Al bestaande HT in Almere

Started by FTT, June 11, 2006, 15:01:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FTT


Goeiedag alle,

Na een aantal jaren met veel plezier naar mijn Yamaha processor geluisterd te hebben dacht ik, "het wordt tijd voor wat anders".
Ik heb toen mijn processor tijdelijk met die van mijn vader geruild. Dat was een Harmon kardon(serienr weet ik niet meer). Na die een tijdje aangesloten te hebben gehad dacht ik toch dat dit het niet helemaal was.
Dus op zoek naar een ander. ;D


Toen kwam ik onder anderen hier op het HT forum uit. Na toch nog wat her en der luisteren en wat advies van mijn collega's heb ik de Yamaha RX-V2600 gekocht. Hierover later meer.



Ik zal mij eerst voorstellen (vind het zelf altijd wel leuk om te zien wat voor "soort" mensen deze hobby hebben)

Mijn naam is Edwin (wilde mij ook registreren als, maar alles wat er ook maar een beetje op lijkt was al bezet) ben 29 jaar en al heel veel jaren bezig met zowel Cinema als Home Cinema.

Kleine uileg: Mijn familie zit al zolang ik adem haal in de bioscoop wereld. Logischerwijs liep ik er dus al met mijn luiers nog om in rond.
Vanaf mijn achtste kon ik al complete filmvoorstelling vertonen. Ik was er dus vroeg bij.
Op een of andere manier is dit vak mij blijven bezig houden, en na mijn LTS metaal en MTS elektra ben ik er dus ook serieus verder mee gegaan. Na een aantal jaar in wat kleinere bioscopen rond te hebben gewandeld ben ik in 1999 bij de Pathé groep terecht gekomen. (is neem ik aan wel bekend hier)
De eerste klus was het opstarten van de nu nog steeds grootste bioscoop van Nederland Pathé ArenA.
Na daar een jaar gezeten te hebben ging ik op weg om Pathé de Munt, Pathé de kuip en tensloten Pathé Tuschinski te openen. In Tuschinski heb ik nog een aantal jaar gezeten als chef operateur.
Een leuke bioscoop zo met al die premiéres. Wordt ook nog steeds gezien als een van de mooiste bioscopen te wereld. Alleen tussen jullie en mij, technisch gezien is het hell. Er staat eerste klasse apparatuur in maar akoestisch is het uit 1919. Ontworpen en gebouwd voor een cinema orgel.
(sorry ik dwaal van mijn "korte" verhaaltje af)

Nadat het voor mij en mijn collega (die toen chef operateur van de arena was) duidelijk werd dat de groei drift van Pathé een beetje over was en ons werk meer naar het manager vlak ging werd het tijd om onze biezen te pakken.
Maar ja wat doe je dan......

Nou je begint een bioscoop technische installatie firma.
Het verhaal zal ik nu echt even inkorten.
Momenteel zijn wij de zuster firma van het Duitse Film ton Technik. ( FTT Nederland)
Zowel ik als mijn collega zijn allebei aandeelhouders in deze firma.

Samen met nog twee ander collega's zijn wij verantwoordelijk voor 60% van de Nederlandse bioscoop.
Let wel (voordat ik alles over mij heen krijg) wij installeren en onderhouden. Wij vertonen NIET de voorstellingen.
Alles wat wij installeren is volgens zgn SMPTE en Dolby standaarden. Of in sommige gevallen volgens THX norm.
Hierover wil ik later (als jullie dit interessant vinden) wel meer vertellen. Sowieso als jullie iets willen weten over waarom wij bepaalde dingen in bioscopen doen waarvan jullie als echte audio mensen denken waarom???? doen ze dit zo, dan kun je dit gerust vragen. Ik weet echt niet alles maar misschien kan ik wel een logisch antwoord geven.
Ik vind het sowieso geweldig en zeer lerend hoe jullie met audio om gaan. Ik wist altijd wel dat er een clubje mensen waren die zo met audio bezig waren. Maar dat het er zo veel waren...   O0

Zo nu even genoeg hierover....

Mijn overige hobby's buiten mijn werk (niet dat ik zo veel tijd over heb) is onder andere mijn grote jongens droom een echte Subaru Impressa. En ik zit (niet lachen) bij een module model spoor vereniging. Tja wat moet ik zeggen.... vind de techniek wel leuk.


