Levensduur projectorlamp

Started by Kjelt, June 11, 2006, 11:04:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Die prijzen ken ik inderdaad.
Zijn niet goedkoop.

Wat ik eigenlijk bedoelde was niet de optical UNIT, maar het gehele optische deel van de lamp, ik noem het spiegels wat verwarring waarschijnlijk veroorzaakte maar bedoel natuurlijk de houder waar de lamp inzit.

Je kan voor veel units alleen de lamp wisselen en die plaats je dan in dezelfde houder, maar je kan ook de gehele unit vervangen en dan vervang je dus ook de houder met de "spiegels"/"glanzende" zijkanten. En daar zit een flink deel van de helderheid.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

riwi

#376
Ik koop altijd volledige orginele lampen. Dus inclusief de lamphouder. Gewoon dat vierkante kastje dat je zo de projector in schuift.
Het valt me tegen hoe het nu presteert. Het is beter dan met de oude 3800 uren lamp, dat wel.
Ik moet me even bezinnen op wat ik nu wil gaan doen. Een NZ7 vind ik te duur.

J.A.F._Doorhof

Ok, dan heb je inderdaad wel het optimale.
Wat je soms nog even kan checken is of de lamp er helemaal recht in zit, wat we HEEL soms meemaken is dat een nieuwe lamp veel te weinig licht geeft en als je dan kijkt zie je dat de lamp niet helemaal 100% recht zit.

Aangezien we nieuw verkopen sturen wij ze retour voor omruil maar je zou even kunnen kijken of je het zelf aandurft en anders als je ziet dat het scheef staat even contact zoeken met je leverancier.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

riwi

#378
Volgens mij zag dat er gewoon goed uit. Ik wil vanavond nog eens proberen om lamp no. 1 erin te zetten, en dan te vergelijken wat die nu meet met wat die na 3600 uur meette. Gisteren ook het glas in de projector achter de lamp gecheckt en dat zag er perfect schoon uit.

Ik meet met een simpele Voltcraft Lux meter. 100 IRE testbeeld van de Digital Video Essentials Bluray met de Oppo, projector in de gecalibreerde Rec709 stand. En dan meet ik met de achterkant van de sensor tegen het doek aan richting de projector. Ik meet altijd op dezelfde manier om een goede vergelijking te hebben.

Met de X5000 had ik ook een terugval kwa licht na de 2de lamp. Toen heb ik die lamp in de projector van Reza gestopt om te testen en daar gaf diezelfde lamp toen vollop licht in zijn X5900.

Op zich is het beeld nog erg goed kwa kleuren en contrast. En ik verwacht met de nieuwe lamp toch wel een paar duizend uur vooruit te kunnen.

J.A.F._Doorhof

#379
Dan gaan de panelen inderdaad achteruit.
Zoals bij elke projector ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"