Collectieve ervaringen met onze ISF calibraties.....

Started by J.A.F._Doorhof, December 12, 2002, 14:11:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Je kunt dit naar links verschuiven zonder probleem.

De kleur hoort inderdaad zo te spatten, voor TV uitzendingen zou ik het inderdaad vaak liever wat minder hebben.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Wido

Hoi,

18 April is Frank bij mij geweest. Ik heb een Philips 28PW9617.
Ik zie de volgende verbeteringen:

- Het probleem met de zwarte balken (verticaal) is iets minder.
- Meer diepte in het beeld.
- Kromme beelden (geometrie) verbeterd

Ik heb wel de kleurverzadiging flink teruggezet en het beeld lichter gezet, kan dit kloppen Frank?

m.vr.gr.,

WvK

J.A.F._Doorhof

Hi,

Nee dat klopt niet.
Kleurverzadiging met DVD is zoals ik hem ingezet heb correct, voor bepaalde TV uitzenden kan hij terug.

Brightness dient aangepast te worden alleen dan als je geen gecontrolleerde verlichting hebt.
Zwart moet altijd zwart blijven.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

flip

 :) Hoi,
Hier de mening van een tevreden Belgische HT bezitter.
Na het bezoek van Frank zijn mijn vrouw en ik nog ongeduldiger om een film te kunnen kijken met onze ISF gecallibreerde Sony
VPH-1270QM. We zijn zeer tevreden over het resultaat, alle DVD's die in ons bezit zijn worden weer allemaal opnieuw uit de kast gehaald, het is net of we een nieuwe collectie hebben. We zijn vooral tevreden over de natuurlijke kleuren, de details die we voordien moesten missen kortom het is op alle gebied beter. Ik wil hierbij de Belgen die het massaal hebben laten afweten ongelijk geven, het is jammer dat Frank een tour organiseerd en er dan geen reacties op komen. :(

Melvin

#129
Ook een 29 Apriller flip ? :)

Ik heb nu iets meer dan 2 weken geleden een callibratie laten doen, en natuurlijk is het beeld nu heel anders. Wat ik hier altijd las van '3D beeld' en veel mooiere kleuren zie je zeker goed in LOTR, nog het duidelijkste in Scene 2: The Hobbit. Ook het Warner Bros logo zag er opeens totaal anders uit, heel levendig en vol kleuren.

Alleen vind ik dat wit tegenwoordig meer geelachtig is geworden, en dat geel zelf een wat grijzer tintje gekregen heeft. Of is het misschien omdat ik zolang naar dat 'opgevoerde' wit en geel heb zitten kijken dat ik nu het verschil zo merk ?

Het enige wat ik van de digitale opties wel mis, is de DNR tijdens TV programmas. Kan ik die veilig aan en uit zetten zonder iets ongedaan te maken van de callibratie Frank ?

Voor de rest ben ik heel erg tevreden van de callibratie en raad ik het iedereen zeker aan !

J.A.F._Doorhof

Hi,

Op wat voor temperatuur stond je TV ?
DNR kun je weer aanzetten maar dan moet je lichtsensor dacht ik weer aanzetten in het service menu.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Melvin

Dat was tussen 12 000K en 14 600K als ik hier op dat pdf blaadje kijk.

Eens kijken of ik die lichtsensor kan vinden in het service menu.

MrPink


J.A.F._Doorhof

Dan kloppen je bevindingen inderdaad wel redelijk.

Lightsensor zit onder allignments, videorepro.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Matthijs

Frank,

Ik begrijp uit jou tekst aangaande de 6500 graden kelvin, dat de kleuren op twee manieren worden gebalanceerd. In de tekst staat dat je met Gain de hoge waarden afregeld (100IRE) en met de BIAS de lage waarden (20 of 50IRE). Echter op de Philips PP 32PW9527 zie in het service menu de termen Drive en Red/Green BL offset, zijn dit respectievelijk de Gain en BIAS instellingen? voor zover ik het kan beoordelen is Drive hetzelfde als Gain maar of Red/Green BL offset het zelfde is als BIAS weet ik niet zeker.

Bedankt voor je toelichting.

mvrgr,

Matthijs

J.A.F._Doorhof

Hi,

In grote lijnen klopt dat, bij Philips werkt de onderkant alleen iets afwijkend.
één tip, ga het AUB NIET ZELF DOEN !!!
Het is echt niet op het oog te doen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Vlearmoes

Afgelopen vrijdagavond ook mijn Philips PP 32PW9527 gekalibreerd
en ik heb er ook maar een woord voor " GEWELDIG"  :D :D 8) 8)
Ook was het DIK genieten van Franks HT en daar gaan we nog eens naar toe met meer tijd en bekenden.

Dik genieten ook in het weekend (ben dus ook bijna niet op het forum geweest) van enkele DVD`s  én reacties van bekenden  :P :P, die vol ongeloof naar het mooie beeld staarden.

nu komt er nog een klein maar`tje, nl de geometrie: toen ik vrijdag bij je was stond de tv op -20 naar links (want ik was thuis ook al even aan de slag geweest) en jij (Frank) hebt de geometrie naar +4 gekalibreerd, thuis gekomen helt het beeld weer naar rechts??
Wat kan ik doen of wat mag ik doen? heeft het verzetten naar een -20 consequenties voor de rest van de geometrie afstellingen of moet ik weer terug komen op een eerder door mij begonnen topic over aardstralen en daar aanpassingen zoeken??
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

Vlearmoes

Ps  dit overhellen zie ik met TV uitzendingen (testbeeld) zowel als bij gebruik van de Platinum DVD (testbeelden)
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

J.A.F._Doorhof

Weird, maar dit kan voorkomen, gewoon weer terug kantelen de rest van de geometrie zou goed moeten blijven.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Vlearmoes

Ga ik doen Frank maar ga eerst nog even proberen of de videorecorder schuld kan zijn en ga nog even de kruipruimte in om mijn koperen plaat evt bij te stellen  ;D
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

Vlearmoes

#140
Video weg  en koperen plaat midden onder de tv, in de kruipruimte  noord/west rechtop gezet, maar niet geholpen de afstelling moet -20 naar links blijven  ???
Of moet ik maar met de plaat naar jou komen Frank ;) mischien zijn er bij jou wel aardstralen aktief :)

Dus komt de vraag : zijn er mensen die in emmeloord hebben gekalibreerd thuis gekomen en moesten de geometrie weer bijstellen? ;D
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

J.A.F._Doorhof

Is 3x gebeurt, gelukkig ook allemaal alleen een rotatie.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Vlearmoes

#142
Dus  ???  ;D   De plaat moet naar jou??

 of kun je nog een andere oorzaak bedenken bv: vervoer naderhand, vloerverwarming  plaatsing N.O.Z.W. ??
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

J.A.F._Doorhof

Plaatsing en de magnetische straling van de aarde dat is het enige dat ik kan bedenken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Melvin

Frank,

De laatste dagen is het beeld opeens een stuk grijzer geworden, geel is helemaal geen geel meer nu maar echt geel/grijs.

Maar... de informatie regels van de TV zijn wel nog 'knal' wit zoals ze altijd waren. Enig idee waar dit aan kan liggen ? En het kan toch niet dat die callibratie langzaam wegebt na een tijd, of toch ?

J.A.F._Doorhof

Een calibratie verloopt amper, en zeker niet zoals jij omschrijft.

Open even een nieuw topic hierover, deze thread is voor de ervaringen niet voor algemene vragen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

anderS

Eerst interesse getoond voor een tour, maar ik kon toch niet wachten! ;)

Gisteren de stoute schoenen aangetrokken en met TV (Philips 28PW8505) richting Emmeloord. Bak koffie en een uurtje calibreren later weer ingeladen.

Thuis gekomen natuurlijk proberen. Fellowship o/t Ring had inderdaad een stuk meer detail! Ze lopen over een berg met sneeuw, waarin voetstappen zitten! En ik maar denken dat het een grote witte gletcher was! En die grotten van Moria zijn ook een stuk groter dan ik dacht!! 8)

Met andere woorden: dik tevreden!

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

mike

hoi frank,
vandaag heb je mijn philips 32pw9617 gedaan, heb nog geen tijd gehad om er uitgebreid naar te kijken maar ik heb wel 2 vraagjes;
1 de ondertiteling is minder wit, kan dit kloppen?
2 als ik teletekst aanzet dan vult dit niet meer het hele beeld maar zie ik links en klein randje van het tvprogramma is dit normaal en kan ik er nog iets aan doen?
eerste reactie op de calibratie is scherper beeld, meer nuances in de kleuren en het lijkt wel of je meer in de tv zit.
als ik meer gekeken heb dan laat ik mijn reactie wel weer horen.
tot nu toe hartstikke bedankt voor het langskomen en hopelijk heb je antwoord op mijn vragen

groeten mike

Melvin

Een beetje offtopic, maar toch wel leuk om eens te horen: Hoeveel callibraties heb je ondertussen al gedaan Frank ?

Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview