Storing op WK-breedbeeld kanaal bij TV Home

Started by Marcel_T., June 10, 2006, 11:51:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marcel_T.

Ik had me gisteren verheugd om het WK in breedbeeld te kijken via het speciale WK-kanaal (12) bij TV Home. Helaas stoorde het signaal stevig in de onderste beeldhelft, vooral bij camerabewegingen. Van ellende maar weer terug geschakeld naar NL2.  :-(

Zijn er meer mensen die dezelfde ervaring hebben? De decoder is een Panasonic btw.


Ps Verder valt de gigantische overscan op bij vergelijking van NL2 gewoon en het WK-BB kanaal (Is heel goed te zien als er een 4:3 beeld wordt uitgezonden). We missen denk ik wel 15% van het beeld.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Criterionlover

Quote from: Marcel_T. on June 10, 2006, 11:51:11
Ik had me gisteren verheugd om het WK in breedbeeld te kijken via het speciale WK-kanaal (12) bij TV Home. Helaas stoorde het signaal stevig in de onderste beeldhelft, vooral bij camerabewegingen. Van ellende maar weer terug geschakeld naar NL2.  :-(

Zijn er meer mensen die dezelfde ervaring hebben? De decoder is een Panasonic btw.


Ps Verder valt de gigantische overscan op bij vergelijking van NL2 gewoon en het WK-BB kanaal (Is heel goed te zien als er een 4:3 beeld wordt uitgezonden). We missen denk ik wel 15% van het beeld.

Geen storingen gehad: decoder Samsung , beeld op PJ
T+A ; Sonos

Mr_Parker

Zelfde mensen zelfde antwoord  >:D

Hier 2 maal panasonic decoder en 2 maal hetzelfde knipperende / schokkende beeld.

En inderdaad er valt stiekem normaal veel beeld weg tgv overscan.

Marcel_T.

Vreemd dat het decoder-gebonden lijkt. Ik heb met geen enkele andere zender dit probleem. Overigens is het probleem wel iets minder geworden, maar nog steeds meerdere keren per minuut.

Staat op de Samsung wel tijd en stand in beeld?  ;-)
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Audiotwin

Tevredenheid!!!

Criterionlover

Quote from: Marcel_T. on June 11, 2006, 19:02:26
Vreemd dat het decoder-gebonden lijkt.
Staat op de Samsung wel tijd en stand in beeld?  ;-)


Volgens andere site inderdaad alleen Panasonic probleem.

Nee, ook  Samsung (en andere decoders) geen tijd en stand : NOB mixt het er niet in
T+A ; Sonos

Martin_M

Hier @home met een Nokia. Geen problemen. Beeld is een stuk beter dan de 4:3 op NL2.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

fv12

hier ook @home met samsung geen enkel probleem lekker scherp beeld in 16:9.
alleen jammer dat ze geen dolby surround uitzenden; heb ook een aantal wedstrijd via de duitser gekeken in 16:9 en dolby surround. PPffff dat is pas echt genieten alleen jammer dat het kommentaar duits is maar het geluid. man net alsof je in het stadion zit

Marcel_T.

Klopt, met 5.1 geluid is het helemaal genieten. Overigens vond ik de 5.1 mix op RTL gisteren niet zo goed. Bijna al het geluid kwam uit de center, dat was bij de ARD/ZDF beter verdeeld.

Overigens is het beeld van het WKBB hier ook zeer scherp, alleen heeft de onderste beeldhelft soms de bibbers...
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

g-j-t

Ik heb ook de panasonic decoder en hetzelfde probleem op kanaal 12, in de onderste sectie zie je dat het beeld storing geeft. Erg hinderlijk. Let ook eens op de signaalsterkte. Deze staat bij mij op slechts 29%.
Arcam AVR 300 / Arcam DV78 / OPPO 83SE / Tannoy sensys DC2, C, R / MJA Reference 150, Sony 46EX700

THX-UltraII

ik ga vanmiddag kabel halen met het digitaal extra pakket (niet met HD omdat ik de decoder te duur vind). Welke decoder kan ik er het beste bijnemen/heeft de beste kwaliteit/meeste aansluitingen?

Mr_Parker

Quote from: g-j-t on June 12, 2006, 11:41:22
Ik heb ook de panasonic decoder en hetzelfde probleem op kanaal 12, in de onderste sectie zie je dat het beeld storing geeft. Erg hinderlijk. Let ook eens op de signaalsterkte. Deze staat bij mij op slechts 29%.

Bij mij staan de tellers op: kwaliteit 100 % en Sterkte 62 %, dit geldt zowel voor de normale (4:3) Ned 2 als voor de NED 2 WK 16:9. De normale Ned 2 zit op 276,0 MHz en Ned 2 WK 16:9 op 260,0 MHz.
En Ned 2 WK 16:9heeft dus de bibbers via mijn Panasonic.
Bij mijn ouders via de Nokia is het dus continu goed beeld.

M.P.A. de Jong

Marantz DV4300, Marantz SR7002, B&W 685, B&W HTM62, B&W M1, BK XXLS400, Philips Pronto RU940, Playstation 3.

Denk

#13
Gelukkig het ligt niet aan mij!!! Hier (regio Enschede) ook problemen met het bibberige beeld onderin. Dit gebeurt onwillekeurig om de zoveeltijd. Erg storend en bij @home niets van bekend! Heb een Panasonic decoder van ±2 jaar oud. Kijk nu via de BBC of ARD met geluid van NL2. Wie heeft de oplossing hiervoor???
Epson TW7200|i-Visions Cinema HD-Series 260|HK AVR635|Canton Ergo 609 DC|Samsung UE55HU7500L UHD TV

THX-UltraII


M.P.A. de Jong

Quote from: THX-ultraII on June 12, 2006, 13:49:03
WELKE DECODER!!!!!!!!!!!

We hebben het hier over de decoders voor SD digitale tv. Dus de 'bekende' drie. Panasonic, Samsung en Nokia (in volgorde van kwaliteit).
Marantz DV4300, Marantz SR7002, B&W 685, B&W HTM62, B&W M1, BK XXLS400, Philips Pronto RU940, Playstation 3.

Mr_Parker

Quote from: M.P.A. de Jong on June 12, 2006, 14:30:15
We hebben het hier over de decoders voor SD digitale tv. Dus de 'bekende' drie. Panasonic, Samsung en Nokia (in volgorde van kwaliteit).

De panasonic is reeds langere tijd uit productie, zo goed als niet meer aan te komen via de normale dealers.
De Nokia is idem uit productie, ook al zeer lastig te verkrijgen, maar beter dan de Panasonic.
Ironisch genoeg is de slechtste (op dit bibbergie probleem van kanaal 12 na dan) is de Samsung SD decoder nog volop in de handel.

Naast deze 3 is er nu ook een Philips decoder, deze heeft in het begin (zoals elke decoder eigen) wat problemen gehad die nu grotendeels opgelost lijken.
Tevens is er nu zo her en der ook een decoder van Humax te krijgen.
Technisch gezien lijkt deze laatste het beste te zijn. Maar omdat deze nog maar beperkt geleverd wordt is er ook nog niet veel van bekend.
Als ik nu een nieuwe zou kopen (SD) zou ik hoogst waarschijnlijk gaan voor de Humax.

Ik heb zelf echter toch voor de HD van Samsung gekozen, niet voor het HD deel, maar oa voor de (nu nog zeer problematisch gebeleken) HDMI aansluiting.

Advies dus:
Door het bibberende heen kijkend is de Panasonic van de reeds door en door bekende decoders beeld kwaliteit technisch de beste, maar niet meer leverbaar.
Negatief advies geldt voor de Samsung en Nokia, meer last van storingen dan Panasonic.
Nieuwkomer Philips heeft slechte start gehad maar nu...onbekend...
Nieuwkomer Humax, nog bitter weinig van bekend, maar wat tot nu toe bij mij bekend is komt positief over.

M.P.A. de Jong

Ben ik dan ff lekker niet mee eens  ;D. Uit een test van Hifi bleek de nokia de slechtste, de Pana de beste en de samsung er tussen in. En dan het gedeelte wat ik er niet mee eens ben, ik heb zelf de samsung. En heb daar eigenlijk helemaal nooit problemen mee. Andere grote voordeel is dat ie een dubbele scart aansluiting heeft en je op die manier je dvd door kunt lussen via rgb (heb maar 1 rgb-in op mijn tv). Laatste voordeel van de samsung is dat ie nog leverbaar is  ;D.
Marantz DV4300, Marantz SR7002, B&W 685, B&W HTM62, B&W M1, BK XXLS400, Philips Pronto RU940, Playstation 3.

Denk

Het wordt allemaal een beetje offtopic. Voor hetpProbleem met de bibbers in het beeld is nog geen oplossing gevonden.
DECT tel en WIFI al uitgeschakeld, maar ook dat heft het probleem niet op. Bug in de Panasonic decoder.
Nog steeds niemand een oplossing gevonden?
Epson TW7200|i-Visions Cinema HD-Series 260|HK AVR635|Canton Ergo 609 DC|Samsung UE55HU7500L UHD TV

Mr_Parker

@home is er mee bezig.
Ze hebben gister al een aantal dingen geprobeerd, maar die hebben helaas nog niet het juiste effect gehad.

Tevens heeft de NOS ondertussen het NOS logo en het NED 2 logo toegevoegd bij het specifieke 16:9 deel van de wedstrijd, of tijd en stand vandaag er ook nog bijkomen weet ik niet.

Het is overigens wel zo bij mij dat beide logo's gedeeltelijk buiten het beeld vallen tgv overscan. De logo's staan nl. echt direct tegen de randen van het beeld aan itt de logo's bij 4:3 uitzendingen die duidelijk van de rand afstaan om bij overscan toch de logo's nog volledig in beeld te hebben.

Ik en benieuwd of @home / NOS het probleem vandaag wel verholpen krijgt, ik wens ze er in ieder geval veel succes meer. Daar schieten wij immers het meeste mee op, met schelden of wat ook komt het toch niet sneller van goed.

fv12

 ;) ;) ;)
alleen maar positief als @home er iets aan doet om de kijker tevreden te stellen, maar dat is ook hun taak om een goede service te bieden.
persoonlijk vind ik de optie digitale tv mooi en duidelijk scherper als analoog.
Ben dus een tevreden kijker en geniet deze periode volop van het wk via kanaal 12.

Marcel_T.

Wel typisch dat ze de logo's wel meteen kunnen verhelpen. ZUCHT...

Gek dat juist dit kanaal problemen geeft, terwijl ik op de andere 45 kanalen prima beeld heb.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Mr_Parker

Quote from: Marcel_T. on June 13, 2006, 13:51:12
Wel typisch dat ze de logo's wel meteen kunnen verhelpen. ZUCHT...

Gek dat juist dit kanaal problemen geeft, terwijl ik op de andere 45 kanalen prima beeld heb.

De logo's is niet zoveel werk veronder stel ik, maar het is vooral een bescherming van de beelden.
Door de logo's toe te voegen zet de NOS er een soort watermerk in waardoor deze stream niet door derden gebruikt / misbruikt kunnen worden.
Eigen belang dus...

Denk

Hier bij mij is het probleem opgelost! Hopelijk nu ook bij de rest van de kijkers?
Zelfs de stand komt zo nu en dan in beeld. Niet de continue banner boven in het beeld, maar dat vind ik toch alleen maar storend.
Epson TW7200|i-Visions Cinema HD-Series 260|HK AVR635|Canton Ergo 609 DC|Samsung UE55HU7500L UHD TV

Mr_Parker

#24
Inmiddels zijn de logo's iets opgeschoven.
Bij NOS valt bij mij de N nog half binnen en half buiten beeld, de 2 in de ruit is volledig in beeld maar de ruit net niet.

Ik ben er van op de hoogte dat mijn tv iets meer overscan heeft dan menig andere (daar wordt over ongeveer een maand overigens wel wat aangedaan), maar normaliter zijn bij breedbeeld uitzendingen (dus niet via kanaal 12 maar bijvoorbeeld 1 / 2 /3 / 51 etc) de logo's wel volledig in beeld.

Het beeld bibberd nu in iedergeval anders / minder.
Het is nu meer schokken en niet meer alleen de onderste helft maar het gehele beeld, vooral / uitsluitend bij snelle bewegingen van de cmaera overigens.
Het komt minder hinderlijk over omdat het over het gehele beeld is en de uitslag (niet de score maar de bewegingsruimte van links naar rechts) maar beperkt is, maar optimaal is het helaas nog niet. (Bij ARD is het beeld bijvoorbeeld rustiger).

Het is een enorme verbetering in iedergeval, prima werk @home.