Zelf installeren?

Started by Kakels, June 29, 2006, 00:02:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kakels

Ik ga binnenkort een HT-systeem aanschaffen bij een HIFI-zaak. Probleem is alleen dat er moeilijk te onderhandelen valt met de verkoper voor een setprijs zeker niet als ze het ook nog moeten installeren bij mij thuis.
Ik vraag me nu af of het moeilijk is om het zelf te installeren. Ik heb er op zich weinig tot geen verstand van...

FrankB

#1
Het plaatsen van je speakers is wel een precies werkje, evenals het met een db meter afregelen van de diverse volumes. Ga ook eens praten met andere dealers of forum sponsoren. Wellicht willen anderen wel betere service bieden voor een goede prijs.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Starred

Quote from: FrenkB on June 29, 2006, 08:23:34
Het plaatsen van je speakers is wel een precies werkje

Dat klopt, maar in 9 van de 10 gevallen zullen de vrijheidsgraden voor de plaatsing in hoge mate beperkt worden door de inrichting van de woonkamer.

B.J.

Ik zou ook dezelfde offerte naar een aantal anderen sturen. Als je dealer geen krimp geeft waarom zou jij dan daar je geld gaan uitgeven? Installatie en service kost iets maar het is geven en nemen.

Marsh

Quote from: FrenkB on June 29, 2006, 08:23:34
Het plaatsen van je speakers is wel een precies werkje, evenals het met een db meter afregelen van de diverse volumes. Ga ook eens praten met andere dealers of forum sponsoren. Wellicht willen anderen wel betere service bieden voor een goede prijs.

Man, hij gaat een systeempje aanschaffen.
Hij begint niet gelijk met een complete beamer gok ik.
Als hij zo'n simpel 5.1 setje aanschaft is het plaatsen van boxen niet echt super moeilijk.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Rielplayer

vertel eerst eens wat je aan wil schaffen ;)
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Kakels

Quote from: Marsh on June 29, 2006, 19:38:44
Man, hij gaat een systeempje aanschaffen.
Hij begint niet gelijk met een complete beamer gok ik.
Als hij zo'n simpel 5.1 setje aanschaft is het plaatsen van boxen niet echt super moeilijk.

Tja, heel simpel wil ik het niet noemen. Ik heb een dvd recorder (Panasonic DMR EH-55), die ik in 1e instantie als cd-speler ga gebruiken.

In die zaak hadden ze een receiver van Onkyo (TX-SR603E) op de set aangesloten die heel mooi klonk op de set die ik wil kopen. Ik heb die Onkyo nu via internet besteld, omdat dat honderden euro's scheelt.

Ik heb er Floating Cameleon III front luidsprekers bij
Een bijbehorende center speaker (de Cameleon Voice)
En ik wil er nog achterspeakers bijkopen. Ik weet nog niet welke...

Het kwam neer op zo'n 2800 euro toen ze de Onkyo winkelprijs (699) meerekenden en ook incl. 2 surroundachterspeakers die daar stonden...

HTR

#7
ik weet niet waar je woont, maar miss wil een van deze ht gekken hier wel ff helpen als het niet lukt, ik zelf vind t iig geen probleem.

Kakels

Quote from: hometheatrerulezz on June 29, 2006, 23:49:20
ik weet niet waar je woont, maar miss wil een van deze ht gekken hier wel ff helpen als het niet lukt, ik zelf vind t iig geen probleem.


Mooi aanbod, maar er zullen niet veel mensen in de kop van Noord-Holland wonen ben ik bang...

HTR

ik in groningen... als je iets dichterbij zou wonen wou ik wel helpen... of als je de reiskosten vergoed:P dan ist ook nog mooi uitstapje voor mij  ;D

Roksan

Ik woon in Hoorn NH, dus mocht je in de buurt wonen, dan wil ik altijd wel langskomen om te helpen. Ik heb een db-meter liggen dus het afregelen komt dan wel goed.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Kakels


jaco

Quote from: Kakels on June 29, 2006, 21:47:42
Ik heb die Onkyo nu via internet besteld, omdat dat honderden euro's scheelt.
Tja, iets via internet kopen omdat het veel goedkoper is en dan service van een dealer verwachten ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm