Rotel RSP-1066 (en RMB-1075)

Started by suyver, December 12, 2002, 09:27:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbo

Quote from: blue-eyes on December 31, 2002, 17:30:18
je komt te laat met je tip, heb net de 1066 aangeschaft

Nice  :)

Ook meteen maar een 1070 erbij zo te zien.  Moet een mooi setje zijn icm de 985.    Hoe is de vergelijking met de Brystons?

Rob

blue-eyes

#26
ik moest zo weinig bijbetalen voor de rsp1066 , tenminste ten opzichte van hetgeen wat ik verwacht had te moeten betalen, dat er geld overbleef, en besloot toen ook maar om de 1070 te kopen, die ik voor 650 kon meenemen, vandaar. Samen waren ze wel weer boven hetgeen ik wilde uitgeven, maar ja, HT/hifi virus schijnt hardnekkig te zijn. Het voordeel is dat ik komend jaar bijna niets hoef aan te schaffen :). Het grappige was, dat ik alleen maar voor info over de 1070/1080 er naartoe was gereden, en vroeg voor de grap/toekomstgericht wat ik zou moeten bij betalen voor de 1066, 350 was het antwoord, mijn antwoord was: Pak maar in ;). Ik heb zelf overigens 900 voor de denon betaald, dus geen rare deal denk ik zo.

Tov de Brystons? Nog geen goed beeld van kunnen vormen. Als eerste indruk zeg ik dat de Brystons toch beter zijn, maar niet zoveel als je zou verwachten. Daarnaast ben ik de top2000 op radio2 aan het luisteren, nog niet echt naar cd etc.

Over de link: Probleem gevonden, alleen de berichten van de laatste 2 week liet ik zien, hoe dom ::)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

suyver

Ik ga waarschijnlijk ook voor die Rotel's.
He blue-eyes, waar heb jij ze gekocht? Ik heb ze in Nederland (via miepkniep.nl) gevonden voor 1290 (RSP-1066) en 1180 (RMB-1075) euro, respectievelijk. Ben altijd benieuwd of het nog (veel) goedkoper kan...

Groeten,
Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

blue-eyes

Raf Lelystad, maar de exacte prijs weet ik niet. Ik heb iets ingeruild. De prijs die ik dan heb betaald is 1250 euro. Voor de rb1070 650 euro.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sullivan

Quote from: patrick_vdb on December 25, 2002, 22:01:48
...Ik vond het dan ook best opmerkelijk dat de delay-instelling slechts in stappen van 5ms te doen is, had ik niet verwacht.

Is het probleem met de relatief grote delay stappen misschien al opgelost met de nieuwste firmware?

mvg,
Frank

patrick_vdb

Hi Frank,

Daar kan ik je helaas geen antwoord op geven, heb immers een Theta :D Misschien dat een van de Rotel-gebruikers dit wel weet?

Mvrgr

patrick

Scarp


Sullivan

Wat voor DAC's heeft de Rotel RSP-1066?

Ik kan dit niet vinden op de rotel website of in de manual ???.

mvg,
Frank

Jinsu

Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Erik

Is de 1066 nu of in de toekomst up te graden naar DPL2 Cx? (even uit mijn hoofd) het was in ieder geval de opvolger van DPL2
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

suyver

Never underestimate the predictability of stupidity...

Roytjeuh

wat voor speakers kan je aansluiten om dit setje? (wattage?)
Pre : Parasound Halo P3 Amp : Parasound Halo A21 Source : Philips 963SA MedeVoort Modificatie Screen : Philips PW9528 PP Speakercable : Kimber 8TC + WBT0645 Interlinks : Kimber Hero Meubel : Finite Elemente Spider audio rack Speaker : B&W N804

suyver

Ik heb B&W Nautilus 805 fronts, B&W Nautilus htm1 center en KEF Cresta2 rears. Dat gaat prima. Ik zou geen speakers aansluiten die verschrikkelijke stoomvreters zijn (Nautilus 800 o.i.d.)

Wat wil je eraan hangen?

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Roytjeuh

Toevallig ik zat ook aan een setje 805,804 en htm1 en ik denk dat ik eerst begin met 2 x 805 + hmt1 later de 805s naar achter te plaatsen en 2x 804 aan te schaffen
Pre : Parasound Halo P3 Amp : Parasound Halo A21 Source : Philips 963SA MedeVoort Modificatie Screen : Philips PW9528 PP Speakercable : Kimber 8TC + WBT0645 Interlinks : Kimber Hero Meubel : Finite Elemente Spider audio rack Speaker : B&W N804

suyver

Misschien dat ik dat ooit ook nog eens doe: 2x804 aanschaffen en mijn 805'jes naar achteren. Maar voor voorlopig ben ik dik tevreden zo. Ik heb zeker niet het gevoel dat ik power tekort kom, en ik denk dat die Rotel 1075 twee 804's prima erbij kan hebben.

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

DrBoom

Klopt, de RMB1075 is zeker voldoende voor N804 + HTM1 + N805, heb deze set al gehoord bij m'n dealer en dan heb je nog vermogen op overschot eigenlijk.
Meer mag natuurlijk altijd, maar je komt niets te kort op deze manier, zelfs met alles Large aangestuurd.

Roytjeuh

dit klinkt me als "muziek" in de oren  :) dan ben ik er voor mij wel uit
Pre : Parasound Halo P3 Amp : Parasound Halo A21 Source : Philips 963SA MedeVoort Modificatie Screen : Philips PW9528 PP Speakercable : Kimber 8TC + WBT0645 Interlinks : Kimber Hero Meubel : Finite Elemente Spider audio rack Speaker : B&W N804