Collectieve ervaringen met onze ISF calibraties.....

Started by J.A.F._Doorhof, December 12, 2002, 14:11:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

edjeraketje

Inderdaad na het terug draaien van de kleur is het een stuk beter , verder valt ook op dat je ineens '3D' beeld hebt bij sommige uitzendingen

Koos

Hallo Frank, je hebt op 26 februari mijn Philips TV 36PW9527 gecalibreerd. Het resultaat is verbluffend.  :)
Ik heb 's-avonds DVD gekeken en het beeld heeft meer diepte en levensechte kleuren, meer nuances in zwart en grijs. Ik alleen één vraag, het TV-beeld heeft een zwart kader gekregen van ca. 1 cm.
Het lijkt wel alsof ik naar een schilderij met een zwarte lijst zit te kijken.
Weet jij hoe dit komt.  ???

Groeten, Koos

bryan vd B

Quote from: Koos on March  1, 2003, 23:09:06
Hallo Frank, je hebt op 26 februari mijn Philips TV 36PW9527 gecalibreerd. Het resultaat is verbluffend.  :)
Ik heb 's-avonds DVD gekeken en het beeld heeft meer diepte en levensechte kleuren, meer nuances in zwart en grijs. Ik alleen één vraag, het TV-beeld heeft een zwart kader gekregen van ca. 1 cm.
Het lijkt wel alsof ik naar een schilderij met een zwarte lijst zit te kijken.
Weet jij hoe dit komt.  ???

Groeten, Koos

Hi,

Heb je hem wel op de juiste beeldinstelling staan??????

Vriendelijke groeten,

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

J.A.F._Doorhof

Koos,

Vreemd, ik pas altijd wel de geometrie zo aan dat het beeld netjes binnen de specs valt.
Heb je dit op elke zender, en check inderdaad even je setting voor formaat.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dirk-jan

Dag Frank,

Jij hebt een tijdje geleden mijn Philips Plasma TV gecalibreed. Alles is nog OK. Maar er is iets wat me opvalt bij TV weergave (niet op DVD). Als ik naar een beeld kijk met een erg lichte achtergrond (b.v wit) en het beeld draait naar rechts of links dan zie ik 2 horizontale er vage strepen (2 cm breed denk ik) die blijven staan en wat donkerder van kleur zijn. Alsof het beeld dus uit 3 horizontale segmenten bestaad.
Enig idee hoe dit komt !

Groeten,

Dirk-Jan

J.A.F._Doorhof

Totaal niet, maar ik hoor dit heel vaak van breedbeeld TV's.
Bij een standaard TV zou ik me kunnen indenken dat dit een raster is, maar bij Plasma ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

D-san


Dirk-Jan

Hoi D-scan

Enig idee hoe dat komt ??? ik zelf zit te denken
aan de digitale beeldverwerking bij bewegingen
Een Software probleem dus ??
Want bij DVD weergave zie ik het niet.

Gr,

Dirk-Jan

rein van haeften

Hoi

Frank is 11 maart bij me geweest en inderdaad na een aantal dvdtjes gekeken te hebben kom ik tot de conclusie dat het allemaal wat kleuriger is, de kleuren zijn veel minder hard, natuurlijker en in de donkere passages veel meer detail kortom het is voor mij zeker de moeite waard geweest.

er is een ding ik zou de DNR weer willen acktiveren voor sommige tv zenders die wat ruisen misschien dat frank mij daar over kan mailen hoe ik dat weer kan aanzetten

m.v.g.

Rein van Haeften  

J.A.F._Doorhof

Hi,

Als je DNR weer wilt gebruiken moet dacht ik de lightsensor weer aan staan. Probeer eerst even de active control op min te zetten en te kijken of het dan weer werkt.

Mail me anders even voor de servicemenu optie.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rein van haeften

hoi frank

active control werkt ook niet meer er staat een sterretje voor kan hem alleen nog op aan of uit zetten maar er gebeurt niets meer als ie op aan staat werkt dnr nog niet.

zou je me de optie kunnen mailen om het weer aan de gang te krijgen??

Dennis Welbergen

Is bij mij ook het geval dat DNR niet meer werkt. Maar ik kijk er wel door heen. Dan maar iets meer ruis. Wat eigenlijk best wel mee valt.
Zorg wel dat je een goed antenne signaal hebt. Gebruik goede coax kabel en indien nodig (bij meer tv's in huis) een antenne versterker (geen "Gamma" kwaliteit).

Regards,
Dennis


Derrick

Hoi Frank,

Bij deze wil ik graag mijn ervaring omtrent de calibratie van de Loewe Planus afgelopen donderdag posten.

Voor de calibratie was ik al tevreden over het beeld maar mede door de ervaring van anderen op dit forum en het feit dat je TV langer mee gaat leek het mij wel een investering van 120 euro waard.

Nou moet ik zeggen dat het niet goedkoop is maar gezien de marktsituatie(eigenlijk een monopolie) een redelijk bedrag. Zeker als je het uiteindelijke resultaat daarbij betrekt.

Het resultaat:
Vergeleken met het beeld voor de calibratie is het verschil niet schokkend maar wel een duidleijke verbetering.
Het is lastig om precies aan te geven waar nou de verbeteringen zitten, zal het toch proberen te verwoorden. Ik kreeg een beetje het zelfde gevoel als met het verschil dat je kunt hebben wanneer je foto's laat ontwikkelen/afdrukken. Dezelfde foto kan bij de ene afdruk ontzettend aanspreken en de ander gewoon minder. Ik vind de kleuren nu gewoon veel mooier, opeens vallen bepaalde kleurkenmerken in een film op(het neusje van de luiaard in Ice Age bleek ineens paarsig te zijn). Wat ik een hele prettige verbetering vond is de toename van detail met name in donkere films zoals Se7en is dat goed waarneembaar. Al met al ben ik super tevreden over het resultaat.   ;D :D ;D :D ;D :D ;D

Frank bedankt voor de bewezen dienst!!!

J.A.F._Doorhof

Hi,

Als een neus een totaal andere kleur blijkt te zijn vindt ik dat persoonlijk een schokkend verschil.

Vergeet niet dat film kunst is, en met kleuren wordt verschrikkelijk veel gezegt, kijk Terminator bv maar eens zonder de blauwe gloed of Titanic zonder de bruinige gloed de gehele impact van de film is weg.

Maar ik snap wat je bedoelt, de Loewe's geven af fabriek al een goed plaatje af.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jin

Hi Frank,

Je bent gisteren bij mij geweest voor een calibratie, en ik moet zeggen een heerlijk helder beeld nu (na het kijken van een aantal uur Star Trek :)

ik heb echter een vraagje, ik wil alle instellingen die in servicemenu hebt aangepast opschrijven, maar ik heb geen idee hoe ik in het servicemenu kan komen ik heb een philips 32pw8206. (mail me anders even op [email protected])

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

htandre

Hallo Frank,

WOW, wat is het beeld een stuk beter geworden na het calibreren. Er zit veel meer diepte in (ik heb soms het idee dat ik in de beeldbuis kan stappen ), zwart is inderdaad zwart. Het beeld is helderder geworden de kleuren zijn ook realistischer.  Kortom het was het ritje vandaag naar Emmeloord en de €75 zeker waard.
p.s. Frank weet je nog hoe goed/slecht de geometrie van de TV was?
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

J.A.F._Doorhof

Geometrie was redelijk goed, de gebruikelijke afwijking in de Pincushion en horizontal size.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rein Schaap

Ik ben zeer tevreden over de ISF Frank! (ondanks dat het bijna de kleinste isf was die je gedaan hebt tot nu toe....haha)

Ik ben blij dat ik het toch gedaan heb.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sullivan

Ik stel me nu voor dat Rein Schaap woont in een boomhut met een 10 inch tv'tje. ;D ;D ;D

Klopt dit een beetje ???

mvg,
Frank

MrPink


J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

saint

Frank

vrijdag heb je mijn plips gecalibreerd. Begin er een langzaam aan te wennen. Ik heb wel het idee dat de kleuren veel feller zijn geworden, eigenlijk beetje vermoeiend. Vooral Rood is erg fel, is dit normaal? had zelf voorheen de kleuren wel een heel eind terug gedraait, nog onder de eco stand, nu na calibratie staat de kleurinstelling er ver boven, zal zeker nog moeten wennen. Wit is wel echt wit nu; zie ook wel veel diepte nu(zit denk ik echt in de ogen en niet tussen de oren  ;) ). Kleur en helderheid kan ik toch naar eigen inzicht wijzigen zei je geloof ik?
Over de geometrie:
wanneer ik de tv in 4:3 heb staan staat het beeld 1,5cm naar rechts van het midden, bij breedbeeld van bv een menu in dvd kan ik ook zien dat er net iets buiten het beeld valt. Is dit een gevolg van iets en kan ik deze zonder iets anders in de war te gooien een paar tikjes naar links zetten?

Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview