden, ik bied je verschillende oplossing die allemaal je beeld enorm zullen verbeteren, kies er een uit of doe er niets mee maar realiseer je dan dat je feitelijk nog geen 10% uit je projector haalt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Even als aanvulling naar aanleiding van een PM waarin word aangegeven dat er meer fora zijn om onze naam te schaden.... ITC staat voor service en kwaliteit.

We staan echter vooral ook voor support, ik probeer echt van alle kanten oplossingen aan te dragen inclusief een gratis hercalibratie op de living room mode, maar bovenal leg ik uit waarom het verstandiger is om te zorgen dat er geen licht van de lampen meer op het scherm valt, ik vind het doodzonde dat er op geen enkele oplossing word gereageerd, ik snap dat iemand ontevreden kan zijn in beginsel, maar je kan op zijn minst naar de opties kijken en ingaan op BV de gratis hercalibratie.

Ik geef in dit topic keer op keer netjes antwoord, hoewel bij de laatste ook mijn frustratie doorklinkt, maar had nooit verwacht dat er van een klant zo een enorme "weerzin" zou kunnen ontstaan om een omstandigheid waar ik niets aan kan doen, je moet gewoon geen lampen op je scherm laten schijnen, je kan mij onmogelijk verwijten dat ik dat had moeten zeggen, dat is common knowlegde.

We hebben de calibraties in meer dan 11 jaar opgebouwd en een schare aan tevreden klanten, jammer genoeg zijn er ook mensen aan het calibreren met minder goede apparatuur en inzet/kennis, het is doodzonde als iemand om dit soort redenen dreigt op verschillende fora onze naam in een kwaad daglicht te zetten.

In het verleden (en heden) heb ik (ITC) gratis hercalibraties gedaan voor mensen die hun toestel ergens anders hadden laten calibreren en niet tevreden waren alleen maar om de naam van de calibraties zuiver en positief te houden. Het is dan ook in mijn ogen een totaal onterechte actie alleen gericht op het beschadigen van onze naam.

Moest me toch even van het hart.
Misschien dat iemand anders ook kan reageren op de oplossingen die ik aandraag, aangezien blijkbaar bij deze klant een waas voor het gezicht hangt op alles wat ik aandraag. En uiteindelijk wil ik natuurlijk gewoon dat ook hij optimaal geniet van zijn projector.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

phy

Het feit is dat ik in mijn situatie goed beeld had voor de calbratie
En daarna verschrikkelijk slecht beeld.

J.A.F._Doorhof

Feit is dat je niet leest wat ik je aandraag als oplossingen.....
Feit is dat je door blijft gaan in verschillende topics en per PM zonder in te gaan op de oplossingen.

Nog een keer dan :
Je mag NOOIT bij een projector licht op het scherm laten vallen, dit gaat ten kosten van het beeld.
Bij een calibratie word een projector op de correct D6500 grayscale gezet en de correcte REC709 kleurspace, beide zijn door mij gedaan en zijn ook goed gedaan.

Dat in JOUW situatie dit tot een slechter beeld leidt is niet MIJN fout, je hebt 2 lampen die op het scherm schijnen, ik ben er nooit van uit gegaan dat iemand die projecteert zoveel licht op zijn scherm accepteert. De oplossingen zijn heel simpel, nogmaals zorgen dat het licht er niet opvalt door:

1. De versterkers ergens anders neer te zetten.
2. Een afscherming te maken tussen het scherm en de lampen.

Beide oplossingen doen NIETS af aan de audio beleving maar zorgen voor een ENORME winst in het beeld.

3. Ik kalibreer voor je de living room stand, iets wat ik normaliter nooit zou adviseren aangezien het een instelling is die nooit goed te krijgen is, daarmee heb je in ieder geval beeld dat dichter bij de standaard komt dan wat je nu hebt maar zeker niet zo goed is als een volledige calibratie.

Beste oplossing is 1 of 2.
Probleem is echter dat je dit blijkbaar niet wilt proberen, en dan houd het voor mij op.
Je kan mij niet de schuld hiervan geven, mijn werk is de projector zo dicht mogelijk bij REC709 en D6500 te krijgen, en dat heb ik gedaan. Dit is voor 99.999% van de mensen een kleine tot zeer grote verbetering van het beeld, bij sommige mensen prefereren ze de cartoon kleuren en dat mag natuurlijk, in jouw geval is het gehele probleem echter radicaal anders en zo extreem dat ik daar nooit ook maar rekening mee had kunnen houden, ELKE dealer zal je vertellen dat je GEEN direct licht op je scherm moet laten vallen, jij doet dit wel en bent dan boos op mij terwijl ik je probeer te helpen naar een ultieme Home Theater ervaring ik ben dan even de weg kwijt.


