DVI voor piano met nvidia 4400ti! :D

Started by PM, December 12, 2002, 09:36:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PM

Nou.. ik heb deze week mijn DVI kabel van Frank binnen gekregen... En heb wat getest...
Thanx Frank!

DVI geeft i.c.m. de Piano een heel mooi resultaat.. Ik gebruik mijn PC om te gamen, maar heb ook even een dvd-tje gespeelt.... de kleuren waren niet top (totaal niet gecallibreerd.. dus kan wel beter), maar verder zag het er netjes uit.
Het verschil met de s-video uitgang op de leadtek kaart die ik gebruikte is echt gigantisch groot... echt een aanrader voor iedereen die zijn Piano i.c.m. een PC wil gebruiken.
Groeten, Peter

chendy

Hi PM!

Heb je de Piano wel native aangestuurd? Maar volgens mij ben je toch niet van plan je PC voor DVD-playback te gaan gebruiken. Of wel soms?

Mvg, Chendy.
PCH A100 > Sony 40" Bravia 1080p >  5.1 set-up
powered by Johnny Walker

J.A.F._Doorhof

Hi,

Hoe wil je anders DVI gebruiken ?
De PC is de enige oplossing, en ik vrees dat als je DVD hebt bekeken via DVI je toch bij de PC blijft hangen.

Na ECHT progressive scan en native resolutie DVD via DVI op een digitale PJ is er gewoon geen weg meer terug, de soundkwaliteit en bediening neem je dan op de koop toe.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chendy

Quote from: PM on December 12, 2002, 09:36:49
... Ik gebruik mijn PC om te gamen, maar heb ook even een dvd-tje gespeelt....

Weer niet gelezen, Frank? Misschien dat de DVI-kabel als ground ook te gebruiken is? Lijkt mij een dure oplossing...

Mvg, Chendy.
PCH A100 > Sony 40" Bravia 1080p >  5.1 set-up
powered by Johnny Walker

J.A.F._Doorhof

Hi,

Wel goed gelezen, en ook gelezen dat hij onder de indruk was van de PC DVD playback.
Geloof me nu, ik heb ook eerst mijn PC alleen gebruikt voor gamen op mijn eerste CRT, maar al binnen 3-4 dagen stond mijn DVD player er zielig naast stof te happen.

En überhaupt over het algemeen lees ik zeer goed en anticipeer ik op de toekomst, met meer dan 12000 posts en de drukte van de laatste tijd zou ik anders best wel eens een post WEL verkeerd mogen begrijpen lijkt me. :P

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

PM

Nou.. t zit als volgt...

Ik gebruik 800*600 (en de panelen zijn 848*600, maar dat kan je niet aansturen geloof ik.. dan wordt er toch gescaled)

Ik heb hem gewoon met games e.d. geprobeerd en daar is de DVI VEEEL beter dan de svideo uit van de leadtek. Het scheelt echt stukken.. de s-video is heel vaag.

Normaal kijk ik dvd via mijn dvd-speler via s-video.
Ik heb ook even met de PC dvd gekeken (niet gecallibreerd) maar wel via DVI dit was ook weer VEEEEL beter dan via s-video (MET DE PC!). Maar het verschil met mijn stand-alone speler vond ik nog niet opvallend.

Ik ga binnenkort mijn pc eens callibreren en kijken of de dvd-playback dan beter is dan via mijn yammie s510. Nu had ik nog niet die indruk alhoewel het ook zeker niet slecht was (maar dus ook (nog??) niet beter).
Ik ben benieuwd naar t resultaat en zal t wel posten...
Groeten, Peter

Cinematic

Hoi PM,

Ik heb m'n piano(he3100) ook via dvi aangesloten maar dan op een club 3d TI4200.
Het beeld is zelfs een stukje schoner en scherper dan m'n Denon dvd 2800 die ik via component heb aangesloten :)

MAAR bij snelle bewegingen gebeurt er iets vreemds met het beeld alsof er horizontale delen elkaar even overlappen??
Dit gebeurt overigens bij elke media player die ik uitgeprobeerd heb :(
Deze vreemde storingen heb ik dus niet met de Denon.

Heb jij wel een "perfect" beeld bij een film? welke software instellingen etc. gebruik je?

tnx

m'n pc:

win xp
vga: club 3d TI4200
mb: abit kt7a
cpu: athlon 1000 mhz
dvd: toshiba
mem: 1gig
5m dvi kabel
en alle laatste drivers



mvg.


PM

Ik gebruik PowerDVD, en heb geen vreemde dingen die ik op mijn Yammie dvd-speler (via s-video) niet heb.....
Bij pans heb je vaak problemen (ik en andere piano gebruikers in ieder geval...) het is inderdaad of het beeld wat schokt, maar dit is met de HE-3100 en HE-3200 het geval, met verschillende bronnen via s-video, component en DVI. (we hebben een keer een he-3100 vs he-3200 shootout gedaan, met veel verschillende bronnen).
Dit probleem heb je overigens ook op andere projectoren.. ik heb het idee dat het probleem vaak in het bronmateriaal zit.
Het doet zich (zelfs) ook voor bij b.v. Fifth Element (superbit) ongeveer in het begin als er langs een pilaar gepand wordt.

Maar jij hebt deze problemen dus niet met je Denon speler (zou je nog eens goed willen kijken?)
Groeten, Peter

Cinematic

De "gewone" piano problemen die jij beschrijft zijn ook met de denon te waarnemen, maar wat ik beschrijf is een extra probleem. :(


PM

Mmm... vreemd probleem dan.. tja kan aan veel dingen liggen... Het ligt niet aan een slecht leesbare dvd of een plotselinge belasting van de PC door een ander programma o.i.d.
Groeten, Peter