Levensduur projectorlamp

Started by Kjelt, June 11, 2006, 11:04:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MLCinema

Quote from: vik on March 20, 2021, 08:23:12
Heb je de laatste firmware op de JVC? Anders rij ik binnenkort even langs bij je om dit alsnog te doen. Je hebt de Reference grey fabric en die is gain 0.9. Dus je hebt ondanks de plus punten van dit doek een verlies van 10 procent en het formaat is boven gemiddeld. Zou zo maar kunnen maar wie weet dat we er nog wat uit kunnen trekken met de nieuwe firmware JVC.
Wauw! Service met een glimlach [emoji3].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

MLCinema

Zeker! Maar 1700 uur valt mij ook tegen. Hoop ook de 2500 wel te halen. Heb er denk ik pas 400 uur opstaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

tjobbie

Quote from: vik on March 20, 2021, 08:23:12
Heb je de laatste firmware op de JVC? Anders rij ik binnenkort even langs bij je om dit alsnog te doen. Je hebt de Reference grey fabric en die is gain 0.9. Dus je hebt ondanks de plus punten van dit doek een verlies van 10 procent en het formaat is boven gemiddeld. Zou zo maar kunnen maar wie weet dat we er nog wat uit kunnen trekken met de nieuwe firmware JVC.
Hi Vik, jazeker, laatste software staat erop. Heb met diverse instellingen gespeeld om te kijken of er nog wat uit te persen valt. Ook had ik al de schermgrootte aangepast met 0.9 gain. Diverse hdr instellingen geprobeerd, ed maar uiteindelijk gaat het vaak ten koste van kwaliteit en krijg je weer saturatie ed. Ik denk dat ik binnekort maar is een losse ushio lamp op de kop tik. Die zijn nog leuk te betalen. Bedankt Vik voor het aanbod[emoji1377]

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk

Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

tjobbie

Quote from: reza on March 20, 2021, 08:14:29
Zo dan..
Ja, nu begrijp ik het wel. :D
Dat is natuurlijk het "nadeel" van een (te) groot scherm. Op een gegeven moment wordt het snel minder kwa lichtopbrengst. Zeker met HDR.
Gelukkig zijn de lampen voor de N serie niet zo heel duur, als je een beetje zoekt op het net dan heb je zo een mooie lamp te pakken.
Hij is wel aardig groot ja[emoji38]
Maar ben er nog steeds erg blij mee.


Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk

Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

tjobbie

#305
Misschien binnekort eerst maar is een autocal setje op de kop tikken. Ik neem aan dat je hier naast kleurcal ook lichtintensiteit op kan meten? Of zit ik er totaal naast? Zat te denk aan een spyderx pro setje ofzo.

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

RonG

Ik heb er iets meer dan 1900 uur op zitten en beeld is m.i. Nog goed, maaaaar, ik heb een nieuwe lamp liggen en twijfel om deze er toch in te zetten. Ik zal max 1 of 2 jaar nog met de x5000 draaien vermoed ik en max uitkomen op een uur of 500 tot 1000.

De beamer is met de huidige lamp gecalibreerd en er wordt gezegd, nieuwe lamp, nieuw calibratie.

Toen ik de 9300 had, ook gecalibreerd, en wegens een probleem de lamp was vervangen kon ik echt geen verschil zien, dus had ik niet laten calibreren na lamp vervanging.

Kan natuurlijk altijd terug wisselen als het geen verschil oplevert of beeld niet goed heb.

Wat zouden jullie doen?

reza

Een nieuwe lamp is altijd een nieuwe kalibratie.
Iedere lamp heeft zijn eigen karakter.
Het zijn net vrouwen, geen 1 is hetzelfde :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

RonG

Denk dat ik het maar laat dan, lees her en der dat 2500 tot 3000 uur voor een x5000 geen probleem zou moeten zijn.

reza

Normaal niet nee, als je een niet al te groot scherm hebt :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Quote from: reza on March 19, 2021, 22:45:25
Het is uiteraard logisch dat je lamp met 1700 minder licht heeft dan een nieuwe.
Maar ook lampen kunnen echt heel verschillend zijn.
De één geeft gewoon meer licht dan de ander.

Een licht meter is handig maar bepaald natuurlijk niet of jij vind dat de lamp te weinig licht geeft.
Als ik een nieuwe lamp meet, zal die hopelijk binnen de marge vallen maar waarschijnlijk vind ik dat ik nog licht te kort kom ;)

Ik zit nu met de N5 op 600 uur en er komt nog steeds een bak licht vanaf. Maar mijn scherm is "maar" 2.40 breed. Hoe breed is jouw scherm?

Heb jij er nu al 600 uur op reza? Sjezus kijk jij dagelijks of zo? Gaat hard bij jou  :crazy:
Ik zit dacht op nog maar 200/250 uur...
Moet ik toch maar eens meer gaan kijken denk ik want ik kan niet achterblijven he  :threadclosed:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Ik kijk tegenwoordig echt heel veel.
Vaak 6 uur per dag ofzo. In de ochtend en uurtje of drie als mijn kleine meid naar school is. En dan ook nog eens in de avond als vrouwlief 1 of andere serie wil kijken wat mij niet bevalt :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on March 20, 2021, 17:29:34
Ik kijk tegenwoordig echt heel veel.
Vaak 6 uur per dag ofzo. In de ochtend en uurtje of drie als mijn kleine meid naar school is. En dan ook nog eens in de avond als vrouwlief 1 of andere serie wil kijken wat mij niet bevalt :D
In de ochtend?? Wat een luxe!

buckler

Quote from: reza on March 20, 2021, 17:29:34
Ik kijk tegenwoordig echt heel veel.
Vaak 6 uur per dag ofzo. In de ochtend en uurtje of drie als mijn kleine meid naar school is. En dan ook nog eens in de avond als vrouwlief 1 of andere serie wil kijken wat mij niet bevalt :D

ik vind het juist een heerlijk gevoel geven als je een poosje niet heb gekeken en op zaterdagavond de boel aanslingert om film te gaan kijken....
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Quote from: Teejoo on March 20, 2021, 18:02:28
In de ochtend?? Wat een luxe!

Ik werk onregelmatig en doordeweeks zit de kleine op school, mijn vrouw aan het werk de buren aan het werk, en dan kan ik knallen!!
In de avond altijd zonder sub en in de ochtend altijd met!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

tjobbie

#315
Heb er ff een lampke ingeknalt en gaat weer als de brandweer[emoji1377]

Heb schijnbaar toch net een ander model lamp besteld dan er origineel in zit maar het formaat is gelukkig exact hetzelfde. Alleen de aansluiting is net wat anders. Ik denk dat de lamp dezelfde specs heeft als de originele die eruit kwam.
Origineel: Ushio NSHA250JK Besteld: Ushio NSHA265JK

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

Kjelt

De een is 250W de ander 265W.
Dit kan net goed gaan maar ik zou er ook niet vreemd van opkijken als de intelligente driver "ziet" dat de lampspanning bij de nominale stroom te laag is en de lamp uitschakelt. Maar dat hangt af welke grenzen ze daar hebben geprogrammeerd.

tjobbie

Bedankt voor de informatie. Vreemd, ik had de lamp besteld naar aanleiding van de gegevens van de JVCkenwood microsite en daar word aangegeven dat de units een 265w lichtbron hebben?

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk

Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

RonG

Quote from: tjobbie on April  8, 2021, 00:00:20
Heb er ff een lampke ingeknalt en gaat weer als de brandweer[emoji1377]

Heb schijnbaar toch net een ander model lamp besteld dan er origineel in zit maar het formaat is gelukkig exact hetzelfde. Alleen de aansluiting is net wat anders. Ik denk dat de lamp dezelfde specs heeft als de originele die eruit kwam.
Origineel: Ushio NSHA250JK Besteld: Ushio NSHA265JK

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk

Was/is je beamer gekalibreerd?  Indien ja, zie je een groot verschil of valt het allemaal wel mee? Bedoel dan niet de lichtopbrengst.

Hoeveel uur had je op de oude lamp zitten?

riwi

Quote from: tjobbie on April  8, 2021, 09:29:03
Bedankt voor de informatie. Vreemd, ik had de lamp besteld naar aanleiding van de gegevens van de JVCkenwood microsite en daar word aangegeven dat de units een 265w lichtbron hebben?

Dat klopt. Volgens mij hebben de JVC X en N serie een 265Watt lamp volgens de spec sheet. Dus wel appart dat de jouwe een 250Watt lamp had.

tjobbie

Quote from: RonG on April  8, 2021, 09:56:30
Was/is je beamer gekalibreerd?  Indien ja, zie je een groot verschil of valt het allemaal wel mee? Bedoel dan niet de lichtopbrengst.

Hoeveel uur had je op de oude lamp zitten?
de beamer was niet gekalibreerd, nu wel via autocal. Ik vind het wel lastig om verschil te vinden. eigenlijk had ik beter plaatjes kunnen schieten voor en na calibratie van nieuwe lamp.
Ik zou het wel leuk vinden om pre/post cal tabellen terug te halen maar dat gaat denk ik niet via autocal?
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

tjobbie

Quote from: riwi on April  8, 2021, 10:47:27
Dat klopt. Volgens mij hebben de JVC X en N serie een 265Watt lamp volgens de spec sheet. Dus wel appart dat de jouwe een 250Watt lamp had.
misschien heeft iedereen met een N5 deze wel en fout van fabrikant specs?
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

tjobbie

#322
En toch moet ik eerlijk zeggen, heb m,n twijfels of het echt wel een originele Ushio lamp is ondanks dat het erop staat. Het leek dat de build quality toch minder is als de originele. tevens schijnt het zo te zijn dat de NSHA250jk lamp niet meer gemaakt wordt en een vervanger 220j wordt gebruikt die aanzienlijk minder lichtopbrengst heeft?(bron AVS forum) tevens is er een wildgroei aan lampen dus zie maar is een echte originele lamp te bemachtigen. Nu vroeg ik me af als we nu een nieuwe complete housing zouden bestellen of we dan wel de 250jk lamp krijgen of de vervanger ervan? zou niet tof zijn als dat zo was..
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

sandervg

Is dat een beetje te doen, zelf een lamp zonder housing vervangen? Dat scheelt namelijk ERG veel geld!
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

tjobbie

Lamp zelf vervangen is goed te doen. Beetje meer werk.
Housing open maken(paar schroeven) lamp voorzichtig verwijderen, unit lens van binnen voorzichtig goed schoonmaken, draden oude lamp overzetten op nieuwe lamp. nieuwe lamp plaatsen, dichtmaken, unit lens buitenzijde voorzichtig schoonmaken, terugplaatsen en draaien maar.

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk

Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector