Bass Shakers ?

Started by Marsh, June 26, 2006, 13:31:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marsh

Hoi,

ik ben van plan om 2 basshakers voor mijn boxen te kopen.
Ik heb vernomen dat Aura behoorlijk goede basshakers heeft.

Hoe sluit je uberhaupt die shakers aan ?
Heb je daar nog iets extra's voor nodig?

En waar kan je die het beste bestellen ?

Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Maartje

#1
Basshakers kan je kopen bij forumlid "Rubo"
voor 30 of 40 euro koop je een setje die hij opstuurd.
Die heb je dan al binnen voor je je overschrijfkaarten kan opzoeken.
link
In de subwooferuitgang van je receiver stop je een splitter
1 ervan gaat naar je bestaande subwoofer
de ander gaat naar een ouwe versterker. BV aux in right channel.
dan pak je een eind speakerdraad die je in je luidspreker uitgang stopt ( right channel uiteraard )
die verbind je met je bass-shaker die je onder je bank hebt geschroefd.
beetje afregelen met de volumeknop zodat je bank niet gaat trillen als iemand een kopje koffie neerzet in de film  ;D
daarna pakje monsters inc roept je vrouw of vriendin en laat haar de zebra scene zien voelen  ;D succes gegarandeerd  ;)
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

Marsh

#2
Quote from: Maartje on June 26, 2006, 15:30:58
Basshakers kan je kopen bij forumlid "Rubo"
voor 30 of 40 euro koop je een setje die hij opstuurd.
Die heb je dan al binnen voor je je overschrijfkaarten kan opzoeken.
link
In de subwooferuitgang van je receiver stop je een splitter
1 ervan gaat naar je bestaande subwoofer
de ander gaat naar een ouwe versterker. BV aux in right channel.
dan pak je een eind speakerdraad die je in je luidspreker uitgang stopt ( right channel uiteraard )
die verbind je met je bass-shaker die je onder je bank hebt geschroefd.
beetje afregelen met de volumeknop zodat je bank niet gaat trillen als iemand een kopje koffie neerzet in de film  ;D
daarna pakje monsters inc roept je vrouw of vriendin en laat haar de zebra scene zien voelen  ;D succes gegarandeerd  ;)

Heb m gepmt, maar nog ff wat vraagjes:


Splitter? Wat voor splitter is dat, en waar en hoeveel ben ik daarvoor kwijt dat je weet?
En in een "ouwe versterker" ? Wat bedoel je daarmee?
Gwoon in mijn Kenwood receiver neem ik aan?

en ook:

"dan pak je een eind speakerdraad die je in je luidspreker uitgang stopt ( right channel uiteraard )"

volg ik ff niet. *heeft serieus al 4 keer de tekst gelezen*
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Maartje


met een splitter bedoel ik

maar dan van mannetje naar 2 vrouwtjes
die heb je voor 1 euro of voor 100 euro waarschijnlijk

Met een ouwe versterker bedoel ik inderdaad je ouwe Kenwood of zo
De bass-shakers zijn net luidsprekers ( zo sluit je ze ook aan ) ( met speakerdraad )
maar in plaats van geluid komen er trillingen uit ( dat rijmt )
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

Maartje

#4

deze is waarschijnlijk 1 euro  ;D
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

hifiman

Quote from: Maartje on June 26, 2006, 16:33:01

deze is waarschijnlijk 1 euro  ;D
Die gebruik ik dus ook voor mijn shakers  ;D

Dru

Quote from: Maartje on June 26, 2006, 15:30:58
...daarna pakje monsters inc roept je vrouw of vriendin en laat haar de zebra scene zien voelen  ;D succes gegarandeerd  ;)

zebra scene?

Marsh

Quote from: Maartje on June 26, 2006, 16:29:43
met een splitter bedoel ik

maar dan van mannetje naar 2 vrouwtjes
die heb je voor 1 euro of voor 100 euro waarschijnlijk

Met een ouwe versterker bedoel ik inderdaad je ouwe Kenwood of zo
De bass-shakers zijn net luidsprekers ( zo sluit je ze ook aan ) ( met speakerdraad )
maar in plaats van geluid komen er trillingen uit ( dat rijmt )

me "ouwe kenwood ofzo?" ? ik heb er maar 1 hoor ? En dat is gewoon mijn receiver waar alles in zit ?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


angel1978

marsh,

probeer ook de zoekfunctie eens uit op dit forum.
Hierin staat alles al tot in den treure beschreven en dan hoeft ieder ook niet alles nog een keer te herhalen.
scheelt een heleboel mensen een heleboel werk  :-X

Maartje

Naast je bestaande setje moet je nog een oud receivertje regelen of een stereo versterker  ;)

Dus van je receiver "sub out" naar je ouwe versterker "aux in"
en de shakers op 1 kanaal aansluiten (op de ouwe versterker) al ware het luidsprekers !

Ken je de zebra scene van Monsters en co niet ?


Moet je denk ik eerst eens wat geld uitgeven om films aan te schaffen ;D



Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

Marsh

Quote from: Maartje on June 27, 2006, 09:43:00
Naast je bestaande setje moet je nog een oud receivertje regelen of een stereo versterker  ;)

Dus van je receiver "sub out" naar je ouwe versterker "aux in"
en de shakers op 1 kanaal aansluiten (op de ouwe versterker) al ware het luidsprekers !

Ken je de zebra scene van Monsters en co niet ?


Moet je denk ik eerst eens wat geld uitgeven om films aan te schaffen ;D


Ah, ..hmmm waar haal ik dat ding nou weer vandaan dan. lol.
En ik ga hem ook wel even mailen, want ik krijg geen bericht terug.

@de films: ik heb er 400, inclusief die film, dus ik denk niet dat je dat tegen mij hebt.... ?  ;D
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Marsh

Gister opgehaald bij rubo.

strx in de stad opzoek naar een klein simpel versterkertje, en snoer.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


hifiman

En vergeet het low pass filter niet  :P

angel1978

iemand nog tips over hoe zo goedkoop mogelijk aan zo'n low-pass filter te komen ?

Marsh

Quote from: Audioloog on July 12, 2006, 15:27:17
En vergeet het low pass filter niet  :P

low pass filter?

ehh, sorry...dat is nieuw voor mij? :S
Er is mij verteld dat ik alleen speakerdraad nodig heb en een extra versterkertje ?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Marsh

#15
Goed, heb er 1 al aangesloten.

Die doet het echt prima!

Ik heb een 2 x 100 watt autoversterker gekocht van 30 euro.
en zo'n omvorm-geval, om van 12 naar 220 te gaan.

Helaas is van 1 bass-shaker een klein pinnetje afgebroken waar je het min-snoertje aanvast soldeert of aan vast maakt.

ik weet niet of het alsnog te solderen valt, maar anders kan ik hem gelukkig nog ruilen bij rubo.

iemand daar er varing mee??


en nog een vraagje; ik heb een bank waar onder geen houten plank zit of iets dergelijks.
Ik heb die ene die ik nu wel heb aangesloten nu tegen de zijkant van de rechtvoorste "poot" van de bank neergezet.
Maar mijn vraag was; wat is de beste plek om ze te monteren? en hoe zou dat het beste zijn?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


hifiman


Marsh

Quote from: Audioloog on July 13, 2006, 11:48:23
Zoekfunctie  >:D

hoe de hell moet ik daarop zoeken ? "pinnetje afgebroken van shaker" ? doh.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


hifiman

Quote from: Marsh on July 13, 2006, 12:01:58
hoe de hell moet ik daarop zoeken ? "pinnetje afgebroken van shaker" ? doh.
Ik doelde op het monteren van de shakers. Dat afgebroken pinnetje doe je weinig aan vrees ik.

Marsh

Quote from: Audioloog on July 13, 2006, 12:40:50
Ik doelde op het monteren van de shakers. Dat afgebroken pinnetje doe je weinig aan vrees ik.


maar het is tog niet zo'n ramp dat dat pinnetje is afgebroken?
Ik kan hem ruilen heeft rubo gezegd.
Maar als ik de speakerkabel aandat stukje ijzer soldeer wat uiteraard nog zit aan de shaker, moet het tog ook werken?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


hifiman

Quote from: Marsh on July 13, 2006, 16:34:35

maar het is tog niet zo'n ramp dat dat pinnetje is afgebroken?
Ik kan hem ruilen heeft rubo gezegd.
Maar als ik de speakerkabel aandat stukje ijzer soldeer wat uiteraard nog zit aan de shaker, moet het tog ook werken?
Als het solderen lukt dan wel ja... Beetje moeilijk om zo op afstand te beoordelen of dat nog mogelijk is. Probeer het zou ik zeggen en je weet het ...

Marsh

Gaat vanavond gebeuren, nadat ik mijn nieuwe JAMO speakers heb opgehaald  ;D
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


wimck55

Is het geen probleem voor versterkers dat slechts een luidsprekerkanaal wordt gebruikt ?

hifiman

Quote from: wimck55 on July 15, 2006, 21:34:45
Is het geen probleem voor versterkers dat slechts een luidsprekerkanaal wordt gebruikt ?
Sommige versterkers kunnen er inderdaad niet tegen om onbelast te spelen, maar volgens mij is dat tegenwoordig een uitzondering.

wimck55

Is het wellicht dan een beter idee om aan ieder kanaal een basshaker te hangen , als de 4 ohm geen probleem is ?