Mijn Hometheather in de HomeStudio.

Started by BarcoCRT, December 12, 2002, 11:22:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BarcoCRT

Hoi,

In het Decembernummer staat een stukje over mijn HT, inclusief wat foto's. Ze vonden het volgens mij wel leuk ;D
Ik zal binnenkort ook eens een stukje op m'n site zetten over mijn ht.

BarcoCRT
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

chendy

Hi Reinier!

Da's gaaf! Ik ga 'm morgen effe inkijken.
8)

Mvg, Chendy.
PCH A100 > Sony 40" Bravia 1080p >  5.1 set-up
powered by Johnny Walker

garmtz

Hahaha! En in het volgende nummer van HomeStudio staat die van mij! :D

Spacebass

Niet te geloven....sturen jullie brieven in of @e-mailen julle of zo.... ???

Hoe werkt dat eigenlijk?

BarcoCRT

#4
Spacebass,

Meestal gaat het via via, maar het kan volgens mij ook via een emailtje.
Je maakt grote kans wanneer je een set hebt waar het lezerspubliek graag over leest, of omdat je iets anders (extreems) HIFI/HT in je hobby terug is te vinden. Zo heb ik een joekel van een CRT projector, een joekel van een sub, dikke amps enz. De fotograaf begon te glunderen toen hij mijn spullen zag, en fotografeerde zich een ongeluk, ondertussen zeggend dat dit wel bij de lezers in de smaak zal vallen.
Ook het feit dat ik een (zeer goede!) HTPC gebruik om DVD's te draaien, de HTPC behuizing via het internet in Oostenrijk heb besteld, en mij Outlaw 950 pre/pro via het internet in de US heb besteld. Was interessant genoeg om bij mij langs te komen.
Overigens heb ik sinds een week of 2 de JVC HDHM30000u recorder in huis waar HD materiaal mee weergegeven kan worden. (Nu alleen de key-digital transcoder nog, dan kan ik pas kijken.)
Dit soort zaken scoort gewoon goed. Kortom, als je op een niet-doorsnee manier bezig bent met Hifi/HT, kortom helemaal bezeten bent van je hobby, dan komen ze wel langs. Zelfde geld voor Garmt denk ik.

BarcoCRT
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

Spacebass

#5
 :)

Ik ben zelf niet een tiep dat snel een vreemde in huis haalt, maar ik kan inderdaad begrijpen dat sommigen onder ons dusdanig trots zijn dat ze dat willen delen met anderen ! ;)

Bovendien heb ik een klein setupje, en die zal zeker niet veel mensen aanspreken (kom ik dus zowiezo niet in zo'n blad terecht :) )
Maar het was een hele stap voor mij, om mijn setup hier bekend te maken..alleen de sfeer op dit forum is zo goed, dat ik die uiteindelijk gemaakt heb..vooral omdat niemand hier je set de grond intrapt, wat je ook hebt...

En last but zeker niet least...als je hulp nodig hebt, zal je toch moeten vertellen wat je setup is ;D

Maar bedankt voor de tips, er zijn hier meer leden die zulke aandacht zeker verdienen..(alleen al voor hun toewijding)

jaco

Ik heb er in een grijs verleden ook al eens ingestaan. Ik stuurde een mailtje dat men vaak schreef: Wat een geweldige bisocoopervaring.. en dan had de Ht is kwestie een 32" TV.  Ik heb toen gesteld dat het misschien beter was een HT te laten zien waar beeld en geluid in evenwicht zijn. Dat was toen reden genoeg om langs te komen. Dat ik tevens in de woonplaats van de reviewer/fotograaf woonde speelde misschien ook wel mee. Lekker dichtbij ..

Jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

searcher

Quote from: rbauer on December 13, 2002, 13:47:27
Kortom, als je op een niet-doorsnee manier  Zelfde geld voor Garmt denk ik.

Reinier.

Ehh ik weet het wel zeker maar ik denk op een andere manier.
Ik deel mijn mening met Spacebass wees voorzichtig met vreemden in je huis.

Bovendien hoeft groter niet altijd te imponeren of beter te zijn.
Als je een demo geeft dan is het verrassingseffect alom daar als dat uit iets kleins komt.

                                                                 m.v.g Searcher



jaco

Ik wil ook niet beweren dat groter beter is, maar als je een blad bent en HT's wilt laten zien, dan moet je volgensm ij niet altijd roepen: echte bioscoop ervaring, en dan een foto van een 32" TV.
Meestal stonden er dan vrij dure speakers en versterkers bij, en ik geloof direct dat de klank goed zal zijn.

Voor mij is een bisocoopbeleving in een HT meer dat ik goed geluid, en een groot beeld heb.

Ik kan niet inschatten waarvoor ze gaan bij artikelen. Meestal moet het inderdaad groot en duur zijn, want dat trekt nieuwschierige mensen - zie ook de autobladen.

Ik denk dat men veredr bij de HomeStudio wel eens meer een dure set heeft gezien, en dat de fotograaf niet de week later langskomt om je huis leeg te halen..

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Spacebass

 ;D
Quoteen dat de fotograaf niet de week later langskomt om je huis leeg te halen..

Dan weet je in iedergeval wie je als eerste moet ondervragen !  ;D

Ik bedoelde het meer in het algemene...

Zie dit niet meteen als een aanval op mensen die het wel leuk vinden om in zo'n blad te staan, ik geef alleen aan dat IK er niet van houd, is niet bedoeld als een soort preek of zo!  ;D

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het wel leuk vind hoe een ander zijn set heeft opgebouwd... Valt vaak weer wat van te leren bijv. hoe zij bepaalde problemen hebben opgelost en wat hun persoonlijke smaak is...

Dus nogmaals als je iets bijzonders hebt lees: hoe je terecht kan komen in zo'n blad, ik lees er graag over! (Maar mijn set zal je er nooit in tegenkomen  ;) )

Ja en nog wat! wat is er mis met mijn 32"  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D

garmtz

Henk en Marja Boot (de mensen die bij me langs zijn geweest) zijn bekenden/vrienden van me! Ik ken ze van hifi.nl. Ik sprak ze laatst op een concert van Madeline Bell en ze stelden het voor. Het leek mij wel leuk. Normaal gesproken krijgen ze adresjes aangeleverd van de HomeStudio redactie, die weer via via dingen heeft gehoord.

Bij HVT was het ook simpel: ik ging schrijven voor het blad en een presentatie van mijn HT vonden ze een leuke introduktie. En HVT was weer aan mij gekomen door een ontmoeting van Henk Peters met mij als auteur van hifi.nl op de VAD show. En bij hifi.nl ben ik begonnen met schrijven toen ze me vroegen een artikel te schrijven over Dolby ProLogic II, waar ik in het forum iets over had geschreven. Zo gaan dat soort dingen... :)

Spacebass

Dat heeft voor jouw in iedergeval goed uitgepakt Garmt!
Want je begint inmiddels al aardig bekend (of was het nou berucht ??? te worden!  ;D )

garmtz

Quote from: Spacebass on December 18, 2002, 16:38:22
Dat heeft voor jouw in iedergeval goed uitgepakt Garmt!
Best wel!
Quote
Want je begint inmiddels al aardig bekend (of was het nou berucht ??? te worden!  ;D )
Ik hou het op bekend! :) Hoewel ik dat zelf nooit zo ervaar, maar meer via anderen hoor dat ik bekend schijn te zijn.

Spacebass

Reinier,

Ik dacht.. laat ik dat blad eens kopen ;D , kijken wat die grote bakken precies zijn ;)

En wat schersts mijn verbazing! We hebben zowaar de zelfde eindbak (2200II) ;D

Leuk artikel en een leuk verhaal!
Als ik die resolutie's hoor van jouw projector word ik een beetje duizel......


Vraagje, welk type JBL 18" heb jij trouwens?

Ik heb er nu nl ook een die in een Hi-Tec Audio kast zit, maar die is absoluut niet geschikt voor thuis ;D.
Gebruik hem normaliter als sublaag in mijn Bass (gitaar) rig ;)

Spacebass


BarcoCRT

#15
Spacebass,

Inderdaad beetje druk, sorry.
Ik ben ook zeer tevreden over de HCA 2200II. En toen de gelegenheid kwam om er twee maal een HCA 2003 bij te kopen, kon ik de verleiding niet weerstaan. Ze klinken identiek en zien er hetzelfde uit als de HCA 2200II. Ze staan nu met zijn drieen naast elkaar, elk op een eigen laag zwart tafeltje (Ikea LACK tafeltje met afgezaagde pootjes) onder mijn scherm. Het oogt wel fraai.

Ik heb de gegevens van de JBL even niet bij de hand. Nieuwprijs was denk ik fl1000,- voor alleen de luidspreker. Zoals in het artikel staat, heeft mijn broer een drive-inn show, en ik heb de luidspreker (niet de behuizing!) van hem gekregen. Raad eens wat, komt mijn broer twee weken geleden aan mij vragen of hij de sub zelf weer mag lenen voor 'een feestje'. ;)
Dus ik wanneer de sub weer terug is, zal ik even nakijken welk type het is.

Groetjes,

BarcoCRT
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

Spacebass

Vermoedde ik al!  ;D

Dat zou idd grappig zijn om te weten welk type het is.....
Ik ben zelf nog aan het rondsnuffelen om te kijken wat zo'n beetje de 2e hands prijzen zijn voor een 2200 MK2 omdat ik er nog minstens 1 bij moet hebben voor de rears
Deze stuur ik nu aan met een QSC USA 900 eindtrap (goed geraden kont ook uit mijn Bass-rigg  ;D ) en die is niet echt voor thuis bedoeld (wel voor de Bioscoop...thx certified enz , maar ja iets te grof van klank).

Maar goed ik ben momenteel mijn aandacht meer aan het verschuiven van geluid naar beeld, want mijn balans is totaal scheef.... 32" tv-tje  ;D  ;D , en artikelen als die van jouw duwen mij steeds meer richting beeld (net als alle andere CRT/DLP/LCD bezitters op dit forum overigens  ;) )

chendy

Hi Reinier!

Ik heb het artikel helemaal doorgelezen in de kiosk. Ik besloot ´m maar niet te kopen, omdat het niet helemaal "mijn" blad is. ;)
Ik vond vooral het stukje over de HTPC (= 8) ) mooi uitgelicht. Maar de zwart-wit foto´s vielen weer tegen.

off-topic: Hé $B! Als je nog van je QSC af wilt, wil ik ´m wel kopen voor mijn sub. Of als je er misschien nog 1 weet.

Mvg, Chendy.
PCH A100 > Sony 40" Bravia 1080p >  5.1 set-up
powered by Johnny Walker