Review: Ultra ALU High End 4-fache Netzleiste

Started by Stefan S., June 20, 2006, 18:38:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stefan S.

Hierbij een korte review van de Ultra ALU High End 4-voudige verdeeldoos

Na het lezen van diverse topics en reviews had ik een tijd besloten om mijn tijdelijk gamma verdeeldoos en standaard powercords te gaan upgraden. Hiervoor had ik een Monster HTS 800 verdeeldoos incl. netfilter. Ik heb deze destijds verkocht, aangezien ik het laagweergave i.c.m. de HTS800 erg dominant vond. Mijn doel was dus om een solide en hoogwaardige verdeeldoos te vinden die <100 euro was en zonder netfilter. Juist zonder netfilter omdat ik wil horen wat een component afzonderlijk doet met het geluidsbeeld. Tijdens mijn zoektocht zag ik al snel dat merken Isotek, Kemp, van den Hul, etc. ver boven mijn genoemde budget uitkwamen. Daarom ging ik verder het internet af en kwam op een gegeven moment uit bij www.AudioConnexion.de. Deze bied een zogenaamd "Ultra ALU High End 4-voudige verdeeldoos" aan tegen een zeer nette prijs. Aangezien deze verdeeldoos uitgevoerd werd met een Lapp Ölflex kabel was ik geïnteresseerd, aangezien ik goede ervaringen heb met Lapp Ölflex powercords.

Hieronder mijn bevindingen over Audioconnexion en de Ultra ALU High End 4-voudige verdeeldoos:

* Audioconnexion:
-/+ eigen website nog steeds under construction, informatie is echter wel op ebay te vinden.
+ goede en heldere communicatie in het Engels of Duits.
+ bestelling wordt zeer goed verpakt en verstuurd met verzekerde verzending.
+ 5 jaar garantie op de artikelen.
+ 30 dagen niet goed geld terug.

* Ultra ALU High End 4-voudige verdeeldoos:
+ solide materialen toegepast.
+ interne bedrading, op wens in variabele diktes.
+ nette afwerking.
+ fase aanduiding.
+ zeer goede prijs/kwaliteitverhouding

Persoonlijk ervaring:
Na enkele dagen intensief gebruik en enkele A/B vergelijkingen ben ik zelf tot de conclusie gekomen dat deze aankoop een mooie upgrade is geweest met hoorboor kwaliteitsverschil. Het totale geluidsbeeld is strakker geworden, stemmen sterven heel mooi uit en veel meer rust.
Uiteraard zullen andere verdeeldozen en powercords nog beter presteren , maar dan praat je wel over een heel ander prijskaartje.

Algemene informatie van de Ultra ALU High End 4-voudige verdeeldoos:

With our Products you get a Receipt, a 5 Year warranty and a 30 day money back garranty. Do not accept anything less !!!
Ultra High End Alu Power Distributor.

- Mainsplug: Bals the "Monster" plug, the best quality mains plug at this price in Europe. Can be used in many Europian countries. Security contact on the sides and hole on the front side.
This Mains distributor is compatible for the following countries: Germany, Austria, Holland, Sweden, Norway, Finland, Portugal, Spain, Greece and other countries that use the Schuko Plug. Also can be used in France, Belgium, Poland, Slovakia und Czeck Republik. The Outlets are not 100% security compatible with all cables from these countries. You have to be sure that the cables have a mains plug with contacts on the side to earth. If not then the Equipment wont be earthed and dangerous for the user.

- Cable. The better Cable from Lapp Kabel, the new Ölflex. This has a screen made of Copper. The individual cables inside are made like Speaker cable with many thin copper wires. So even if the Cable has a 3x4mm² crosssection it remains thin and flexible. 1,5m length. Test very good for Quality and sound.
- Wires are terminated with 24K goldplated OFC tubes.
- Black Braided Sleaving für a nicer look and to reduce microphonic-effects.
- Inner Wiring.  Lapp Kabel 1,5mm² for every Outlet. Star connected.
- 4-position Mains Distributor made of Aluminum. Heavy and stable.Colour: Black.
- Phase is marked on the Schuko-Plug and on the Distributor.
- This cable is terminated according to CE und VDE aquirements.
- 100 % sound improvement, Positive feedback from almost all our customers

- Warranty/Money back garranty
You get a 5 year warranty on parts and work done on the cable. That means that damaged parts will be changed with the same or similar parts. Instead of the legal 2 Year warranty, we give a 60 Month warranty because we are sure of the quality of our products.
You also have the right to test the cables without stress and in your own time just like it should be with High End parts. Instead of the normal 14 days we give you 30 days starting from the day on the receipt to decide if you want to keep the cables. We will accept the cables back only after you contact us.
In both the above situations the buyer will pay the shipping costs. If you want to send the cables back for a refund we will transfer the money back not including shipping costs. We also have the right to decide if give the whole ammount back if the article is not in the original condition as when sold.


Powerbuy mogelijkheden:
Mochten er mensen zijn die na het lezen van het verhaal geinteresseerd zijn, dan is een powerbuy een mogelijkheid bij Audioconnexion.
De prijs voor deze standaard Ultra ALU High End 4-fache Netzleiste verdeeldoos incl. 1,5 mtr powercord is 75,90 euro. Bij veel interesse kan de korting oplopen, heb ik vernomen van de verkoper. Bij interesse zal ik de verkoper berichten en navragen hoeveel de korting is bij het aantal geïnteresseerden. De verdeeldozen zijn verkrijgbaar is 4-voudig, 6-voudig en 8-voudig en de powercords in ieder gewenste lengte.


Prijzen:

Officieel is er nog geen powerbuy, maar ik heb al wel vast de prijzen hieronder neergezet, zodat een evt. sponsor weet wat hij moet doen  ;)


* 4-position,  1-5 Pieces= -5%, 5-15 Pieces= -7,5%, 15-25 Pieces= -10%, 25 + Pieces=- 15%.   
* 6-position   1-5 Pieces= -5%, 5-15 Pieces= -7,5%, 15-25 Pieces= -10%, 25 + Pieces=- 15%. 
* 8-position,  1-5 Pieces= -5%, 5-15 Pieces= -7,5%, 15-25 Pieces= -10%, 25 + Pieces=- 15%. 

Powerbuy geïnteresseerden:
- Antoine





El Penumbra

Weer een tevreden gebruiker. Jij bent al de vierde in korte tijd waarvan ik hoor dat ze daar iets gekocht hebben. Vier keer een positief bericht dus ik wacht met goed gevoel op m'n twee powercables die als het goed is vandaag op de post zijn gegaan.

myself

mooi !
ben dit bedrijf enkele maanden geleden ook al tegen gekomen en was toen eigenlijk al van plan om een powerbuy te gaan organiseren voor stroomkabels etc gezien hun geweldige prijzen en goede producten. Mogelijk is er wat overlap met sponsors dus ben er toen niet echt meer op verder gegaan.

als er veel behoefte is zal ik toch zo'n powerbuy eens overwegen.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Stefan S.

#3
Ik heb reeds gekeken bij "onze" sponsoren, maar die hebben geen gelijkwaardig product in deze prijsklasse. Ik kan me dus dan ook niet voorstellen dat zij een stokje voor een eventuele powerbuy willen steken. :)

myself

Quote from: Stefan S. on June 20, 2006, 21:51:44
Ik heb reeds gekeken bij "onze" sponsoren, maar die hebben geen gelijkwaardig product in deze prijsklasse. Ik kan me dus dan ook niet voorstellen dat zij een stokje voor een eventuele powerbuy willen steken. :)
nee, maar ze hebben wel gelijkwaardige producten, echter tegen een veel hogere prijs...... terwijl de componenten identiek zijn
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Rody

Quote from: myself on June 20, 2006, 22:01:43
nee, maar ze hebben wel gelijkwaardige producten, echter tegen een veel hogere prijs...... terwijl de componenten identiek zijn
Dus een powerbuy voor cd spelers en speakers zou ook niet mogen? Onzin IMHO :)

Pas als het over hetzelfde product zou gaan, zou het anders liggen.

myself

ik zal eens met de betreffende sponsor gaan mailen. ikzelf vind het op het randje. wordt vervolgd dus...  ;)
sorry voor de offtopic postings  :D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Stefan S.

Quote from: myself on June 20, 2006, 22:06:29
ik zal eens met de betreffende sponsor gaan mailen. ikzelf vind het op het randje. wordt vervolgd dus...  ;)
sorry voor de offtopic postings  :D

Geen enkel probleem, ik respecteer je mening :). Mocht er een sponsor zijn die zich geroepen voelt om een gelijkwaardig product tegen dezelfde prijs aan te bieden, dan vind ik dit alleen maar een positieve ontwikkeling ;)

myself

Quote from: Stefan S. on June 20, 2006, 22:59:11
Geen enkel probleem, ik respecteer je mening :). Mocht er een sponsor zijn die zich geroepen voelt om een gelijkwaardig product tegen dezelfde prijs aan te bieden, dan vind ik dit alleen maar een positieve ontwikkeling ;)
ik heb het voorstel gedaan  ;)
maar ik ga geen namen noemen want dat vind ik niet fair tegen over de sponsor(s)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Deleted member

Interessant! Maakt hij ze ook op maat? Je kunt bijvoorbeeld de "Audiophile 8f. Alu Netzleiste 3x4mm² Netzkabel Rechnung" aanschaffen. Het gaat hier om een versie met 2 maal intern met 4mm bedraadde contacten (voor "high power" apparaten als versterkers) en een gouden stekker.

Ik zou er namelijk wel zo een willen met vier aansluitingen, waarvan twee "high power" en zonder de gouden stekker.

Stefan S.

Quote from: Antoine on June 21, 2006, 01:07:38
Interessant! Maakt hij ze ook op maat? Je kunt bijvoorbeeld de "Audiophile 8f. Alu Netzleiste 3x4mm² Netzkabel Rechnung" aanschaffen. Het gaat hier om een versie met 2 maal intern met 4mm bedraadde contacten (voor "high power" apparaten als versterkers) en een gouden stekker.

Ik zou er namelijk wel zo een willen met vier aansluitingen, waarvan twee "high power" en zonder de gouden stekker.

Yep, hij maakt ze inderdaad op maat. Geen vraag is te gek  :D

Deleted member


El Penumbra

Quote from: Antoine on June 21, 2006, 01:07:38
Interessant! Maakt hij ze ook op maat? Je kunt bijvoorbeeld de "Audiophile 8f. Alu Netzleiste 3x4mm² Netzkabel Rechnung" aanschaffen. Het gaat hier om een versie met 2 maal intern met 4mm bedraadde contacten (voor "high power" apparaten als versterkers) en een gouden stekker.

Ik zou er namelijk wel zo een willen met vier aansluitingen, waarvan twee "high power" en zonder de gouden stekker.

Zou zo'n block een verbetering zijn tov een Supra block?

Stefan S.

Quote from: Antoine on June 21, 2006, 18:47:53
Super, schrijf me er maar bij dan!  :)

Ik heb even een lijstje gemaakt in mijn eerste post voor degene die geinteresseerd zijn in een powerbuy.

Schaap

In principe heb ik wel belangstelling voor een powerbuy. Ik zou nog wel wat ervaringen willen lezen, vooral tov andere stekkerblokken.

Henk


jaco

Even een vraag. Het lijkt ster bedrading, maar ook dat het bundelpunt van de draden met crimpkous afgeschermd is.
Is dat wel voldoende bescherming ? Die tie-wrap zit erom om de krachten op te vangen waarschijnlijk.

Ik vraag dit omdat je natuurlijk wel aan eisen moet voldoen, alhoewel, als je het met een stekker met het lichtnet verbind maakt dat waarschijnlijk weer minder uit.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Starred

QuoteBij veel interesse kan de korting hoog oplopen, heb ik vernomen van de verkoper

Wat is hoog? 20%, 30%?

Stefan S.

Quote from: Starred on June 22, 2006, 20:02:01
Wat is hoog? 20%, 30%?

Goede vraag, ik heb deze vraag nu uistaan bij Audioconnexion  :). Zodra ik bericht heb, zal ik het hier posten.

Stefan S.

#18
Berichtje van Ilias van Audioconnexion:

The Distributor that you have in the forum is a special edition of the Ultra ALU.
The first 2 positions are with 4mm² cable and not 1.5mm².
Can you correct this? (heb ik aangepast)
Also the individual cables are not connected with the tie rap. That would be too cheap and wouldn´t work.
They are crimped with a special connector and a special tool.
So the contact is of very low resistance.
The price of 75,90 Euro is for the simple version of the distributor and I am offering the special version for the forum members with no extra costs.

About the price I will get back to you tonight with a small chart.


Gr. Stefan

myself

voor je tot een powerbuy overgaat moet je eerst de sponsors van het forum benaderen. enkele daarvan leveren vergelijkbare spullen.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Stefan S.

Quote from: myself on June 22, 2006, 22:58:26
voor je tot een powerbuy overgaat moet je eerst de sponsors van het forum benaderen. enkele daarvan leveren vergelijkbare spullen.

Mag ik vragen waarom je daar continue op hammert? :o Ik heb nog geen sponsor in dit topic gezien met een opmerking. Nogmaals, ik (lees wij) staan zeker open voor een sponsor die dezelfde materialen kan leveren tegen dezelfde of goedkopere prijs. Alleen zie ik dit niet gebeuren als ik eerlijk ben.

Deleted member

Quote from: Stefan S. on June 22, 2006, 20:59:33
Berichtje van Ilias van Audioconnexion:

The Distributor that you have in the forum is a special edition of the Ultra ALU.
The first 2 positions are with 4mm² cable and not 1.5mm².
Can you correct this? (heb ik aangepast)
Also the individual cables are not connected with the tie rap. That would be too cheap and wouldn´t work.
They are crimped with a special connector and a special tool.
So the contact is of very low resistance.
The price of 75,90 Euro is for the simple version of the distributor and I am offering the special version for the forum members with no extra costs.

About the price I will get back to you tonight with a small chart.


Gr. Stefan

Netjes! Dit is dan precies hoe ik 'm zou willen hebben!  :)

Stefan S.

Wederom contact gehad en bijgaand de prijzen. Let op, speciaal wil hij voor ons (forumleden) ipv de standaard versie de speciale versie leveren voor hetzelfde bedrag. Prijzen lijken mij zeer scherp en het gebaar vriendelijk. Officieel is er nog geen powerbuy, maar ik heb al wel vast de prijzen hieronder neergezet, zodat een evt. sponsor weet wat hij moet doen  ;)


* 4-position, Normal Price €75,90 -> €72,10 (1-5 Pieces= -5%), -> €70,20 (5-15 Pieces= -7,5%), -> €68,30 (15-25 Pieces= -10%), -> €64,50 (25 + Pieces=- 15%).   
     
* 6-position, Normal Price €79,90 -> €75,90 (1-5 Pieces= -5%), -> €73,90 (5-15 Pieces= -7,5%), -> €71,90 (15-25 Pieces= -10%), -> €67,90 (25 + Pieces=- 15%).

* 8-position, Normal Price €89,90 -> €85,40 (1-5 Pieces= -5%), -> €83,15 (5-15 Pieces= -7,5%), -> €80,90 (15-25 Pieces= -10%), -> €76,40 (25 + Pieces=- 15%).

            

Rody

Moet zeggen dat de korting wel iets tegenvalt..

myself

#24
Quote from: Stefan S. on June 22, 2006, 23:24:49
Mag ik vragen waarom je daar continue op hammert? :o Ik heb nog geen sponsor in dit topic gezien met een opmerking. Nogmaals, ik (lees wij) staan zeker open voor een sponsor die dezelfde materialen kan leveren tegen dezelfde of goedkopere prijs. Alleen zie ik dit niet gebeuren als ik eerlijk ben.
omdat dat de regels van dit forum zijn. en ook een andere powerbuy is afgeblazen omdat zaken buiten de sponsors om aangetrokken zouden worden. Dit forum kan alleen bestaan door de sponsors dus een powerbuy moet als 1e daar afgenomen worden. Pas als het om totaal verschillende spullen gaat of je hebt toestemming mag het.

Niet meer dan billik tegenover de sponsors en dus het bestaansrecht van dit forum.

ik wil voorkomen dat je straks door een mod. terug wordt gefloten en valse hoop aan mensen hebt gegeven
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip