Atmoz' appartementje....

Started by Atmoz, June 26, 2006, 14:18:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbert54

Quote from: atmoz on February  1, 2011, 12:57:37
We zijn 24 uur verder, en NIEMAND heeft iets te zeggen over welke versterker bij mijn nieuwe B&W 601 S3 speakers past?
Op welk forum moet ik het dan vragen? :-[

Ik wilde eigenlijk vandaag de bestelling doen, maar zonder hulp gaat het nog even duren ben ik bang...

Welke merken versterkers hebben jullie allemaal bij B&W speakers?
Past Marantz daar bijvoorbeeld goed bij? Of juist helemaal niet?

Nogmaals, alle hulp is welkom! (ook als je bijvoorbeeld slechte ervaringen met bepaalde combi's hebt!!!)

Mvg,

Atmoz
heb zelf. CA. ERRUG tevreden gebruiker.

Match met marantz is ook wel mooi. Denon vind ik persoonlijk wat minder. Iets te warm, geluid komt ook niet echt weg bij de speakers
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nosoforos

Marantz en Denon vind ik beide goede combi's met B&W, Marantz mogelijk de voorkeur ook bij mij (heb verschillende Marantz receivers gehad en momenteel een Denon)

hifivogel

Zelf gebruik ik een Primare versterker om mijn B&W's aan te sturen :).
audiostreaming sonos

Atmoz

Quote from: The Vampire on February  1, 2011, 14:13:09
heb zelf. CA. ERRUG tevreden gebruiker.

Match met marantz is ook wel mooi. Denon vind ik persoonlijk wat minder. Iets te warm, geluid komt ook niet echt weg bij de speakers

Die Cambridge vind ik zelf érg mooi/strak uitzien. Ik krijg er een ander gevoel bij dan bij de Marantz.
Misschien komt dat omdat ik iedere dag meerdere uren tegen een Marantz SR8002 + Marantz CD6003 "moet" aankijken, en dit dus saai begin te vinden... ???
Maar aan de andere kant: op dit moment heb ik de B&W's even op de SR8002 aangesloten, en het klinkt fantastisch. (dus idd. die combo is goed te doen zou je zeggen)


Quote from: Nosoforos on February  1, 2011, 16:11:23
Marantz en Denon vind ik beide goede combi's met B&W, Marantz mogelijk de voorkeur ook bij mij (heb verschillende Marantz receivers gehad en momenteel een Denon)

Bedankt!
Dit zorgt er alleen maar voor dat de keuze iets makkelijker wordt!!
Marantz dus :)


Quote from: hifivogel on February  1, 2011, 16:35:06
Zelf gebruik ik een Primare versterker om mijn B&W's aan te sturen :).

Thanks voor de input. Maar volgens mij is zo'n Primaire iets duurder dan +/- € 300,-

Ik denk dat ik eruit ben:

B&W 601 S3 (black ash) i.c.m. Marantz PM5004 (black)

Nog iemand die "NEE!!" roept? (of toevallig een hele slechte ervaring met de 5004 heeft gehad?).
Anders bestel ik 'm morgen :pompom:

Bedankt weer mensen voor de hulp.

Greetings,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

HTip

Ben ik even een paar dagen niet op het forum, heb je een nieuwe center, nieuwe fronts èn een nieuwe versterker uitgezocht :o

Spannend weer, maar natuurlijk ook erg leuk!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Onne


Ik heb deze weleens een paar dagen als Fronts neergezet op mijn SR5003,
Spelen absoluut zonder moeite en er komt ook een mooie bass vanaf voor zo'n formaat speaker!
(of ik zat in de staande golf?)  :D

Atmoz

Quote from: HTip on February  1, 2011, 23:34:54
Ben ik even een paar dagen niet op het forum, heb je een nieuwe center, nieuwe fronts èn een nieuwe versterker uitgezocht :o

Spannend weer, maar natuurlijk ook erg leuk!

lol ;D

Die nieuwe B&W's zijn niet ter vervanging van m'n fronts he ;)
Het zijn vervangers van m'n hokkie-tokkie Creative speakertjes (voor op m'n pc)




Voor de versterker hetzelfde verhaal: puur voor de computer.

En inderdaad: erg leuk. Vooral hoe alles klinkt O0 (en zeker ten opzichte van eerst... LOL)


Quote from: Onne on February  2, 2011, 10:39:31

Ik heb deze weleens een paar dagen als Fronts neergezet op mijn SR5003,
Spelen absoluut zonder moeite en er komt ook een mooie bass vanaf voor zo'n formaat speaker!
(of ik zat in de staande golf?)  :D

Welke speakers zijn dat Onne?
Die SR5003 is wat zwaarder dan zo'n stereoversterkertje waar ik het over heb toch?
Maar wel fijn om te horen dat zo'n grote speakers als op je foto daarmee sowieso goed aan te sturen zijn.
Op Kieskeurig las ik dat iemand zijn 601 S3 met een Marantz PM5003 aanstuurt, dus de PM5004 zal dan ook wel moeten lukken denk ik.
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Onne

B&W DM602 S1 op zelfbouw stands van 21 kilo per stuk  ;D   , de PM serie moet een gelijkwaardige SR in stereo helemaal weg spelen natuurlijk!!!

Atmoz

Quote from: Onne on February  2, 2011, 21:16:33
B&W DM602 S1 op zelfbouw stands van 21 kilo per stuk  ;D 

Klinkt goed :headbanging:


Quote
de PM serie moet een gelijkwaardige SR in stereo helemaal weg spelen natuurlijk!!!

De stereo versterker (PM) is een 5003, surround versterker (SR) is een 8002.
Niet dezelfde serie, maar desondanks klinken de B&W 601 S3 zéér goed op m'n nieuwe PM5003.
Ze staan heerlijk te spelen via m'n computer. Meteen maar het bureau wat opgeruimd, dus ook gelijk foto's gemaakt:





Staat goed zo toch?! O0


De tripple monitor setup die ik niet meer gebruikte ga ik denk ik verkopen. (maar alles op 't gemak he ;))

Maar mocht er al een voorzichtige kandidaat zijn dan hoor ik 't wel...
(of moet dit concreter van de mods? c.q. direct een verkooptopic?)

Hiervan ook alvast 2 foto's:






Met vriendelijke groet,

Atmoz

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

HTip

Ziet er zeker goed uit :thumbs-up: En dat voor een PC-setje :worship:

Je hoeft niet formeel een verkooptopic te openen. Vaak heb ik door een vooraankondiging in mijn topic niet eens een topic hoeven openen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Atmoz

Quote from: HTip on February  7, 2011, 19:03:26
Ziet er zeker goed uit :thumbs-up: En dat voor een PC-setje :worship:

Thanks!


Quote
Je hoeft niet formeel een verkooptopic te openen. Vaak heb ik door een vooraankondiging in mijn topic niet eens een topic hoeven openen ;)

Ah, dat is mooi om te weten. Thanks. Hoop dat het mij dan ook op die manier lukt ;D

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Raafie

Hee atmoz, je pics doen t niet meer!
Marantz SR6005 | Marantz PM7004 | Marantz BD7004 | KEF iQ30 | KEF iQ10 | KEF iQ60C | BK xxls400FF |  Panasonic plasma

Mijn slaapkamer setup

WickedGame

Nog leuke domotica projectjes of andere projecten waar wij ons aan kunnen vergapen ;)


Atmoz

Quote from: Raafie on March 20, 2011, 21:22:38
Hee atmoz, je pics doen t niet meer!

Ja ik zie het inderdaad :(
Dat komt door die stomme KPN. Daardoor werken de links niet meer.
Erg vervelend, dus misschien ga ik het binnenkort eens oplossen door alles "handmatig" aan te passen.


Quote from: WickedGame on November 18, 2011, 10:18:03
Nog leuke domotica projectjes of andere projecten waar wij ons aan kunnen vergapen ;)

Tja, projecten zat, maar daarom ook érg weinig tijd (en zin) om alles hier neer te zetten.
Het topic was al redelijk "dood". Misschien moet ik dat maar zo laten. Als er weer tijd is (hopelijk binnenkort) maak ik een nieuw topic met hoe de stand van zaken nu is en alles :)

Maar wel leuk dat er hier en daar nog interesse voor is. Altijd sjiek om te lezen :clapping:

Groetjes vanuit het zuiden des lands,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5