Nu ga ik jullie alleen even teleur stellen, ik heb nog geen foto's van mij HT. Mijn camera is vorige week gestolen >:(.
Maar ik heb vanavond of morgen de camera van mijn collega dus dan zal ik even wat foto's plaatsen.


Wat heb ik staan nee wacht, wat moet er nog komen. :)

een DVD speler met dvi uitgang. Gaat komen als ik de juiste beam gevonden heb. Nu is dat laatste een probleem. Je kan je misschien voorstellen dat ik met mijn achtergrond nogal, een,een,een mierenneuker ben, zeker op het gebied van beeld. Op dit moment zijn wij bezig met het plaatsen van digitale filmprojectoren in het land. Er staan er nu ongeveer een 20 tal. Het beeld wat uit deze enorme machines komt is fenomenaal. lees 2K, drie kleuren DLP chip, 15000 ansilumen en de data van de film is tussen de 80 en 100 gigabit. Je begrijpt voor thuis hebben ze nog geen versie gebouwd. En mijn huis is nu ook weer niet zo groot dat er een machine van twee en half honderd kilo in past. :( Dus wachten en maar gewoon met mijn sony breedbeeld door blijven gaan :-\.

Nou.......        er is een beam die ik toch wel mooi vind. Ik denk ook dat ik deze ga uitproberen. Voordeel van mij werk is dat we spullen rechtstreeks bij dealers kunnen kopen en zelfs een tijd kunnen testen ;D

De Panasonic PT-D3500E Zoals het al zegt 3500 ansilumen enkele DLP chip. We hebben deze beam al een aantal keer geplaatst voor bioscoop reclame en iedere keer was ik toch wel onder de indruk van het plaatje die hij gaf. Zeker als ik bedenk dat het thuis niet zover opgeblazen wordt als in de bioscoop is dit zeker een apparaat die ik ga proberen. Zijn er toevallig mensen die deze beam al thuis hebben en er tevreden over zijn ?

Wat nu heb staan:  Waar mijn geouwehoer mee begon is de Yamaha RX-V2600 vorige week binnen gekomen en nu al met heel veel plezier naar geluisterd(buren ook :-\)  Moet nog wat aan isolatie doen.

Al mijn speakers zijn van JBL waarom? nou veel ervaring mee 60% van de bioscopen wereldwijd staat JBL.
Ik ga hier wel vanaf stappen. In de loop van de tijd wil ik voor mijn front de Ribbon driver van Alcons Audio. Ligt nu nog een beetje buiten mij budget (€ 2300,- per speaker) even een jaar of honderd sparen :-\
Mijn huidige front is opgebouwd als een ge-bi-amplified systeem. Ik heb een losse top waarin mid hoog zit en daaronder(weggewerkt voor het oog (orders van de vrouw)) een 10Inch baskast. Hier ben ik toch altijd nog zeer tevreden over. Mooi strak laag en zeer zuiver hoog.

Als sub heb ik een rel Stadium III niet echt heel erg bijzonder maar omdat mijn front systeem zo laag gaat houd de sub al op met bestaan rond de 50 hertz.
Persoonlijk vind ik dat een sub pas een sub is vanaf 18Inch. En alleen bij de meest extreme explosies uit zijn schuilplaats mag komen een paar keer flink op z'n kl*te moet krijgen en daarna over. En niet dat gebrom en gerommel. Maar goed over de mix van de film kunnen we beter een andere keer beginnen. En dan beginnen met ons "mooie" nederlandse product. :-X
Maar let wel dit is mijn mening (over de sub) anders !, dan hoor ik het graag.

Surround heb ik ook van JBL twee links, twee rechts en een midden.

Mijn huidige DVD is een wat oudere Pioneer DV-444 prima apparaat gaat er alleen uit als ik een beam aanschaf.

Verder tja heb ik nog een flink aantal eindversterkers staan die ik nu niet meer gebruik omdat mijn nieuwe Yamaha alles al actief aanstuurt. Dus ik moet wat anders met de kast gaan doen waar nu de versterkers in staan. Heb nog geen idee dus laat ik de versterkers er maar even in staan.

Verder heb ik in mijn huis een I-light systeem. Dit systeem doet alles op het gebied van schakelingen in het huis. Zo heb ik een 4 kanaals dimmer en 20 relay interface uitgangen. Simpel gezegd ik kan mijn hele huis bedienen vanaf mijn laptop,Philips pronto of mijn mobiele telefoon. Erg leuk speelgoed. En ook niet zo enorm duur, vooral de nieuwe series die er aan komen.
Natuurlijk als je het vergelijkt met X10 is het wel wat duurder maar zeker niet de helft meer. Het verschil is dat je er een echt professioneel systeem voor terug krijgt. Nee rustig maar ik heb geen aandelen in deze systemen. Ik ben er wel tijdens mijn werk mee in aanraking gekomen en er al enorm veel mee heb gedaan.