Let wel dat ik de gratis hercalibratie uit coulance aanbiedt, en naarmate dit vordert en vooral na de PM krijg ik daar steeds minder zin in, maar zoals ook al eerder aangegeven zullen we ten aller tijde er alles aan doen om een klant te helpen, maar ik begin hier wel een heel "ziek" gevoel van te krijgen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

Quote from: phy on March  5, 2012, 13:19:51
Het feit is dat ik in mijn situatie goed beeld had voor de calbratie
En daarna verschrikkelijk slecht beeld.


wat voor een vervelend mannetje ben jij? ik heb de laatste 2 pagina's gelezen met je geratel, waarin je duidelijk aangeeft dat het jouw eigen schuld is dat je beeld op geen ruk trekt (er valt namelijk licht (maakt zelf niet uit van waar) op je projectie scherm, en je weigert resoluut om dat aan te passen. Dan is je calibratie inderdaad weggesmeten geld, alsook je projector, en je scherm.

Vind je het beter op living room (ten eerste dan verdien je geen projector, maar dit even terzijde)? Zet het dan terug op living room, of dynamic. Probleem opgelost. Ja dan ben je 225 euro kwijt, maar dat is nu eenmaal hoe het is. Dan had je je maar beter moeten informeren over hoe perfect te projecteren (namelijk IN HET DONKER!!!)

je zet je speakers met je dure buizenversterker toch ook niet met de drivers naar de muur? waarom niet eigenlijk? als jij nu graag de achterkant ziet... snap je het punt een beetje?

veel succes ermee

S@m

Quote from: J.A.F._Doorhof on March  5, 2012, 08:01:46

We staan echter vooral ook voor support

We hebben de calibraties in meer dan 11 jaar opgebouwd en een schare aan tevreden klanten

Gek idee misschien, maar wellicht is het een optie om die enkele ontevreden klant z'n geld terug te geven en de calibratie te 'resetten'...?!

HTip

Direct licht is inderdaad funest voor de kwaliteit van het beeld. Of dit nu van een lamp, van buiten komt maakt niet uit. Behalve de door Frank aangegeven oplossingen van versterkers verplaatsen (ligt eraan hoe ver van het scherm) of de versterkers afschermen is het ook nog mogelijk om een Black Diamond scherm aan te schaffen. Dit is een scherm waarbij direct licht geen probleem is. Echter dit is een prijzige oplossing.

Als je hier (http://www.projectorcentral.com/Epson_Europe-EH-TW3200-projection-calculator-pro.htm) je eigen waarden invult zul je zien dat je maximaal 24 lux aan omgevingslicht mag hebben. Dat is eigenlijk zo goed als donker... (http://www.natuurkunde.nl/vraagbaak/view.do?request.requestId=12136)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

J.A.F._Doorhof

@S@M,
De calibratie heeft plaats gevonden binnen een tour en daarop geef ik geen retour.
Helemaal aangezien dit geen fout van ons is.
Iedereen die ons kent zal weten dat we tot het naadje gaan voor onze klanten, maar in dit geval zie ik geen enkele reden voor een retour van het geld, we proberen de tour prijzen sowieso zo laag mogelijk te houden en ik kan maar een x aantal mensen per dag bezoeken, zou daar iemand uitvallen heb ik feitelijk een halve dag voor niets gewerkt en als dat mijn fout zou zijn ok, maar in dit geval kan ik er niets aan doen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

alexander2

Waarom een calibratie bij iemand uitvoeren als je van te voren al weet dat het eindresultaat niet optimaal is?
Is geen aanval naar Frank maar dan had je dit soort discussies niet. ;)

J.A.F._Doorhof

Zoals uitgelegd heb ik dit nog nooit meegemaakt.
Het was me ook niet duidelijk dat het zo erg zou zijn, en aangezien toen ik daar was we de versterkers ook niet aangezien hebben kan ik het nu nog steeds niet inschatten.

