Cine4Home test Toshiba HD-DVD speler

Started by Starred, June 14, 2006, 18:35:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob_Dingen

Hoi

Het ziet er beter uit als nieuwsgroepen materiaal.
De firmware updates heb ik nog niet gedaan.
Zover ik weet is dolby true HD er alleen via de analoge uitgang te beluisteren.

Ik ga de Firmware updates eens doen.

Rob

Danakin

Quote from: Rob_Dingen on August 31, 2006, 09:05:58
Zover ik weet is dolby true HD er alleen via de analoge uitgang te beluisteren.


Dus ik hoef geen nieuwe AV-versterker dan wel pre/pro te kopen.....?
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

Marcel_T.

In de toekomst kan je via een HDMI 1.3 verbinding Dolby TrueHD digitaal overdragen. Beide apparaten (speler en receiver) moeten hiervoor wel geschikt zijn.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Sioux

Zover ik het heb gelezen , is sinds de laatste firmware update 2.0  dolby tru hd te beluisteren.
En inderdaad via de analoge uitgang.Er zijn echter nog maar iets van 4 hd dvdtjes die dolby tru hd hebben.

Raphie

hoeveel HD DVDs zijn er nu uberhaupt dan? en waarom is de kwaliteit beter als van een geripte TS stream? (ik heb het nu niet over HDTV opnames natuurlijk)
JBL PRX Power!

spotmatic

#55
Quote from: Raphie on September  1, 2006, 11:23:00
hoeveel HD DVDs zijn er nu uberhaupt dan? en waarom is de kwaliteit beter als van een geripte TS stream? (ik heb het nu niet over HDTV opnames natuurlijk)

Dat lijkt me logisch, want het materiaal staat toch in 1080p op de schijf? Vrijwel al het TS materiaal is in 1080i en 720p.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Robbo

Nee hoor, helemaal niet logisch.   De speler spuugt 1080p24 uit, wat met een goede 3:2 pulldown hetzelfde resultaat oplevert als 1080i60.

De winst zit hoofzakelijkheid in de zorgvuldigheid van de samenstellen van de content.   De mensen die dat voor HD-DVD doen (Microsoft is er zeer bij betrokken om het goed te doen) hebben er gewoon meer kaas van gegeten / steken er meer tijd in, dan 'Joe van het HD zendstation in plaats X in de USA' die naast gebrekkige kennis, het ook nog moet doen met een eerste generatie HD encoder, en wellicht een beperkte bandbreedte van 10Mb omdat zijn baas een extra zender ernaast wil zetten.


Starred

Quote from: Raphie on September  1, 2006, 11:23:00
hoeveel HD DVDs zijn er nu uberhaupt dan? en waarom is de kwaliteit beter als van een geripte TS stream? (ik heb het nu niet over HDTV opnames natuurlijk)

Zie antwoord RuudG in ander topic op min of meer zelfde onderwerp:
QuoteHTDV wordt real-time, dus in single-pass, geencodeerd en daarbij worden ook regelmatig oudere, lees minder goede, encoders gebruikt. We zijn dacht ik aan zoiets als de vijfde generatie encoders toe en meerdere broadcasters gebruiken nog steeds 1 generatie encoders. Daarnaast is goed configureren van die encoders ook een vak wat regelmatig niet goed beheerst wordt door de verantwoordelijke technici.

High def DVD voordelen: betere encoders, multi-pass encoding, hogere bitrates (heeft uiteraard alleen zin als je dezelfde codecs vergelijkt), efficientere codecs.

En wat vaak niet genoemd wordt: betere (wellicht gerestaureerde) filmelementen en nieuwe telecine met state-of-the-art apparatuur (veel films op HDTV zijn al lang geleden gedigitaliseerd met inmiddels fors achterhaalde telecine apparatuur).

master30

Hoe klinkt dat DolbyTrueHD nu tov 5.1ex en dts6.1es, wat voegt het toe?

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Sioux

Quote from: master30 on September  1, 2006, 15:01:55
Hoe klinkt dat DolbyTrueHD nu tov 5.1ex en dts6.1es, wat voegt het toe?


Het zou helderder en nog dieper moeten klinken in vergelijking met 5.1 en 6.1.  Voor een lijst van updates over releases en wat er al te krijgen is kijk dan eens op http://www.thelookandsoundofperfect.com overigens is deze lijst al een paar keer aangepast want de lijst met coming soon was wel een stuk langer.

jantje112

Op avsforum las ik dat er naast de HD-SDI mod ook al mod's in ontwikeling zijn voor 1080p24 output. Zou dit nog een voordeel opleveren tov HDMI?

Starred

Erster Toshiba HD-DVD-Player HD-E1 ab November für 599 EUR

Auf der Pressekonferenz der HD DVD Promotion Group hat Toshiba heute den Verkaufstart des ersten HD-DVD-Players in Europa für den November angekündigt. Es soll zwei Modelle geben, die sich von den beiden bereits in den USA erhältlichen HD-DVD-Player vor allem durch das deutlich flachere Design unterscheiden. Bei den europäischen Modellen handelt es sich bereits um HD-DVD-Player der zweiten Generation, die sich aber auch technisch von den US-Modellen unterscheiden sollen.

Toshiba HD-E1


Der erste HD-DVD-Player wird der Toshiba HD-E1 werden. Er ist mit einer HDMI 1.2-Schnittstelle ausgestattet und verfügt zusätzlich über einen YUV-Komponentenausgang für HDTV-Bilder. Der Player unterstützt die Tonformate Dolby Digital, DTS, Dolby Digital Plus, Dolby True HD und DTS HD. HDTV-Bilder können wahlweise in 1080i oder 720p dargestellt werden.Der HD-E1 soll ab Mitte November für 599 EUR erhältlich sein.
 
Toshiba HD-XE1


Der Verkaufsstart des größeren Modells HD-XE1 ist für Anfang Dezember geplant. Er soll 899 EUR kosten. Der Toshiba HD-XE1 verfügt über eine HDMI 1.3-Schnittstelle und kann HDTV-Bilder auch in 1080p darstellen. Außerdem ist ein 5.1 Audio-Decoder in den Player integriert. Die Audio- und Video-Anschlüsse sind zum Teil vergoldet.

Beide HD-DVD-Player können auch die Bilder herkömmlicher DVDs auf HDTV-Auflösungen hochskalieren und verfügen über zwei USB-Schnittstellen. Ebenso wie die beiden US-HD-DVD-Player sollen auch die europäischen HD-DVD-Player über einen Netzwerkanschluss verfügen, der z.B. für Firmware-Updates oder spezielle Online-Features genutzt werden kann.

Vorerst plant Toshiba nicht die Einführung eines Regionalcodes für HD-DVD-Player. Somit werden auch die in Europa angebotenen Modelle in der Lage sein, HD-DVDs aus den USA abzuspielen. Bei der Blu-ray Disc wird hingegen ein Regionalcode-System mit drei verschiedenen Zonen eingesetzt werden.

In Skandinavien, Italien und Portugal sollen die HD-DVD-Player erst etwas später nach dem Verkaufsstart in Deutschland, England, Frankreich, Österreich und der Schweiz erfolgen. Die Markteinführung in Europa ist erst im dritten Schritt geplant. Genaue Termine wurden auf der Pressekonferenz nicht genannt.

AREADVD

spotmatic

Mooi, de introductie komt sneller dan verwacht! Precies gepland op het moment dat mijn HT in de afbouwfase zit, het kan niet beter ;D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

master30

#63
Wel een prijsverschil met de Amerikaanse 1e generatie spelers, die A1 kost 449$ en de in november verwachte E1 599€
En als ik het goed lees dan bied deze weinig extra's tov de A1
De duurder XE1 biedt wel wat meer, maar kost dan ook 899€

In november komen ook de eerste europese hddvd's .
http://www.areadvd.de/news/2006/IFA_2006/010906_HD-DVD_WHV_PHE_UPV.shtml

Wat zou dan het verschil moeten zijn met de amerikaanse HD-dvd's?

Kan de A1 ook overweg met DTS-HD?

ps. omdat ik het niet kon laten heb ik alvast 3 HD-dvd's besteld, nu nog een speler dus  ;D
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

reza

Quote from: master30 on September  1, 2006, 20:00:24

ps. omdat ik het niet kon laten heb ik alvast 3 HD-dvd's besteld, nu nog een speler dus  ;D


Die kan je toch ook bestellen. ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

master30

Twijfel nu dus tussen de A1 en de E1, ff goed uitzoeken wat de voor en nadelen zijn.

zouden die spelers middels updates niet multi region te maken zijn?
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

jaco

Dat van geen regio codering is goed nieuws. Begint HD-DVD me steeds meer toe te lachen.

jowi

Maak me alleen zorgen over de 'PAL' 50Hz HD timings... dus als iemand dat even uit wil proberen wacht ik daar nog even op ;D

Randal


Geweldig, al gelijk een tweede generatie speler!
HD-XE1 : 1080p, hdmi 1.3 en usb =>  Het kan niet beter, muv de prijs dan...

Hier nog een 'simpele' video-review van de HD-A1.


Draiz

Dan hebben we dus veel sneller dan verwacht hdmi 1.3?
Want dan wordt het dolby HD opeens wel relevant en is het afwachten hoe de decodering gaat plaatsvinden. Ben benieuwd of Lexicon la met een dolby HD oplossing/upgrade bezig is, maar ik weet er nog niets over.
Sonus Faber                                           Nord Ost                               Lexicon           Chord           Tag Mclaren       Velodyne   
Cremona Auditors + Center       Red Dawn + Super Flatlines  + Tyr            MC12          SPM 1900           CDT20R             DD12

Sioux

Quote from: master30 on September  1, 2006, 20:00:24
Wel een prijsverschil met de Amerikaanse 1e generatie spelers, die A1 kost 449$ en de in november verwachte E1 599€
En als ik het goed lees dan bied deze weinig extra's tov de A1
De duurder XE1 biedt wel wat meer, maar kost dan ook 899€

In november komen ook de eerste europese hddvd's .
http://www.areadvd.de/news/2006/IFA_2006/010906_HD-DVD_WHV_PHE_UPV.shtml

Wat zou dan het verschil moeten zijn met de amerikaanse HD-dvd's?

Kan de A1 ook overweg met DTS-HD?

ps. omdat ik het niet kon laten heb ik alvast 3 HD-dvd's besteld, nu nog een speler dus  ;D

Je hebt al 3 hd dvds besteld , het vershil zit hem toch in pal en ntsc ? Je kan de hd-dvdtjes  uit America niet op een Europees model afspelen ? of zit het anders ?

Edreamsz

Hoi mensen,

Ik overweeg nu ook om de hd a1 aan te schaffen. Weten jullie of er hier in Nederland een bedrijf is die deze importeert? Ik wil namelijk zsm eentje kopen. (heb net mijn sony ns900 verkocht en ben dvd-loos)


Edreamsz

Weet men ook als je een backup ntsc dvd afspeelt of de toshiba hd-a1 deze upscaled via hdmi naar 720p?

master30

Ik dacht dat je juist wel alle hd dvd's kan afspelen op beide spelers (amerikaanse en europese).
Alleen zit het met de regiocodering van de dvd's wel zo dat gebonden bent aan r1 voor de amerikaanse en 2 voor de europese, maar als dit met een hack wordt opgelost dan wordt het wel interessant om hem als vervanger voor je dvd speler te kunnen gebruiken.
Quote from: Edreamsz on September  2, 2006, 14:21:28
Hoi mensen,

Ik overweeg nu ook om de hd a1 aan te schaffen. Weten jullie of er hier in Nederland een bedrijf is die deze importeert? Ik wil namelijk zsm eentje kopen. (heb net mijn sony ns900 verkocht en ben dvd-loos)


Kijk eens op ebay.com naar een aanbieder die ook naar nederland wil versturen, let wel ff op de verzendkosten want die zijn iets van $130.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

WMC

Misschien een domme vraag, maar via welke aansluiting wordt het beeld eigenlijk overgedragen aan de weergever? Een 808 heeft geen HDMI ingang, dus zit daar iets tussen of stuurt de speler ook via component of RGB het videosignaal uit?
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R