Collectieve ervaringen met onze ISF calibraties.....

Started by J.A.F._Doorhof, December 12, 2002, 14:11:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PHILIPS MEDEWERKER

Het heeft GEEN ENKEL nut om een NIEUWE tv te laten herkalibreren van één ven de grote merken, het enige dat je daarmee kan doen is het beeld ONTREGELEN, je kan het warmer doen LIJKEN door het rood op te drijven, en zo, maar de enige perfecte witinstelling is die van de fabriek (zeker voor pixelplus apparaten) en het neveneffect van pixelplus verminder je gewoon door de dnr en de active control wat hoger in te stellen (gewoon wat de "isf calibrator" doet volgens mij)

kortom laat je niet afzetten door een "calibrator" als je een nieuw toestel koopt!!!

voor oudere toestellen is dit wél een noodzaak daar de kleurbalans na enkele jaren verloopt....

EEN OFFICIELE PHILIPS MEDEWERKER!

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Sullivan

Quote from: PHILIPS MEDEWERKER on February 14, 2003, 14:18:16
...het neveneffect van pixelplus verminder je gewoon door de dnr en de active control wat hoger in te stellen (gewoon wat de "isf calibrator" doet volgens mij)

Dus je weet helemaal niet wat een ISF calibratie inhoud, ga dit dan eerst eens na voordat je je mening klaar hebt!

Ik ben ook nog een sceptisch over de calibratie (nog niet helemaal 100% overtuigd). Maar ik ga niet zeggen dat het niet werkt als ik het zelf nog niet gezien heb. En trouwens er zijn volgens mij collega's van jouw (misschien geen philips col.) die Frank heeft overtuigd.

mvg,
Frank

D-san

HaHaHa, laat eerst je eigen tvtje maar eens calibreren dan weet je waar je over mee kan praten. Het werkt WEL en ik spreek uit ervaring >:(
Daniel.

J.A.F._Doorhof


Blijkt maar weer dat Philips nog dommer is dan ik al dacht.

Heer van Philips, graag nodig ik u uit voor een cursus hoe verbeter ik de troep die mijn baas op de markt brengt.

Laten we elkaar geen mietje noemen, maar een standaard afgeleverde TV van willekeurig elk merk (uitgezonderd Loewe) ziet er gewoon niet uit.

In plaats van dat Philips blij is met wat we doen, we zorgen namelijk wel voor een omzet stijging hoe klein dan ook, 9 van de 10 calibraties die ik doe zijn Philips modellen en daarvan is 50% van plan de TV weg te doen als hij niet opknapt, tot nu toe is IEDEREEN zeer tevreden na de calibratie.

Ik zou als ik u was zeker eens kijken op http://www.imagingscience.com daar kunt u lezen dat toppers als Joe Kane, Joel Silver etc. toch echt wel weten waar ze mee bezig zijn, of zijn dit ook zakkenvullers en leugenaars.

Daarnaast wil ik dan graag weten waarom u denkt dat al onze klanten dom zijn, want daar komt dit op neer........?
Als dit oplichting was, waarom is dan iedereen tevreden en ziet iedereen een groot verschil ??

En als laatste vraag, weet u wel wat een coloranalyzer is ?
En weet u wel wat een grayscale calibratie is ?

Blijkbaar niet want u praat over witwaardes, terwijl dat zou betekenen dat wij alleen maar het contrast veranderen, en dat is maar één heel klein ding, voor de goede orde, de puinhopen die wij opruimen zijn:

* Geometrie (ik ben nog geen perfecte tegengekomen)
* Chroma delay
* SVM
* Contrast, Brightness, sharpness
* Grayscale calibratie (met een analyzer)
* Instellingen digitale opties, wie beweert dat ze allemaal uitgaan liegt. Alleen instellingen als dynamic contrast en kleurverbeteraar gaan uit, of wil philips zo graag een red push in de beeldbuizen .

Daarnaast zou ik er eerst een voor zorgen dat de TV's die Philips op de markt brengt eens bugfree zijn zodat de mensen langer dan een paar weken kunnen genieten.

