Collectieve ervaringen met onze ISF calibraties.....

Started by J.A.F._Doorhof, December 12, 2002, 14:11:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Isokees

 Wijzigingen tarieven ISF Emmeloord
« on: August 5, 2009, 18:37:45 » Quote 

--------------------------------------------------------------------------------
Vanaf volgende week worden de volgende tarieven berekend voor de kalibraties in Emmeloord.

Projectoren en TV's : 100,00
Projectoren met CMS systeem : 135,00

LET WEL :
bij herkalibraties betaald u nu niet meer het volle bedrag maar krijgt u 40% korting.
MAW bij de 2e kalibratie bespaard u al geld in vergelijking met de oude situatie.

TOURS
Prijzen van de tours blijven nog even hetzelfde maar gaan waarschijnlijk vanaf september naar 225,00 per toestel.

Alle prijzen zijn inclusief BTW, en bij de tours inclusief voorrijkosten.

Hoi Frank

Nee hoor.....is een bericht van 5 Augustus 2009........dus morgen precies 7 maanden geleden.
En als ik hem weer zal laten caibreren dan is dat binnen 2 jaar.
Mijn 1ste calibratie was immers 8 July 2008. :smile:

mvg
Kees uit Arnhem

J.A.F._Doorhof

Hi,
Dat zijn de hogere nieuwe tarieven, maw die gelden vanaf die datum.
Dacht dat u een aanbieding bedoelde die we een paar jaar geleden hadden waarbij we ook een dergelijke aktie hadden lopen via referrels en hercalibraties.

De prijzen van de calibraties zijn die datum verhoogd ivm de nieuwe analyzer die we nu gebruiken, als extra service voor de iets hogere prijs (20.00 duurder) geven we bij hercalibraties de korting maar alleen in Emmeloord.
Ik kan dat niet door laten gaan voor een calibratie van 2 jaar geleden, met hercalibraties bedoelen we echt de units die elk jaar als "onderhoud" hergecalibreerd worden.

U valt dus nog gewoon onder de oude situatie.
Bij de volgende calibratie valt u natuurlijk wel onder de nieuwe situatie, maar het is dan wel de bedoeling de hercalibratie binnen een jaar uit te laten voeren, zal dat er ook bijzetten om vergissingen te voorkomen, een hercalibratie kan natuurlijk niet na 2-3-4-5 jaar als hercalibratie gezien worden, dan is het gewoon een volledig nieuwe calibratie (lees meer tijd).


www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Isokees

Ben ik weer.......

Mijn calibratie is inderdaad 1 1/2 jaar geleden en als die korting alleen geld voor iemand die het binnen 1 jaar weer laat doen
dan vind ik dat vreemd want niemand laat zijn toestel 2 keer in het eerste jaar calibreren.
Mij is toen ook niet verteld dat de korting alleen geld als ik hem laat calibreren als "onderhoud" maar dat dat voor de volgende keer is.
Maar goed.....snap je bedoeling. Zal er nogeens over nadenken.  :confused:
340,96 eurie repararie en 100,00 eurie calibreren is toch een hoop geld samen. :(

mvg

Kees uit Arnhem

J.A.F._Doorhof

@Kees,
Ik vertel nagenoeg iedereen bij de calibratie dat we adviseren om het elk jaar tot anderhalf jaar opnieuw te laten doen.
Daarbij komt dat de prijsverhoging na jouw calibratie is gebeurt, het spijt me als het lullig overkomt zo is het niet bedoeld, maar een hele calibratie doen met 40% korting kan simpelweg niet uit, een hercalibratie is in 90% van de gevallen veel minder werk.
Zou de reparatie binnen een paar maanden vallen doen we het uit coulance vaak zelfs gratis voor de klant, we zijn echt niet moeilijk daarin.
Maar als ik de regels van na de prijsverhoging voor iedereen laat gelden dan ben ik alleen maar bezig met hercalibraties van toestellen van 2-3-4-5-6-7-8-9-10 jaar geleden die feitelijk niet eens onder hercalibraties vallen.
Het hele idee van hercalibraties is echt dat het onderhoud is, maw elk jaar maximaal misschien een keer anderhalf jaar en dan geldt die korting, het is dan voor mij weinig werk en de klant heeft weer een frisse calibratie.

Ik hoop dat je snapt dat het niet bedoeld is om je dwars te zitten.
We proberen de prijzen van de calibraties al zo laag mogelijk te houden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

erwinh

Geld die korting ook voor een hercalibratie na een calibratie door jou uitgevoerd bij een beamer die op de 2e hands markt is aangeschaft?
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

koosnaampje-audiofiel

Quote from: erwinh on March  5, 2010, 11:19:55
Geld die korting ook voor een hercalibratie na een calibratie door jou uitgevoerd bij een beamer die op de 2e hands markt is aangeschaft?

Goeie vraag..... ;D

Klipsch, Denon.

erwinh

Quote from: J.A.F._Doorhof on March  5, 2010, 07:43:17
Een hercalibratie is in 90% van de gevallen veel minder werk.
Het hele idee van hercalibraties is echt dat het onderhoud is, maw elk jaar maximaal misschien een keer anderhalf jaar en dan geldt die korting, het is dan voor mij weinig werk en de klant heeft weer een frisse calibratie.
We proberen de prijzen van de calibraties al zo laag mogelijk te houden.
Nou ja vanwege deze quotes in de laatste reactie van Frank. Met het gamegeweld van mijn zoons kom ik wel aan 1000 uur per jaar. Op zich prima, maar dan is met deze doorloopsnelheid die korting wel welkom ;)
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

J.A.F._Doorhof

Even logisch nadenken.
Dat zou betekenen dat ik onbeperkt levenslang tegen 40% korting moet calibreren voor projectoren zolang ze nog werken ?
Realistisch gesproken moet het toch duidelijk zijn dat dat niet werkt :D

De calibraties gelden voor degene die ze ook betaald heeft.
Zelfs bij onze projectoren gelden de hercalibraties voor de eerste eigenaar, het is een service die DIE persoon krijgt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

erwinh

Sorry Frank maar mijn reactie was volgens mij uiterst logisch. Lees je eigen verhaal er nog maar eens op na. Daar geef jij zelf aan dat hercalibratie in 90% vd gevallen minder werk is als de eerste calibratie. Bij een vlotte doorlooptijd van de lamp wekt dat de suggestie dat na aanachaf van de lamp een calibratie voor het volledig tarief moet worden betaald, de hercalibratie van 200, 700 en 1500 uur zou dan met korting zijn (want hercalibratie, mits binnen 1,5 jaar) Daarna weer een nieuwe lamp voor het volledig tarief, enz. Dus niet onbeperkt en zeker niet levenslang.
Jij bepaald je kostprijs Frank en die heb ik te betalen anders moet ik naar een ander gaan. (Doe ik toch niet) Maar ik kon je eerdere reactie niet anders interpreteren.
Kortingsacties zijn prima hoor maar deze constructie geeft wel verwarring en ik begrijp dat ik de enigste niet ben.

Quote from: J.A.F._Doorhof on March  5, 2010, 17:01:45
Even logisch nadenken.
Dat zou betekenen dat ik onbeperkt levenslang tegen 40% korting moet calibreren voor projectoren zolang ze nog werken ?
Realistisch gesproken moet het toch duidelijk zijn dat dat niet werkt :D

De calibraties gelden voor degene die ze ook betaald heeft.
Zelfs bij onze projectoren gelden de hercalibraties voor de eerste eigenaar, het is een service die DIE persoon krijgt.

Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

J.A.F._Doorhof

Ik denk dat ik je vraag niet goed snapte of jij mijn antwoord.

De EERSTE eigenaar heeft recht op de calibraties.
Als iemand een projector 2e hands koopt is dat niet meer onze klant, maw hij/zij heeft geen recht meer op de calibraties.
Lijkt me toch niet meer dan logisch.
Onze EIGEN klanten hebben gewoon recht op de hercalibraties, maar als een TV of projector verkocht word aan een ander dan geldt dit aanbod natuurlijk niet meer.
Als iemand een projector 2e hands koopt en DIE laat calibreren geldt de aanbieding wel natuurlijk, immers hij geldt ook voor TV's etc. en die verkopen wij ook niet.
Maar dus wel binnen die termijn.

Kostprijs heeft daar weinig mee te maken, het is puur een service die we geven aan ONZE klanten.
Ik ben sowieso altijd minimaal 30 minuten bezig met een hercalibratie, tel daarbij het klaarzetten, personeel dat helpt met aansluiten etc. en je snapt dat dit voor ONZE klanten geen probleem is, maar zodra een toestel verkocht word is het natuurlijk niet automatisch zo dat de volgende eigenaar hier ook van profiteert, als dat zo gezien word dan heeft deze aktie totaal geen zin, want dan zou ik dus tot in eeuwigheid van dagen voor verschillende eigenaren tegen een veel te laag bedrag moeten calibreren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

erwinh

Quote from: J.A.F._Doorhof on March  6, 2010, 07:53:04
Als iemand een projector 2e hands koopt en DIE laat calibreren geldt de aanbieding wel natuurlijk, immers hij geldt ook voor TV's etc. en die verkopen wij ook niet.
Maar dus wel binnen die termijn.
OK Frank, dan begrijp ik dat die korting ook voor mij geld, want die termijn wordt geen probleem  8)
Nu maar weer on Topic, want het gaat hier om de ervaringen met de calibraties en niet over misverstanden over kortingen ;)
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Snowmaster

Quote from: erwinh on March  5, 2010, 11:19:55
Geld die korting ook voor een hercalibratie na een calibratie door jou uitgevoerd bij een beamer die op de 2e hands markt is aangeschaft?

Het is toch bijzonder leuk om de vindingrijkheid van forumleden te zien.
Eerst een "tweede handsje" kopen en dan ook nog de kortingsmogelijkheid van de vorige eigenaar willen hebben  ;)

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

erwinh

Quote from: Snowmaster on March  6, 2010, 12:51:27
Het is toch bijzonder leuk om de vindingrijkheid van forumleden te zien.
Eerst een "tweede handsje" kopen en dan ook nog de kortingsmogelijkheid van de vorige eigenaar willen hebben  ;)
Nope, goed lezen! Korting na hercalibratie van een calibratie!
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Snowmaster

Quote from: erwinh on March  6, 2010, 13:11:58
Nope, goed lezen! Korting na hercalibratie van een calibratie!

Zag later dat je dit inderdaad bedoelde, maar het was niet mijn eerste gedachte  ;D.
Maar om weer ontopic te gaan.......de beeldverbetering die een calibratie geeft, is zijn prijs meer dan waard.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

erwinh

Quote from: Snowmaster on March  6, 2010, 13:36:08
Zag later dat je dit inderdaad bedoelde, maar het was niet mijn eerste gedachte  ;D.
Maar om weer ontopic te gaan.......de beeldverbetering die een calibratie geeft, is zijn prijs meer dan waard.
Precies, met of zonder korting!
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Pilot50

Heb nu enige weken ervaring met mijn door Frank gecalibreerde Pioneer LX5090. Kan niet anders concluderen dan dat het meer dan de moeite waard is.
Contrast, cq individuele kleurdefinitie is enorm toegenomen. Kan het een ieder aanbevelen. :clapping:

aris roskam

Hoi Frank,

Kan je voor de duidelijkheid alle tarieven eens onder elkaar zetten? Wat betaal ik voor een calibratie van een LCD aan huis als onderdeel van een tour, (ik heb me opgegeven voor de tour omg. Utrecht - Amersfoort)? Wat betaal ik voor een caibratie wanneer je speciaal naar mijn huis komt en wat betaal ik voor een calibratie als ik met het scherm naar Emmeloord kom? Dat is tenslotte niet zo ver bij Zeewolde vandaan...

Groeten, Aris.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

graafie

Afgelopen Dinsdag is Frank bij me langs geweest in Gasselternijveenschemond  :o ( hoe noemde jij het ook alweer Frank?  :tongue2: ) voor een kalibratie van mijn Panasonic TX-P46G10. We zijn nu een paar dagen verder en ik moet zeggen dat het beeld echt verbluffend beter is geworden. Het is net iets scherper, rustiger, de kleuren zijn veel natuurlijker en zwart is nu ook écht zwart.
Het lijkt misschien een grote uitgave (225 euro) maar ik kan alleen maar zeggen dat je dat snel bent vergeten nadat je een paar dagen naar je tv hebt gekeken. Wat een genot. Zo'n kalibratie is zijn geld dubbel en dwars waard.
Mochten er dus mensen zijn die twijfelen :unsure:, geloof me, nergens voor nodig. Gewoon een afspraak maken met Frank.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

celerontje

Quote from: J.A.F._Doorhof on April  1, 2010, 14:34:57
Ik weet niet meer hoe het noemde maar het was een mond vol :D

In zo'n geval kan je beter je Gasselternijveensche-mond houden! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

graafie

Quote from: J.A.F._Doorhof on April  1, 2010, 14:34:57
Ik weet niet meer hoe het noemde maar het was een mond vol :D

Mocht je ooit nog eens iemand moeten bezoeken in GasselterBOERveenschemond :crazy: :crazy:, het ligt ongeveer 500 meter verderop. :tongue2: Dat is helemaal een gat. :yawnee:

JoshDVD

Dinsdag 6 april is Frank bij ons langs geweest om mijn Sony KDL52W5500 te calibreren.

Helaas voelde hij zich niet lekker maar heeft desondanks alle calibraties van die dag toch door laten gaan  8)

Behalve zijn professionaliteit en eerlijkheid is hij ook nog eens zeer aangenaam gezelschap, we bleven maar praten over (horror)films en New York City. Gelukkig had hij ook nog tijd voor mijn TV...  ;D

Nadat hij na ongeveer 1 1/2 uur weg was gegaan meteen wat fragmenten van door mij veel bekeken films opgezet. Ik had niet echt meteen het gevoel dat er echt iets drastisch verandered was echter na verloop van tijd merkte ik het verschil wel. Beter contrast, wat meer diepte en scherpte en de kleuren ogen ook veel realistischer kortom het totale plaatje ziet er beter uit dan voorheen, de algehele beeldbeleving is nu veel beter.

Het enigste wat ik nog wel elke keer verander (via 1 druk op de cinema mode knop) is de kleurtemperatuur van warm 2 naar warm 1 zetten wanneer ik gebruik maak van de Xbox 360 of Wii, dat past toch net iets beter bij het beeld van de spelcomputers vind ik.

Rest mij nog 1 vraagje Frank; zou je misschien mijn rapportje in een PDF bestand kunnen aanmaken en naar mij mailen, het XLS bestandje wat je mij gaf wordt namelijk niet ondersteund.

Alvast bedankt en have fun in NYC!


J.A.F._Doorhof

Hi,
Download even van de microsoft site de gratis excel viewer en het werkt perfect, PDF ervan maken is niet zo makkelijk als het lijkt door de pagina layout en de grafieken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

peter69nl

Vanavond mijn Epson TW5500 door Frank laten calibreren. Wat is het beeld rustiger geworden en eindelijk kloppen de huidtinten. Ik ben er helemaal blij mee. Morgenavond maar eens de championsleaguefinale kijken en zien dat het gras echt grasgroen is :)
Epson TW5500 | Popcorn Hour A-200 | 2x Quad 22l2 |  1 x Quad L- centre | 2x Quad 12l | | 2x Tangent EVO | QNAP 219 | Onkyo TX-SR876 | Oppo 971h | Squeezbox Duet | Squeezebox Radio | Panasonic 37PV60

Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview