barco graphics 801s wat is beter port 3 of port 5

Started by rwijnhov, June 7, 2006, 23:19:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rwijnhov

Beste iedereen,

Naar aanleiding van het dvi topic. Ben ik toch wel nieuwsgierig geworden. Wat is voor het beeld beter bij een barco graphics 801s port 3 of port 5?

grt,
Ruben

Den Tas

#1
Dat is ongeveer hetzelfde dacht ik, misschien dat port 5 nog iets beter is.
Maar er zal niet veel verschil tussen zitten.
----------------------------------------------------------------------------------------------------

astrobart

#2
hehe, ja ik ben ook even de draad  ^-^ kwijt zal ik maar zeggen. (b808s)
Kan ik er ook nog boards uittrekken voor betere kwaliteit? ome curt zegt: kan wel maar maakt niet uit.

SpeedyAndré

Gewoon naar Sony overstappen, daar kan tenminste een echt intern dvi-board in  :D ;D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

astrobart

#4
ok dan doe ik dat maar, wil er iemand ruilen?? ^-^

wel een nette oplossing die boardjes van/voor de  sony

BarcoCRT

Quote from: rwijnhov on June  7, 2006, 23:19:57
Wat is voor het beeld beter bij een barco graphics 801s port 3 of port 5?

Mijn ervaring is dat het niet of nauwelijks uitmaakt, er is voor deze modellen geen eenduidig antwoord te geven.
Ik zou zeggen, probeer het uit. Er kunnen onderlinge verschillen zijn.

Wat ALTIJD uitmaakt is een zeer korte analoge RGBHV kabel, daarmee wordt het beeld altijd beter!

Maar ook hier moeten we ons afvragen hoe zinvol het is, deze projectoren zijn nu eenmaal niet in staat om beelden van zeer hoge resolutie weer te geven zonder scanline overlap. Je kan stellen dat de BG801s met 75MHz bandbreedte gecombineert met de 07MSP buizen een perfecte combinatie is. Barco heeft deze ideale combinatie zelf ook al uitgedokterd bij het ontwerpen van deze projector.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

rwijnhov

Dus wat zou de perfecte resolutie zijn voor deze pj? en op hoeveel hz? Ik kijk voornamelijk pal dvd.

jantje112

Quote from: rwijnhov on June  8, 2006, 18:19:54
Dus wat zou de perfecte resolutie zijn voor deze pj? en op hoeveel hz? Ik kijk voornamelijk pal dvd.

dat is afhankelijk van de staat van de crt, de tubes en de scaler. In principe 1,5 keer of 2 keer de resolutie van pal. (2 keer is dan weer veel voor de projector maa rkan door de makkelijkere scaling wel weer beter lijken)

rwijnhov

De projector heeft nieuwe tubes en ik werk met een htpc.

Den Tas

Quote from: rwijnhov on June  8, 2006, 18:19:54
Dus wat zou de perfecte resolutie zijn voor deze pj? en op hoeveel hz? Ik kijk voornamelijk pal dvd.

Quote from: jantje112 on June  8, 2006, 18:31:40
dat is afhankelijk van de staat van de crt, de tubes en de scaler. In principe 1,5 keer of 2 keer de resolutie van pal. (2 keer is dan weer veel voor de projector maa rkan door de makkelijkere scaling wel weer beter lijken)

Ik ben eigelijk ook aan't kijken wat voor resolutie het beste zou zijn voor de BG 801s.
Ik heb gisteren 1440x1152(2x PAL resolutie) geprobeerd op de BG 801s en dat ging, juist dat het beeld wat donkerder was als bv 720p.
Maar ik ga straks het contrast en de brightness wat hoger zetten in het menu van de scaler, en zien hoe het dan is.

Ps: Ruben, welke resolutie kijk je nu?

----------------------------------------------------------------------------------------------------

rwijnhov

ik zit nu met 576p en 720p te spelen. Maar weet nog niet welke ik nou fijner vind.

mrrepel

#11
DavyP , heb je ook dat bij jou de kleurinstellingen vernaggeld zijn als je op 1440x1152 doet ? dat je hetzelfde idee krijgt als bij een TV waarbij je de kleuren te hoog zet.Hier wordt het beeld ook donkerder op 1440x1152

Hier heb ik ook op 720P nu het lekkerste plaatje. poort 3 en 5 maakte bij mij geen biet uit , maar ik merkte wel dat poort 5 met 10 meter 5 x coax beter beeld gaf als poort 3 met een HQ VGA kabel. Maar ja , dat heeft niets met de poort te doen

Den Tas

#12
Quote from: mrrepel on June  8, 2006, 22:33:57
DavyP , heb je ook dat bij jou de kleurinstellingen vernaggeld zijn als je op 1440x1152 doet ? dat je hetzelfde idee krijgt als bij een TV waarbij je de kleuren te hoog zet.Hier wordt het beeld ook donkerder op 1440x1152

Hier heb ik ook op 720P nu het lekkerste plaatje. poort 3 en 5 maakte bij mij geen biet uit , maar ik merkte wel dat poort 5 met 10 meter 5 x coax beter beeld gaf als poort 3 met een HQ VGA kabel. Maar ja , dat heeft niets met de poort te doen

Ik heb gisteren een filmpje gekeken op 1440x1152, en het zag er eigelijk niet slecht uit 8).
De eerste keer toen ik die resolutie probeerde was het redelijk donker, maar nu heb ik het contrast en de brightness wat hoger gezet in het menu van de DVDO. En toen zag het er een stuk beter uit.
Maar ik ben nu nog aan het kijken wat ik het mooiste vind, 1440x960 vond ik eigelijk ook niet zo slecht.
----------------------------------------------------------------------------------------------------