Cine4Home test Toshiba HD-DVD speler

Started by Starred, June 14, 2006, 18:35:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jantje112

Quote from: Robbo on July 25, 2006, 08:38:17
HD-DVD heeft geen regio codering.

Eind van het jaar is de europese introductie gepland.

Er wordt ook bedoeld of die gewone PAL dvd's speelt, voor nederland makkelijk. Want dan kan het een vervangende speler worden.

master30

Dan moeten we nog maar afwachten of er eind van het jaar daadwerkelijk een speler op de markt komt voor europa, en dat duurt ook nog zo lang.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Rob_Dingen

Hoi

Ik zit nu in Spanje en heb begrepen dat er thuis HD DVD films binnen zijn gekomen.
Dus als ik terug ben zal ik er een stukje over schrijven.
Maar ik zal op een paar zaken ingaan.
Pal speelt hij niet af dus regiovrij heeft geen zin.
Ook voor de aankoop van films maakt het niet uit die bestel je gewoon in USA en ze zijn nog goedkoper ook.
De beeldkwaliteit is beter dan van de PC omdat de bron beter is.
Het geluid van de ventilator weet ik eigenlijk niet omdat ik een 19" rack heb met de deur dicht.
Hij kan volgens mij geen ts files afspelen maar er is al software om HD-DVD te maken ook op DVD te branden.

Rob

jantje112

Quote from: Rob_Dingen on July 26, 2006, 10:00:43
Hoi

Ik zit nu in Spanje en heb begrepen dat er thuis HD DVD films binnen zijn gekomen.
Dus als ik terug ben zal ik er een stukje over schrijven.
Maar ik zal op een paar zaken ingaan.
Pal speelt hij niet af dus regiovrij heeft geen zin.
Ook voor de aankoop van films maakt het niet uit die bestel je gewoon in USA en ze zijn nog goedkoper ook.
De beeldkwaliteit is beter dan van de PC omdat de bron beter is.
Het geluid van de ventilator weet ik eigenlijk niet omdat ik een 19" rack heb met de deur dicht.
Hij kan volgens mij geen ts files afspelen maar er is al software om HD-DVD te maken ook op DVD te branden.

Rob


Wanneer is dat ;)?

Ik ben ook erg benieuwd naar de opvolgers, ben al erg geneigd deze te gaan bestellen. Maar ja, even geduld nog.

master30

aangezien het om een soort pc gaat, neem ik aan dat met toekomstige firmware update's heel wat valt te verhelpen.
Ik zou dit apparaat graag willen gebruiken als vervanger van mijn dvd speler

ik hoop wel dat het probleem van pauzeren en dat dan de hd dvd weer opnieuw start zich zal worden aangepakt.

Ik ben zeer benieuwd naar je review, Rob (hoelang nog?)

Marcel
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

ThomasBelgium

Ik heb de Toshiba HD-DVD machine een week op bezoek gehad.

Kort samengevat: indrukwekkend scherp beeld (op SIM2 HT3000 native 1920 x 1080), redelijk geluid (staat nog niet op punt), erg lawaaiig (ventilator) en trage opstarttijd.

Voor de rest geen hangers gehad en ook niet moeten herstaren gedurende de hele week.

Afijn, ik wacht nu even op de eerste Europese modellen...


jantje112

Quote from: ThomasBelgium on July 26, 2006, 17:43:53
Ik heb de Toshiba HD-DVD machine een week op bezoek gehad.

Kort samengevat: indrukwekkend scherp beeld (op SIM2 HT3000 native 1920 x 1080), redelijk geluid (staat nog niet op punt), erg lawaaiig (ventilator) en trage opstarttijd.

Voor de rest geen hangers gehad en ook niet moeten herstaren gedurende de hele week.

Afijn, ik wacht nu even op de eerste Europese modellen...



Ik had ook wel een review willen zien van die SIM op native 1080!

master30

Zijn eral HD dvd demo bestanden, die je met een geschikte player via je pc kan bekijken?
Ben wel benieuwd of er duidelijke verschillen zijn tussen de files en de hd dvd, ts is een mpeg2, dus zou een hd dvd wel beter zijn, als ik het goed heb gelezen.

groet,

marcel
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Draiz

Thomas heb je wellicht ook even geprobeerd hoe hij zich als cd speler/transport gedraagt? Juist daar werd opvallend lovend over gesproken door sommigen.
Sonus Faber                                           Nord Ost                               Lexicon           Chord           Tag Mclaren       Velodyne   
Cremona Auditors + Center       Red Dawn + Super Flatlines  + Tyr            MC12          SPM 1900           CDT20R             DD12

ThomasBelgium

Ik ben er helaas niet toe gekomen om 'm ook als cd-transport te testen... :-\

Draiz

Kan ik me iets bij voorstellen ;)
Maar in sommige Amerikaanse reviews wordt gezegd dat Toshiba de xa1 dusdanig zwaar en stabiel gebouwd zou hebben dat hij het vergelijk aankon met veel losse, dure cd transports/spelers. Ik vond dat wel een opvallende bewering en was er wel benieuwd naar, vandaar.
Sonus Faber                                           Nord Ost                               Lexicon           Chord           Tag Mclaren       Velodyne   
Cremona Auditors + Center       Red Dawn + Super Flatlines  + Tyr            MC12          SPM 1900           CDT20R             DD12

ThomasBelgium

Dat hij zwaar en degelijk gebouwd is staat buiten kijf.
Dat is op zich natuurlijk niet voldoende om er een degelijk transport van te maken, maar het zijn toch al tekenen aan de wand.

Draiz

Klopt, vandaar dat ik van iemand die de overige zaken zoals loopwerk etc ook meeneemt nog wel eens een oordeel over de capacoteiten als transport zou willen horen  ;D
Sonus Faber                                           Nord Ost                               Lexicon           Chord           Tag Mclaren       Velodyne   
Cremona Auditors + Center       Red Dawn + Super Flatlines  + Tyr            MC12          SPM 1900           CDT20R             DD12

Sioux

Weet iemand hier  uberhaupt wanneer de Toshiba hier in Nederland te koop is ?
Ik vraag me ook af hoe lang het gaat duren voordat al die hd films die nu al uit zijn hier met ondertiteling in de winkels liggen.Mischien toch nog eens nadenken om er niet eentje online te bestellen of is dit sterk af te raden ? De Fimware kan je gewoon via internet updaten of zelfs gewoon te downloaden en op een cd-r te branden, al hoewel ik lees dat veel mensen nog steeds de eerste firmware versie probleemloos hddvdtjes afspelen.

Starred

Vanaf september komt het circus naar Europa

Sioux

Quote from: Starred on August  7, 2006, 18:21:15
Vanaf september komt het circus naar Europa
O ok dan :)
En is er al iets bekend over de prijzen of is daar nog niks van bekend ?

Starred

Weinig bekend helaas, maar gek veel zal het niet afwijken van de prijzen in de VS

Starred

Quote from: Rob_Dingen on July 26, 2006, 10:00:43
Hoi

Ik zit nu in Spanje en heb begrepen dat er thuis HD DVD films binnen zijn gekomen.
Dus als ik terug ben zal ik er een stukje over schrijven.

Rob

Ben erg benieuwd

master30

Het is bijna september  :D
Weet iemand al iets meer?
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Marcel_T.

Ja...dat Rob hele lange vakantie's houdt!!    ;-)
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Rob_Dingen

Hoi

Het spijt me jongens maar heb het erg druk.
Als jullie nu vast hier een lijstje maakt wat je graag wil weten neem ik dat mee.
Wat ik wel al kan zeggen dat het beeld geweldig is.

Rob

Starred

Quote from: Rob_Dingen on August 30, 2006, 07:09:10
Hoi

Het spijt me jongens maar heb het erg druk.
Als jullie nu vast hier een lijstje maakt wat je graag wil weten neem ik dat mee.
Wat ik wel al kan zeggen dat het beeld geweldig is.

Rob

Mijn belangrijkste vraag:
Is het beeld echt een stuk beter dan het HD materiaal uit nieuwsgroepen?

Randal

Quote from: Rob_Dingen on August 30, 2006, 07:09:10
Hoi

Het spijt me jongens maar heb het erg druk.
Als jullie nu vast hier een lijstje maakt wat je graag wil weten neem ik dat mee.
Wat ik wel al kan zeggen dat het beeld geweldig is.

Rob

Hier mijn vragen:

1.  Kan je een opsomming maken van de sterkten en zwakten?
2.  Maakt het apparaat veel geluid?
3.  Beveel je het apparaat aan, zou je het zo weer kopen?
4.  Heb je alle firmware updates uitgevoerd?, dwz firmware 2.0 (zie hier onder support)

Bedankt,
Randal


Randal

Quote from: master30 on August 29, 2006, 12:32:03
Het is bijna september  :D
Weet iemand al iets meer?

Startschot zou moeten klinken op de IFA in Berlijn (1-6 september)

master30

Nog wat aanvullende vragen:

Na met HD dvd's, start de film weer vanvoren af aan, is dit zo?
Reageert het apparaat nu wat sneller na de laatste firmware update?

Werkt nu Dolby True HD, en hoe sluit je dit aan op een gewone receiver (ik dacht altijd dat coxial de beste oplossing was, maar lees over dat het via de 5.1 uitgang van de Toshiba moet.) Dit is mij nog wat onduidelijk.


bedankt,
Marcel
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.