Nou ja dat was het zo'n beetje.  Oja ik heb een sony breedbeeld maar daar praat ik liever niet over. :'(

Ik zal zo snel mogelijk wat foto's hier plaatsen en nog met veel plezier naar jullie verhalen kijken.

Groetjes Edwin.



PS: als ik teveel tekst verwerk dan hoor (zien) dat wel. Ik zal mij dan wel aanpassen ;)

PS 2 ik probeer wel even twee fotootjes bij te voegen van een cabine. Ik weet niet of jullie daar wel eens in zijn geweest maar dan krijg je een idee.




   

GTDesign

#1
Mooi verhaal en welkom op het Forum.

DA BoSS

#2
Wow, niet slecht voor een eerste post hier :o

Volgens mij kan je je lol op hier, welkom ;)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

donaldk

"15000 ansilumen" De kleintjes dus >:D.

donaldk

Werken jullie nog steeds met T-Systems?

Kwam zojuist toevalig dit tegen in een ouwe newsletter van een kennis van me;-).



Corrections, clarification and occasional apologies

It may just be a question of semantics, but Deutsche Telekom did not like my
characterisation of their Cinema Expo demonstration as having "gone down"
half-way through. I should have just said "did not work", which was the case
until they went so deep into the root of the program that I doubt many
projectionists would dare to venture there.

Apologies to DT if anyone though that I had implied that the system shut down.
It did not. It was quite stable. It just didn't work at the first attempt. I'm
sure they will have fixed the errors by the time the system ships commercially.

The website for those of you interested are:
http://www.t-systems-mediabroadcast.com
http://www.film-ton-technik.de

mexmen2

die fotos zijn van een digitale projector
moet je toevallig ook de projectoren van de bioscoop in schagen instaleren?.
ps3 40gb / 16 bluray films

jaco

#6
Is 3500 Ansi lumen niet een beetje overkill voor een Home cinema. Waarschijk is het 0 IRE patroon dan hetzelfde als mijn 40 IRE patroon (Barco CRT)
Of leg je op elke stoel een zonnebril neer voor je bezoek  ;D

Is een Optoma H81 niets voor jou ? "maar" 1300 Lumen volgens specs, maar dan heb je ook 2K projectie thuis. Zit gelijk een Video processor met een Gennum Chip bij. De (USA) prijs wordt $6000

Dat is toch beter dan zo'n lichtkanon met 1024x768 pixels voor video..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

BarcoCRT

#7
Hoi,

Ik neem aan dat jullie ook deze projectoren calibreren, net als voor HT doeleinden. Gebruiken jullie nog specifieke meetapparatuur, of doen jullie het ook met Colorfacts? En ik neem aan dat er dan testpatronen gebruikt worden.

Ik zou voor de grap wel eens een Barco DLP willen meten met mijn Colorfacts. Is dat een keer te regelen?
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

donaldk

Quote from: jaco on June 11, 2006, 22:55:05
Is 3500 Ansi lumen niet een beetje overkill voor een Home cinema. Waarschijk is het 0 IRE patroon dan hetzelfde als mijn 40 IRE patroon (Barco CRT)
Of leg je op elke stoel een zonnebril neer voor je bezoek  ;D

Is een Optoma H81 niets voor jou ? "maar" 1300 Lumen volgens specs, maar dan heb je ook 2K projectie thuis. Zit gelijk een Video processor met een Gennum Chip bij. De (USA) prijs wordt $6000

Dat is toch beter dan zo'n lichtkanon met 1024x768 pixels voor video..

Ik vermoed dat hij Panasonics goedkoop kan inkopen en de Optoma's niet. Kun je altijd nog voor SXGA+ 7700 gaan, zal inkoop ook niet meer zo veel kosten als eerst ;).

Zo te zien is het een Christie. De Christie DLP Cinema projectoren hebben een eigen calibratiefunctie. Iets wat je bij professionele monitoren ook vaak ziet. Is ook wel nodig want je moet dan vaak calibreren.


donaldk

Quote from: jaco on June 11, 2006, 22:55:05
Is 3500 Ansi lumen niet een beetje overkill voor een Home cinema. Waarschijk is het 0 IRE patroon dan hetzelfde als mijn 40 IRE patroon (Barco CRT)
Of leg je op elke stoel een zonnebril neer voor je bezoek  ;D

Long throw lens erop en je bent al aardig wat van je licht kwijt, lamp output schaalbaar en je bent nog flink wat licht kwijt, 4 meter schermpje... :-X

FTT


To donaldk:  T-systemen ben ik niet bekend mee. Is dit niet meer televisie ?

To mexmen2: Nee het bovenste plaatje is van een audio-installatie. Een van de nieuwste die wij zo leveren. Met verdeler voor de voedingen, een vijf tal eindversterkers (2k per kanaal) in de eindversterkers zitten de cross-overprints en de beveiligings prints voor overexcursion en helemaal bovenin zit de Dolby processor. Het gehele rack wordt gevoed met 32 ampere krachtstroom.
De tweede foto is een normale 35mm film projector
Schagen gaan wij niet installeren alleen hoorde ik wel vorige week dat wij de digitale projector gaan leveren en installeren maar dat scheen nog niet helemaal zeker te zijn.

To Jaco: daar heb je waarschijnlijk wel gelijk in. het is een beetje veel licht nu heeft deze beam ook de mogelijkheid om terug te schakelen naar 2000 ansilumen hier door zou  :-\ de lamp een dubbel aantal uren meegaan. Zou 2000 ook nog teveel zijn?

To rbauer:  Dat klopt dit kost ook meestal een dag werk. De totale installatie gebeurd met twee man die zijn hier ook echt twee dagen mee bezig. Het calibreren is dan ook een heel proces beginnend met de calibratie van de drie chips onderling. Dit om te zorgen dat de kleuren op elkaar staan en niet naast elkaar. verder moeten natuurlijk alle beeld formaten passen op het scherm de curving van het scherm moet kloppen en nog wel wat meer van dit soort toestanden. Voor al deze zaken hebben wij testpatronen. Dus ook voor de kleuren. Hier hebben wij een projection color analyzer voor. Dit gaat vrij simpel, we zetten een kleur op het scherm richten dit apparaat (wat op een soort camera lijkt) op het scherm hier komt een kleur code uit deze voeren wij in de kop ven de projector en die rekent zelf de kleur correctie uit.

En natuurlijk is het wel eens te regelen dat we met een aantal mensen bij zo'n machine gaan kijken. Vernieuwende ideeën van andere mensen is altijd goed om te horen. Let wel wij zijn op dit moment de enige die deze machines kunnen en mogen plaatsen in Nederland hiervoor hebben wij diverse opleiding en cursussen gehad bij OA Barco en Texas Instruments. Een hoop moeten wij dus ook nog leren. Gelukkig anders zou het snel saai worden ;D

donaldk

#11
T-Systems is de infrastructuur, professional services en technologie tak van Deutsche Telekom. Zij doen inderdaad ook broadcast distributie (fiber) netwerken, o.a. alles voor de FIFA WC nu in Duitsland. Zij hadden echter ook een Digital Cinema platform, distributie, servers e.d. FTT werd ook als partner genoemd, vandaar, dit is wel uit 2003 of zo, ancient history waar het Digital Cinema betreft dus;-).

De DLP Cinema(TM) markt in Nederland is nog klein, de afgelopen jaren zijn vooral Arthouses overgestapt op 1.3K (non-DLP Cinema) projectoren, voornamelijk Panasonic 7700's, van het DocuZone/CinemaNet Europe project.

donaldk

QuotePS 2 ik probeer wel even twee fotootjes bij te voegen van een cabine. Ik weet niet of jullie daar wel eens in zijn geweest maar dan krijg je een idee.
Mooie ruime cabine. Ik ben nooit in een cabine van een commerciele bioscoop geweest, wel eens in een van de booths van het Rai congrescentrum. Die was krapper en dus erg heet.


jaco

Quote from: FTT on June 12, 2006, 00:56:43
To Jaco: daar heb je waarschijnlijk wel gelijk in. het is een beetje veel licht nu heeft deze beam ook de mogelijkheid om terug te schakelen naar 2000 ansilumen hier door zou  :-\ de lamp een dubbel aantal uren meegaan. Zou 2000 ook nog teveel zijn?
De hoeveelheid licht hangt ook af van je scherm maat zoals donaldK al aangeeft.

Maar ik lees nergens hoe breed je scherm moet gaan worden. Die 4 meter van donaldk is monsterlijk groot voor de gemiddelde home cinema in Nederland.

Ik wilde gewoon aangeven dat voor Home cinema een 3500 lumen 1024x768 projector waarschijnlijk niet de meest geschikte is..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

joostpolletje

Allereerst Welkomm,

Een boeiend stukje tekst, en een interessant beroep heb je, Mensen zoals jij had ik hier toch al wel eerder verwacht.

Heel veel Succes,

Ik ga dit nog wel even volgen!
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

donaldk

Quote from: jaco on June 12, 2006, 06:45:24
De hoeveelheid licht hangt ook af van je scherm maat zoals donaldK al aangeeft.

Maar ik lees nergens hoe breed je scherm moet gaan worden. Die 4 meter van donaldk is monsterlijk groot voor de gemiddelde home cinema in Nederland.

Ik wilde gewoon aangeven dat voor Home cinema een 3500 lumen 1024x768 projector waarschijnlijk niet de meest geschikte is..

En als je tweemaal zo ver van het scherm gaat, ben je ook de helft van je licht kwijt, dus als je gewend bent aan long throw lenzen, dan denk je eerder aan wat hogere lumens output.

Robbo

Quote from: FTT on June 12, 2006, 00:56:43
En natuurlijk is het wel eens te regelen dat we met een aantal mensen bij zo'n machine gaan kijken. Vernieuwende ideeën van andere mensen is altijd goed om te horen. Let wel wij zijn op dit moment de enige die deze machines kunnen en mogen plaatsen in Nederland hiervoor hebben wij diverse opleiding en cursussen gehad bij OA Barco en Texas Instruments. Een hoop moeten wij dus ook nog leren. Gelukkig anders zou het snel saai worden ;D

Dat zou zeer interessant zijn!

Is het mogelijk een meeting te organiseren voor geinteresseerde htforum members ?

jaco

Quote from: donaldk on June 12, 2006, 15:08:42
En als je tweemaal zo ver van het scherm gaat, ben je ook de helft van je licht kwijt, dus als je gewend bent aan long throw lenzen, dan denk je eerder aan wat hogere lumens output.
Hij gaat het toch in zijn huis hangen ? Er zijn volgens mij maar weinig HT projectoren met Long Throw lenzen

Heb jij ervaring met 3500 Ansi lumen in een home cinema ? De high lumen oplossingen die ik gezien heb vondt ik altijd minder qua contrast en meer grijs dan zwart.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

donaldk

#19
Ik heb inderdaad wel eens een slechte demo gezien, zoals hier eerder beschreven. Klein schermje, voor een dlp erg(!) short-throw en 8K ANSI, maakte voor een niet al te goede beurt voor Christie Digital.

Zoals de OP al aangaf kijkt hij niet alleen naar specifieke HT projectoren. Van de 3500 weet ik het niet, maar de 5500 (liquidcooled voor 24/7 gebruik in digital signage e.d.) heeft verwisselbare lenzen. Moet ook wel wil je hem bijvoorbeeld in een rear-pro kast kunnen gebruiken.

Ik weet het niet zeker meer maar die Runco 3 chipper op ISE 2005 had ook enkele K's en geen licht te veel, de een-chipper had duidelijk wat minder licht en punch, dus als je 3500(max.) kunt compenseren om een constante lagere output te krijgen gedurende de gehele lamplife...

Een negative gain, high contrast screen erbij en een 1500-3500 ANSI Lumens projector hoeft nog niet zo'n gek idee te zijn. Er is vast iets beters te bedenken, maar het idee is niet zo absurd als jij nu doet voorkomen.

Edit: Ik heb even opgezocht welke Runco 720P drie chipper dat was en het was de Video Xtreme VX-2c, met 2500 ANSI Lumens.

jaco

Ik doe het niet absurd voorkomen. Als jij bij demo's op events kijkt is er vaak:
- veel restlicht
- een enorm groot scherm
- bezoekers die wellicht meer onder de indruk zijn van de maat dan van de kwaliteit

De Topicstarter geeft niet aan hoe groot zijn ruimte is
QuoteEn mijn huis is nu ook weer niet zo groot
dus ik neem aan dat hij dan ook  niet een ruimte heeft waar met gemak een 4 meter scherm kan hangen en het geluid nog goed neer te zetten is (dus geen 4 meter breed scherm in een 4,30 meter brede kamer met de luidsprekers tegen de muur)

Maar goed iedereen zijn eigen smaak. Ik heb liever een 1920x1080 ~1000 Lumen projector met een heel goed contrast, dan een 1024x768 3500 Lumen projector.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

donaldk

#21
Quote from: jaco on June 12, 2006, 16:32:00
Ik doe het niet absurd voorkomen. Als jij bij demo's op events kijkt is er vaak:
- veel restlicht

Nee was toevallig eens de donkere ruimte die ze afgelopen jaar voor het eerst hadden op IBC, dus geen restlicht en geen groot scherm. Projectie (zelfs rear) valt vaak tegen bij omgevingslicht. Een van de weinige echt overtuigende recente rear-pro demo's bij omgevingslicht was de SHR demo van NTT. Ook de platte 720 dlp (infocus optics) Clarity deed het goed in omgevingslicht, daar kwam ook flink wat licht uit, in het donker vast te veel, maar ze wilden hem vooral verkopen voor digital signage, dus dan heb je een flink fel scherm nodig. En voor een TV is daglichtresistentie wel een goeie feature.

De Runco demo was in een nagebouwde American Style HT, een dichte box van acoustic panelling, goed donker dus. Dacht 2,5 meter scherm (kan nog ietsjes kleiner zijn geweest maar zeker meer dan 2 meter breed), dus de een chip dlp kwam eigenlijk wat kracht tekort.

Quote
- een enorm groot scherm

Zoals ik zei voor een 8K Ansi Lumens projector zeker, maar uberhaupt klein scherm misschien 2/2,5 meter, zeker niet meer.

Quote
- bezoekers die wellicht meer onder de indruk zijn van de maat dan van de kwaliteit

Trade visitors die net als ik gerust naar het scherm lopen om eens van dichtbij naar de pixelstructuur te kijken, dus dat valt wel mee, ik ben waarschijnlijk nog de minst kritische kijker.

In geval van de slechte Christie demo stond ik alleen te kijken, kwam pas een rep bij toen ik vroeg hoeveel ie moest kosten;-).

Quote
De Topicstarter geeft niet aan hoe groot zijn ruimte is  dus ik neem aan dat hij dan ook  niet een ruimte heeft waar met gemak een 4 meter scherm kan hangen en het geluid nog goed neer te zetten is (dus geen 4 meter breed scherm in een 4,30 meter brede kamer met de luidsprekers tegen de muur)

Tja, als er maar geluid uitkomt, daar ben ik heel makkelijk in, maar in het HT publiek ben ik daarmee inderdaad een uitzondering. Monitors en bookshelves zijn voor mij meer dan goed genoeg, maar ik verwacht niet dat dat in dit geval toereikend zal zijn;-).

Quote
Maar goed iedereen zijn eigen smaak. Ik heb liever een 1920x1080 ~1000 Lumen projector met een heel goed contrast, dan een 1024x768 3500 Lumen projector.

1000 is misschien net ietjes te laag (zie al het geklaag over de Sony 100), maar laten we zeggen tussen de 1000 en 1500 en 1080p en goed contrast en we zijn het vast eens.


FTT


Hierbij een aantal fotootjes van mijn HT.
Ik zal binnenkort wel wat betere uploaden dit cameratje is maar 1,2 mp :-\

Zoals ik al aangaf ga ik de 3500 uitproberen (zie eerste foto). Bedankt voor het advies ik ga zeker naar een aantal van de beamers kijken waar jullie het over hebben. En ik sta natuurlijk nog steeds open voor goed advies.

IK wil mijn scherm tussen de 2,5 en 3 meter breed hebben. Maar ook dat ga ik eerst even testen. Ik wil niet het gevoel hebben dat ik op de eerste rij in een bioscoop zit  ;)

Het aanbod om met een aantal mensen een bioscoop te bekijken staat. Moeten alleen even naar een goeie dag kijken. Het zal dan ergens in augustus zijn. Momenteel hebben we het zeer druk ivm de Cinema Expo eind van deze maand en alle bioscopen willen nog even een service voordat het zomer seizoen begint.

Vandaag toevalig nog met de 7700 van panasonic in mijn handen gestaan. Moest er een op de universiteit van Eindhoven worden geplaatst. Toch ook wel een leuk machientje. Misschien is dit wel een beetje overkill in mijn huis ;)




FTT



Nog een paar

Zoals je misschien al ziet heb ik hekel aan zichtbare bekabeling.

GTDesign

Kan ik je nog een hand schudden  ;D, Ik ben ook te vinden op de Cinema Expo.