Mordaunt-Short Performance 6 verslaat Speaker-Elite

Started by Starred, May 11, 2006, 09:37:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

QuoteMordaunt-Short schafft einen historischen Durchmarsch: Die mit 2.500 €/Stück absolut noch bezahlbare Performance 6 krönt ihre über alle Maßen eindrucksvolle Demonstration ihres Könnens mit der höchsten Testauszeichnung!

Fazit: Masterpiece aufgrund bestmöglicher Leistung zum extrem fairen Preis

Pro:
Überragende Dynamik auf Highend-Niveau
Extrem straffer und präziser Bass
Außergewöhnlich hohe Pegelfestigkeit
Über alle Maßen brillante, strahlende Hochtonwiedergabe
Nahezu perfekt gestaffelter Mitteltonbereich
Verarbeitung auf Elite-Niveau
Bestmögliches Preis-/Leistungsverhältnis

Contra:
kein Contra: Rundum optimale Leistung!



http://www.areadvd.de/hardware/2006/ms_performance_1.shtml

Paul1967

Heeeeel mooi ook die foto's vanbinnen. Gaan niet over één nacht ijs die gasten bij Areadvd met een test. ;)

Scuzz

waaaaaaat mooi  :)

Heb nu een Genie setje en wil de front altijd nog wel een keer vervangen voor vloerstaanders en deze hebben (als ik ze mooi vind klinken) zeker een tandje voor op de rest  :P

dvd-fan

Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

frank2

Ik heb deze speakers enkele weken geleden beluisterd, hoewel natuurlijk smaak afhankelijk vind ik de kreet high end wel misplaatst, ze zijn echt geen high end. Ik heb ze vergeleken met o.a. focal /tannoy td 10, ennog 2 speakers waarvan ik de namen niet meer weet, deze waren weliswaar het goedkoopste, de rest was toch iets duurder maar ook tevens het slechtste.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

kippekop

Waarom is dan de kreet high-end niet gerechtvaardigd?

Nah ja, ik heb area-dvd nog NOOIT een negatieve recensie zien geven dus je moet het allemaal wel een beetje met een tikkeltje zout nemen. In de meeste reviews die ik heb gelezen komt naar voren dat ze wel pittig in het hoog zijn, dus oppassen. Ik heb ze zelf wel gehoord op de Doelen show, daar stonden ze op impressive apparatuur en dat klonk behoorlijk goed, maar niet overdonderend.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Vincent

Hi

Vergeet niet dat de TD10 2x zoveel kosten .. Vindt deze speaker in zijn prijsklasse ontzettend goed presteren
het is alleen wel een beetje afhankelijk wat je eraan hangt. Want ze zijn absoluut niet neutraal vindt ik dan..
Maar ja het zal altijd een kwestie van smaak blijven.

Mvg

Vincent

Jinsu

Hoi,

De term "perfekt" is een absolute misplaatser, hiermee beperk je de beoordelingen van alle andere luidsprekers die eventueel nog worden getest. Men had beter de term "ausgezeichnet" kunnen gebruiken, dat ze eventueel goed klingen zal ik niet betwijfelen, aangezien die prijs is het zelfs een must ;) .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.