win2000 op pentium classic 166MHz ?

Started by crazyman, December 10, 2002, 16:35:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

crazyman

Hi there,
zoals de titel al aangeeft vraag ik mij af of ik win2000 op een oude compaq met
pentium classic 166 MHz uberhaupt aan het draaien krijg.

Er heeft winNT 4 opgestaan, en dat draaide goed. Maar goed, dat is misschien minder belastend voor het systeem....

Laat 'es ff weten of het kan, anders hoef ik er niet eens aan te beginnen ...

Mzzl, Crazy
Spank  your own monkey all you want, but leave your hands off of mine !
(Beavis & Butthead)
Mijn DVD Shit

albert

hallo,

volgens de systeemeisen van Microsoft moet het kunnen.
Ik heb zelf ook zo'n oud beestje te staan. Een tijdje geleden had ik het eens voor de grap geprobeerd. Ik moet zeggen dat ie wel 4 uur bezig is geweest met instaleren van 2000 prof. (32mb ram) Maar het draait niet echt lekker en ik raad het je dus ook niet aan. Ik draai er nu NT op met 80mb ram en dan loopt wel lekker.

groeten,
Albert

crazyman

ja, ik geloof dat NT veel minder hoge eisen stelt aan een systeem dan 2000...

mzzl, Crazy
Spank  your own monkey all you want, but leave your hands off of mine !
(Beavis & Butthead)
Mijn DVD Shit

Otzie

gewoon volproppen met geheugen dan loopt het vanzelf wel!!  ;D

snelle harde schijf en flink wat geheugen doen wonderen

Othmar

crazyman

Ja, geheugen zit er wel genoeg in, ik dacht iets van 180 a 200 nog wat Mb.

Het is dus misschien wel het proberen waard ? Misschien gewoon installeren en wanneer het traag is, helaas, anders mazzel.

Oke,  ga toch maar win2000 installeren.

mzzl, Crazy
Spank  your own monkey all you want, but leave your hands off of mine !
(Beavis & Butthead)
Mijn DVD Shit

Spacebass


::Maverick::

Het kan wel maar verwacht geen topprestaties. Zet zowieso alle visuele effecten als Transparancy, en menu opties uit dat scheelt al wat resources.

Dit doe je in je beelscherminstellingen menu onder "Vormgeving"

Gr.

Tj.
I was sure the old fellow never made it to the other side of the road when I struck him....

crazyman

Met de standaard settings werkt het uitstekend !
Spank  your own monkey all you want, but leave your hands off of mine !
(Beavis & Butthead)
Mijn DVD Shit

Spacebass

Wat voor software ga je er nog meer op gebruiken?


crazyman

Dit was een test voor een project op m'n werk.
De enige pc die ik kon vinden was een oude P166...
Hierop zou win2000 moeten draaien, om de software die gebruikt wordt om nieuws items te kunnen bekijken, te draaien. Dit zou tevens de enige software zijn die geinstalleerd zou worden.

mzzl, Crazy
Spank  your own monkey all you want, but leave your hands off of mine !
(Beavis & Butthead)
Mijn DVD Shit

SiR-ROUND


crazyman

Nou ja, uh, ja !
Maar nu we de ENS pc niet meer hebben en ik ook niemand hoor klagen dat 'ie 'm mist, denk ik dat ik dit project maar stop zet.
Zeker aangezien je er win2000 voor moet hebben, en ik nu mijn illegale versie op die pc heb gezet  :D . En dat is voor een bedrijf natuurlijk nie goed (understatemant) .
En inderdaad, die cheap bastards willen waarschijnlijk weer voor een dubbeltje op de eerste rang en geen drol betalen ! (lees hier : willen niet betalen voor een licentie en de kosten van het operationeel maken van de nieuwe ENS)
En als het zo moet besteed ik er geen aandacht meer aan (maar goed jij weet hiet alles van  ;) )
Ik denk dat die pc maar een quake 1 server moet worden op het werk ....  ;D , da's pas nuttig !

Mzzl, Crazy (sorry mensen, als jullie hier niks van snappen )

p.s.
Overigens SiR, was het wel leerzaam om te ontdekken dat er geen enkele driver werkt op een win2000 systeem met die fijne geluidskaart van jouw  ;D ! Model 1991, waarvoor alleen drivers voor win3.1 te vinden waren. Nu snap ik ook dat jij 'm nooit aan de praat hebt gekregen op die PUCP computer  :P !
Spank  your own monkey all you want, but leave your hands off of mine !
(Beavis & Butthead)
Mijn DVD Shit

SiR-ROUND

Dat was inderdaad het probleem...

Zo ongeveer...

Dat + rechten etc. binnen NT.

;D

Mazl.

eelco

tja windows 2000 op een p166 ,hmm
De eisen van microsoft zijn 133 met minimaal 64 mb.
Ik heb windows 2000 eens geprobeerd op een p150 met 128 mb sdram,het loopt best redelijk maar als je een beetje bezig ermee bent merk je als gauw dat het toch wel traag is, wel stabiel.
Om echt een beetje met windows 2000 te kunnen werken lijkt me een p2 300 of sneller beter.

Vriendelijke groeten Eelco
Al jaren gek op alles wat met (thuis ) bioscopen te maken heeft.

Dirty Harry

Ik heb een Pentium 166 met MMX en 192 Mb Ram en een ATA 33 schijf erin zitten met Win 2k. Over het algemeen loopt ie lekker vlot met b.v. browsen van internet en word. Maar heftige apps zoals PS 7 en Autocad moet er niet op draaien want dat loopt niet echt vlot.
Dus alleen voor de basis dingen kun je er wel Win 2k opzetten.