Collectieve ervaringen met onze ISF calibraties.....

Started by J.A.F._Doorhof, December 12, 2002, 14:11:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Pak voor de grap maar eens een testDVD met graduates in het zwart, je schrikt je dood :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Fico

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 10, 2008, 09:00:41
Pak voor de grap maar eens een testDVD met graduates in het zwart, je schrikt je dood :D

??? ??? ???

Deze 2 testbeelden van Burosch zagen er via de HTPC in 1080p over HDMI in ieder geval toch gelikt uit  :P






Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

J.A.F._Doorhof

2e testpatroon zou je het op moeten zien, als je goed kijkt naar de donkere vlakken zul je wat crunch zien.
Dat is ook helemaal niet erg, in een film valt het amper op, maar elke LCD/Plasma heeft dit in bepaalde mate, en vooral LCD heeft er wat meer last van.

Ook de nieuwe Kuro's van Pioneer hebben een blackcrunch, de Panasonic bv weer minder.
Ik moet het mensen vaak echt aanwijzen voordat ze het zien.
Probleem is echter dat als je weet hoe het HOORT te zijn je het WEL goed ziet.
Notore scene is de scene in brotherhood of the wolf waar de hoofdrol speler een bordeel binnen loopt en de camera over zijn jas zoomt, bij tot nu toe ALLE flatpanels die ik gezien heb loopt daar het detail dicht.
Bij een CRT niet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

erix_rotterdam

Hi all,
Is er iemand uit de buurt van Rotterdam (met een auto) die binnenkort weer aan een calibratie toe is?
Ik heb recht op mijn 1e hercalibratie, maar ik heb geen auto en met OV naar Emmeloord met een projector onder de arm lijkt me niet echt fijn.
Als ik 'm opstuur ben ik de projector (een Epson TW700) een week kwijt en zolang kan ik niet zonder film  :'(
Benzine delen  :)

Groet
erik
ps; ik heb sinds een aantal weken ook redelijk veel last van een geluid wat (blijkt uit de tw700 tread) wordt veroorzaakt door de auto-iris.
Ik hoop dat daar tijdens de calibratie ook ff naar gekeken kan worden.

kwanta

#779
mmm zowel upc-digitaal-tv/ hd-rec als tvix geven naar mijn mening "flets" beeld, te witte horizon/ lucht, te veel wit door ramen, verlichting, witte blouzen, wit papier enz... help!

J.A.F._Doorhof

Bij de TVIX even je contrast naar beneden zetten, de TVIX stuurt standaard te heet uit.

Wat voor toestel heb je trouwens en heb ik die gecalibreerd ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"


J.A.F._Doorhof

Inderdaad even de TVIX controleren, hier staat het contrast ook wat lager op een digitale display.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ferry34

#783
Heey hallo Frank,

ik wou je allereerst nog ff bedanken voor het calibreren van mn plasma!
Heb nog niet veel kunnen testen, maar ga daar vrijdag s lekker voor zitten. Ik zag inderdaad bij het gamen met de xbox360 al meer diepte in Ace Combat 6.

Helaas heeft de tv de overscan-correctie niet onthouden, maar gelukkig heb ik dit kunnen fixen.
Waarschijnlijk doet die dit alleen wanneer je daadwerkelijk de input pakt en misschien moet je er zelfs wel een beeld doorsturen.
Ik heb dus eerst de hdmi1 aangezet, waar mn xbox360 op staat. Toen het servicemenu ingegaan (nu ik het bij jou zag durfde ik t wel aan).
Eerst op 1 gedrukt en een paar keer op 3, totdat ik hor amp zag staan(staat op 0). Die met de volumeknop op -3 gezet en bevestigd met OK.
Daarna weer op 3 gedrukt totdat ik ver amp zag (staat ook op 0) en die ook op -3 gezet. Je ziet het beeld natuurlijk meteen veranderen. Bevestigt met OK en exit.

Daarna hetzelfde gedaan met de hdmi2 waar mn pc opstaat.
Toen ik dat gedaan had, moest ik weer in de instellingen van de nvidia videokaart zijn aangezien ik die toen had ingesteld om mn overscan te compenseren.
Om de vorige overscan te compenseren op mn 1366x768 scherm, stond die op 1216x684 en nu staat die op 1264x712.


Nogmaals bedankt (ook voor de gezellige en interessante babbel) en je hoort nog van me. Ik ga s lekker genieten van mn beeld! (foto van voor calibratie met slechte camera)


LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

J.A.F._Doorhof

dat is vreemd ik heb hem bij de calibratie wel opgeslagen, heb dit later gechecked.
Check aub even of het na een powerdown er nog steeds in blijft staan en niet dat hij zich elke keer reset na een powerdown.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

PeterPan

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 19, 2008, 20:31:42
Bij de TVIX even je contrast naar beneden zetten, de TVIX stuurt standaard te heet uit.
Frank, je hebt bij mij een calibratie gedaan op een Panasonic 37PV60 met een Denon DVD-3930. Ik heb inmiddels ook een Tvix 4100 met laaste firmware die met 720p is aangesloten op de 2e HDMI ingang.
Als ik de settings van HDMI1 (waar de Denon op zit) overneem op HDMI2, wat moet ik dan nog aan de Tvix instellingen veranderen?
Alleen het contrast op de Tvix iets terug? Hoeveel ongeveer?
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

J.A.F._Doorhof

Hoeveel verschilt per firmware jammer genoeg.
Het beste kun je even een testpatroon op de TVIX zetten en het daarmee doen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ferry34

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 23, 2008, 22:40:22
dat is vreemd ik heb hem bij de calibratie wel opgeslagen, heb dit later gechecked.
Check aub even of het na een powerdown er nog steeds in blijft staan en niet dat hij zich elke keer reset na een powerdown.

Ja, hij blijft t onthouden nu. Heb de tv al een paar keer uitgehad, hij staat nooit op standby eigenlijk.
Oh ja, en het hoeft dus niet speciaal 1080 te zijn, want mn pc resolutie stond op 720. Op het panasonic forum zeggen ze dat t ook kan met de scart-input, maar dan net iets anders:


Op av1 of 2 instellen,
Scart kabel uittrekken,
Service menu openen,
Waarden opzoeken h-amp en v-amp,
Scart terug insteken om beeld te hebben en instellen maar

Ik heb dit zelf nog niet getest, maar ik heb nog geen apparaten met scart. Misschien dat ik toch ff die gewone digitale ontvanger haal en als de andere plasma later in de huiskamer komt, ik de ontvanger daar naartoe verhuis.
Eerst wil ik rap een blu-ray speler, maar dan moet ik er meteen een hdmi-splitter bij nemen. Heb mn eerste blu-ray film al besteld via internet:
stargate voor €12,-.! (dat geloof je toch gewoon niet, zo goedkoop!).
Nog meer tips? Total recal €13,42, terminator 2 €13,42.
Niet Nederlands ondertiteld, maar wel gewoon regiovrij.
Kijk maar s op axelmusic.com of hdmoviesource.com (heb ik top gun+blood diamond samen voor €35 incl verzending en in 4 dagen binnen).
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

PeterPan

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 25, 2008, 22:10:29
Hoeveel verschilt per firmware jammer genoeg.
Het beste kun je even een testpatroon op de TVIX zetten en het daarmee doen.
Gewoon een rip van DVE maken en die op de Tvix afspelen?
Helaas is contrast zo moeilijk te bepalen op de moderne schermen.
Ik zou natuurlijk een A-B vergelijk kunnen doen met de DVE DVD in de gecalibreerde DVD speler/HDMI1 en de rip van DVE in de Tvix op HDMI1. Zou dat werken?
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

aarts

Woensadg is mijn plasma dan gekalibreerd en ik snap niet dat ik dit niet eerder heb laten doen!
Al 3 maanden lang zit ik toch wel om de 2 dagen weer een keer in het gewone menu de zaak bij te regelen omdat ik niet steeds niet tevreden was.
Frank vroeg me meteen al of er al iemand in het servicemenu had zitten klooien want er klopte niet veel van.Vooral de kleuren rood en blauw klopte niet.
Hij heeft de stand cinema gebruikt om te kalibreren en de instellingen zijn ook doorgevoerd naar de andere standen (ik kijk nu uiteraard in de stand cinema)
Het wit is nu ook wit in de warm stand en niet gelig zoals eerst, en de details springen er veel beter uit, ook de kleur blauw is nu lichter van kleur dit is vooral goed te zien bij bv de reclame van discovery "die blauwe achtergrond". Ook de witte tekst in rode vlakken is nu veel rustiger en niet zo schreeuwend als eerst.

Ik ben zeer blij dat ik heb laten doen, Frank bedankt nog!

J.A.F._Doorhof

Helemaal top te horen :)

@Peterpan,
Je kan een kopie van de DVE maken en die afspelen op de TVIX, blijf dan van je contrast op de TV af, die is immer gecalibreerd.
Stel met het contrast van de TVIX het contrast patroon bij, dat is redelijk simpel en snel te doen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

raider

Ik wist niet wat ik kon verwachten, maar na de kalibiratie van vandaag.....
               
Kort maar krachtig     ;D  FANTASTISCH !! ;D

Ik ben nu eindelijk echt tevreden met dit LCD scherm ! (42 inch van Philips)

Detail in donkere scénes, en zo goed als géén artifacten meer !!

Ik heb géén euro spijt !  8)

Frank, nogmaals bedankt !








J.A.F._Doorhof

Ok dat is snel :D
Maar goed dat was te verwachten met hoe het toestel origineel stond :D
Jammer dat de techneuten van het repair bedrijf zo een fout laten staan :(
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Djang

Bij de Samsung LE40F71 zit in het service menu een optie die "Gamma" heet deze kan je veranderen van AMLCD naar Off.
Op hdtvtest.co.uk staat het volgende:

Greyscale calibration presented a problem with the gamma curve. This curve, putting it simply, controls the brightness and saturation of mid tones in a picture. In the first graph(with original settings), the curve had an unusual configuration that was undesirable. This can be fixed again by changing the gamma function in the service menu from AMLCD to OFF. It gives us the second curve, which is closer to standards.



Is dit aan te raden Frank? de LCD is vorig jaar gecallibreerd.
Ik weet niet of bij een Hercallibratie je met deze optie op Off ook betere waardes haalt, ik zou graag hier wat meer oven willen weten.

ps: Frank als ik in het service menu kijk en dan er weer uit gaat zijn de brightness controls enzo allemaal gereset. Houdt dit dan in dat de callibratie die jij eerder hebt gedaan dan ook gereset is? Als ik alles weer volgens het callibratie rapport instel lijkt mij het beeld weer zoals deze na de callibratie was. Ik vraag het maar even voor de zekerheid.
receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

J.A.F._Doorhof

Ik meet sowieso altijd de gamma curve bij de calibratie en richt die altijd naar waardes tussen de 2.2 en 2.4 (indien mogelijk).
Als je wilt kan ik hem voor je nameten (kostenloos) in Emmeloord.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Djang

Ik heb me opgegeven voor een tour, er is bijna weer een jaar voorbij.
Mischien zou je er dan eens naar kunnen kijken of die met die optie uit, beter uitkomt.

Er zit tevens ook een paneel optie die naar AMLCD_INT of naar AMLCD gezet kan worden die het beeld weer lichter en donkerder maakt.
Er zal toch wel weer het een en ander gecallibreerd moeten worden want mijn PS gebruikt nu Full-RGB en er zit nu een Denon Receiver tussen op de HDMI.
receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Djang

Ik zal het wel even opschrijven. De vorige keer was ik ook een aantal dingen vergeten te vragen en was je al weg voordat ik er erg in had  :D
receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

ferry34

Oh ja Frank, dat was ik nog vergeten te vragen:
vooral in de inloopperiode, maar ook daarna nog, zie je bij een plasma links en rechts bij letters van tekst en balken enz een soort schaduw. Hoe komt dat eigenlijk en hoe noemt men dit?

En ik hoorde laatst iemand die zijn plasma niet kreeg aangesloten op zn pc en die had waarschijnlijk een dvd-i naar hdmi. Dat schijnt n stuk lastiger te zijn, kan het wel eigenlijk wat betreft aansluiten?

LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview