wat moet/kan ik nemen?

Started by THX-UltraII, June 6, 2006, 10:24:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

THX-UltraII

Ben op mezelf gaan wonen en heb een 720p projector en een ultra snelle HTPC.
Wil op m n pj ook tv gaan kijken. Wat is aan te raden/te betalen?

oh ja, woon in Bergen op Zoom (Brabant)

mijnvoornaam

Wacht even met kopen van een dure videokaart.
In aantocht is deze videokaart:http://www.sapphiretech.com/ne/products/products_overview.php?gpid=145
Heeft een HDMI uitgang en ondersteund MPEG4.
Koop wel de versie met de externe spdif audio aansluiting, deze wordt gebruikt voor digitaal audio via de HDMI aansluiting.

Groeten,


John

THX-UltraII

maar hoe zou ik deze dan voor tv-kijken kunnen gebruiken?

Mr_Parker

Ik verwacht niet...

Helaas is het niet duidelijk uit de pagina af te leiden maar ik heb het idee dat deze alleen een HDMI uitgang heeft, en geen ingang.

De kaart heeft dan misschien wel een önderstuening voor MPEG4 H264 maar de kaart heeft een cardreader, en al helemaal geen cardreader die onderstuend wordt door @home (zover ik weet de kabelaar in Bergen op Zoom).
Je zou een tv kaart met common interface bedoelt voor DVB-C kunnen nemen, vervolgens een alphacrypt 3.05 common interface module en op die manier kun je dan via de hdmi uitgang van de betreffende pc tv kijken op je scherm, maar geen HD, de huidige tv kaarten voor DVB-C ondersteunen nog geen HD, en zullen de betreffende zenders dan ook niet vinden, daar helpt de betreffende vga kaart ook niet bij.

Wil je het makkelijk / simpel houden zonder de HTPC te gebruiken kies je voor een van de vele decoders van home, of de nog te komen decoders.
Boeit het HD deel je niet zo dan is misschien de Siemens PVR die er aan komt een aardige optie, deze heeft namelijk een dubbele tuner waarvan een aan de beamer gekoppelt zou kunnen worden en die ander aan de HTPC. Die decoder zou nl oa een netwerk aansluiting hebben om bijv. een PC als recoder te gebruiken.

Wil je op dit moment het maximale halen uit je beamer, dus 720p / HD dan ben je (helaas) aangewezen op moeilijk leverbare Samsung DCB-H360R, die daarnaast nog wat problemen heeft met de HDMI connectie waardoor je voorlopig aangewezen bent op de component video.