Maar even zonder gekheid, iemand die een calibratie wil laten uitvoeren is in 99,999999% van de gevallen serieus met zijn beeld bezig en zal geen lampen op zijn scherm laten vallen, wel kan een ruimte BV sfeer verlichting hebben, witten muren etc, waardoor het sub perfect zal worden, de calibratie geeft dan gewoon een flinke winst en de klant is tevreden maar weet zijn beperkingen, dit is een situatie die ik nooit had kunnen verwachten omdat je dit normaliter ook nooit zal tegen komen.

Zie het als maar de garage gaan voor een nieuwe auto maar zeggen dat je wel op wat onverharde wegen rijdt, de verkoper verkoopt je dan een auto en krijgt na een week een klacht, de verkoper gaat kijken en de klant probeert met zijn auto door de klei van een net omgeploegde akker te rijden.... De klant geeft dan nog eens aan "ik zei toch dat ik op onverharde wegen reedt" zo voel ik me nu ongeveer. Ik wist van de versterkers, maar nogmaals ik heb legio klanten met buizen, wat ik nooit had verwacht is dat ze zonder enige vorm van afscherming op het scherm gericht staan, bij alle klanten die ik ken met buizen komt het licht niet op het scherm zelf, zeker niet perfect maar het werkt wel.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

alexander2

Ik begrijp je standpunt en ik val je ook niet aan laat dat wel duidelijk zijn. ;)
Maareh ik had gelijk al duidelijk gemaakt dat er geen geld terug wordt gegeven PUNT!
Nu verzandt je in een discussie met iemand die (terecht?) ontevreden is en zijn gal loopt te spuwen.
Je praat erop los waar hij echt niets aan heeft, hij wil zijn geld terug dat leest iedereen tussen de regels door.
Vervolgens ga je nog meer uitweiden en eindelijk zeg je geen geld terug.
De persoon in kwestie wordt bozer en de kans bestaat dat hij over de schreef gaat en een ban krijgt.
Wat heb je dan?
Een ontevreden klant over de calibratie en diezelfde klant wordt ook nog gebanned.
ik zeg niet dat dit gaat gebeuren maar hij is niet echt blij om het zacht uit te drukken.

Ik zou fifty fifty doen want wat heb je aan dit gedoe?
Je naam wordt te grabbel gegooid voor een paar rot centen. ;)

(ik realiseer mij terdege welke oplossing je aandraagt geen enkele is meer de goede)

Gaeje

Het ding is - denk ik- dat Frank niets gedaan heeft waardoor een mogelijk refund gerechtvaardigd zou zijn. Er was een misverstand ja, maar als je terug betaalt (ook al is het maar de helft) zeg je eigenlijk 'ik ben in de fout gegaan'. en dat is hij niet. De klant in dit geval weet gewoon niet hoe hij met z'n spullen moet omgaan. En hij legt nog haarfijn uit wat hij fout doet ook...
Hij had gewoon iets beter moeten researchen.

Terug naar fabrieksinstellingen kan hij zelf ook, daar moet Frank volgens mij niet voor terug rijden; al zou je het kunnen bij wijze van geste, maar zoals phy hier gehandeld (of gesproken) heeft zou ik mijn tijd daar niet insteken

alexander2

Quote from: Gaeje on March  5, 2012, 14:58:01
Het ding is - denk ik- dat Frank niets gedaan heeft waardoor een mogelijk refund gerechtvaardigd zou zijn. Er was een misverstand ja, maar als je terug betaalt (ook al is het maar de helft) zeg je eigenlijk 'ik ben in de fout gegaan'. en dat is hij niet. De klant in dit geval weet gewoon niet hoe hij met z'n spullen moet omgaan. En hij legt nog haarfijn uit wat hij fout doet ook...
Hij had gewoon iets beter moeten researchen.

Terug naar fabrieksinstellingen kan hij zelf ook, daar moet Frank volgens mij niet voor terug rijden; al zou je het kunnen bij wijze van geste, maar zoals phy hier gehandeld (of gesproken) heeft zou ik mijn tijd daar niet insteken

Ik schreef ook welke oplossing er wordt aangedragen geen enkele is meer de goede.
Wat is belangrijker je naam of die paar centen?

Ook ik begrijp de klager niet helemaal want hij kan toch terug naar zijn oude settings?
Geld is die wel kwijt maar het is back to basic waar hij klaarblijkelijk tevreden mee was.

(daarom vraag ik mij wel is af als iemand al op voorhand tevreden is waarom calibreren?)


J.A.F._Doorhof

Het is gewoon geen issue, daar kan ik kort in zijn.
Als ik iets fout doe, geen probleem maar ik heb hier gewoon geen schuld behalve dat ik blijkbaar de volgende keer aan mensen moet vragen of ze geen lampen rechtstreeks op het scherm hebben staan.

Zoals uitgelegd zijn tours geen vetpot en zou ik in dit geval iemand terug betalen ben ik feitelijk 2 dagen weggeweest voor nagenoeg geen opbrengst (hotel overnachting etc) en als het dan ook nog eens zo gaat dan duurt het niet lang meer of ik reageer helemaal niet meer en ben ook niet meer bereidt om meer te helpen.

Ergens stopt gewoon de service.
Daarnaast is het ook nog eens zeer de vraag of het zin heeft om ITC zwart te maken, we dienst al zo lang en staan goed aangeschreven, mensen kunnen deze thread zo terug vinden etc. Het is alleen iets wat ik niet wil, ik wil gewoon dat mijn klant tevreden is met zijn beeld en de oplossingen die ik aandraag zorgen daarvoor. Wil de klant niet links of rechts dan houd het gewoon op.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

S@m

Quote from: J.A.F._Doorhof on March  5, 2012, 14:39:23
Zoals uitgelegd heb ik dit nog nooit meegemaakt.

Precies, juist omdat je het in de afgelopen 11 jaar nog nooit hebt meegemaakt zou een coulance regeling in de vorm van het door mij eerder genoemd voorstel wellicht veel rumoer weghalen en een pluspunt voor de sevice van ISF.

Zoals ik het -als buitenstaander- lees is Phy vooral teleurgesteld door het feit dat hij zegt zijn 'kijk omstandigheden' te hebben aangegeven, maar hier geen of onvoldoende gehoor is gegeven bij de calibratie.

Je zou dan kunnen concluderen dat ISF in gebreke is gebleven, maar wie ben ik...

kermy

Beste Frank,

Een heel ongelukkige situatie zowel voor jou als ook voor Phy.

Als ik zo de thread doorlees dan lijkt het mij duidelijk dat wat jij ook aan oplossing biedt dat ze voor Phy niet meer gaat werken.

Ook een eerder commentaar over de ongelukkige situatie waarin geprojecteerd word door Phy en de conclusie die je daar eventueel uit had kunnen trekken door  het geheel niet te kalibreren komt mij logisch voor.

Daar ik zelf door jou geheel belangeloos geholpen ben met mijn toenmalige plasma enhancer trek ik jou service gerichte houding en handelen geenszins in twijfel. En ik vind het jammer voor jou dat je op zo'n manier verzand in een oeverloze heen en weer discussie waar alleen maar verliezers te betreuren zijn.

Je standpunt dat je geen refund geeft binnen de tours begrijp ik, maar gezien de zeer uitzonderlijke situatie en de voortdurende ongezonde discussie zou ik het wel overwegen.

Misschien is het een idee dat je in twijfelachtige situaties de klant een disclaimer laat ondertekenen, of beter nog je geeft netjes aan dat je gezien het twijfelachtige eindresultaat geen kalibratie doet.

Beiden veel verstand toegewenst om tot een oplossing te komen, komt die er dan geldt voor Phy dat hij nergens meer refereert aan dit ongelukkige voorval. Tenslotte is 225 euro leergeld in deze hobby peanuts.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Remi

Als er op een normale manier contact zou zijn waren jullie er vast uit gekomen.

Maar als de klant gaat dreigen je toko kapot te maken op diverse fora houd het volgens mij gelijk op.
Moet je 'm dan ook nog z'n geld terug geven en een aai over z'n bol ?

Pff Nuff said...Next!

Prj:Sony VPL-HW30ES | PJ scherm:Spalluto WS-S-4 Multimasking 110" | Speler:Oppo BDP-103 Darbee Edition | Amp:Onkyo TX-NR905 | Front:Magnat Vintage 650 | Rear:Kef Q7 | Center:Magnat Vintage 6 | Sub:Magnat Omega380

J.A.F._Doorhof

Laten we het zo zeggen :
Mijn werk is goed gedaan, rapporten laten dat zien
Mijn reiskosten zijn gemaakt
Mijn overnachting is betaald

Ik heb verschillende adviezen gegeven om het beter te maken inclusief een aanbod om een hercalibratie te doen op de living room stand. Een refund doe je als je iets fout gedaan hebt, als je iets niet kan omruilen dat defect is etc.

Je gaat geen diensten leveren die goed zijn uitgevoerd om als de klant een fout in zijn opstelling heeft dat te retourneren ? Dat is de omgekeerde wereld.

Ik blijf van mening dat als hij een kleine afscherming zou maken het beeld er ENORM mee vooruit gaat, wil een klant dat niet dan zie ik geen enkele reden voor een refund. Zou mooi zijn, laat ik deze zomer een zwembad in mijn tuin aanleggen, maar zeg wel van te voren dat ik het snel koud heb... Als het zwembad er dan staat dan wil ik geld terug omdat het water koud is....

Werk is gedaan, en goed, kosten zijn gemaakt.
Klant kan dit heel makkelijk oplossen en de winst nogmaals zal enorm zijn en de investering 0.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

kermy

Quote from: J.A.F._Doorhof on March  5, 2012, 16:34:05
Laten we het zo zeggen :
Mijn werk is goed gedaan, rapporten laten dat zien
Mijn reiskosten zijn gemaakt
Mijn overnachting is betaald

Ik heb verschillende adviezen gegeven om het beter te maken inclusief een aanbod om een hercalibratie te doen op de living room stand. Een refund doe je als je iets fout gedaan hebt, als je iets niet kan omruilen dat defect is etc.

Je gaat geen diensten leveren die goed zijn uitgevoerd om als de klant een fout in zijn opstelling heeft dat te retourneren ? Dat is de omgekeerde wereld.

Ik blijf van mening dat als hij een kleine afscherming zou maken het beeld er ENORM mee vooruit gaat, wil een klant dat niet dan zie ik geen enkele reden voor een refund. Zou mooi zijn, laat ik deze zomer een zwembad in mijn tuin aanleggen, maar zeg wel van te voren dat ik het snel koud heb... Als het zwembad er dan staat dan wil ik geld terug omdat het water koud is....

Werk is gedaan, en goed, kosten zijn gemaakt.
Klant kan dit heel makkelijk oplossen en de winst nogmaals zal enorm zijn en de investering 0.


Beste Frank,

Ik begrijp je standpunt volledig, maar het is in de wereld nu eenmaal zo dat wie gelijk heeft dit niet altijd krijgt, hetzelfde geldt voor recht.

Alleen nu is het zo dat je energie blijft steken in een zaak die nooit meer iets gaat opleveren, en jij hebt genoeg te doen zonder dat zo'n geval in je achterhoofd rond blijft spoken.

Met vriendelijke groet,

Kermy

S@m

Quote from: J.A.F._Doorhof on March  5, 2012, 16:34:05
Je gaat geen diensten leveren die goed zijn uitgevoerd om als de klant een fout in zijn opstelling heeft dat te retourneren ? Dat is de omgekeerde wereld.


Niet als de klant bijvoorbaat heeft aangegeven waarmee rekening te houden tijdens de calibratie, en dat is als ik de reacties van Phy lees nu net de key.

Je hebt de calibratie uitgevoerd volgens het boekje zonder rekening te houden met de wens van de klant (althans zo lees ik het).

Koppigheid is je niet vreemd, maar ook hier zou ik toch verder kijken dan je neus lang is en je koppigheid even overboord zetten...  ;)

negotiata

Ten eerste : Als iemand zo ontevreden is van het eindresultaat en me koppijn zou bezorgen zou ik diegene afkopen zijn geld teruggeven om maar van de koppijn en gezeur af te zijn.
Je krijgt nu een 2 kamp. Mensen die het met de klager eens zijn en de andere helft met frank.

Mensen die overwegen om een calibratie te laten doen en nog twijfelen zullen nu langer nadenken en dat is inkomstenderving.
Het is mens eigen om alleen negatieve dingen te "onthouden"

Het word nu een welles nietes verhaaltje en er zal niemand "winnen"

Ten 2e :


De calibratie is voltooid er word een test gedaan na de calibratie was toen de klant tevreden ?

Als ik een calibratie zou doen zou ik de opdrachtnemer pas afrekenen als het werk geklaard is, een test is gedaan.

Ben ik tevreden dan tik ik af. ( Logisch toch ? )

Ik zou nimmer tevreden zijn als ik geen test zou doen in mijn normale "kijk" omstandigheden. ( Misschien een ideetje om bij calibraties thuis om dat standaard te doen en iets laten ondertekenen dat de klant tevreden is ? )

Dus als ik het goed begrijp frank calibreert, klant kijkt is tevreden frank vertrekt en daarna is er onvree ?
- To be or not to be, thats the question -

Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview