MAESTOSO luidspreker

Started by rnacoustics, June 13, 2006, 12:38:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rnacoustics

De middentoon kast past naadloos in de baffle.

Jean Pierre

Eerste wat in me opkwam.. : Hmm best ziek deze mate van perfectie! Hoe strak, erg mooi hoor!!!

fgroen

Waanzinnig gaaf!! Het is te zien dat er een hoop vakmanschap en zeer geavanceerd gereedschap aan te pas komt!!

Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Movievault

Prachtig gemaakt.
En ziet er ook zeer stevig uit .  Hoe ga je de draaddoorvoer doen?
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

R

Wow, nice... O0

Ziet er erg strak uit allemaal. Iets om te blijven volgen. Succes verder.

Erik van Voorst (in memoriam)

Mooi met die binnenwandjes zo  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BernHardN

mooi strak allemaal, heb je ook een foto van het allu. in de baffle, dat zal ook wel naadloos passen.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

ruud2

mooi werk!
wel een kleine opmerking, dat versterkingskruis , steunt daar de magneet van de speaker op af?
indien ja, is het misschien wenselijk om een rechte verbinding naar de achterwand te maken.

Ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

rnacoustics

#58
Quote from: BernHardN on June 28, 2006, 09:55:52
mooi strak allemaal, heb je ook een foto van het allu. in de baffle, dat zal ook wel naadloos passen.

T.z.t. Plaats ik nog meer foto's.

Quote from: ruud2 on June 29, 2006, 08:06:49
mooi werk!
wel een kleine opmerking, dat versterkingskruis , steunt daar de magneet van de speaker op af?
indien ja, is het misschien wenselijk om een rechte verbinding naar de achterwand te maken.

Ruud

Ja, Er komt inderdaad nog een verstevigingsbalk naar achteren. Die dan ook tevens de magneet zal ondersteunen. Uiteraard met vilt ertussen om trillingen te voorkomen.

Dank voor de reactie!! :D

Roland

ruud2


Ja, Er komt inderdaad nog een verstevigingsbalk naar achteren. Die dan ook tevens de magneet zal ondersteunen. Uiteraard met vilt ertussen om trillingen te voorkomen.

Dank voor de reactie!! :D

Roland
[/quote]



als de magneet van de unit strak aanligt op de afsteuning kan er al geen trilling ontstaan en houd de schoor de unit strak op de plaats.
het mooiste zou zijn als de unit een geheel met de schoor zou zijn( verlijmd oid), echter uit praktische overwegingen heb ik dat ook niet gedaan.
de conus moet bewegen en de rest moet eigenlijk oneindig stijf zijn.

ruud.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

rnacoustics

Hier nog een foto van de middentoon kast. De vierkante gat is voor de balk, ter ondersteuning van de magneet. De balk vormt straks weer één geheel met de bracing.

rnacoustics

#61
Hier een deel van de Matrix constructie. De bedoeling is dat het straks één geheel wordt.
De grote rechthoekige uitsparing valt over de middentoon kast.

fgroen

WOW!!  :o

Wat een zaagwerk! Met de decoupeerzaag of CNC? Het ziet er echt enorm strak uit!

Zeer complexe constructie. Ik weet hoe nauwkeurig je moet blijven werken om alles passend te krijgen.  8)
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

rnacoustics

Quote from: fgroen on June 30, 2006, 14:15:17
WOW!!  :o

Wat een zaagwerk! Met de decoupeerzaag of CNC? Het ziet er echt enorm strak uit!

Zeer complexe constructie. Ik weet hoe nauwkeurig je moet blijven werken om alles passend te krijgen.  8)

Nee, geen van beide. Hebben we nl. met een bovenfrees gedaan en de volgende met copieer frees overgenomen voor de tweede kast. En het past naadloos in elkaar.

Interficior

Wow, je bent behoorlijk perfectionistisch bezig, prachtig. :)
In die geest zou ik met een afrondfrees al de bracinggaten afronden om de flow in de speaker niet de hinderen.

Of kom je dan in de problemen met je berekeningen voor de inhoud? ;D
Take it or lease it

rnacoustics

Quote from: Interficior on June 30, 2006, 20:17:04
Wow, je bent behoorlijk perfectionistisch bezig, prachtig. :)
In die geest zou ik met een afrondfrees al de bracinggaten afronden om de flow in de speaker niet de hinderen.

Of kom je dan in de problemen met je berekeningen voor de inhoud? ;D

Ja, De gaten worden nog afgerond. Voor de totale inhoud maakt het niet zo veel uit 0,1 liter meer heeft voor de totale Q-factor van de kast praktisch geen invloed. Maar daar had ik toch al rekening mee gehouden. 

rnacoustics

#66
Quote from: BernHardN on June 28, 2006, 09:55:52
mooi strak allemaal, heb je ook een foto van het allu. in de baffle, dat zal ook wel naadloos passen.
Hier is i dan. En ook met speakers erin.

rnacoustics

Ondanks de hitte van afgelopen dagen hebben we niet stil gezeten.
De gaten van bracing zijn nu ook afgerond.

franks

PAS OP !! , dat die eend er geen stuk uitbijt ;D

(prachtig project)  groet frank

sphere

Jullie moeten dit houtpakket gaan verkopen, volgens mij is daar wel markt voor  O0
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

rnacoustics

Quote from: sphere on July  6, 2006, 22:18:29
Jullie moeten dit houtpakket gaan verkopen, volgens mij is daar wel markt voor  O0

Liever niet, Het is me een partij werk! ::)
Bij me baas is het makkelijker verdienen.

Peerless Monster

Wowwowowow zegt Jim Carrey dan van verbazing.
Prachtig vakmansschap.
Onzettend veel werk gaat er inderdaad inzitten, maar wat prachtig om te zien hoe deze speaker wordt opgebouwd.
Anders dan anderen ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

Quote from: rnacoustics on July  6, 2006, 22:01:23
Hier is i dan. En ook met speakers erin.


in een woord GAAF 8)

prachtig vakmanschap, maar wat een werk  :o
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Erik van Voorst (in memoriam)

Het lijkt wel of ik naar "American Chopper"  the Series  kijk.... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Robbo

hij is  8)

Hoe ga je de speakers afwerken?    Hoogglans zwart spuitwerk lijkt mij echt een schitterende combinatie met het alu front.