Collectieve ervaringen met onze ISF calibraties.....

Started by J.A.F._Doorhof, December 12, 2002, 14:11:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Je ziet dan soms letterlijk dat sommige dingen erin geplakt zijn.
OF
Deze mensen gebruiken frame interpolatie waardoor het beeld een video look krijgt en dat word vaak gezien als zeer kunstmatig.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

francois

Okay, duidelijk.

Onze eerste indrukken zijn dus echt geweldig Frank.
Ik heb alleen de scherpte van tv (anaolge kabel) ietsje opgeschroefd (+2).

J.A.F._Doorhof

dat hoor ik vaker, hoe slechter het signaal hoe meer scherpte iets KAN toevoegen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ron1000

Hallo Frank,

Ik wil over een maand of 2 mijn Pioneer KRP-500A laten calibreren. Ik heb alleen 1 vraagje. In de handleiding van de KRP-500A staat dat de prestaties van het scherm achteruit kunnen gaan als het scherm langere tijd niet wordt gebruikt. Over een hoe lange tijd heb je het dan? Kan ik in september veilig 4 weken op vakantie? Hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Ron

J.A.F._Doorhof

Geen enkel probleem, vind dat sowieso een vreemde opmerking, vraag me af waarin een toestel dan slechter zou worden ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#1030
Ik zie wel een nieuwe markt.
Uw plasma activerings service, ga op vakantie en betaal ons om 1x per week een uurtje tv te kijken in uw huis.....
Weet wel mensen die dat graag willen doen :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ron1000

Jaja, nou ik vraag m'n buurman wel ;)

In ieder geval bedankt, kan ik gerust op vakantie.

Vriendelijke groet,

Ron

Snowmaster

Op mijn PM kreeg ik helaas onvoldoende antwoord.

Is de lichtopbrengst van een Pio te verhogen met behoud van D65?
In de VS maken ze bij calibratie vaak gebruik van de ISF settings bij bv. de 500 serie en ik lees op AVS dat het scherm dan tot meer in staat is als in gecalibreerde moviesettings. 
In de ISF menu's schijnt een beter fijnafstelling mogelijk te zijn. Is dit correct? 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

bigbro

Quote from: Ron1000 on August 24, 2009, 17:20:10
Hallo Frank,

Ik wil over een maand of 2 mijn Pioneer KRP-500A laten calibreren. Ik heb alleen 1 vraagje. In de handleiding van de KRP-500A staat dat de prestaties van het scherm achteruit kunnen gaan als het scherm langere tijd niet wordt gebruikt. Over een hoe lange tijd heb je het dan? Kan ik in september veilig 4 weken op vakantie? Hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Ron

Beste Ron,

Anders neem je je scherm toch onder je arm mee :D

Nee zonder gekheid. Je scherm een tijdje vakantie geven is geen probleem.


J.A.F._Doorhof

@Snowmaster,
Normaliter beantwoord ik mijn PM's toch wel compleet.

De lightoutput ligt aan hoe het toestel nu staat (voor de kalibratie).
We kalibreren ten alle tijden voor een optimale performance dus inclusief de meeste dynamiek.
ECHTER wel binnen de grenzen van waar de gamma en levensduur optimaal blijft.

De ISF menu's zijn gelijk aan de settings van het toestel, ik kan beide kalibreren en de resultaten kunnen gelijk zijn bij beide opties.
Feitelijk krijg je een ISF logo bij de ISF settings intern, maar kun je er zelf niets meer aan veranderen, vandaar dat ik (en vele andere) vaak kiezen voor de kalibratie via het pro menu, je kan dan de settings op alle inputs aanpassen als het nodig mocht zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

egraaf

Afgelopen dinsdag was Frank bij ons om onze Pioneer 4280XA te calibreren. Onze ervaring is een klein beetje gemengd.

We zien inderdaad dat huidskleuren natuurlijker zijn, en dat er meer dynamic range is. Maar we vinden allebei dat de kleuren wel iets meer punch zouden mogen hebben. Vooral bij analoge kabel TV valt dat op. DVD en Blu-ray wat minder, daar zien de kleuren er wel natuurlijk uit, maar soms wat ons betreft net wat bleekjes.

Een beetje een mixed bag voor ons dus.

Frank zelf is wel heel goed in wat hij doet, en hij was vrij snel klaar, en technisch klopt het allemaal volgens de cijfertjes. Het probleem ligt dus waarschijnlijk bij ons ...

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

egraaf

Quote from: celerontje on September 21, 2009, 21:04:20
Heb je hetzelfde als je naar de BBC kijkt?

Bij de BBC ook wel, maar minder. Ik had inderdaad het idee dat de BBC de kleuren beter voor elkaar had dan andere zenders. Daar heb ik ongeveer dezelfde ervaring als bij DVD of Blu-ray, dus kleuren zien er wel echt uit, alleen ietsje bleekjes.

J.A.F._Doorhof

Kleur is altijd iets wat ook heel persoonlijk is.
Bij de calibraties word gebruik gemaakt van een colordecoder check in combinatie met een verzadigings patroon.
FEITELIJK stelt dit de kleuren al redelijk agressief af voor veel mensen, aan de andere kant als je standaard naar de grote kleurspace van de pioneer hebt gekeken dan is alles wat bleekjes :D

Analoge kabel wil ik weinig uitspraken over doen behalve dat het heel veel mist, ook qua kleur.
DVD en BD zouden qua kleuren na de calibratie helemaal goed moeten zijn.

De beste is test is de volgende, vraag jezelf af of de kleuren die je ziet op het scherm bij buiten opnames natuurlijk zijn of te vet.
Een calibratie zou ervoor moeten zorgen dat bv bij buiten reportages en bv voetbal de kleuren naturel moeten zijn, of wel zoals het er in het echt ook uitziet, en laten we eerlijk zijn gras geeft geen licht in de werkelijkheid en rood van een shirt bloed er niet vanaf.

Voor analoge kabel zou je kunnen overwegen om de kleur er iets bij te draaien (verzadiging of kleur in het user menu), bij analoge kabel kan ik me daar wat bij voorstellen namelijk, voor BD en DVD zou ik het fijn zo laten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Snowmaster

Quote from: egraaf on September 21, 2009, 20:58:45
Afgelopen dinsdag was Frank bij ons om onze Pioneer 4280XA te calibreren. Onze ervaring is een klein beetje gemengd.
We zien inderdaad dat huidskleuren natuurlijker zijn, en dat er meer dynamic range is. Maar we vinden allebei dat de kleuren wel iets meer punch zouden mogen hebben. Vooral bij analoge kabel TV valt dat op.
Een beetje een mixed bag voor ons dus.

Als jullie de beschikking kunnen krijgen over een digitaal signaal, doe je zelf dan en plezier en probeer dit te regelen.
Bij bv. Ziggo is het gewoon een kwestie van knop omdraaien (kost niets), decoder ertussen (met HDMI kost wel wat  ;)) en vanaf dat moment zullen jullie genieten van de calibratie.  Analoog geeft helaas een veel meer verwassen en minder verzadigd beeld.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

egraaf

Quote from: Snowmaster on September 22, 2009, 21:54:53
Als jullie de beschikking kunnen krijgen over een digitaal signaal, doe je zelf dan en plezier en probeer dit te regelen.
Bij bv. Ziggo is het gewoon een kwestie van knop omdraaien (kost niets), decoder ertussen (met HDMI kost wel wat  ;)) en vanaf dat moment zullen jullie genieten van de calibratie.  Analoog geeft helaas een veel meer verwassen en minder verzadigd beeld.


We hebben een tijdje digitale kabel van UPC gehad, maar de decoder van UPC is zo slecht (wordt warm, verbruikt veel te veel stroom), en we vonden het signaal niet echt heel veel beter. Dus die hebben we weer opgezegd.

We hebben het dus wel uitgeprobeerd.

Snowmaster

Quote from: egraaf on September 22, 2009, 22:08:50
We hebben het dus wel uitgeprobeerd.

Ai, dat is jammer.  Het Ziggo (oude TV home) signaal is hier echt knettergoed.
Dat had ik je graag gegund, maar het is niet anders  :-\.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

celerontje

Quote from: egraaf on September 22, 2009, 22:08:50
We hebben een tijdje digitale kabel van UPC gehad, maar de decoder van UPC is zo slecht (wordt warm, verbruikt veel te veel stroom), en we vonden het signaal niet echt heel veel beter. Dus die hebben we weer opgezegd.

We hebben het dus wel uitgeprobeerd.
Probeer de nieuwe ontvangers van UPC eens, want analoog kijken... :nopompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Piotr

#1043
Gister m'n pana plasma laten calibreren door Frank........
In één woord: Verbluffend!!  

's Avonds de DVD Serengeti Symfony gekeken:(aanrader trouwens!) Prachtige kleuren en scherpte.
Het is alsof je door een raam kijkt.....

Nogmaal bedankt Frank!


P.S.  Groeten van de hond...

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

royverkuylen

Hoi Frank,

Nog steeds van plan mijn tv door je te laten calibreren :headbanging: . Hij heeft er inmiddels ruim 200 uur opzitten.

Vraagje: Zijn er voorwaarden voor het laten calibreren? Moet de kamer helemaal donker kunnen zijn en helemaal licht voor een goede ISF Day/Night calibratie?

J.A.F._Doorhof

Liefst zo donker mogelijk ivm de nieuwe analyzer en geen direct licht op het scherm.

ISF dag en nacht kan alleen bij bepaalde pioneers.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

royverkuylen

Ik heb een 5090 staan. Zo donker mogelijk gaat misschien wel een probleem zijn. Tenzij ik een groot deken/zeil ofzo over de tv hang  ;D

Hoe doen mensen dit meestal waar je komt? De gordijnen die ik heb zijn namelijk erg licht van kleur en licht doorlatend.

J.A.F._Doorhof

We gaan pas de volgende tour met de nieuwe analyzer beginnen.
Ik heb zelf waarschijnlijk wel een oplossing trouwens.
Volgens de fabrikant hoeft het trouwens niet donker te zijn maar ik ben een beetje eigenwijs wat dat aangaat.
Het is geen contact meter maar een meter die onder een hele kleine hoek meet.
Invallend licht is geen enkel probleem in de kamer maar veel mensen hebben ook zon OP het scherm en dat lijkt me toch niet goed.
Aan de andere kant kan het 100% meevallen.
Ik zal sowieso zelf iets meenemen wat zeker werkt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

kalkhoven

#1049
Afgelopen dinsdag is door Frank mij LCD (Art 42 SL Full-HD+ 100 DR+) gekalibreerd. Ben zondermeer tevreden. De DVD weergave is nu weer van een niveau welke ik van mijn vorige TV (Loewe Aconda) gewend was. De film House of Flying Daggers is weer een waar kleuren feest. Ook HD materiaal via mijn HTPC is plastischer. Glansgraad in o.a. goud, zilver en glas is dieper geworden (bijv. de openingsscene van Angels en Demons met de vele goud schakeringen en rode stoffen).

Zit nog wel wat te twijfelen over het digitale kabelbeeld. Bij menig programma heb ik last van een violette zweem. Zichtbaar rond hoofdhaar en kledingsstoffen, dat bij bijv. presentatoren sterk wordt uitgelicht. Deze zweem is grotendeels weg te nemen door de optie Automatische Dimming via het Menu uit te schakelen. In de avonduren krijg je echter dan zoveel lichtopbrengst, doordat het contrast omhoog schiet naar de werkelijke menu-instelling (16), dat het onaangenaam aan de ogen wordt. Zou ik het contrast iets kunnen verlagen of trek ik dan allerlei andere instellingen weer uit hun verband?

Oh ja nog een ander vraagje. Loewe heeft net weer voor mijn LCD chassis een nieuwe firmware uitgebracht. Worden de door jouw gemaakte kalibratie aanpassingen in het service-menu behouden bij het upgraden van een firmware?

Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview