Rotel RSX-972

Started by -V-, December 10, 2002, 23:43:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-V-

Heeft iemand toevallig ervaring met de Rotel RSX - 972 ?
(Luistertest of misschien heb je er een staan ?). Ik heb de
mogelijkheid om er één te kopen voor 1200 €.

Ik weet dat dit model vervangen is door de RSX-1055, maar
de extra features (DD-ES, DTS-ES, DPLII) interesseren mij niet ...

Is dit een goeie prijs ? Is dit een zeer goed toestel ?
Zal dit een goeie combo vormen met mijn B&W CDM7-NT ?

Is dit een betere receiver dan een denon 3802 ?

Alvast bedankt... 8)
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

Robbo

#1
Quote from: -V- on December 10, 2002, 23:43:10
Heeft iemand toevallig ervaring met de Rotel RSX - 972 ?
(Luistertest of misschien heb je er een staan ?). Ik heb de
mogelijkheid om er één te kopen voor 1200 €.

Ik weet dat dit model vervangen is door de RSX-1055, maar
de extra features (DD-ES, DTS-ES, DPLII) interesseren mij niet ...

Is dit een goeie prijs ? Is dit een zeer goed toestel ?
Voor een nieuwe wel.  Voor een gebruikte wellicht iets aan de hoge kant.

Quote
Zal dit een goeie combo vormen met mijn B&W CDM7-NT ?
Ik verwacht van wel.  Als je van vol en een tikje warm houdt, dan zeker.

Quote
Is dit een betere receiver dan een denon 3802 ?
Ik vind van wel.  De Rotel levert betere power dan de Denon.



Rob

jeroen_B

#2
Ik meen laatst een nieuwe rotel 972 te hebben gezien voor 1250€ bij een audiozaak (opruiming denk ik).
Lijkt me 1200 voor een gebruikte een beetje aan de dure kant.

Mooi apparaat trouwens de 972!

-V-

Het gaat wel degelijk over een nieuwe !! Bij een audiozaak ...
Einde reeks ...
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

jeroen_B

Hij koste normaal 1500 € toch?
Lijkt mij een mooi apparaat als je een 5.1 setup wilt hebben!

Grindtegel

Ik heb de 972 en ben daar zeer tevreden mee. Hij klinkt behoorlijk warm en is een goede combinatie met mijn B&W speakers.

Ik heb hem destijds gekocht voor ongeveer 1500 euro, maar ik heb hem al op internet gezien voor 995 (in Duitsland)

In zijn prijsklasse zit behoorlijk wat concurrentie maar ik denk dat de Rotel die concurrentie best aankan.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

garmtz

Zeer mooie en vooral muzikale receiver en een mooie match met de B&Ws. Gaan met die banaan! Maar wel liefst altijd eerst beluisteren en/of vergelijken met wat concurrenten, zoals Arcam, NAD, Marantz, Denon.

-V-

Dat is nou net het probleem ...

De zaak die de Rotel verkoopt, verkoopt enkel nog onkyo , dus vergelijken met de hogergenoemde merken zit er niet in ...

Mijn vraag is , als ik de denon 3802 kan krijgen voor 850 € en de rotel voor 1200 € ... Zal de rotel dan beter klinken ? is hij dat verschil van 350 € waard ?

Alvast bedankt ...
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

garmtz

#8
De Rotel zal vooral anders klinken... Ik denk dat de Rotel een mooiere match is, maar dat soort dingen is erg moeilijk te voorspellen. Persoonlijk denk ik dat Denon met B&W wel eens erg rustig zou kunnen gaan klinken. Een Rotel brengt er net iets meer leven in.

Persoonlijk zou ik naar een zaak gaan waar je WEL kunt vergelijken en je niet laten leiden door een lage prijs. Ga voor kwaliteit, niet tijdelijk lage prijzen. Op de lange duur heb je daar meer plezier van.

Muffet

Ik heb de afgelopen 3 maanden heel veel merken en types met elkaar vergeleken en na heel veel afwegen bleef er voor mij maar één over en dat was de Rotel RSX-972  :D
Ik heb 'm nu bijna een week en hij bevalt me zeer goed! Het is misschien een kwestie van smaak, maar bij mij klinkt hij heel mooi warm en muzikaal. Ik heb ook de Denon AVR 3802 beluisterd, maar daar zat weinig leven in, een beetje "gewoontjes"...

Vooral als je 'm wilt combineren met B&W denk ik dat het een goeie keuze is! Alleen die prijs is idd wel wat hoog. Wat ik zelf gedaan heb is eBay Duitsland in de gaten houden (www.ebay.de), daar wordt hij regelmatig aangeboden vanaf 1 euro. Er wordt dan geboden tot hij zo rond de 700 euro zit (heb die van mij op de kop getikt voor 725 euro), da's nog maar de helft van de prijs hier in Nederland. Vaak heb je dan ook nieuw spul, want in Duitsland zitten veel handelaars in hifi. Over de kwaliteit hoef je je geen zorgen te maken want die handelaars hebben ook een naam hoog te houden...
------------------------------------------------
Wie oren heeft om te horen, die hore.