(Beter) alternatief voor Nordost RedDawn

Started by Thompson, July 6, 2006, 21:39:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Thompson

Oké, knuppel in het hoendehok: heb een set Primare I30/CD31 met kimber 12 tc (bi-wired) en gebruik momenteel Red Dawn XLR interlink. Ben op zich tevreden, maar door diverse posts gelezen te hebben denk ik dat er wellicht een betere match is te vinden tussen mijn componenten, kimber 12 tc en een andere xlr interlink. Maar welke?
Moet niet al te prijzig worden..., wat ik heb verzameld:
- Black Rhodium opera
- Nordost Heimdall
- Oehlbach XXL Series 100
- Straight wIRE sERENADE
- Kimber Select KS 1111 of 1121
Does upgrading a stereo ever end?

Jenkins

Misschien een open deur, maar...

heb je al eens je HELE set voorzien van 1 en hetzelfde kabelmerk?
Dus van netsnoer, naar interlinks, naar luidsprekerkabel?
Zo lijkt me de kans op mis-match kleiner, dan dat je kabels van allerlei ontwerpers met elkaar probeert te... matchen.

Een behulpzame dealer wil je daar vast wel bij helpen.


Met vriendelijke groet,

Jenkins.

Johnny_Bravo

precies.....

vergelijk het met de wielen op een auto.
zet je 1 uitgebalanceerd wiel op je auto met de beste band, terwijl de overige 3 uit balans zijn en geen profiel meer hebben, zal de auto er niet beter op gaan rijden.

Het gaat om het geheel.

Ik geloof wel in verbetering door kabels, maar op een gegeven moment is het allemaal "goed".
De smaak is dan wat gaat tellen.

garmtz

Het blijft uitproberen wat werkt. Er is geen 'recept' voor helaas. Synergie door alles hetzelfde merk kabels gaat alleen goed als er ook een synergie is tussen het merk kabels en merk electronica... En welke speakers worden gebruikt, wat is je smaak, wat mis je nu, wat denk je dat beter kan, wat gaat er al WEL goed...?