Collectieve ervaringen met onze ISF calibraties.....

Started by J.A.F._Doorhof, December 12, 2002, 14:11:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

xystus

@Snowmaster: hmm.. na de calibratie was het scherm wél minder zwart :) Het diepste zwart [met brightness + 3] was niet zo zwart als het diepste zwart op brightness +1. Dus na de calibratie was het diepste zwart wél minder zwart, alleen kwamen hierdoor tevens schaduwdetails naar voren, die anders  "afgerond" werden naar zwart = blackcruch.

En yep, ik geniet nu nog meer vd kuro!
"I have to return some videotapes"

Snowmaster

Quote from: xystus on June 11, 2010, 10:45:47
@Snowmaster: hmm.. na de calibratie was het scherm wél minder zwart :) Het diepste zwart [met brightness + 3] was niet zo zwart als het diepste zwart op brightness +1. Dus na de calibratie was het diepste zwart wél minder zwart, alleen kwamen hierdoor tevens schaduwdetails naar voren, die anders  "afgerond" werden naar zwart = blackcruch.

En yep, ik geniet nu nog meer vd kuro!

Ik snap je wel  ;).
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

peeteerp

Frank,

Zoals belooft hier even een korte reactie.

Je verwachte het al en had me het ook meegedeeld: "het zal wel weer even wennen zijn" en inderdaad het was even wennen.
Het leek me allemaal wat "flets" alsof bijv. iemands gelaat net even te wit gepoederd was, maar na twee dagen wennen is het nu beter als dat ik dacht.
Het "uitbundige" grasveld ziet er nu toch wel weer natuurlijk uit, zijn de kleuren minder "schreeuwend" en lijkt er wel weer meer "diepte" in het beeld te zitten en dan komt het HD kijken nog meer tot zijn recht.

Bedankt en tot volgende keer.
Peter


J.A.F._Doorhof

Het is letterlijk soms even afkicken van de overdaad aan cartoon kleuren.
Ik zeg altijd zo, vergelijk het met buiten :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

f.

Hoi,

Het is al weer een poosje geleden maar des te beter kan ik nu de calibratie beoordelen. Ik heb helaas zelf niet bij  de calibratie mogen zitten aangezien we de afstandsbediening waren vergeten (TIP NIET DOEN). Frank deed hierna een super voorstel dat hij voordat zijn volgende werkdag begon de televisie zou kalibreren en wij hem later die dag kwamen ophalen. Nou het resultaat was prachtig, ik weet niet of het klopt wat ik zeg maar voor mijn gevoel was het beeld niet fletser zoals de meeste recensies zeggen maar ik had de televisie waarschijnlijk zelf te flets ingesteld want de kleuren waren juist 'voller' en iets kleurrijker. Ook zag ik zoals velen zeggen veel beter schaduwen en sommige objecten verschenen opeens in beeld die voorheen door de black crush niet te zien waren.

Top!

J.A.F._Doorhof

Bij de meeste mensen gaan de kleuren erop vooruit, het is alleen jammer genoeg nog steeds zo dat sommige mensen hun toestel op de "cartoon" stand hebben staan waardoor de kleuren gewoon totaal onnatuurlijk overkomen, en dan LIJKT het na de calibratie fletser, realistische kleuren buiten geven echter ook geen licht ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

M:iNdO

Na lang getwijfel ook mijn Samsung 46 inch lcd tv laten kalibreren.
Ik vond de kleuren "out the box" maar niks en na veel gepiel zonder bevredigend resultaat toch maar laten kalibreren door Frank.

Eerlijk gezegd had ik geen "WOW" gevoel na de kalibratie maar de kleuren waren er echt een stuk op vooruit gegaan (was standaard altijd wat aan de rode kant, er zat zo'n zweem in), daar ging het mij hoofdzakelijk om. Uiteraard zijn de black levels e.d. ook een stuk beter hoewel ik het toch iets aan de donkere kant vind. Dit heb ik zelf met 1 punt bijgesteld wat volgens Frank geen gevolgen had voor het effect van de kalibratie (mocht tot 2 punten afwijken).

Al met al denk ik wel dat een dergelijke kalibratie nut heeft.....
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

vangrafhorst

3 dagen terug is mijn Pioneer 5090 gekalibreerd. Ik was er niet bij, maar bij thuiskomst viel de TV niet op, rustig beeld, minder opvallende kleuren. Veel prettiger kijken. Geen rode zweem meer in het gezicht, maar gewoon ongezonde politici.
Dank

Joris

Zaagstra

Ik heb vrijdagavond 8 oktober mijn IN76 in het Emmeloordse laten calibreren. Het beeld is er duidelijk op vooruitgegaan - meer diepte, detail en rust, alhoewel ik eerst dacht dat er iets ontbrak. Maar dat bleek de rommel te zijn die er nu niet meer in zat. Ook was het leuk met Onze Gastheer kennis te maken en te kletsen. Alleen jammer dattie uit OV oogpunt in zo'n rothoek zit ;-). In elk geval was het de 100 euroontjes zeker waard.

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

groenlo

Afgelopen vrijdagavond mjn 46PFL9705 laten callibreren en ben er heel tevreden over, veel rustiger beeld en meer diepte.
Had deze ervaring ook al bij mijn vorige TV opgedaan en werd wederom niet teleurgesteld. Bij de 3D lijkt het beeld ook beter
minder ghosting in het beeld. Al met al een tevreden klant, die de volgende TV weer laat callibreren.

Dato

Roy

Afgelopen zondag is Frank bij mij langs geweest om mijn Pioneer Kuro te calibreren.
De Pioneer zat op sommige punten al aardig tegen de juiste waarden maar er was zeker nog ruimte voor subtiele verbeteringen.

Nadat Frank bezig was geweest met calibreren heb ik 's avonds een paar Blu-Raytjes bekeken. Ondanks dat het subtiele verschillen waren, konden we beide een verbetering in detail (schaduw) en beeld overall zien. Het beeld oogt rustiger dan voorheen wat het kijken van een film aanzienlijk prettiger maakt.

Ik ben dan ook zeer tevreden over de calibratie. Daarnaast kon ik het ook niet over mijn hart verkrijgen om een TV van deze waarde niet te laten calibreren. Beetje als een Ferrari op standaard velgjes... :P

Op naar mijn volgende plan: Media center in elkaar draaien met MyMovies.

Thnx Frank!

Marco66

Wij hebben sinds kort een Samsung UE-37C6000 aangeschaft en die heeft last van "clouding",vooral goed te zien in donkere beelden. Is dit op te lossen met een calibratie of kan dit met een andere instelling verbeteren? Als dit niet zo is ga ik toch contact opnemen met de leverancier ivm garantie.
Alvast bedankt,

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Madhouse

Ik ben 2 weken terug ook bij Frank geweest en ik kan maar 1 ding zeggen: Wat een ongelovelijk groot is verschil is een ISF calibratie zeg! Ik kan het iedereen aanraden! Zwart is zwart, wit is wit en de kleuren zijn levensecht. Dit had ik veel eerder moeten doen!  :worship:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

J.A.F._Doorhof

Clouding kun je net zo min met een calibratie verhelpen als een dode pixel jammer genoeg.
De calibratie werkt tussen de dag en nacht en icing on the cake als verschil, maar het is geen reparatie of redesign natuurlijk :D

SOMS zijn problemen wel stukken minder te zien, maar ga er maar van uit dat het er nog steeds is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

d. verhouden

Hee Frank,
Zelf in bezit van de 37PFL 7332, voor 70% genietend via UPC/HD  en 30% via mediaserver -extreamer.

Is t zinvol, om deze tv te laten callibreren,  via BlueRay extreamer dvd´s bv,  ik heb geen andere dvdinput of bron     behalve UPC/HD en de Extreamer..

Grtn,

D. Verhouden

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HiFi gek

Zijn er ook mensen die hun Samsung UE..C7700  (Led 3D TV)  hebben laten kalibreren ?
Zelf heb ik de 40 inch uitvoering .

Zoja , wat zijn jullie bevindingen na de kalibratie ?
Heeft het positief of negatief uitgepakt ?



Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Vraag aan Frank

Heeft u al eerder kalibraties uitgevoerd aan de Samsung UE40C7700  (LED 3D tv) ?
Mag ook in een ander beeld formaat zijn dan 40inch .

Ik heb mijn nieuwe tv + Blue ray speler beiden aangeschaft op 21-12-2010 .
Moet de tv eerst een bepaalde tijd inspelen voordat er gekalibreerd kan gaan worden ?

Op welke ingang van de tv wordt een kalibratie veelal uitgevoerd , ik bedoel de blue ray hdmi ingang waar de speler op staat aangesloten of de hdmi ingang waar mijn UPC digital HD decoder op staat aangesloten ?
Welke van deze 2 ingangen geeft het beste resultaat na kalibreren ?

Ik kijk namelijk vooral veel naar tv uitzendingen via de UPC decoder , en dan voornamelijk naar de HD kanalen : Eurosport , Discovery Channel , NGC , History Channel , Film 1 HD .
Deze HD kanalen springen er echt uit qua beeld kwaliteit vind ik
Blue Ray films kijken via mijn Samsung BD-C6900 (3D) speler is dan ook minder aan de oorde omdat ik een abonnement heb op Film 1 (HD)  .

Heeft de Samsung UE40C7700 nog bepaalde zwakke punten waardoor kalibreren aangeraden wordt , of het kalibreren juist bemoeilijkt zou kunnen worden ?

Ik gebruik ook ter informatie een hoogwaardig netfilter (PS-Audio : Quitet Power Center) waar zowel de TV als de UPC decoder op staan aangesloten voor hun 220V voorziening .



Groeten  EDWIN  B  

J.A.F._Doorhof

Hi
Ga er vanuit dat bijna elk toestel wat populair is wel al een keer door me gecalibreerd is.
Ik doe er alleen zoveel dat ik jammer genoeg geen type nummers onthoud.

Maar ik kan hem gewoon calibreren.
Ik adviseer altijd om een toestel rond de 200 in te laten spelen voor een calibratie.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HiFi gek

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 23, 2010, 17:24:54
Hi
Ga er vanuit dat bijna elk toestel wat populair is wel al een keer door me gecalibreerd is.
Ik doe er alleen zoveel dat ik jammer genoeg geen type nummers onthoud.

Maar ik kan hem gewoon calibreren.
Ik adviseer altijd om een toestel rond de 200 in te laten spelen voor een calibratie.


Bedankt voor uw antwoord Frank .

Maar ik heb toch nog een vraag aan u .

Kan de tv ook gekalibreerd worden op beide ingangen voor het standaard tarief , of is dat bedrag gebaseerd op 1 ingang kalibreren ?
Met beide ingangen bedoel ik : de ene ingang is waar de blue ray speler op staat aangesloten , en de andere ingang is waar mijn UPC digital HD decoder op staat aangesloten .

Onder antwoord #1167 ga ik hier wat uitgebreider op in .


Zijn de kosten voor een tour dan altijd 225 euro , of komt daar nog kilometer geld bovenop ?

Voor welke datum staat de tour in Rotterdam e.o. gepland in januarie ?




Groeten  EDWIN  B

J.A.F._Doorhof

Er is nog geen datum bekend, bij 3 mensen ga ik plannen.

De calibratie werk op ALLE ingangen bij flatpanels.
Alleen bij CRT's waren er verschillende settings nodig voor verschillende input signalen dit ivm de beamspots.
Bij flatpanels is dit allemaal gedigitaliseerd en recht getrokken.

De prijs is de prijs, geen extra kosten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HiFi gek

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 24, 2010, 13:38:34
Er is nog geen datum bekend, bij 3 mensen ga ik plannen.

De calibratie werk op ALLE ingangen bij flatpanels.
Alleen bij CRT's waren er verschillende settings nodig voor verschillende input signalen dit ivm de beamspots.
Bij flatpanels is dit allemaal gedigitaliseerd en recht getrokken.

De prijs is de prijs, geen extra kosten.

Oké , het is mij nu allemaal duidelijk .

Ik ga mij bij deze inschrijven voor de Rotterdam tour , in de topic die daar speciaal voor bedoeld is (actieve isf tours) .



Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Nog een vraag aan Frank Doorhof


Zoals je weet heb ik mij aangemeld voor een isf kalibratie tijdens de komende Rotterdam tour .

Stel dat ik niet tevreden zou zijn met het behaalde resultaat , kan ik dan nog eventueel terug naar de standaard beeld instellingen door die te resetten ?

Hef ik met het resetten naar de fabrieks waardes dan alle afwijkende waardes die je invoerd tijdens het kalibreren op ?


Het is niet zo dat ik bij voorbaat bang ben dat een kalibratie niet positief uit zou pakken in mijn geval .
Ik heb nu trouwens last van een enigszins rode gloed in het beeld wat ik maar niet weg kan krijgen , los je met een kalibratie dit probleem 100% op ?




Groeten  EDWIN  B 

J.A.F._Doorhof

De calibrate zal in ieder geval het beeld zo maken zoals het hoort.
Je kan altijd terug naar de oude instellingen maar ken eigenlijk geen mensen die dit doen om eerlijk te zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Snowmaster

Quote from: HiFi gek on December 27, 2010, 14:52:10
Stel dat ik niet tevreden zou zijn met het behaalde resultaat , kan ik dan nog eventueel terug naar de standaard beeld instellingen door die te resetten ?

Hef ik met het resetten naar de fabrieks waardes dan alle afwijkende waardes die je invoerd tijdens het kalibreren op ?

Het is niet zo dat ik bij voorbaat bang ben dat een kalibratie niet positief uit zou pakken in mijn geval .
Ik heb nu trouwens last van een enigszins rode gloed in het beeld wat ik maar niet weg kan krijgen , los je met een kalibratie dit probleem 100% op ?

Groeten  EDWIN  B  

Gisteren heb ik bij mijn zwager naar zijn nieuwe Samsung zitten kijken, precies dezelfde als jij hebt gekocht.
Mijn eerste gedachte was : "neem hem groter" want hij heeft een enorme muur.
Het beeld maakte vervolgens indruk door zijn heftigheid met veel licht, kleur en hardheid. Als je daar eens goed naar kijkt, mis je achtergronddetails en diepte. Het zwart was zo zwart dat alle details verdwenen waren, ditzelfde gold voor veel gezichten die een lichte neiging naar wassen beelden hadden.
Al deze zaken zie je pas als je probeert eerlijk te kijken naar het TV beeld.  Toch twijfelde ik lichtjes aan mijn eigen gecalibreerde TV beeld of deze nu wel zo veel beter was.
Thuisgekomen drukte ik op de knop en schrok onverwacht toch behoorlijk......zoveel beter had ik het niet verwacht  :o.
Ik ben blijkbaar zo gewend aan een gecalibreerd beeld dat ik direct bij mijn zwager alle bewegingen op de achtergrond en de details in beeld miste. Wat je dan doet is naar de hoofdpersonen kijken die op de voorgrond zijn, maar dat geeft een verkeerde beeldindruk.
Door een calibratie is het TV beeld veel beter in balans en ga je veel meer zien in beeld. Dit vraagt soms even gewenning omdat het anders wegkijkt en sommigen dit moeten leren herkennen en waarderen.
Maar één ding weet ik zeker : ik wil nooit meer zonder calibratie en voor het geld behoort het tot de beste verbeteringen op beeldgebied.  Een calibratie ? Altijd doen !
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview