Collectieve ervaringen met onze ISF calibraties.....

Started by J.A.F._Doorhof, December 12, 2002, 14:11:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Ik zou zeker de calibratie laten doen, je beeld is dat zoals het hoort en dat is erg belangrijk voor een goede film ervaring.

De kosten in Emmeloord zijn 80,00 en in de tours 200,00
200 uur is inderdaad vooral bij plasma's erg belangrijk qua inspeeltijd.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rovada83

Heb nu sinds gisteren de instellingen aangepast alsvolgt:
C 50, H 50, S 50, K 60. Alle beeldverbetraars uit. (moet toch volstaan voor de inspeeltijd denk ik)

Het is nu veel minder kleurrijk, maar eigelijk is het beeld veel beter.
Het komt veel natuurlijker over, vooral de gezichten zijn verbeterd.

Met dit beeld kan ik al meer leven, maar toch wil ik het nog scherper hebben.


Heb ondertussen al iemand gevonden die ISF calibratie doet in mijn buurt  :)
Straks eens bellen voor de prijs.

Kan iemand mij zeggen waarom je maar mag calibreren NA 200 uren???

Grtz  ;)

J.A.F._Doorhof

#727
Pas op met mensen die ISF calibraties claimen te doen.
Vraag naar een diploma en welke apparatuur ze gebruiken.
Dingen als spyders etc. moet je geen geld aan uitgeven, dat is leuk als hobby maar niet voor een ISF calibratie.
Hoewel datacolor wel de paketten verkoopt als calibratie tools :S

200uur is de normale inspeeltijd die we hanteren voor plasma's, dit omdat het fosfor de eerste tijd ENORM veranderd.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rovada83

weet ik, iedereen kan dat natuurlijk zeggen hé.

Hun website meldt dat ze isf calibratie doen...
Heb ondertussen eens gebeld maar vindt het wel enorm duur! 300€ !!!

Denk dat ik toch nog eventjes zal moeten wachten  :(

Frank, bij jou zal het waarschijnlijk even duur zijn als je tot bij mij moet komen in Belgie?

Is de beeldkwaliteit van een plasma op speeluur 1, dan minder goed dan op speeluur 200 ??? 
Of ben ik nu mis?
Het beeld wordt toch stabieler dacht ik, houdt dit een kwaliteitsverbetering in?

grtz  :D

J.A.F._Doorhof

300.00 is een beetje de standaard prijs voor de calibraties, wij zijn eigenlijk gewoon VEEL te goedkoop, helemaal voor de tours.
België moet binnen zgn langere tours, die gaan wel weer komen maar pas volgend jaar.

Een plasma met 0 uur op de teller is niet minder dan bij 200 uur maar wel anders.
Sowieso gaat je lightoutput behoorlijk naar beneden de eerste 200 uur (gelukkig zie je dat amper).
En dit zet zich gedurende de levensduur voort.

Het is dus niet slechter of beter maar meer dat het fosfor in moet spelen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rovada83

bedankt voor je snelle reacties!

heb het net even opgezocht en Emmeloord is 300km van bij mij!
beetje ver hé

J.A.F._Doorhof

Net zo ver als van mij naar jou toe :D

Zonder gekheid, we hebben mensen die van verder komen voor de calibraties.
Sommige maken er een 3 daagse trip van.
Ze willen gewoon de kwaliteit die wij proberen te leveren, waarbij ik niets af wil doen van het andere bedrijf want ik weet niet hoe die calibreren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rovada83

Heb eens contact opgenomen met de dienst na verkoop van samsung.

Het probleem uitgelegd, en ze sturen volgende week een technieker gratis.
De vrouw aan de telefoon zei dat hun techniekers ook kunnen calibreren.

Was ik wel van verschoten!

Maar dat zal waarschijnlijk zo uitgebreid niet zijn als bij Frank veronderstel ik???

J.A.F._Doorhof

Ligt eraan als ze een coloranalyzer gebruiken en de grayscale/gamma/user settings doen dan zou het hetzelfde moeten zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rovada83

dat weet ik natuurlijk niet. zal het wel zien volgende week.
zal het hier dan wel zeggen wat het resultaat was

Kevf

Ik lees hier over plasma's callibreren, maar zover ik weet kan dat op mijn th-37pv45 helemaal niet?

Zwerven er trouwens ook ergens voor en na foto's rond?

J.A.F._Doorhof

Het kan voor alle panasonics zover ik weet, ben er nog geen één tegen gekomen die niet kon.

Voor en na foto's zijn heel moeilijk te maken, onder het board informatie over ISF staan wel verschillende threads over de calibraties.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

kwanta

Hee daar,
Krijg binnenkort de 37PFL7332 binnen, is er een tip qwa instellingen om deze lcd de eerste zoveel uren op een bepaalde instelling te laten spelen of maakt dit niet heel veel uit?
Wil hem op korte termijn langsbrengen, is het dan verstandig om de (voornaamste) dvd-bron / 4100SH mee te nemen?
Mvg,
Dv.

J.A.F._Doorhof

Voornaamste DVD bron is aan te raden of HD-DVD.
Standaard instellingen voor een LCD maken niet al te veel uit.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Fico

Frank,

Mijn vader staat op het punt om zich de nieuwste Sharp LC-52XL2E aan te schaffen, maar twijfelt nog een beetje.
Wat is jouw ervaring met de Sharp Aquos LCD schermen? Zijn die goed te calibreren?

Hoe goed is de kleurenechtheid eigenlijk van zo een LCD scherm in vergelijking met een plasma na een calibratie?

Mvg,
Fico
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Mike Philippens

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 29, 2007, 08:48:13
Voornaamste DVD bron is aan te raden of HD-DVD.
Standaard instellingen voor een LCD maken niet al te veel uit.
Je moet in feite elke bron/ingang calibreren, toch? Normaal gesproken kopieer je de instellingen door naar de andere ingangen. Nu heb ik zo'n mediaplayer die over HDMI (DVI->HDMI) naar de plasma stuurt. De DVD speler zit over component aangesloten. Stel nou dat ik een eigen exemplaar van DVE rip naar die mediaplayer, kun je dan een betere afstelling voor die poort realiseren? Of heeft dat weinig nut?

J.A.F._Doorhof

@Fico,
De sharps zijn goed te calibreren.
Ik zou echter ook kijken naar Samsung qua LCD.

@Mike,
Als we testmateriaal hebben op de verschillende ingangen dan calibreren we dat ook.
ECHTER bij veel toestellen is maar één grayscale instelling mogelijk, ik heb bv met Pioneer en Panasonic al een paar keer getest door een DVD speler op 1080i, 720P, 576P, 576i over HDMI en Component uit te laten sturen en op alle inputs was de GRAYSCALE gelijk.
Ook de MB200/100 was gelijk.
Bij CRT's is dat NIET zo daar moet je echt een aparte grayscale aanmaken voor alle inputs.

Tevens hebben sommige projectoren afwijkende instellingen, vaak is dat echter 1 voor de analoge inputs en 1 voor de digitale inputs.
OFFICIEEL zou dat eigenlijk niet mogen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Fico

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 30, 2007, 08:33:29
@Fico,
De sharps zijn goed te calibreren.
Ik zou echter ook kijken naar Samsung qua LCD.

Bedankt voor je antwoord ;)

In 52" heb je nu bij Samsung alleen nog maar die LCD TV met local dimming LED backlight (1 LED per 96x96 dots) waar ik zelf nog niet 100% van overtuigd ben. Bovendien valt de prijs boven zijn budget en heeft dat scherm in tegenstelling tot zijn directe concurrenten geen mat schermoppervlak waardoor het toestel niet zo geschikt is voor gebruik in een kamer met veel daglicht :-\

Als je nou de Colorfacts grafieken zou vergelijken tussen een Plasma en een LCD, zijn de kleuren na calibratie dan bij de ene technologie "beter" dan bij de andere? Ik heb het hier dan echt puur over de kleuren en niet over eventuele artefacts bij de weergave van HD in 60Hz ofzo he.
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

J.A.F._Doorhof

Is niets over te zeggen.
Ik heb hele goede LCD's gemeten en hele goede plasma's maar ook andersom.

Wat ik wel vaak vind is dat een plasma een natuurlijker beeld heeft.
LCD komt vaak hard en hoekig over als je begrijpt wat ik bedoel, plasma is wat zachter en rustiger.
En dan bedoel ik niet minder scherp :D
Sterker ik vind de detailiring van een plasma veel beter doordat het een rustiger beeld is.

En je hebt inderdaad de judder bij 60hz die ik toch op sommige LCD's zie, trouwens ook op sommige plasma's maar net iets minder.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Fico

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 30, 2007, 09:13:57
Is niets over te zeggen.
Ik heb hele goede LCD's gemeten en hele goede plasma's maar ook andersom.

Wat ik wel vaak vind is dat een plasma een natuurlijker beeld heeft.
LCD komt vaak hard en hoekig over als je begrijpt wat ik bedoel, plasma is wat zachter en rustiger.
En dan bedoel ik niet minder scherp :D
Sterker ik vind de detailiring van een plasma veel beter doordat het een rustiger beeld is.

En je hebt inderdaad de judder bij 60hz die ik toch op sommige LCD's zie, trouwens ook op sommige plasma's maar net iets minder.

Hehe...LOL...je hoeft Mr. Plasma niet te overtuigen hoor... ;D ;)

Ik wou alleen maar weten welke technologie, puur op basis van de meetresultaten van Colorfacts de meest accurate kleurweergave kan bieden.

Frank, heb je trouwens dit schermpje al eens gezien  :o :o :P
http://shop.colourconfidence.com/product.php?xProd=1542&xSec=10315


Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

J.A.F._Doorhof

Ik volg dat met zeer veel interesse.
Moet nog een nieuwe monitor hebben om mijn CRT te vervangen over een jaartje oid.
En dat moet een LCD worden maar ik wil minimaal ARGB zien.
MAW ik moet nog even wachten voordat het betaalbaar word :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ferry34

Hmm, ik word hier op een ander forum een beetje voor schut gezet omdat ik heb gelezen dat er verschil kan zijn in beeldkwaliteit, wanneer je een goedkope of dure hdmi-kabel gebruikt.
Wat vind jij?
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

J.A.F._Doorhof

Moeilijk te zeggen.
HDMI kabels kunnen verschil uit maken maar ik heb nog nooit schokkende verschillende gezien als het beeld goed is.

Wel zie ik VEEL kabels met :
Lichte ruis, Onrustige randen langs hoog contrast velden, Ringing.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

kwanta

Vanavond naar Emmeloord/ calibratie voor mn 37PFL7332, ben benieuwd! Hopelijk geen sneeuwstorm onderweg  :)    Dv

ferry34

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 14, 2007, 09:34:47
Moeilijk te zeggen.
HDMI kabels kunnen verschil uit maken maar ik heb nog nooit schokkende verschillende gezien als het beeld goed is.

Wel zie ik VEEL kabels met :
Lichte ruis, Onrustige randen langs hoog contrast velden, Ringing.

Je bedoelt nu ook hdmi kabels, wat betreft de lichte ruis enz, en zou dat verbeteren met betere hdmi kabels?
De discussie over hdmi kabels gaat er over dat volgens hun er geen enkel verschil in beeldkwaliteit te zien is tussen een hdmi kabel van €6 en eentje van €150, omdat t signaal digitaal is. Volgens hun beredenering komen de enen en nullen wel of niet aan en heb je wel of geen beeld.
Dat lijkt me n vreemde redenering, alsof wanneer je n klein deel van de data mist, je meteen geen beeld zou hebben.
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview