Collectieve ervaringen met onze ISF calibraties.....

Started by J.A.F._Doorhof, December 12, 2002, 14:11:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joe Musashi

#250
Ook ik heb van die lichtere verticale balken, maar dan op een panasonic 20ps10f. Ik heb er een topic over geopend... Ik heb er al vaker over gelezen, maar een oplossing ben ik nog niet tegengekomen.
Frank, ben je deze balken vaker tegengekomen (in mijn geval vooral bij panasonic)? En is dit te verhelpen met een callibratie? Of is een tochtje naar de dealer aan te raden?  :)

J.A.F._Doorhof

Het schijnt een aardings probleem te zijn van Panasonic, ik zou daar toch even de dealer voor raadplegen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Joe Musashi

Dank je wel! Ik ga maandag de dealer even bellen. Weet je misschien ook of het probleem helemaal te verhelpen is?

J.A.F._Doorhof

Hi,
Het staat ergens onder projectoren en weergevers of problemen met hard/software, ik geloof dat de oplossing was de scart kabel veranderen zodat hij ALLEEN maar RGB doorgeeft. Het probleem zit bij de audio kanalen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Joe Musashi

Ik zal eens gaan kijken... Dat zou betekenen dat ik waarschijnlijk ook zelf het probleem zou kunnen oplossen?

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Peter Hegedus

Hoi,

Je hebt bij mij ook goed werk geleverd. Er is alleen 1 ding veranderd wat minder is. Bij svcd`s (en niet alle , sommige) die eerst perfect afspeelde , heb ik nu bovenaan een blauwe horizontale streep. Ik denk dat dat met de overscanafstelling te maken heeft. Kan dit wat ruimer gezet worden zodat ik die irritante blauwe lijn niet meer krijg?
Verders heel tevreden, Frank!

grtz Peter

J.A.F._Doorhof

Hi,
Mail me even prive.
Dat kan heel makkelijk.
VCD's hebben daar SOMS last van, ik stel echter alles optimaal in voor DVD en probeer daar rond de 3-4 % overscan max aan te houden voor VCD is vaak 5-6% nodig wat ik aan de hoge kant vindt persoonlijk, maar als je wilt is dat zo goed te maken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Peter Hegedus

#258
Ik heb je gemaild ;-) thx Bij mij heeft een vcd er last van omdat ik denk dat mijn geometrie totaal kloten is. Jij hebt het erg verbeterd maar goed is het niet. Bij de zwarte balk boven zie je dat het doorhangt, (onderkant circel) en onder id

VlisChris

@ Frank: dit is een partij maf ;D ;D ;D ;D
Je  bent vandaag bij me geweest voor een calibratie. Conclusies ed en mijn mening zal ik over een weekje oid geven als ik normaal heb kunnen kijken.
Maar wat nu die partij maf is: mijn geluidsbeeld is veranders vandaag ;D ;D.
En wat heb ik allemaal veranderd tov normaal? Alleen een tv die gecalibreerd is :o :o
Ik heb voor de rest niets verzet oid. Alleen mijn geluidsbeeld is naar rechts verschoven ;D
Als jij het weet ;) Ik niet in ieder geval :) (en dat bed dat daar stond maakte zo goed als geen verschil ;))
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

@ Frank: zou je wellicht dat bestandje even door kunnen mailen? Krijg hem niet geopend :)
Bedankt.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Johan Hendrix

#261
Frank is zondag bij mij geweest (in België, met weer een aantal afbellers op het laatste moment: shame-shame-shame) om mijn Loewe Contur te kallibreren.

Ik had vlak voor hij er was nog een paar scenes uit 'Close Encounters ...' bekeken om het verschil te kunnen testen.
Na de kalibratie de DVD er terug in. Resultaat: veel betere kleuren en details. Ik heb even snel de woestijnscenes en de scenes met het ruimteschip op het eind bekeken en de kleuren ijn in de eerste plaats veel natuurlijker. Details in voor- en achtergrond zijn veel beter (details in het zand in de woestijn en de bergen op de achtergrond in de scenes op het eind).
Nadien nog een stukje 'Ice age' opgezet: de scene met de 'glijbaan' waar m'n 2-jarig zoontje zo dol op is: de kleuren in het ijs en de reflecties en details in het ijs zijn veel beter, en ook de diepte blijkt veel beter.
Gisterenavond een zwart-wit film opgezet (Paths of Glory), en ook hier is de detaillering op de achtergrond en de diepte fenomenaal.

Conclusie: gewoon doen zo'n calibratie. Het effect van die 120 Euro is vele malen groter dan wanneer je een duurdere TV zou kopen.

(PS: Wat de kalibratie betreft een 'typische' een Loewe: blauw sterk boven het goede niveau)

SV..S

maandag is onze tv gecalibreerd, ik kon daar niet direct op reageren omdat de zon zijn best deed mijn scherm te laten smelten. 'savonds zie je dan wel dat het beeld veranderd is.
veel rustiger en natuurlijker is mijn eerste ervaring.

De opmerking van mijn dochter (6 jaar) was erg mooi.
ze stapt binnen voor het middageten en ziet de teletubbies aan staan.''hee wat zijn die kleuren van die teletubbies mooi.'' ;D
mijn antwoord'' dat heeft die man gedaan die net weg ging''
''nou dat heeft hij dan goed gedaan'' ;D

dus bij deze dan alvast de hartelijke dank van mijn dochter Bapke ;)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Kerstmanno

Quote from: CBR on April 27, 2004, 22:52:59

De opmerking van mijn dochter (6 jaar) was erg mooi.
ze stapt binnen voor het middageten en ziet de teletubbies aan staan.''hee wat zijn die kleuren van die teletubbies mooi.'' ;D
mijn antwoord'' dat heeft die man gedaan die net weg ging''
''nou dat heeft hij dan goed gedaan'' ;D
Frank gebruikt dan ook een teletubbie dvd om te calibreren. Daar komen de primaire kleuren zo mooi naar voren ;)

J.A.F._Doorhof

Hi,
De bestanden die we gebruiken zijn PDF's heb je wel een PDF reader.

En bedankt voor de mooie opmerkingen, die van de Teletubbies gaat mijn plakboek in.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SV..S

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 29, 2004, 15:57:19
Hi,
De bestanden die we gebruiken zijn PDF's heb je wel een PDF reader.

En bedankt voor de mooie opmerkingen, die van de Teletubbies gaat mijn plakboek in.

MvrGr.
Frank
pdf reader heb ik, ;)

optimale blind test zo'n dochter van 6 die onbevooroordeeld is ;D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

VlisChris

Erg mooie opmerking inderdaad :D
Ik zal even kijken of de pc waar ik op kijk Acrobat oid heeft. Mijn eigen pc is de floppydrive van kapoet.
Helaas nog geen kans gehad om tv te kijken sinds  :o :-X :-\
Gister mijis mijn logee pas vertrokken en meteen erna groot feest bij mijn ouders. Maar ga vanavond zeker weten filmpje kijken.
Zit alleen even te denken welke.
Kan al weg zeggen dat met kabeltv mijn beeld echt beter is geworden. Die koppen bij RTL-Z bv zijn niet meer knalrood. Die hebben nu een behooooorlijk natuurlijke kleur :)
Frank: hartelijk dank dat je bent geweest :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Moet toch zeggen dat mijn beeld gewoon echt zo ontzettend veel beter is geworden. Net BoB weer zitten kijken, en het ziet er allemaal zo ontzettend mooi uit.
Tot ik gewoon echt zat te slapen en op hetzelfde moment met de ab zat te kloten  :-X :-X :-X
Zit even te kijken op welke instellingen in het gebruikersmenu de tv eigenlijk staat, en kijk even wat klein beetje spelen met contrast doet. Niet echt wat ik wilde, dus ik denk, ik zet ze even terug op de waardes die jij ingesteld had. Huppakee, maar even de herstelknop gebruiken  :-X :-X :-X :-X >:(
Heb met kloppend hart zitten toe te kijken hoe mijn tv opeens op smerige waardes terugsprong die ik helemaal niet wil hebben. Niets geen Frank instellingen, alleen maar Sony instellingen. En die wil ik helemaal niet  >:(
Zijn er manieren om jou waardes terug te zetten? Want ben er nog niet aan toegekomen dat floppy eens te bekijken. Misschien dat jij nog ergens hebt hoe die waardes zaten? Baal hier echt enorm van.....
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Nee,
Daarom heb ik aangegeven ze op te meten aangezien ze niet met waardes werken, dat zou je doen als ik weg was :(.

Sony verschilt heel erg per toestel, maar VAAK is de film stand HEEL dicht in de buurt van wat ik instel.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Fuck... Echt helemaal volslagen vergeten te doen om de een of andere reden....
Heb hem nu inderdaad op de filmstand staan. Enige verschil dat ik persoonlijk kon ontdekken was dat er bij tvkijken wat meer kunstmatige scherpte aanwezig is... En dat komt doordat de beeldscherpte daar op half staat waar jij hem helemaal naar beneden gezet had.
Is er voor mij een manier om die beeldscherpte bij te stellen? Kan er nu in gebruikersmenu niet bij...
Ikke balen..
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Goeie ;D Had ik zelf kunnen verzinnen
Thanx. Balen dat die net een fragmentje anders is, maar goed, tis altijd nog beter dan wat ik nu aan mijn broek heb hangen :-\
Volgende keer toch eerst maar even de waardes overnemen voor ik naar school vlieg ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Smarron

Hoi Frank,

Lang geleden dat ik hier ben geweest. Ik geniet met volle teugen van de TV en het leuke is dat vrienden van mij het ook opvalt. Niks gezegd over de calibratie, maar zelf zeggen ze dat het beeld er zo mooi uitziet, rustig, ontspannend maar ook weer spannend.  ??? (Waarschijnlijk relaxed kijken en een movie-look ofzo). En de kleuren komen levensecht en natuurlijk over, ben er echt blij mee!!

Ik heb alleen 1 minpuntje opgemerkt bij het afspelen van sommige DVD's. Dit gebeurt alleen met films die nog breder zijn dan 16:9 (Ik geloof het originele bioscoopformaat 21:9 ofzo). Dan krijg ik bovenaan het scherm een witte horizontale lijn te zien. Deze verschijnt en verdwijnt afhankelijk wat er op dat moment in het beeld wordt vertoond. Ik denk dat het beeld 1 slag teveel naar beneden is ingesteld ofzo, daar lijkt het althans op. 16:9 DVD's zijn toch al beeldvullend, hierbij is het niet te zien (en waarschijnlijk niet eens aanwezig). Is hier nog wat aan te doen wellicht ?

Het is vooral irritant dat er boven en onder zwarte balken zijn tijdens een film, maar bovenin een felle witte streep. Aan de zijkanten is is de streep amper zichtbaar, verder naar het midden wordt hij beter zichtbaar en wat dikker. Ik hoor het wel.

Groetjes, Ramon
Sony 32FX68
(Uit Ede)

J.A.F._Doorhof

Hi,
Bij de Sony kun je met je cursor toets het beeld verschuiven van boven naar beneden probeer dat even.
Als dat niet wil op dit toestel mail me dan even, dit kan heel makkelijk opgelost worden, je moet de vertical size dan 1-2 tikjes groter maken, ik help je daar wel mee.

Het verschilt een beetje per DVD speler en aansluiting wanneer dit optreedt maar het is altijd het gevolg van een iets te weinig overscan.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Smarron

Ja, normaal gesproken kan ik met die cursor het beeld verplaatsen. Echter kan dit alleen op 14:9, de zoom- en de smartstand. Widescreen (de TV pakt automatisch het juiste signaal) is niet aan te passen helaas, anders had ik het inderdaad zo opgelost.

Ik stuur je even een emailtje. Ik ga het zowieso nog ff testen met een andere DVD-speler en de Xbox. Wellicht ligt het aan mijn huidige DVD-speler. Maar wellicht toch handig om het te weten.

Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview