Collectieve ervaringen met onze ISF calibraties.....

Started by J.A.F._Doorhof, December 12, 2002, 14:11:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Ghosty J

ik kom in het service menu door mijn logitech one afstandbediening.
weet mijn knop combie ook niet precies meer
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

chantal74

Hoi Frank,

Zou je mij de toetsencombinatie willen geven? Dan ga ik het even proberen  :D

J.A.F._Doorhof

mail me aub even.
Het kan zijn dat een universele ab algemene codes meestuurt en dat kan bij een service menu nogal wat problemen oproepen.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chantal74


J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

francois

Even een bedankje aan weerman ;)

Ik heb vanavond zijn onlangs gecalibreerde Philips 28PW9551 met eigen ogen mogen aanschouwen.
Wát een plaatje en dat met 576P.
M'n DV7600 is ook nog even aangesloten via HDMI en daar merkten we ietwat beeldflikkering op,
via scart was alles superstrak.
Toch wel interessant om zoiets te zien en wat een calibratie kan doen...................op een crt tv.

Aurora13

Zojuist heeft Frank bij mij een Pioneer PDP 608D gecalibreerd.

Ik heb er maar 1 woord voor: super!!!
Het is het naar mijn mening echt dubbel en dwars waard.

Zie mijn eigen topic voor meer info en de voor- en na-calibratie CIE charts:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505.msg1240988#msg1240988
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

mgwlee

Morgen word mijn pioneer PDP 508XD gecalibreerd door Frank.
Kan niet wachten tot het zover is.
Pioneer PDP-508XD; Pioneer DV-600AV-K; Klipsch speakers: SF-1, SS-1 en de CC-1; subwoofer klipsch KSW-10
Pioneer receiver VSX-LX70 en Klipsch boxen RF-82
NIEUW: Blu-ray spler Pioneer LX-52

ferry34

Frank, hier link ik een vergelijkingstest tussen een 50 inch samsung plasma en een panasonic.

De test ziet er goed uit, maar deze gasten hebben beide schermen gecalibreerd en de Samsung staat op een contrast van 96%!
Heb jij dat wel s meegemaakt, zo'n hoog contrast als calibratie-uitkomst?

http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatvreviews/panasonic-th50pz85u-vs-samsung-pn50a650.html
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

J.A.F._Doorhof

Ja hoor, het verschilt per toestel.
Sommige toestellen hebben een andere schaalverdeling voor bv film.
In dynamisch kan bv 90 veel helderder zijn dan in film.
Ik kijk altijd naar wanneer een paneel clipped of een kleur wegvalt en daar blijf ik netjes onder.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

P@UL

Frank

Ik ben zeer tevreden over de calibratie van mij Panasonic 42py70.
Ik heb nu meer diepte in mijn beeld, kleurweergave is natuurlijk en mooi, en zwart/wit waarde is ook duidelijk te zien.

Toppie  ;D 8)

Enfy

Frank heeft mijn Sony Bravia KLDW2000 gecalibreerd.

Het resultaat is geweldig, ik had vrij grote afwijkingen voor de calibratie welke enorm zijn verminderd.
Dit resulteerde in prachtige Bluray/DVD beelden. Mijn TV via de kabel ziet er nu goed uit.
Meer detail, prachtige realistische kleuren.
Ik kan een ieder dit aanraden te doen die liefhebber is van films/tv kijken!

Beste e200,- die ik heb uitgegeven...

Nadeel is wel dat TV kijken bij andere mensen bijzonder irri word! :D

Thx Frank!

Aconda

Hallo Frank,

Ik heb al eens een Sanyo Z4 door jou laten calibreren, tot zéér tevredenheid.
(de 'goede' plasma's waren mij toen te duur en niet verbeterend t.o.v. mijn
Loewe CRT (welke ik op dit moment nog op m'n kastje heb staan)).
Echter ben ik nu tòch van plan om een Plasma-tv aan te schaffen en zit een
beetje in een dubio.
Ik twijfel nl. of dat ik een Pioneer LX-5080 of een LX-5090 zal aanschaffen.
Denk je dat er bij de 5080 ná calibratie een net zo goed beeld en contrast te behalen valt als
bij de 5090 (zowel voor als na calibratie)? Heb je dat zelf al eens vergeleken? (of met 1 van de andere
Pioneer plasma's).

Groetjes,
Richard

J.A.F._Doorhof

Niet zo naast elkaar dus ik kan je daar geen advies op geven, sorry.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ferry34

Quote from: Aconda on July 30, 2008, 20:32:30
Hallo Frank,

Ik heb al eens een Sanyo Z4 door jou laten calibreren, tot zéér tevredenheid.
(de 'goede' plasma's waren mij toen te duur en niet verbeterend t.o.v. mijn
Loewe CRT (welke ik op dit moment nog op m'n kastje heb staan)).
Echter ben ik nu tòch van plan om een Plasma-tv aan te schaffen en zit een
beetje in een dubio.
Ik twijfel nl. of dat ik een Pioneer LX-5080 of een LX-5090 zal aanschaffen.
Denk je dat er bij de 5080 ná calibratie een net zo goed beeld en contrast te behalen valt als
bij de 5090 (zowel voor als na calibratie)? Heb je dat zelf al eens vergeleken? (of met 1 van de andere
Pioneer plasma's).

Groetjes,
Richard

Voordat je die 5090 koopt, zou ik s goed kijken wat jij van de motion handling vindt bij blu-ray en dan bedoel ik de judder. Die schijnt bij dit model wel heel erg aanwezig te zijn en eigenaren en winkelpersoneel zijn al 2 weken bezig om te zien waar dit vandaan komt.
Als je er niet gevoelig voor bent zal je het misschien niet zien, maar het is behoorlijk hardnekkig. ff Testen dus!

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=72495.1300

LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

Michel_G

#841
Na 200 uurtjes eindelijk mijn Samsung le37a656 door Frank laten calibreren, vanaf het begin niet volledig tevreden geweest over het beeld en na het lezen van vele positieve ervaringen over calibraties er ook een uit laten voeren.

Afgelopen Woensdag was het zo ver en kwam Frank langs om de TV eens goed onderhanden te nemen. Uberhaupt is de snelheid waarmee hij door de menu's van de TV navigeert erg indrukwekkend en doet hij het erg makkelijk lijken (let wel: Makkelijk LIJKEN, als het echt makkelijk zou zijn had ik het zelf wel gedaan ;-))

Helaas bleek wel dat er een afwijkinkje in de TV zit waardoor hij niet helemaal perfect af te stellen was, maar alsnog wist Frank er een behoorlijke winst uit te halen.

Toen hij klaar was viel meteen de toename in detail in donkere en lichte vlakken op, kleuren waren wel wat helderder maar was toen nog niet echt zwaar onder de indruk van de kleuren........ Dat was voor ik dit weekend eens echt op mijn gemak voor ging zitten om wat films te kijken. Toen pas viel ECHT het verschil op! Het is al heel vaak gezegd, maar ik ga het toch weer herhalen:

•   Heldere natuurlijkere kleuren
•   Veel meer detail in witte en zwarte vlakken
•   Veel meer detail in het algemeen, je ziet dingen in de films die nog nooit eerder waren opgevallen.

Dus al met al: Zeer tevreden over de calibratie!!

Dus Frank: Nogmaals dank!!!

Groetjes,

Michel

PS. Fingers crossed dat alles goed gaat in Zwitserland as Woensdag als ze dat apparaat aanzetten ;-)!!!!!

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

emile84

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en zo'n calibratie heeft zeker mijn interesse gewekt. Nu had ik even een mailtje gestuurd naar een bedrijfje wat ook calibraties uitvoerde hier dicht in de buurt. Die vroegen er wel erg veel voor, maar die man zei ook dat op mijn Panasonic 37PX80 het kleurbereik niet in te stellen was. Heeft dit veel invloed op het uiteindelijke resultaat van de calibratie? Is het dan z'n de moeite / geld waard? 

JAB

Quote from: emile84 on October 15, 2008, 16:30:24
Hallo, ik ben nieuw op dit forum en zo'n calibratie heeft zeker mijn interesse gewekt. Nu had ik even een mailtje gestuurd naar een bedrijfje wat ook calibraties uitvoerde hier dicht in de buurt. Die vroegen er wel erg veel voor, maar die man zei ook dat op mijn Panasonic 37PX80 het kleurbereik niet in te stellen was. Heeft dit veel invloed op het uiteindelijke resultaat van de calibratie? Is het dan z'n de moeite / geld waard? 
Je maakt me nieuwsgierig naar dit bedrijfje en wat zij dan vragen.
Het is zeer zeker ook de moeite waard om je Panasonic te laten kalibreren. In basis al erg mooi, maar met kalibratie nog te verbeteren.

Snowmaster

Quote from: LexiconLogan on October 13, 2008, 21:14:53
heeft het zin om de pioneer 9G te calibreren?

Een 9G uit de doos is mooi, maar nog lang niet perfect.
Na de ISF is hij bijna perfect  ;)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

emile84

#848
Quote from: JAB on October 15, 2008, 22:30:39
Je maakt me nieuwsgierig naar dit bedrijfje en wat zij dan vragen.
Het is zeer zeker ook de moeite waard om je Panasonic te laten kalibreren. In basis al erg mooi, maar met kalibratie nog te verbeteren.
Mja, het is eigenlijk een lokale Hifi-boer, ook gecertificeerd voor ISF calibratie. Met je toestel naar de winkel is 140 euro. Pittig idd..
Nu had ik nog een mail gestuurd naar een eenmanszaak die ook calibreert, ook dichterbij dan Emmeloord, en kreeg dit antwoord:

"Helaas is calibratie van betreffend toestel (de 37PX80) niet mogelijk zonder dat dit nadelig
is voor de normale TV-weergave.
Alleen bij bv. Pioneer is het mogelijk per ingang/aansluiting te calibreren. "

??? ??? Ik vat 'm nu dus ff niet meer.
Volgens mij ben je in Nederland gewoon op Frank aangewezen als ik het zo hoor  ;)

J.A.F._Doorhof

Ben bang van wel ja.

Ik hoor de laatste tijd echt meer en meer onzin van andere "ISF" getrainde mensen, even zonder dealers af te vallen maar geruchten als :

1. Calibraties doen we maar 1x en wel bij nieuw, bij 200 uur heeft totaal geen zin meer, een toestel moet gewoon nieuw gecalibreerd worden en dan blijft het jaren goed.

2. Toestel xxxx kan niet gecalibreerd worden, alleen xxxxx en yyyyy en zzzzz.
(waarschijnlijk hebben ze geen service toegang tot de andere, want het valt op dat ze vaak de modellen van bv Sony wel kunnen calibreren die het in de user settings heeft maar niet de gene waar je het service menu in moet.

Als klap op de vuurpijl heb ik laatst een toestel een hercalibratie gegeven die door een GROTE ISF gecertificeerde dealer was gecalibreerd.
Toestel gaf na de calibratie een CR van schrik niet 350:1, na de hercalibratie zat hij weer netjes op de 2750:1 die ongeveer is waar het hoorde.
Bij navraag bleek dat de calibrateur een plasma calibreerde met een spyder en ALLEEN maar naar de grafiekjes had gekeken.
Zoals je hier hebt kunnen lezen (verschillende keren) is ten eerste een spyder leuk maar niet voor iemand die er 450.00 voor vraagt, en daarbij is alleen de grafiekjes aflezen wel het stomste wat je kan doen.

Aan de ene kant vind ik niet erg, wij (ik dan voornamelijk) krijgen het steeds drukker met de calibraties, aan de andere kant word wel de naam van het ISF op deze manier flink door het slijk gehaald, en TOTAAL ten onrechte.

Voor de goede orde :
Op ELK toestel van de grote merken kan een calibratie worden uitgevoerd, of het nu sony, pioneer of panasonic, samsung, philips, toshiba of loewe is (etc.) op allemaal kan het.
Waar de grenzen liggen is WAT er gecalibreerd kan worden.
Bij sommige toestellen is het alleen de grayscale en user settings, bij andere is ook het colormanagment, bij weer andere kan ook colormanagment maar is het beter dit niet te doen.

Iemand met liefde voor zijn vak weet van elk toestel wat er kan en niet kan.

Bedrijven  die 2-3 uur bezig zijn met een plasma zijn niet goed bezig (tenzij het de eerste keer is dat ze hem doen).
Een gemiddelde calibratie op een modern toestel gaat redelijk snel.

Calibraties zijn geen reparaties, of wonder middelen.
Als er een probleem is met de bron of met het toestel word het niet verholpen, of wel de nederlandse zenders blijven  teveel kleur geven,  maar dit kan de gebruiker zelf aanpassen (standaard verhaal voor onze klanten).


Afsluitend, via dit forum weet je ons altijd te vinden voor de calibraties :D
En wij rekenen 80.00 in Emmeloord, en 200.00 bij je aan huis binnen de tours.

En in principe weet je dan zeker dat het goed is, laat aub geen beunhaas aan je toestel rommelen, daar zijn ze veel te duur voor.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview