scart RGB -> YUV convertor

Started by danielo, December 9, 2002, 15:59:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danielo

Hallo,

Heeft iemand ervaring met een rgb->component convertor om een sat. ontvanger een beetje normaal aan te sluiten ?

Ik gebruikt tot nu toe een humax 5400 die heeft een werkende
svideo op de scart uitgang maar ben nu aan het testen met een echostar 7000. Die doet echter geen svideo.

Nu zag ik dat er al meer mensen hier waren met dit probleem maar niemand die met deze oplossing komt. Enig idee of dit werkt en zoja waar je deze in nederland zou kunnen kopen ?

bv url : http://www.satalogue.com/section6/page3.htm

Daniel.

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

Hi,

En welkom op ons forum.
Het ligt eraan waar je je sat receiver op wilt aansluiten.
In Europa zijn bijna alle Tv's met SCART RGB uitgerust, in Amerika Component. Bij veel projectoren is het ook component, ik ga er dus vanuit dat je dat bedoelt.

De wat duurdere omvormers schijnen goed te werken.
Zelf gebruik ik de Key Digital (binnenkort) die ook Progressive aankan, deze converteerd echter van Component naar RGBHV.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

Hai,

Dank je, tot nu toe vooral aan het lurken geweest hier, Ik was inderdaad niet helemaal duidelijk ik wil de echostar 7000 aansluiten op een infocus ls110. Het is mij niet duidelijk of de ls110 dat direct aankan op 1 of andere manier nu gaan de dvd speler en ps2 via component. Ik heb infocus gebeld maar daar kwam ik niet veel verder mee dus dacht ik met een rgb->component convertor kan het ook maar die zijn dus erg lastig te vinden in nederland.

Indien je nog een andere mogelijkheid ziet de echostar aan te sluiten op iets anders dan composite hoor ik het graag want anders moet ik weer terug naar de humax 5400 die wel een werkende svideo heeft.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Het lijkt me geen probleem, ik heb zelf ook een echostar en vindt het inderdaad belachelijk dat er geen S-video aanwezig is.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"