Muzikale AV-Receiver

Started by -V-, December 8, 2002, 00:31:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-V-

Ik weet het nie meer ...
Ik wil voor mijn B&W CDM7-NT & DM-600 Combo een nieuwe goeie
AV-Receiver aanschaffen.... Mijn huidige Yamaha RX-V620RDS slaagt
er niet in om harmonieus samen te werken met de B&W's  8)

Nu heb ik volgend lijstje in mijn hoofd :
* Denon AVR3802 (850 €)
* Marantz SR 7300 (1000 €)
* Nad T761(2) (750€)
* Arcam DIVA AVR-200 (1150€)
* Rotel ??

Ik vrees dat de rotel serieus buiten mijn budget zal vallen, een budget die max rond 1000 € ligt ... Ik wil vooral de aggresiviteit en soms chaotische weergave van de Yamie in ruilen voor muzikaliteit en warmte ...

Ik kan enkel de Denon & Marantz beluistern op B&W. Dus enige hulp ware welkom ...
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

J.A.F._Doorhof

Arcam of Marantz.

Dat zijn volgens mij de 2 muzikaalste.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Vincent

Ik zou als ik jou was de SR7300 pakken van Marantz is ee nwat nieuwer model

Greetz

Vincent

-V-

Ik bedoelde de 7300, bij deze is dat dan ook aangepast ...  8)
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

patrick_vdb

Hoi V,

De Rotel zal inderdaad buiten het budget vallen (de goedkoopste Rotel, RSX972, receiver komt rond de 2000 euro). Marantz en Denon zijn beide een stuk warmer en muzikaler als de Yammaha (heb zelf ook mijn Yamaha op een Denon ingeruilt), de Marantz zal net wat meer muzikaliteit brengen dan de Denon, de Denon daarintegen vond ik persoonlijk wat meer souplesse hebben bij films. Indien je voor een Denon gaat loont het zich ook om eens te kijken voor een AVC-A10SE (inmiddels vervangen door de 11SR) welke nu voor aardige bedragen over de toonbank gaat (indien nog verkrijgbaar).

Mvrgr

Patrick

Dirk

Je kan ook gaan voor een Onkyo TX SR 700 of een Yamaha RX V1300
Beide komen als beste uit een test in Stereoplay.

Verslaat de Marantz SR 6300 en de Pioneer VSX D1011. Is eindelijk Marantz in deze klasse lekker minder goed ;D. Iedere keer diezelfde mening dat Marantz de muzikaalste versterker is wordt een beetje eenzijdig, toch?.

Groeten,

Dirk

J.A.F._Doorhof

Hi,

Mischien ten overvloede, maar de klank van een Onkyo, Yamaha of Pioneer is gewoon anders dan Marantz en Denon.

Voor filmwerk zijn de Onkyo, Yamaha en Pioneer mischien goed te gebruiken, persoonlijk vindt ik de Marantz en Denon receivers gewoon veel muzikaler en warmer klinken, iets dat ik met films ook zeer waardeer.

Ik heb in het verleden zowel Onkyo als Yamaha gehad (beide de top modellen) en vondt dat toch niet wat ik zocht.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HJ

hey V,ik heb de 3802 icm magnat speakers.ik vind het lekker klinken maar dat is persoonlijk.
ik denk dat de 3802 wel veel 'bang for the buck'geeft maar of dat genoeg voor jou is?
met de andere amps heb ik geen ervaring :-[,dus zelf luisteren is mijn advies.

Grindtegel

Ik denk dat als het puur om de muziek gaat de Arcam de beste is.

Marantz vind ik een mooi merk, maar altijd als ik ze beluister vind ik ze tegenvallen.

Ik heb zelf de Rotel RSX972 (en B&W speakers) en heb deze gekocht om zijn goede muzikale eigenschappen. Had daarvoor een Kenwood maar dat is drie keer niks.

Denon is ook goed, zeker als je naar de prijs kijkt.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

-V-

De rotel en de Denon lijken mij het interessantst ...

Iemand enig idee waar ik de denon 3802 of de rotel RSX-1055 het goedkoopst kan krijgen ? (Mediacheckpoint ken ik al )

Alvast bedankt,

eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Johan Van Gompel

Quote from: -V- on December  8, 2002, 00:31:41
Nu heb ik volgend lijstje in mijn hoofd :
* Denon AVR3802 (850 €)

850 euro? Waar?
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

garmtz

De beste volgorde in muzikaliteit wat mij betreft:

1. Rotel
2. Arcam
3. NAD
4. Denon
5. Marantz

Hier zit wat eigen smaak in, dus wellicht is de enige manier om erachter te komen wat je wilt, het zelf te gaan beluisteren.

Ook al is de Rotel wat duurder, ik denk dat dit echt een mooie combinatie zal zijn met de B&W speakers, vooral door de mooie eindversterkers die Rotel gebruikt.

Onkyo, Yamaha en in mindere mate Pioneer klinken nogal fel (tegen het schreeuwerige aan), dus niet aan te bevelen wat mij betreft.

-V-

Kan er me iemand vertellen wat de Rotel RSX 972 hier nieuw koste ?

eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

Spacebass

wij "verkope" hier niets  ;D

Grapje... geen flauw idee ...internet?

patrick_vdb

De RSX972 is inmiddels opgevolgt door de RSX1055, dus of 'ie nog nieuw leverbaar is?

Neem anders een contact op met de importeur, zij zullen je graag meer hierover vertellen ;)

B&W LOUDSPEAKERS NEDERLAND B.V.
Tel: 31.10.413.4422
Fax: 31.10.213.3155
E-mail: [email protected]

Mvrgr

Patrick




Robbo

De 972 kostte dacht ik 3499 gulden.   Maar zoals Patrick al zei is deze opgevolgd door de 1055 (7.1, DPLII en andere look als voornaamste veranderingen) Dus waarschijnlijk kun je vast nog wel ergens een goede deal maken.  

Bij Fa.Hooijmans te Velddriel (bij Zaltbommel) staat er dacht ik nog een.  Met hun is meestal wel een mooi prijsje te maken.


Groet,
Rob

Grindtegel

eeeh, hallo, een paar itempjes naar boven scrollen en dan die link volgen.

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Robbo

#18
Da's net over de grens bij Venlo.   Halen dat ding  :)


Rob

Muffet

Ik blijf erbij: eBay Deutschland!!!  8)
Ik heb daar mijn Rotel RSX-972 voor 725 euro op de kop getikt.

De nieuwprijs is 1500 euro, maar omdat het model eruit gaat, is hij bijna overal wel in de aanbieding...
------------------------------------------------
Wie oren heeft om te horen, die hore.

Erik

Hoe veilig is dat ebay duitsland dan? Vast niet beter dan ebay.com
Ik las pas het relaas van iemand die was genept door iemand van ebay.com die steeds laptops aanbood en na betaling een stoeptegel ofzo opstuurde.
Wel handig trouwens voor onder je speaker ;)
Maar goed daar sta je dan. Ga dan maar zorgen dat het geld terug ziet.


"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

piet123

Quote from: J.A.F._Doorhof on December  8, 2002, 19:46:03
Hi,

Mischien ten overvloede, maar de klank van een Onkyo, Yamaha of Pioneer is gewoon anders dan Marantz en Denon.

Voor filmwerk zijn de Onkyo, Yamaha en Pioneer mischien goed te gebruiken, persoonlijk vindt ik de Marantz en Denon receivers gewoon veel muzikaler en warmer klinken, iets dat ik met films ook zeer waardeer.

Ik heb in het verleden zowel Onkyo als Yamaha gehad (beide de top modellen) en vondt dat toch niet wat ik zocht.

MvrGr.
Frank

De vroegere topmodellen van Onkyo klonken juist erg goed muzikaal.
txds919 en de txds939 bijvoorbeeld.
Bij de nieuwe onkyo's is daar niets meer van over. Ook niet bij de 989

Max Boost

Als een muzikale receiver zoekt, zal Rotel je niet teleurstellen als je luistert. Alleen heeft de laatste Rotel Receiver geen hoofdtelefoonaansluiting en ook geen platenspeler connecties!! Een zeer grote fout mi. en de reden dat ik een dure Marantz heb gekocht (PS-17).
Denon is inderdaad voor film geschikt en dance achtige muziek klinkt ook wel goed, maar het midden voor erg benadrukt en zodra je rock of pop / klassiek draait mis ik de muzikaliteit enorm.
Onkyo vind ik behoorlijk klinken, maar qua afwerking weer een stuk minder. Laatst met een vriend een stuk of 12 receivers in de 300-500 euro klasse geluisterd. Daarbij Denon (3802), Onkyo, Marantz (6200), Sony, Philips, maar we waren het beide eens dat de NAD en (verrassend) de Pioneer 811 het mooiste klonken (op Tannoy vloerstaande surround boxen).
Ieder heeft zijn eigen oordeel, dus ga absoluut alles luisteren en vergelijken. Neem je tijd hiervoor, dan krijg je geen spijt.

Diederick

Grindtegel

Inderdaad jammer dat er geen phono ingang op zit en ook geen hoofdtelefoonaansluiting, maar dit is waarschijnlijk om de kosten laag te houden.

Voor een hoofdtelefoonaansluiting zal je een externe amp moeten aanschaffen, bijvoorbeeld van Musical Fidelity of Creek. Voordeel daarvan is dat de kwaliteit veel beter is dan een standaard hoofdtelefoonaansluiting op de receiver zelf (zelfs al is het een zeer goede Marantz)
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Lid45678

Ik heb dinsdag de Denon 3802 met de Marantz 7300 vergeleken.
Ik vind de Denon persoonlijk beter klinken omdat de Marantz wat meer nadruk legt op de hoge tonen. Hier houd ik persoonlijk niet zo van. Verder vond ik het laag bij de Denon wat warmer klinken als bij de Marantz.