Collectieve ervaringen met onze ISF calibraties.....

Started by J.A.F._Doorhof, December 12, 2002, 14:11:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

henkieboy

Gisteren heeft Frank mij LG 50PK550 gecalibreerd en gisteren avond lekker naar het voetballen zitten kijken.
En WAUW, wat een heldere natuurlijke kleuren. Nooit gedacht dat een calibratie zo'n effect teweeg kan brengen.
Komend weekend er eens lekker voor gaan zitten en genieten van LotR de extende Blu-ray versie want als het effect op de televisie an sich al zo groot is bgen ik zeeeeer benieuwd naar het resultaat bij Blu-ray.

Ik kan een ierder een calibratie door Frank aanraden............kost wat, maar dan heb je ook wat.

Frank bedankt voor het goede werk   :clapping: :pompom:

Henk van Bijsterveldt
Tilburg

vik

Dag Frank,

Ik heb eigenlijk geen week nodig om te melden dat zowel ik en mijn vriendin super blij zijn met de resultaten van mijn Pioneer KRP-600A die je gecalibreerd hebt in de Brabant tour op 16 Aug. Den Bosch.

Wat mij extra opvalt is dat de 600A een stuk scherper is geworden, en natuurlijk de kleuren staan nu perfect. Dit beestje had het hard nodig.  ;)

Tot de volgende ISF!

Mensen ISF is echt aan te raden, het geld dubbel en dik waard!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

simonsscj

Ook deelgenomen aan de laatste tour in tilburg. Frank heeft erg duidelijk aangegeven wat hij allemaal ging doen, heeft alles op een usb stickje gezet. Daarnaast nog leuk gesproken over zijn andere passie fotografie.
Resultaten zijn zichtbaar en ik ben er erg tevreden mee, zeker daar je gewoon het maximale uit je scherm wilt halen. De pioneer Kuro's geven met een beetje tweak-werk al heel aardig beeld maar de kers op de slagroom is toch wel het isf afregelen van je scherm.
Ik kan me voorstellen dat de reguliere huis tuin en keuken genieter het er niet voor over heeft, je praat toch over €225 en voor veel mensen is dat best een aardig centje. Wmb ik zal ook een volgend scherm laten caliberen, zoals ik zeg het is de kers op de slagroom en dat extra stukje diepte en punch is gewoonweg geweldig.

frankp

Afgelopen zaterdag mijn TW2900 bij Frank afgeleverd voor de 200 uurs calibratie.
Prima geholpen weer en het beeld ziet er weer super uit!

Frank, bedankt weer en tot over 400 uur :D

Shorkan

Hey Frank (en de rest! :-))

Ik zou je na een week of wat nog even laten weten hoe een en ander bevalt.

Frank is op 20 december bij mij langs geweest voor de calibratie van een Panasonic 42" VT30.
Dit ging echt super snel was ook gezellig om ondertussen even met Frank te kletsen over diverse series en films. (Wat dat betreft hadden we een hoop gemeen)

Nou Frank zowel mijn vriendin als ik zijn echt super tevreden!
Heb met heel veel plezier het seizoen van Supernatural afgekeken zag er super strak uit. Daarnaast begonnen aan Spartacus (season2) een blu-ray RIP dit ziet er helemaal top uit. Daarnaast uiteraard wat films bekeken via de OPPO.

Nogmaals ben er super blij mee en zal je van harte aanbevelen bij vrienden en familie.

Grt,

Daniël (uit Schagen)

Anthem MRX 510 Oppo BDP 93 (Multiregio) Humax 5200C Logitech Squeezebox Touch Popcorn Hour C200 Technics SL-1200 MKII Usher CP 6311 / Usher S525 / Usher S520 / Klipsch SW-311 Panasonic TX-P42VT30 (ISF)

brennusje

Frank,

Kun je ook de 3D instellingen calibreren, ef enkel de 2D instellingen?
Van wat ik op hdtvtest.co.uk gelezen heb zijn dit aparte instellingen, en moet je blijkbaar ook de 3d bril die je wilt gaan gebruiken gebruiken voor de calibratie omdat deze vaak een tint toevoegen?

mvg,

Brenn

J.A.F._Doorhof

ALS er een mogelijkheid is om 3D te kalibreren dan doe ik dat inderdaad, bij de eerste keer door de bril, daarna word de offset voor die unit in de analyzer gezet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

alfaromeo303

Beste Frank,

Afgelopen zondag ben je bij mij in Baarlo Lb geweest om mijn LG 60pk950 plasma te calibreren. Net zoals mijn vorige LG plasma (Welke ik nog steeds heb, 7 jaar oud) die ik bij jou heb laten calibreren is de beeldkwaliteit van mijn huidige TV er wederom behoorlijk op vooruit gegaan. Dieper zwart met maximaal detail in donkere scenes, natuurlijke kleuren, meer scherpte in het beeld & een overall een bijzonder rustig beeld wat het erg prettig maakt om naar te kijken. Wederom ben ik erg tevreden en zal bij mn volgende TV je hulp zeker weer inschakelen!

Dat je nog lang TV's mag calibreren!

Groet,

Henry
After Monday and Tuesday even the calendar says WTF!

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

edgnoj

Vraagje: Ik heb een Panasonic 50PZ800E van een kleine drie jaar oud, met zo'n 6000 draaiuren op de teller.
Hij is nooit gecalibreerd geweest.
Kan ik hem nu beter laten calibreren en er nog enkele jaartjes mee doorgaan of is het beter hem te vervangen voor een nieuwer type? (bijv Pana P50VT30E)
Ik moet er bijzeggen dat hij op zih prima bevalt en 3d is eigenlijk geen echte noodzaak.
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

J.A.F._Doorhof

Als hij prima bevalt, laten calibreren.
Als je beter wilt, en de nieuwe series zijn een stuk beter, dan een nieuw model (en laten calibreren) ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

edgnoj

En is een gecalibreerde Panasonic 50PZ800E beter of slechter dan een niet gecalibreerde P50VT30E?
Scheelt het veel?
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

J.A.F._Doorhof

Kan ik zo niet zeggen.
Dat ligt aan teveel andere zaken.

laten we het zo zeggen een ouder toestel gekalibreerd verslaat een nieuwer toestel op de dynamiek stand.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

edgnoj

Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

vik

@ Frank.

De Pioneer KRP-500A ISF op de user setting ziet er top uit Frank.  ;)

Ik ben blij dat ik deze keuze heb genomen i.p.v. de pure setting .

Groetjes uit Den Bosch
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

J.A.F._Doorhof

Top, het verschilt per persoon, sommige vinden de Pure stand beter andere de User.
Gelukkig kunnen beide goed gekalibreerd worden :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Satfreak1969

Ik lees al een tijdje jullie ervaringen mee over het calibreren van diverse schermen.
Ik wordt toch steeds nieuwsgieriger wat het resultaat bij mijn Panasonic TX-P50V10 zou zijn.
Alleen straks valt het resultaat tegen en ben je toch een aardig bedrag kwijt.
Ik heb mijn Plasma zelf afgesteld met een DVD en vindt het beeld redelijk.
Wanneer komt er weer een tour ? Ik woon naast Gorinchem (midden nederland)

J.A.F._Doorhof

Zie active isf tours in dit board voor de tours.
Als je naar Emmeloord komt scheelt het enorm in de kosten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

phy

mijn ervaring met de ISF calibratie is dat het geld weggegooid is
(voor mij dan)
Ik heb mijn Epson 3200 projector laten calibreren en ik ging van mooi beeld naar een flets grijs donker plaatje.
het ligt aan mij zegt Frank dat kan en is misschien ook zo maar dat maakt niets uit
Ik vind nu dat ik er gewoon flink op achteruit gegaan ben
en ik ben degene ernaar moet kijken.
Er werd mij verteld dat een calibratie altijd beter zou zijn maar dit is bij mij absoluut niet het geval het is gewoon echt slecht.
dit is mijn ervaring met de calibratie en ik ben zeer teleurgesteld in iets dat zoveel geld gekost heeft als het een klein beetje beter was of misschien niet eens echt een verandering zou ik zoiets hebben van nou ja het is gebeurd en er is naar gekeken.
Maar dit is gewoon echt veel minder dan wat ik voorheen had.
Er zijn heel veel mensen die wel tevreden zijn met de calibratie
dus het zal dan wel aan mij liggen dan maar nogmaals. Ik moet ernaar kijken.
en mijn plezier is over.

O ja als ik helemaal in het donker kijk worden de kleuren wel beter maar ik heb voor de calibratie tot 3 keer toe aangegeven dat ik dat nooit doe en niet mogelijk is.

vik

Quote from: phy on March  4, 2012, 12:25:49
mijn ervaring met de ISF calibratie is dat het geld weggegooid is
(voor mij dan)
Ik heb mijn Epson 3200 projector laten calibreren en ik ging van mooi beeld naar een flets grijs donker plaatje.
het ligt aan mij zegt Frank dat kan en is misschien ook zo maar dat maakt niets uit
Ik vind nu dat ik er gewoon flink op achteruit gegaan ben
en ik ben degene ernaar moet kijken.
Er werd mij verteld dat een calibratie altijd beter zou zijn maar dit is bij mij absoluut niet het geval het is gewoon echt slecht.
dit is mijn ervaring met de calibratie en ik ben zeer teleurgesteld in iets dat zoveel geld gekost heeft als het een klein beetje beter was of misschien niet eens echt een verandering zou ik zoiets hebben van nou ja het is gebeurd en er is naar gekeken.
Maar dit is gewoon echt veel minder dan wat ik voorheen had.
Er zijn heel veel mensen die wel tevreden zijn met de calibratie
dus het zal dan wel aan mij liggen dan maar nogmaals. Ik moet ernaar kijken.
en mijn plezier is over.

O ja als ik helemaal in het donker kijk worden de kleuren wel beter maar ik heb voor de calibratie tot 3 keer toe aangegeven dat ik dat nooit doe en niet mogelijk is.

Jammer dat je dit zo hebt ervaren.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

J.A.F._Doorhof

Heb het ook al in de andere topics aangegeven vik, je vergelijkt de dynamic en living room stand met de gecalibreerde stand, bij ALLE topics geven we aan dat je voor projectie moet zorgen voor verduistering, je hebt zover ik weet alleen aangegeven dat er gedurende de film avonden alleen kleine sfeer verlichting aan stond, dat mag geen probleem zijn, echter als je lampen hebt die op het scherm vallen dan gaat het ALTIJD fout.

Bij de dynamic en living room stand word er een filter weggehaald uit de lichtweg waardoor je enorm veel meer lightoutput krijgt, echter een calibratie is dan zinloos aangezien je nooit in de buurt komt van een correcte kleur, deze stand is dan ook alleen te gebruiken bij presentaties of als je film kijkt met alle lichten aan.

Het is jammer dat je je ervaring elke keer in andere topics plaatst, ik heb je een aanbod gedaan om gratis de projector in de living room stand zo dicht mogelijk bij een calibratie in de buurt te krijgen, maar krijg daar geen reactie op van je, dat vind ik dan weer jammer.

Met de calibratie is niets mis, als je naar je grafieken kijkt op het rapport zie je dat van een enorme afwijking van ver boven de 15dE naar een zeer nette grafiek onder de 1dE bent gegaan en dat ook je kleuren driehoek enorm veel verbeterd is.

Je oude grafiek was zwaar oververzadigt wat betekend dat je enorme cartoon kleuren ziet, maar wel door het draaien op de living room/dynamisch stand een stuk meer licht krijgt. Maw er is niets fout gegaan, je wilt alleen dingen uit je projector die gewoon niet kunnen en kiest er dan liever voor om naar een verkeerd beeld te kijken dan naar een correct beeld.

Ik doe dit al sinds 2001 en heb bij zeer veel mensen een calibratie gedaan in soort gelijke ruimtes waar in de avond uren met het licht uit word gekeken op de gecalibreerde stand en Overdags op dynamisch, maw je kan gewoon je projector op dynamisch of living room zetten (snap de ophef dus niet dat je geen plezier meer zou hebben in je projector, je kan gewoon terug naar de oude stand, tenzij je dan ineens gaat zien hoe slecht die kleuren zijn ;))

Ik zou je echt willen adviseren om te kijken of je misschien met serieus film kijken gewoon wat minder licht op het scherm kan laten vallen, het is mij nooit duidelijk geweest dat je gewoon alle lampen in de kamer aan zou laten bij film kijken, want dan had ik je direct aangeraden aan dat gedeelte te werken.

Mijn aanbod staat nog steeds om de living room mode te calibreren, maar wel met de waarschuwing erbij dat het VERRE van perfect zal zijn, maar wel veel beter dan waar je nu naar kijkt in de ongecalibreerde stand.

Als laatste opmerking, ik kan dit onmogelijk van te voren inschatten, zoals aangegeven doe ik dit sinds 2001 (en laten we het zo zeggen niet 2 per week maar een stuk meer ;)) en tot nu toe heb ik dit nog nooit meegemaakt. Maar zoals altijd kom ik altijd met een oplossing.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

phy

Mijn audio set is hier de hoofdzaak de beamer is bijzaak
In mijn audio set staan  versterkers met 2 buizen die elk een 100 watt gloeidraad hebben
en die staan onder het scherm dat moet je ook gezien hebben en daar ga ik niets aan veranderen.
Ik kan die wel uitzetten maar dan heb ik geen geluid.
Dat maakt maakt ook niets uit want het heeft altijd gewerkt met die versterkers aan
voor de calibratie tenminste wel
Ik moest voor het calibreren de kamer helemaal verduisteren en dat heb ik ook gedaan
toen heb ik ook nog tot 2 keer toe verteld dat dit niet is zoals ik normaal kijk
Ik keek altijd op de woonkamer stand in de hoge lamp modus
en jij calibreerd op de film stand en lage lamp modus.
dat is allemaal verteld en besproken ook voor dat je kwam
maar een calibratie zou altijd beter zijn werd mij verteld
NOU NIET DUS
En ik ben gewoon pissig
elke keer als ik een film kijk start ik op de gecalibreerde stand en na 5 minuten staat hij in de livingroom stand en steeds denk ik dan aan die 225 euro !
die ik gewoon weggegooid heb.
En dat blijft zich herhalen.
Het is gewoon niet waar dat een calibratie altijd beter is.
In iedergeval niet bij mij.

Geen enkele van mijn kennissen vond het beeld beter na de calibratie
het is gewoon echt slechter.
het is gewoon vaal net een verschoten poster die een paar jaar in de zon gehangen heeft

J.A.F._Doorhof

Je kan natuurlijk eventueel overwegen om een "mask" om de buizen te zetten zodat het licht niet op het scherm valt. Laten we eerlijk zijn 100w lampen vlak bij een projectie scherm die op het scherm vallen dat is niet normaal en te adviseren. Ga er wel vanuit dat je dat zelf ook snapt, ik ging er vanuit dat je bedoelde dat je geen karton normaal voor de ramen hebt hangen en dat lijkt me normaal, ik ga er nogmaals niet vanuit dat je 100w gloeilampen zonder enige vorm van afscherming op een scherm laat vallen.

Ik ken erg veel mensen die met buizen draaien en die er gewoon voor zorgen dat dat licht niet op het scherm valt, de een gebruikt een kap die het licht van het scherm afhoud, bv een afdekking die tussen het scherm en de lampen valt, of ze plaatsen de versterkers op een plek waar ze niet op het scherm schijnen.

Dit verhaal gaat een beetje als volgt:
Ik ben ontevreden want ik wil als ik film kijk 2 bureaulampen aan hebben die precies onder het scherm staan en daarom heb jij het verkeerd gedaan, dag is natuurlijk niet waar. De calibratie is 100% geslaagd en geeft in vergelijk met de originele situatie een veel beter resultaat, maar niet als je 100w lampen op je scherm gaat schijnen. daar helpt niets tegen.

Misschien kun je dan beter een 50" plasma plaatsen ?
Want ook in de living room stand zul je ENORME infectie hebben in het zwart door de versterkers, sommige dingen gaan gewoon niet samen, en ik ga er nogmaals niet vanuit dat je met 100w lampen onder een scherm zonder enige vorm van afscherming draait, dat doet echt niemand die ik ken of ooit ben tegen gekomen. Dus je kan pissig zijn maar dat ligt niet aan min of de calibratie maar meer aan dat je dingen wilt die gewoon niet kunnen.

Maar zoals aangegeven ik zou zeker even denken aan het afdekken van de buizen, zeer makkelijk te doen en de winst zal ENORM zijn, en dan kun je echt genieten van je gecalibreerde projector em je geluid word er niet minder van. Beste in jouw opstelling zou een soort van boekenplankjes kunnen zijn die tussen het scherm en de buizen zitten, denk dat je aangenaam verrast zult zijn. Maw niet boos zijn maar even dit soort dingen testen en je zult echt een flinke winst zien.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

phy

Nee ik draai op de livingroom stand gaat perfect 10 keer beter beeld dan de gecalibreerde stand
Ik had het allemaal vantevoren aangegeven en het is ook niet het licht van een normale 100 watt lamp dat op het scherm valt
maar ik ga er van uit dat jij dat ook wel snapt
maar dat maakt niet jij hebt je werk goed gedaan en 225 euro opgestreken
daar kan ik je gelijk in geven, alleen heb ik er niets aan. 
En nou wil je me ook nog een 50 inch plasma aansmeren.

Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview