Collectieve ervaringen met onze ISF calibraties.....

Started by J.A.F._Doorhof, December 12, 2002, 14:11:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Geen probleem hoort allemaal bij de service van ITC :D
Zelfs als ik niet op lokatie ben LOL.

De panasonic die ik hier heb staan springt weer terug naar dynamic als ik in het service menu ben geweest, echter als ik cinema kies dan gaat hij wel naar mijn instellingen, bij de oudere versies stond dan ook alles weer in de factory presets, erg irritant als je alles perfect hebt staan en je wilt nog één ding veranderen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

swapit

Frank is bij ons op 7 augustus langs geweest en heeft twee calibraties uitgevoerd op een Philips LCD 47PFL9532d en een Philips LCD 37PF9986/12.

Even gewacht met een reactie om de verandering goed te kunnen beoordelen.
Wat een verschil, meer diepte, rust en sterk verbeterd kleurenpallet. We zien nu nog meer verschillen met de slechte en goede uitzendingen,
b.v. Net5 is een drama (canaal digitaal), gelukkig hoef je daar niet zo vaak naar te kijken  ;).

De calibratie is elke euro dik waard geweest. Frank bedankt en tot een volgende keer.

groet,
Jan

svmnb

Vanochtend is Frank langsgeweest voor calibratie van mijn Sony 40W2000 LCD.
Zoals meerdere forumleden al hebben gemeld, is het beeld na calibratie erg wennen. Ik had bijvoorbeeld zelf de kleurtemperatuur vrij hoog staan en dit is behoorlijk teruggeschroefd. Hierdoor vallen roodtinten mij nu erg op, maar dat zal hopelijk na gewenning weer verdwijnen.

De detaillering in schaduwpartijen is behoorlijk verbeterd en dynamisch bereik lijkt ook groter. In eerste instantie lijken de veranderingen (afgezien van kleurtempertuur) subtiel, maar na wat verschillende bronnen te hebben bekeken, is het resultaat overtuigend en erg positief.

Wat mij betreft een geslaagde operatie. ;)
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

ferry34

Ik heb een vraag aan Frank,

ik heb sinds n maand of 3 een prachtige Panasonic plasma TH50PV70, maar ik irriteer me nogal aan de overscan op hdmi.
Heb via de instellingen van mn videokaart voor elkaar gekregen dat t bureaublad van mn pc erop kan zonder dat de startknop en de rest van de taakbalk totaal verdwijnen.
Maar hierdoor is de resolutie nu een 1216x692 en eigenlijk is dit van de gekke, aangezien het scherm een native resolutie heeft van 1366x768.

Ik gebruik t scherm voornamelijk voor xbox360 gaming via de componentenaansluiting en internetten via de dvd-hdmi. Ik zit echter te denken om een xbox Elite met hdmi te kopen of misschien een ps3, maar ik denk dat ik alleen n mooier beeld kan krijgen wanneer die ellendige overscan eruit gehaald kan worden.
(hmm, misschien had ik beter de full hd plasma moeten kopen, die schijnt wel 1:1 te doen. Maar ja, die was toen nog niet leverbaar en erg duur)

Is dit mogelijk, zit dit standaard in de calibratie en wat zijn de kosten?

Alvast dank, Ferry
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

J.A.F._Doorhof

Het verschilt per type, ik zit nu niet op een plek waar ik dat na kan kijken, mail me aub even op [email protected]
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Djang

Ik las dat de scaler van de Onkyo 875 wat meer zwart toevoegt, dus dat het beeld wat donkerder wordt.
Frank moet ik nu alleen de Brightness aanpassen of ook het Contrast?
Ik herinner mij nog vaag dat je zei dat alleen de lichtwaarde inprenciepe per speler of bij een HTPC zou aangepast zou moeten worden, kan het ook verkeerd onthouden hebben.

Hij was namelijk gecallibreerd op de PS3 zonder de Onkyo ertussen en nu ik ook een 360 erop heb vindt ik het beeld naar mijn gevoel een beetje te donker. met namen het eerste level van Halo 3.

ps: kan ik hiervoor het beste Digital Video Essential gebruiken op de 360 ?
receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

J.A.F._Doorhof

#706
Alleen brightness.
De HD-DVD DVE zou inderdaad goed moeten werken hiervoor.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ferry34

Ik heb een vraag over hdtv's.
Ik lees veel klachten over banding en soms zie ik het op mn hd-ready plasma ook. Bij bijv een beeld met een blauwe lucht (groot vlak) zie je horizontale lijntjes, op mn vorige lcd zag ik t ook.

Waardoor wordt dit veroorzaakt? Waarom gebeurt dit soms, maar dus niet altijd?
Kan t aan de aansluiting van je apparatuur komen? Lijkt me niet, want als ik game op de xbox360 zie ik t soms en deze is met componentenkabel van Monster aangesloten.
Hebben alle lcd's en plasma's dit en komt dit door de techniek? Hebben crt's dit ook? En vooral: is t op te lossen?

LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

Snowmaster


Frank, 

Als mijn kameraad ook boven 600 uur zit, komen wij samen naar Emmeloord.
Eerst zullen wij een afspraak maken uiteraard.

Herken jij het volgende probleem :   bij sterke contrastverschillen (b.v. hoofd tegen lucht) is er sprake van dubbele contour. Er loopt a.h.w. een extra kader buitenom het hoofd of voorwerp heen.  Dit krijg ik niet weg met instellingen of kabels.
Is dit te calibreren?

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

J.A.F._Doorhof

Vaak zijn de contouren een ringing probleem, het kan aan dynamic contrast, noisereductie of sharpness liggen of zelfs een te hoog contrast.
Bij de calibratie word het VAAK verminderd of verholpen.

Banding is iets wat soms te zien is bij toestellen die bitdiepte te kort komen.
Probeer eerst ALLE digitale opties uit te schakelen, helpt dit niet dan is het met de calibratie vaak ook niet te verhelpen, dan is het een probleem van het toestel.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ferry34

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 12, 2007, 23:08:53
Vaak zijn de contouren een ringing probleem, het kan aan dynamic contrast, noisereductie of sharpness liggen of zelfs een te hoog contrast.
Bij de calibratie word het VAAK verminderd of verholpen.

Banding is iets wat soms te zien is bij toestellen die bitdiepte te kort komen.
Probeer eerst ALLE digitale opties uit te schakelen, helpt dit niet dan is het met de calibratie vaak ook niet te verhelpen, dan is het een probleem van het toestel.

Heb ik dat trouwens goed, heet dat banding? Raar dat t maar soms te zien is, bijna nooit zelfs, maar dan ineens heb je zo'n vlak waarin t zichtbaar is. Kan je bitdiepte in de specs zien en waar moet je op letten dan?
Ik heb geen enkele digitale optie aanstaan, ook sharpness staat op 0.

Ik zit hier overigens op een forum in een discussie waarin wordt beweerd dat iedere plasma last heeft van fosfortrails in bijv games. Ik ontken dat, maar men zegt dat ik ze gewoon niet zie. Wat vind jij?
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

Snowmaster

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 12, 2007, 23:08:53
Vaak zijn de contouren een ringing probleem, het kan aan dynamic contrast, noisereductie of sharpness liggen of zelfs een te hoog contrast.
Bij de calibratie word het VAAK verminderd of verholpen.

Banding is iets wat soms te zien is bij toestellen die bitdiepte te kort komen.
Probeer eerst ALLE digitale opties uit te schakelen, helpt dit niet dan is het met de calibratie vaak ook niet te verhelpen, dan is het een probleem van het toestel.

Alle digitale opties zijn uit, (meeste instellingen staan op 0, behalve contrast) terugdraaien van contrast, sharpness, wijzigt maar minimaal iets aan het probleem. Een zwart/wit beeld oogt altijd direct strakker en rustiger

Kan dit een technisch defect zijn ?  Of hebben Pio's (508) hier meer last van?
Anders informeer ik even bij Kebe voordat je gaat calibreren. 

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

@ferry,
Banding zie ik op bijna alle digitale displays.
Ook fosfortrails zijn vaak wel te zien maar veel mensen hebben er totaal geen last van, ik ben echter overgevoelig voor dat soort dingen in bewegingen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ferry34

Hoe gaat t eigenlijk in zn werking als je langs komt?
Ik bedoel bijvoorbeeld: het beeld moet waarschijnlijk op iedere ingang (hdmi, componenten enz) gecalibreerd worden.
Ga je dan t scherm calibreren terwijl ik bijv een game met mn xbox360 laat draaien zodat jij kan kijken wat t scherm doet? En daarna de hd-dvd en de pc erop?

En de calibratiewaardes, worden die vastgezet in t servicemenu en krijg ik dan een uitdraai van de beste instellingen van de tv (dus die in t gewone beeldmenu zoals contrast en settings zoals "warm" "cool" of "cinema", want ik denk dat als je t scherm op "cool" heb gecalibreerd en ik zet deze daarna op ''warm'', dat er van de goede beeldkwaliteit weinig meer overblijft?
En kan de tv niet per ongeluk terug gezet worden op zn fabrieksinstellingen en dat je dan de calibratiewaarden kwijt bent?

LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

J.A.F._Doorhof

Het verschilt per TV.
Je kan niet calibreren met iets anders dan een testpatroon dus spellen spelen is niet de juiste manier.
Ik calibreer de ingangen wel apart, dus in principe is elke bron geldig.
Bij de HEDENDAAGSE digitale displays is dat gelukkig voor de grayscale vaak een standaard copy.
User settings worden wel per input aangepast indien nodig.

Calibratie waardes worden vastgezet in het menu OF servicemenu.
In het rapport dat de klant krijgt staan alle waardes in geval van verlies of reset.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Snowmaster

Frank,

Als ik in Emmeloord kom voor de calibratie is er dan een nadeel ten opzichte van calibreren in de thuissituatie?. 
Jij gebruikt toch in beide situaties jouw laptop? 
Je kunt toch niet het bronmateriaal (bv. Denon dvd 3930) bijsturen op betreffende ingang? 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

J.A.F._Doorhof

In principe zijn de resultaten gelijk.
Wel adviseren we de bron mee te nemen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rovada83

Hello

Vraagje aan J.A.F. Doorhof.

Heb sinds 2 weken een Samsung PS 42C91H.

Ben echter niet helemaal tevreden over de beeldkwaliteit.
Het beeld is vaag/onscherp, en gezichten komen onnatuurlijk over.

Heb al vele instellingen geprobeerd maar ik krijg het niet goed!

Helpt een callibratie hier veel bij?
Heb je dit type van plasma ooit al gedaan? Zo ja, verbeterde de beeldkwaliteit opmerkelijk?

Alvast bedankt voor je reactie!
Groeten  ;)

Dennistattoo

Als jij 2 weken een plasma heb en je zit al meteen met het probleem dat je beeld niet goed is ben je waarschijnlijk niet goed geinformeerd. Een plasmascherm moet +- 200 uur inwerken, dan moet je kleur / scherpte / helderheid enz enz op 40% zetten en het liefst de eerste 200 uur dvd;s kijken zonder zwarte balken en zonder ondertiteling.

Daarna word je beeld velemalen mooier, een nieuwe plasma / lcd ziet er in het begin zoizo niet mooi uit. Daarna worden de kleuren enz veel mooier,

Maar de eerste 200 uur wel laten inspelen, daarna is een calibratie mogelijk.

Grt Dennis
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

rovada83

Quote from: Denniskoi on November 21, 2007, 15:22:36
Als jij 2 weken een plasma heb en je zit al meteen met het probleem dat je beeld niet goed is ben je waarschijnlijk niet goed geinformeerd. Een plasmascherm moet +- 200 uur inwerken, dan moet je kleur / scherpte / helderheid enz enz op 40% zetten en het liefst de eerste 200 uur dvd;s kijken zonder zwarte balken en zonder ondertiteling.

Daarna word je beeld velemalen mooier, een nieuwe plasma / lcd ziet er in het begin zoizo niet mooi uit. Daarna worden de kleuren enz veel mooier,

Maar de eerste 200 uur wel laten inspelen, daarna is een calibratie mogelijk.

Grt Dennis

Wist ik inderdaad niet! thx
Dus volgens jou zal het beeld nog beter worden?

Ik heb momenteel contast 45, helderheid 60; scherpte 85; kleur 70

Is dit goed of moet ik dit aanpassen dan?

Maakt zo'n calibratie echt zoveel verschil??
Hoe weet ik dat ik aan 200u zit?

Dennistattoo

Hey

je moest het allemaal even op 40% zetten vanaf aankoop. Nu heb je hem 2 weken, en je kijkt ongeveer hoeveel uur per dag tv of dvd? Dan kan je het wel een beetje uitrekenen. Als je nog maar op 100 uur zit zou ik de kleur en alles wel even op 40% zetten, kijkt misschien een beetje beroert maar ja dat is maar voor even.

Daarna kan je hem laten calibreren door Frank, als ik het goed heb kost het 200 a 220 euro in de tour en 80 euro in Emmeloord. En het geeft een goed verschil, ik ga kijken of ik volgende week ook even kan gaan.

Ik heb al goeie instellingen (vind ik persoonlijk), maar zal wel veel mooier worden naar een ISF Calibratie

Grt dennis

p.s. Hoe is je beeld bij dvd / blu-ray / HD-dvd.....?? TV beeld is bij mij ook shit (upc)
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

rovada83

#722
Quote from: Denniskoi on November 21, 2007, 16:18:39
Hey

je moest het allemaal even op 40% zetten vanaf aankoop. Nu heb je hem 2 weken, en je kijkt ongeveer hoeveel uur per dag tv of dvd? Dan kan je het wel een beetje uitrekenen. Als je nog maar op 100 uur zit zou ik de kleur en alles wel even op 40% zetten, kijkt misschien een beetje beroert maar ja dat is maar voor even.

Daarna kan je hem laten calibreren door Frank, als ik het goed heb kost het 200 a 220 euro in de tour en 80 euro in Emmeloord. En het geeft een goed verschil, ik ga kijken of ik volgende week ook even kan gaan.

Ik heb al goeie instellingen (vind ik persoonlijk), maar zal wel veel mooier worden naar een ISF Calibratie

Grt dennis

p.s. Hoe is je beeld bij dvd / blu-ray / HD-dvd.....?? TV beeld is bij mij ook shit (upc)

Alles op 40 % wordt wel heel triestig tv kijken!
Ik kijk voornamelijk naar TV, digitaal met telenet (belgie)

Heb jij ook hetzelfde toestel als mij dan? Welke instellingen?

Kan het nu echt veel kwaad als ik mijn instellingen behou tijdens die eerste 200u?
ah ja, en kijk 3 à 4u /dag

Dennistattoo

hey

Het is wel aan te raden ja, de meeste laten hun nieuwe plasma / lcd de eerste 200 uur met dvd inspelen. Omdat er dan geen logo's of ondertiteling in komt, hiermee heb je kans op inbranden. Na die 200 uur is de kans heel klein tenzij je een Pioneer 42 of 436 437 heb.

Het kijk idd een beetje vaag, maar ja. Als je hem 20 uur per dag aanlaat staan met dvd's dan zit je zo op de 200 uur hoor.

Wij zelf kijken (niet schrikken) van 08.30 uur tot 23.00 uur tv en film's. De tv staat de hele dag aan voor de kinderen, dus bij ons zit je zo op de 200 uur.

Ik zelf heb een Pioneer pdp-435fde, dus niet dezelfde als jou

En woon in Nederland, en heb upc dit is ook triest bij mij. Heb vanmiddag de afstandsbediening kapot gegooit omdat ik al 3 jaar met het gezeur zit van upc.

Grt Dennis
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

Ghosty J

vergeet niet als jij je tv laat calibre, dat je gaat denken dat alle ruis weg is soms zie je nog meer ruis. het ligt er ook aan welke "digitale verbeteringen" je aan hebt staan bij je tv.
door te caliberen krijg je een beter 3d beeld, het zwart is vele malen beter en het beeld is gedetaileerder!!
ik moest wel een paar dagen wennen aan de kleuren die waren bv minder vel aan de ogen en ik zie bij sommige uitzendingen wat meer beeldruis dat neem ik maar voor lief want ik zou niet meer terug willen :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview