NeoOffice 2.0 Aqua Beta beschikbaar.

Started by AppleMies, July 3, 2006, 07:48:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AppleMies

De gratis open source concurrent van MS OfficeX voor Apple heeft stadium V2.0 Aqua Beta bereikt en is beschikbaar voor download.  Kan dus nog wat bugy zijn maar bij mij draait ie nu stabiel op 3 Macs (iMac G4, Powerbook G4 en iMac G5).

Dit is een Office app voor de Mac die nu eindelijk native (dus zonder X11) op Aqua draait.  Ik draai inmiddels al jaren met NeoOffice voor mijn bedrijfswerkzaamheden en kan werkelijk niet bedenken wat ik nog meer zou willen. Dus voor zero euro de moeite van het proberen waard lijkt mij.  De Nederlands taalmodule is ook beschikbaar.  Eerst de NeoOffice installeren daarna eve de taalmodule.  Nothing to it!

LINK

gr


Michel

[edit]:Linkje toegevoegd
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Rody


AppleMies

#2
Quote from: Rody on July  3, 2006, 14:23:25
Ziet er goed uit :)
Is dit de Mac Versie van OpenOffice.org?

Ja.  Er zijn er eigenlijk twee.  De OpenOffice for Mac die op X11 draait.  En deze NeoOffice, welke steeds iets later volgt in ontwikkeling omdat ie op OpenOffice is gebaseerd.  Ik geloof dat de NeoOffice een Java versie is van de X11 versie van OpenOffice.

Draait lekker vlot allemaal hier. Als je geen zin hebt om X te draaien op je Mac dan gewoon de NeoOffice draaien. (X11 vergt namelijk ook een installatie)  Installatie van Neo is belachelijk simpel.  Ik heb er vandaag en gisteren mee gewerkt (de Beta dus) en dit gaat gewoon goed.  Ik ben (nog) niets geks tegengekomen.

gr


Michel

NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Erik

Ziet er mooi uit, is het nog een beetje compatible met MS office pakketten? Zit er een access kloon bij?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

AppleMies

#4
Quote from: Erik on July  3, 2006, 18:00:32
Ziet er mooi uit, is het nog een beetje compatible met MS office pakketten? Zit er een access kloon bij?

Laten we het zo stellen.  Ik heb tot nu toe geen problemen met het openen van aan mij verzonden Office documenten, Windows en Mac.  Anderzijds (het gebeurt niet vaak) ook nog geen klachten gehad van mensen die mijn office documenten niet konden openen.  Al doe ik dit zelden.  pdf heeft altijd mijn voorkeur.


Michel


P.S.  Compatibiliteit is overigens ook MS vreemd.  Veel MSOffice 97 documenten gaan in nieuwere MSOffice versies ook niet altijd feilloos wat ik echt veel erger vind. :-\
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.