Diverse kabels, graag advies!

Started by Jurgen79, May 16, 2007, 09:49:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jurgen79

Nu ik eindelijk de set een zo ongeveer heb zoals ik het hebben wil wat componenten betreft wil ik nu eens gaan kijken na een wat betere bekabeling. Na de verhuizing een paar maanden geleden waren mijn van medevoort ls4 kabels helaas te kort en hangen er sinds die tijd gewoon standaard 2,5mm koper kabels aan. Klinkt absoluut niet verkeerd, maar voor mijn gevoel valt daar nog wel winst te behalen. Ik zit te denken aan kabels van maximaal zo'n 10 euro per meter en zat te denken aan de Wyrewizard spellbinder van Nordost. Maar misschien heeft iemand nog andere adviezen?

Verder heb ik recentelijk een andere cd speler aangeschaft en daar hangt voorlopig een vrij goedkope (15 euro of zo) analoge interconnect achter. Ook hier lijkt me nog wel winst te behalen. Ik heb ongeveer 1 meter nodig (hoewel met wat verplaatsen 0,5 ook nog wel moet kunnen) en wil zo'n 50-60 euro uitgeven (mag iets meer zijn als het echt goed is ;D). Iemand goede tips hiervoor?

En als laatste vroeg me me af of het zin heeft om de powercords te upgraden naar wat beters. Het viel me op dat deze vaak vrij prijzig zijn, maar hoe groot is de verbetering die hiermee te behalen valt? Is het de moeite waard?

De set bestaat uit:
Marantz SR14
Marantz SA7001KI
B&W CDM-1SE
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

reza

Hoi,

Kijk eens in het Van den Hull classement. Daar hebben ze veel verschillend kabels onder de 10 euro, en met duidelijk hoorbare verschillen.

Ik ben altijd erg ongelovig geweest met betrekking tot powercords en dergelijke. Maar ik het pas een Rittal powerblock aangeschaft ( 55 euro 2de hands ) Met daaraan een flinke dikke Belden kabel, en het verschil is aanwezig, althans ik hoor het wel. Met bepaalde stukjes muziek hoor ik nu deails die ik eerst niet of nauwelijk hoorde.

Maar Powercords zijn meestal wel duur.

Kijk hier maar eens naar
http://www.audioconnexion.de/index.html
;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

cyberjobe

Quote from: reza on May 16, 2007, 12:24:39
...
Maar Powercords zijn meestal wel duur.

Kijk hier maar eens naar
http://www.audioconnexion.de/index.html
Ik vind het heel erg meevallen! Echter zou ik de TS aanraden om eens een paar merken thuis uit te proberen. In mijn geval: toen ik nog bij mijn ouders woonde (in flat) had ik ontzettend veel aan de NBS Dragonfly netkabels. Nu ik in een nieuwbouw wonig woon (met een zo goed als separate audio groep), merk ik veel minder het verschil met de standaard netkabel, terwijl bij Hobo het verschil wel weer duidelijker was. Ik wil de TS niet de NBS opdringen (maar ik hou hem niet tegen  ;D ), maar mijn advies is kijken of in jouw thuissituatie de meerprijs zinvol is.
Ook raad ik de TS eens te kijken naar andere merken dan VdH. Tot nu toe heb ik VdH ervaren als 'kaal' en 'ielig', zonder detailering.
Denon AVC-A11SR / DVD-3930 / TU-1500R - Bow ZZ-One - Arcam CD62T - Monster Cable M850i / ILM 100 - Pioneer PDP-435HD - NBS Dragonfly powerchords / Active-4 LS /Active-4 RCA cables - Master Concept 3 /Concept 4 / Centre -REL Stadium III - Finite Elements Pagode Signature E17/E14

Jurgen79

Hmm VdH heb ik erg veel negatieve dingen over gelezen op dit forum en op een of andere manier sta je er zelf dan ook minder positief tegenover. Maar naar wat ik begrepen heb is in het betaalbare segment de spellbinder wel een van de betere kabels. Dat is natuurlijk ook afhankelijk van eigen smaak en voorkeur, maar ik durf de gok hierbij wel redelijk te nemen. Maar ik zie bijvoorbeeld ook regelmatig mooie kabels van W&M audio voorbij komen (W&M ls-01), zijn wel iets duurder maar de afwerking is schitterend :D Iemand door ervaring mee?

Ik geloof overigens best dat powercables ook een flink verschil kunnen maken, maar ik richt me toch eerst maar even op luidsprekerkabel en interlink tussen cd speler en receiver.
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

cyberjobe

Quote from: jslender on May 16, 2007, 13:58:57
Hmm VdH heb ik erg veel negatieve dingen over gelezen op dit forum en op een of andere manier sta je er zelf dan ook minder positief tegenover. ...
Ik sta niet zomaar minder positief over. Deze mening deel ik pas nadat ik op een aantal set-ups gehoord te hebben: Tannoy Clanair op een Chord set up (VAD), Tannoy Westminster op Myryad setup (Doelen) allen bedraad met VdH en geen van allen bevallen me.
Trouwens ook VdH bekabeling op Arcam met Denon (en andere sessie op DK Design) als strik'vraag'. Dit moet je zo zien: ik ga binnen (na een afspraak voor luistersessie) en ga luisteren. Ik zeg na 10 minuten dat alles zo mat en iel klinkt (ik kijk dus NIET naar de kabels) en vraag wat er mis is. Zegt de verkoper: verrek! De kabels verwisselen en alles valt weer op zijn plek. De keer daarop (3 maanden later) WEER de VdH kabels erop (ook weer NIET gekeken) en wederom hoor ik dat het geluid niet is wat ik gewend was... en ja hoor!!! VdH ipv NBS!!!
Quote
Ik geloof overigens best dat powercables ook een flink verschil kunnen maken, maar ik richt me toch eerst maar even op luidsprekerkabel en interlink tussen cd speler en receiver.
Uiteraard! De luidsprekerkabels is stap 1, dan interling en pas daarna de powercable. En dan nog... Het grootste effect vindt plaats voor de bron. Voor de receiver is het effect stukken minder (maar nog steeds waarneembaar).
Denon AVC-A11SR / DVD-3930 / TU-1500R - Bow ZZ-One - Arcam CD62T - Monster Cable M850i / ILM 100 - Pioneer PDP-435HD - NBS Dragonfly powerchords / Active-4 LS /Active-4 RCA cables - Master Concept 3 /Concept 4 / Centre -REL Stadium III - Finite Elements Pagode Signature E17/E14

Jurgen79

Ik bedoelde ook dat ik er zelf een stuk negatiever tegenover sta (VdH bekabeling) door alle reacties op het forum. Als er zoveel mensen negatieve ervaringen mee hebben, dan is het blijkbaar geen goed product of is er gewoon meer waar voor je geld te krijgen. Vandaar dat ik bij voorbaat VdH maar even links laat liggen en naar wat andere merken kijk ;-)

Overigens, je geeft aan dat de bron het meeste baat heeft bij een goede powercable. De SA7001KI heeft standaard een niet geaarde powercable, heeft het zin deze te vervangen door zo'n standaard pc snoer die wel geaard is? In de toekomst komt er nog wel iets fatsoenlijks achter te hangen, maar ik sta op voor alle andere low budget tweaks natuurlijk ;D
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

cyberjobe

Quote from: jslender on May 16, 2007, 15:16:46
Ik bedoelde ook dat ik er zelf een stuk negatiever tegenover sta (VdH bekabeling) door alle reacties op het forum. Als er zoveel mensen negatieve ervaringen mee hebben, dan is het blijkbaar geen goed product of is er gewoon meer waar voor je geld te krijgen. Vandaar dat ik bij voorbaat VdH maar even links laat liggen en naar wat andere merken kijk ;-)
ok... ik had je niet goed begrepen ;)
Quote
Overigens, je geeft aan dat de bron het meeste baat heeft bij een goede powercable. De SA7001KI heeft standaard een niet geaarde powercable, heeft het zin deze te vervangen door zo'n standaard pc snoer die wel geaard is? In de toekomst komt er nog wel iets fatsoenlijks achter te hangen, maar ik sta op voor alle andere low budget tweaks natuurlijk ;D
Ik ken deze cdspeler niet. Als er geen aarde in het apparaat zit (intern), dan heeft het natuurlijk geen zin om een geaarde stekker aan te zetten. Heeft de cdspeler geen D-sub male connecter aansluiting, maar zo'n 8-vormige aansluiting? Dan heeft een geaarde connector geen zin (tenzij je dat apparaat laat modificeren).

PS: ik kan vanaf nu niet meer reageren: ik ga mijn ouders, die geen breedband hebben ;)
Denon AVC-A11SR / DVD-3930 / TU-1500R - Bow ZZ-One - Arcam CD62T - Monster Cable M850i / ILM 100 - Pioneer PDP-435HD - NBS Dragonfly powerchords / Active-4 LS /Active-4 RCA cables - Master Concept 3 /Concept 4 / Centre -REL Stadium III - Finite Elements Pagode Signature E17/E14

reza

Hoi,


Ik ben best aardig wat op het forum te vinden, maar echt klachten over VDH heb ik nog niet gelezen ::) :D
Nou kan ik ook niet alles lezen ;D Maar je moet eerst ZELF luisteren voordat je blind op iemand anders zijn mening afgaat.
Misschien is VDH wel jouw ding en misschien ook niet, dat weet je pas door het zelf te gaan beluisteren.

Niet elke kabel van een merk is goed/slecht. Je hebt daar verschillende klasses in en ook verschillende kenmerken.
Ik miste in mijn set wat hoge tonen, daarom ben ik gegaan voor VDH clearwater die dat weer recht trok.
Maar een andere kabel van VDH zou in mijn set weer minder klinken, dit wil niet zeggen dat VDH slecht is ;)

Zo  nou heb ik VDH genoeg genoemd lijkt me zo ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

peterrr

Ehh, mag ik ook een "ouwe vdh" anekdote doen ?  nee, komtietoch ;D

Ik was in de jaren 90 een keer bij JKacoustics in het harde om een cdspeler te upgraden (filters).

Toen we aan het luisteren waren vroeg Meneer ketelaar naar de gebruikte interlink thuis.
Ik vertelde hem dat ik vdh mk (nogwat) gebruikte, van idertijd zo`n FL 250,-
Nu was van den hul zelfs een vriend van hem en nog geloof ik.
Hij liet mij een "lelijk knullig" interlinkje van hem zelf zien. A fl 75,-
En zei wedden ? , dat deze " heel veel" beter klinkt!!
Laat een girobetaalkaart achter met het bedrag en als hij niet beter klingt dan in ik hem niet. (pinnen bestond nog niet).

Ik had hem na het weekeinde gebeld en was E 75 armer,
Was ook het moment dat ik niet meer 123 de prijs zaligmakend vond.

Dus ook in je segment van E50/60 zijn er goede links.
zelf draai nu met Monster en Oelhbach, waarbij monster het wint zo`n E 50 het stuk
Nu geloof ik dat de een vdh op handen draagt en ander reserve`s heeft.
In de ene set klingt iets wel de andere Matcht het niet schijnbaar.

groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2