conrad cv-1000

Started by everlast, December 4, 2002, 18:12:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

everlast

Ben op zoek naar een universele ab. Ben niet zo'n heel veeleisende ht'er en heb er ook helaas het geld niet voor. Maar ben natuurlijk altijd op zoek naar de beste prijs-kwaliteit verhouding. Ik wil drie componenten bedienen met de ab. En dat is m'n samung tv, m'n kenwood receiver en m'n kenwood dvd speler. zoek niet zo'n normale universele ab maar wel 1 die je kan leren en met een lcd touch screen. Hierbij is m'n oog gevallen op de cv-1000 van de conrad. Heeft iemand ervaring met dit ding en zo ja positief ?? deze kost 59 euro by the way. Niet veel geld leek me. Verder staat er op de site van de conrad er ook nog 1 met uitsluitend touch screen buttons van 109 euro. conrad.de 99 euro trouwens. Deze lijkt heel erg op een rotel ab. Iemand ervaring met deze ab of met die van rotel die volgens mij vergelijkbaar is. Alvast bedankt voor jullie reacties.

Jan-Remco Dijkstra

Ik heb die ROTEL afstandsbediening, en hij bevalt me wel. Ik heb 'm overigens over, omdat ik er geen x10 mee kan bedienen.

Je kunt er max 8 apparaten mee bedienen, je moet wel alle functies inleren mbv de orginele afstandsbediening, er zit een macro functie op, en hij ziet er erg mooi uit. Tja, wat kan je er meer van zeggen?

Robbo

Hoi,

De "Rotel" AB is inderdaad een goed apparaat.  Ik heb hem een tijdje gebruikt, maar hij ligt nu in de la.  Een ProntoPro is toch leuker.  

Nadeel van de Rotel AB is dat de backlit (die automatisch aanschakeld als het maar donker genoeg is) nogal batterijen eet.  Dus een paar goede oplaadbare (4 x AA) is aan te bevelen.

Rob

neptune

Quote from: Jan-Remco Dijkstra on December  5, 2002, 10:27:52
Ik heb die ROTEL afstandsbediening, en hij bevalt me wel. Ik heb 'm overigens over, omdat ik er geen x10 mee kan bedienen.
Kan je niet met zo'n AB X10 bedienen?
Je hebt toch bij x10 zo'n afstandbediening en die kan je toch in je universele AB programmeren? of zie ik het wat te simpel? Want hoe kan het anders met het mooie en kostbare kleinood de Pronto?
zet hier iets neer

Stevie

De X10 AB's sturen de X10 modules aan via RF en niet via IR. De standaard X10 ontvangstmodule ontvangt ook alleen via RF. Wanneer je ook een X10 IR ontvangstmodule hebt (los kopen) kan je ook je X10 modules via IR aansturen. De Pronto kan dit omdat op remotecentral de X10 IR codes staan die je kunt downloaden en op je pronto kune installeren.

Dit moet ook kunnen met andere universele AB's, alleen krijg je daar niet zonder moeite de IR codes van remotecentral in. Je kan natuurlijk wel met je universele niet-pronto-ab ;D naar een pronto-eigenaar gaan om de X10 IR codes te laten overseinen via je learn-mode.

Gr,
Steef
.signature: file not found