Wat dacht u van:
* Rode balken door het beeld
* Analoge colorcontrols die na 2 maanden defect gaan
* Opgeblazen beeldbuizen (vindt je het gek met een cathode stand van 15)
* Uitslaande TV's die niet meer aan willen (Flashram)

Tja,
Kijk anders even op http://www.kieskeurig.nl dan ziet u dat er behoorlijk veel ellende is met de PP beeldbuizen.

Wees dan aub blij dat iemand zoals ik bezig is om de mensen te helpen aan een perfect beeld en tevens de fouten uit de software haalt zodat dit weer een repair scheelt.

Gelukkig zijn er steeds meer bedrijven die ons wel serieus nemen en de TV's die naar klanten gaan EERST door ons laten calibreren, en zoals u ziet gaan ook de calibratie tours zeer goed, we zijn nu anderhalf jaar bezig, en als het allemaal oplichting was dan was dit AL lang aan het licht gekomen.

Daarnaast nogmaals wij werken voor het ISF en dat is een toonaangevende stichting wereldwijd met de elite van calibrateurs in hun bestand, zijn dat allemaal oplichters ?

Graag nodig ik u uit voor een calibratie (gratis) zodat u zelf kunt zien wat we doen.

MvrGr.
J.A.F. Doorhof
GECERTIFICEERD calibrateur voor het ISF.
(op dit moment meer dan 250 TV's gecalibreerd)

Duplicaat van de andere thread.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Ach vergeet ik nog helemaal de review in de laatste HVT ? ;D
Zijn zeker ook gek.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eduard

Dit is weer een laffe aanval. Alleen vraag ik me af of deze poster wel een medewerker van philips is of namens philips mag spreken.

Sullivan


blue-eyes

Quote from: eduard on February 14, 2003, 20:19:04
Dit is weer een laffe aanval. Alleen vraag ik me af of deze poster wel een medewerker van philips is of namens philips mag spreken.

Ik denk dat een zichzelf respecterend bedrijf nooit op een dergelijke manier zich uitdrukt. Dit is duidelijk een individuele actie van iemand, die naar eigen zeggen bij Philips werkt.

Dus over Philips hoef je je niet druk te maken, behandel de man als individu, niet als Philips.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bryan vd B

Quote from: PHILIPS MEDEWERKER on February 14, 2003, 14:18:16
Het heeft GEEN ENKEL nut om een NIEUWE tv te laten herkalibreren van één ven de grote merken, het enige dat je daarmee kan doen is het beeld ONTREGELEN, je kan het warmer doen LIJKEN door het rood op te drijven, en zo, maar de enige perfecte witinstelling is die van de fabriek (zeker voor pixelplus apparaten) en het neveneffect van pixelplus verminder je gewoon door de dnr en de active control wat hoger in te stellen (gewoon wat de "isf calibrator" doet volgens mij)

kortom laat je niet afzetten door een "calibrator" als je een nieuw toestel koopt!!!

voor oudere toestellen is dit wél een noodzaak daar de kleurbalans na enkele jaren verloopt....

EEN OFFICIELE PHILIPS MEDEWERKER!


Hee philipsmedewerker,

ik heb nu 1 maand de 36pw9527 en was tot een week terug ver van tevreden over de beeldkwaliteit.
De pixelplusmachine is uit de doos helemaal geen top tv en dacht echt bijna van een miskoop. vorige week vrijdag was mijn pp gecalibreerd en zag echt gigantishe verbeteringen in de weergave.
Ineens was de tv geen vel brandende lamp (die philips ook goed maakt) en was het kijken naar deze tv een stuk rustiger voor de ogen.
Ook de kleuren,constrast, detail zijn drastische toegenomen en is het beeld nu echt goed wat dus eigenlijk van de fabriek af al hoord te zijn????.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat calibratie wel degelijk beeldverbetering geeft en hoe!!!. ik vind als je al niet eens weet hoe een calibratie in zijn werk gaat je beter je mond kan houden i.p.v dingen roepen en de klok heb horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. Ik probeer je hiermee niet te kleineren maar ben van mening dat je geen mening kan geven als je deze niet kunt onderbouwen met ervaring of kennis. ;)

vriendelijke groeten,

bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

HJ

je bied die man een gratis calibratie aan frank?had ik dat maar geweten ;D

Grindtegel

Nu ik er nog maar eens over heb nagedacht vind ik de uitspraken van die Philipsmedewerker nog zo slecht niet....  Frank ?  ;D ;D ;D
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Scarp

#87
Quote from: eduard on February 14, 2003, 20:19:04
Dit is weer een laffe aanval. Alleen vraag ik me af of deze poster wel een medewerker van philips is of namens philips mag spreken.
Ik werk zelf bij Philips en ik weet wel zeker dat we nooit zo mogen spreken namens de werkgeefster (Philips is vrouwelijk in ons cao).
Overigens heb ik wel eens posts (op een ander forum) gezien van voormalig (TUe) studenten die aan PixelPlus hebben gewerkt, maar die zijn wat netter :)
Ook echte medewerkers die bij ontwikkeling van tv's werken hebben best wel wat meer kennis in huis, dan dat figuur die hier zo'n post "namens philips" deed.
Ga ervan uit dat het een flauwe grap is, want Philips zelf zou nooit zo reageren.

Mike Philippens

Herkennen jullie geen flamebait? Dat verhaal van de zogenaamde Philips medewerker is zo overduidelijk onzin en alleen maar bedoeld om de reacties zoals jullie die gegeven hebben te provoceren. Ergens zit iemand zich helemaal rot te lachen om de reacties...
Niet happen en gewoon laten gaan, dit kan toch niemand serieus nemen?

Grindtegel

Ach, wij op het forum zijn zo goed van geloof, dat we nog niet bekend zijn met flamers...

Maar ja da's het nadeel als je steeds meer mensen op het forum krijgt.

Zal in de toekoomst nog wel vaker gaan gebeuren :'(
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Derrick

het kan natuurlijk de heilige overtuiging van "zijn" product zijn. Realisten zijn tegenwoordig schaars en een advies van iemand aan nemen kan natuurlijk niet.

het maakt me trouwens wel nieuwsgierig hoe de kwaliteits controle van Philips aan de productiecellen in zijn werkt gaat......ik begrijp Philips wel,ze moeten het van de gemiddelde consument hebben en die hebben net als ik nog nooit van een ISF calibratie gehoord(tot dat je een amerikaans boek leest en gaat zoeken en een bevestiging in HVT krijgt). Die gemiddelde consument vind het helemaal niet leuk om zich daarin te verdiepen. Philips weet dat en de probeert gewoon zo optimaal mogelijk aan de verwachting van die consument te voldoen. Als die consument verwacht dat je aanzienlijk langer met je TV doet na een kalibratie dan is Philips de 1ste die dat voor elkaar wilt hebben denk ik. Men moet natuurlijk niet te lang met de spullen doen die gekocht worden...........

negeren maar dat soort mensen, mocht het een flamer zijn dan gaat het vlammetje vanzelf uit......

The_Scratcher

Die ding dat aan een boom hangt loopt nou ook al te zeiken op kieskeurig.nl, bij de gebruikerservaringen van de Philips 36PW9767 onder de naam Guy.
Ik heb al een stevig antwoord gepost (R. Evers) hopelijk plaatsen ze die begin volgende week. Ik heb zo het idee dat ie wat loopt te stangen en de boel wat op aan het opjutten is. Zal wel zo`n gefrusteerd zeikerdje zijn die niet genoeg moederliefde en aandacht heeft gehad... ::)

Scarp

Die post op kieskeurig.nl is echt triest. Als het een philips medewerker is dan moet ie z'n muil houden. Zulk gedrag wordt niet getoleerd.
Maandag eens kijken hoeveel mensen genaamd "Guy" er bij Philips werken bij Consumer Electronics. Ik werk zelf bij Philips :) (niet bij een consumenten producten divisie overigens).

blue-eyes

Ik denk niet dat een verstandige aktie is Scarp. Dat is een zaak van Frank, en daarnaast is er vrijheid van meningsuiting.

De ellende van dit soort postings is dat mensen daar niet doorheen kijken. Die zien alleen maar staan dat de bewuste poster bij Philips werkt, dus gelijk heeft, hij maakt die TV's immers???

Ja, ik denk dat het hier maar dood moeten laten bloeden en reageren op kieskeurig.nl met argumenten waarom het wel goed is (mensen die een tv hebben laten calibreren). En dat zien de mensen ook. Dus volg scratcher!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Scarp

Heb je gelijk in blue-eyes.

Lijkt me handig dat iedereen het hier bij laat over dat vage figuur. Iedereen die een calibratie heeft laten doen weet wel beter en de mensen die dat nog niet hebben laten doen komen daar dan nog wel achter dat het helpt :) (ik heb het zelf ook niet laten doen, maar goed )

Marcellootje

Even maar een reactie waar het hier in deze thread echt om draait. Na een week post-calibratie kijken op mijn 32PW9527, kan ik niet anders zeggen dan dat het een feest is om naar het beeld te kijken. Ik zag eigenlijk niet meteen het verschil tussen voor en na, dus ik gunde mezelf de tijd om een oordeel te vormen. En ik dacht, ik doe mijn contactlenzen maar weer eens in, dat helpt vast ook wel mee om alles scherp te zien. Op zich had ik al een geweldig beeld, dus de verschillen zijn denk ik erg subtiel; alleen een videofiel zal nog meer ontwaren dan ik. Maar wat mij nu opvalt zijn de geweldige kleuren, rood is rood en niks anders. En ook de wetenschap dat de hele geometrie is bijgesteld (niet optimaal, maar dat is een utopie volgens Frank), en ook de diverse instellingen waardoor de TV langer meegaat, zijn een hele geruststelling en stemt tot tevredenheid. Persoonlijk zie ik de 3D-verbetering niet, maar dat kan aan mij liggen (misschien ben ik wat oppervlakkig, ha ha). Ik kan me nog herinneren dat ik voor het eerst Digital Natural Motion zag op mijn eerste 9616, en ik was zwaar onder de indruk van hoe vloeiend de bewegingen waren, dus misschien na zoveel jaar ben ik al gewend aan dat superbeeld en vallen verschillen minder snel op bij mij. Overigens kon die 9616 wel een geometrie aanpassing gebruiken vanwege beeldafbuigingen, maar toen had ik nog nooit van een calibratie gehoord. Terug naar de 9527, ik had ook last van vertikale donkere balken links en rechts van het midden, alleen bij DVD-kijken overigens, niet bij TV of video. EXT3 en S-Video hadden daar echt zwaar last van en het was zeer irritant. Gelukkig heeft EXT1 daar geen last van, dus sluit je DVD daarop aan, het helpt echt! Met die EXT3 is duidelijk iets mis. Echter, na de calibratie zijn de strepen op EXT3 ook nagenoeg verdwenen. Ik denk echter, als je goed kijkt, dat ze er nog wel zijn, alleen heeft de calibratie ze naar de achtergrond verdrongen. De bewegingsartifacten zijn ook niet helemaal verdwenen. We zullen er mee moeten leren leven, maar gelukkig stoor ik mij daar niet al te erg aan. Kortom, ik ben een tevreden mens. Calibratie? Aanrader! Frank, bedankt! :D

edjeraketje

Gisteren heeft Frank mijn Philips 32PW9527 gecalibreerd.
Ik had alle digitale opties al uitgezet en contrast en zo  omlaag geschroefd.Ook het beeld had ik iets gekanteld
Ik was al tevreden met het huidige beeld maar was benieuwd wat de calibratie toe zou voegen    
Resultaat na een avond kijken:
DVD: heeft meer diepte en kleuren zijn sprankelender
TV: zoals boven ook al vermeld vind ik dit (veel) slechter
geworden buiten het feit dat ik zal moeten 'wennen' valt het sterke rood op ,ook heb ik het idee dat een en ander fletser is geworden (minder blauw? lichter?)
dit viel me op bij het journaal(ned1)
Heb begrepen dat je alleen aan de kleur mag zitten ?

Frank , ik heb de user settings op geschreven
maar moet ik dit ook doen van het service menu ?

Nog bedankt en de groeten , Ed

J.A.F._Doorhof

Voor TV moet je je SATURATION ongeveer 10 punten naar beneden zetten en dan moet het beter zijn dan vroeger.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

edjeraketje

Frank de items van het service menu moet ik die nog
allemaal overnemen of is dat niet nodig?

J.A.F._Doorhof

Hi,

Dat is niet nodig, maar het is altijd wel handig ivm eventuele repairs, je zult maar een monteur hebben die denkt, he dat staat anders.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview