Effe een Sub gebouwd voor een goeie vriend als verrassing

Started by Movievault, June 16, 2006, 12:15:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mikeske

Veel plezier met je cadeau  ;D

Heb je soms een fototje van zijn nieuwe lokatie ?

@ Frank:  Terug zeer mooi gedaan  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

molle

Feli Pieter-Jan 8)

Wat een lief vrouwtje heb je daar ;D

Veel plezier ermee. Ik had orders gekregen van Frank om men mond te houden >:D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Pieter-Jan

hahahah  ;D

ik had al een licht blauw vermoeden, maar zoiets kan en mag je eigenlijk niet verwachten he ...

Maar idd, een droom van een vrouwtje  :D
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

R


Movievault

Volgens mij heb ik een nieuw epicentrum gemaakt in belgie west vlaanderen. Zo te horen heeft PJ een breuklijn veroorzaakt ergens in de buurt van de grensstreek ;D
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

molle

Quote from: FrankG on June 17, 2006, 21:19:47
Volgens mij heb ik een nieuw epicentrum gemaakt in belgie west vlaanderen. Zo te horen heeft PJ een breuklijn veroorzaakt ergens in de buurt van de grensstreek ;D


Whazhahahha, kuch, huch, ROFLOL ;D

Hopen dat zen vrouwtje blijft lachen >:D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

mikeske

Quote from: FrankG on June 17, 2006, 21:19:47
Volgens mij heb ik een nieuw epicentrum gemaakt in belgie west vlaanderen. Zo te horen heeft PJ een breuklijn veroorzaakt ergens in de buurt van de grensstreek ;D

Waar ongeveer ben ook van west vlaanderen ( kortrijk )
Dan weet uit welke richting de trillingen komen  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Pieter-Jan

Izegem West-Vlaanderen  ;D

Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Pieter-Jan

Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Pieter-Jan

Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Pieter-Jan

@ mikeske

Is idd dicht in de buurt ... moet je es komen luisteren he ...

@ Frank & Molle

Lol, epicentrum in de grensstreek van West-Vlaanderen  ;D Vrouwtje heeft me gisteren al ruim gewaarschuwd voor de buren ( en de rest van de woonwijk  ;D)
Toch een beetje opletten hoor ...

Gisterenavond heb ik nog de subwoofer ingesteld en de hele install herafgeregeld.
dB-metertje erbij genomen. Links, center, rechts, links-achter, rechts-achter en sub zoveel mogelijk gelijkgelegd (rond 72 dB, overeenkomend met de 12 uur stand van mijn technics surroundversterker).
De gain van de sub dusdanig afgeregeld dat bij 0 dB op de TAG, de sub even hard staat dus als de rest van de speakers.
Om maar even een kleine indruk te geven. Het volume van de sub staat nu ongeveer een kwart open  :o

Alles dus ingesteld, dan volgen de eerste muzikale tonen. Een maandje of twee geleden bij Molle Kraftwerk gehoord (minimum-maximum) en deze vervolgens zelf in huis gehaald. Het glimmende schijfje verdwijnt in de lade en het nummer 'radio-activity' wordt ingezet.

Eerste reactie: Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr  :o

In de DVD van Kraftwerk blijken ongelofelijk lage tonen te zitten die door mijn vorige subwoofer (noem het eigenlijk gewoon een lage-middentoner  ;D) nooit weergegeven werden.
Hier worden ze dus wel weergegeven, maar wat en druk ...  :o De huiskamer vind het duidelijk niet leuk. Alles begint heftig (en dat meen ik ...  :o) mee te resoneren. De sub geeft geen krimp, maar het huis staat te daveren op zijn grondvesten terwijl ik eigenlijk nog maar half het volume haal van daarvoor (met de vorige sub).
Dat kon natuurlijk wel liggen aan het feit dat ik voor de DTS en DD tracks een boost van 6 dB op het laag had ingesteld.
Met de afstandsbediening dus maar even de sub naar 0 dB gezet en nu klinkt het een stuk aanvaardbaarder, maar nog steeds zijn er ongelofelijke resonanties in het het huis. We spreken hier dus wel degelijk van SUB-laag, gezien de sub doorgaat tot 18 Hz -3dB.

Ok, dan de CD-test. Norah Jones verdwijnt in de speler. en kan zich laten horen. De TAG staat ingesteld op Direct + sub en dat zal zo blijven :)
Wat meteen opvalt: het klinkt anders. Warmer, met meer gemak.
Je voelt dat mijn versterker het makkelijker gekregen heeft en alles met veel minder stress neerzet. (dat zal deze ochtend nog bevestigd worden).

Dan nog even voice-male in de lade. Zelfde opmerkingen. Hier veel meer lage tonen, individueel vrij goed te volgen.

Toen was het helaas tijd om nog even te gaan genieten van de koopjesdagen, dus hier eindigt verslag deel I :)

Pieter-Jan
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Pieter-Jan

Verslag deel II is heel kort deze ochtend gebeurd.

Omdat ik natuurlijk graag wil horen hoe de sub presteert, leg ik ditmaal de DVD 'Hell freezes over' van 'The Eagles' in de speler.

Meteen het eerste nummer van de DTS-track opgezet (Hotel Californië) en toen begon ik te glunderen.
Vanaf nu ga ik alleen nog maar in superlatieven spreken.

Alles heeft een natuurlijke warmte gekregen, zonder overdreven te worden. De plaatsing van de instrumenten is duidelijk verbeterd, wat ik alleen maar kan toeschrijven aan het feit dat de technics versterker nu verlost is van alle laag beneden 50 Hz (Die moest vroeger ook de sub aansturen ;) ) en het dus veel en veel makkelijker krijgt.

Plaatsing dus beter, ruimtelijkheid beter, het klinkt allemaal veel gemakkelijker is de eerste indruk.
Klanken sterven beter uit, basgitaren zijn afzonderlijk te volgen.

JOEPIE ...  :D

Ik laat jullie vast nog iets weten in volgende luisterverslagen, maar vermoed dat deze omschrijving vrij goed uitdrukt wat ik hoor (en tegenwoordig ook voel  ;D)

Pieter-Jan
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

mikeske

Bedankt voor de uitnodiging, na het verlag gelezen te hebben ga ik er graag op in  ;)

Zal wel ergens in de komende weken een langskomen.
Je moet maar laten weten waneer dat voor u heb beste past  ;)

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Wimpie007

Vergeet je signature niet aan te passen!
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, lijkt me een geweldig cadeau :)
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

Movievault

Zo te horen en te zien ben je der blij mee, en ik hoop je vrouwtje ook nog steeds.
Trouwens de beer heeft een prachtige plaats gekregen.
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Pieter-Jan

signatuur wordt aangepast  :D

Vrouwtje is wel blij hoor ... Alleen een beetje bang voor de buren ...
Gelukkig overdrijf ik daar niet in. Mijn gemiddeld luisterniveau ligt zo ergens rond 80 (soms 85) dB :)

Pieter-Jan
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Pieter-Jan

@ Mikeske

Ik heb het de komende paar weken nog redelijk druk, maar we vinden wel ergens een gaatje ;)
Bovendien is er een tweeling op komst, dus echt veel kalmer zal het er niet op worden ;)

Jij hebt trouwens ook alles behalve en misselijke setup  8)

Pieter-Jan
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Bart_M

Tja, Frank vroeg mij om ff de kast van een sub uit te rekenen. Hij zou hem daarna in een weekendje in elkaar zetten.  :o
Aangezien je dan moet je echt hard doorwerken, vind ik het ook nog eens knap dat hij er zo netjes uit ziet.  8)

Top!

Audiotwin

Quote from: Pieter-Jan on June 18, 2006, 13:14:49
Bovendien is er een tweeling op komst, dus echt veel kalmer zal het er niet op worden ;)

Pieter-Jan

Gefeliciteerd,ik ben zelf vader van een meisjes tweeling.Mooie sub 8)

Ar
Tevredenheid!!!

mikeske

Quote from: Pieter-Jan on June 18, 2006, 13:14:49
@ Mikeske

Ik heb het de komende paar weken nog redelijk druk, maar we vinden wel ergens een gaatje ;)
Bovendien is er een tweeling op komst, dus echt veel kalmer zal het er niet op worden ;)

Geen enkel probleem  ;)

Quote
Jij hebt trouwens ook alles behalve en misselijke setup  8)
Pieter-Jan

Bedankt  :)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Movievault

Das dus een echte uitdaging geweest Bart.
In totaal heeft deze sub mij toch wel wat zweet gekost.
Maar een Ja moet ja zijn een neen neen. dus dat wilt zeggen woord houden.
En het resultaat is echt mooi geworden, zelfs mijn vrouwtje was er meteen van weg.
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Rob Eric Blank

Een ontzettend mooie sub en die kado krijgen, NICE O0. Ziet er ontzettend mooi uit en zal waarschijnlijk ook zo klinken.
Geniet ervan en hopelijk zijn deze trillingen niet schadelijk voor de tweeling ;-)

fgroen

Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Pieter-Jan

Voorlopig blijft de visaton er nog in, maar de eton zal later ongetwijfeld geprobeerd worden  ;)

De verbetering is nu al duidelijk merkbaar :)
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V